bittelillebolla Skrevet 29. juli 2021 #1881 Skrevet 29. juli 2021 @Bruspulver Gratulerer med første dose! Blir veldig spennende å se hvordan denne syklusen her blir! Du fikk EL på rundt 20 tallet sist? Jeg tok første dose pfizer i går selv, så jeg er også veldig spent på å se om det blir noen forandringer. Pleier å få EL rundt tidlig 20-tallet, men hvem vet. Kanskje vaksinen gjør at EL kommer tidligere også? 😅
Bruspulver Skrevet 29. juli 2021 #1882 Skrevet 29. juli 2021 bittelillebolla skrev (28 minutter siden): @Bruspulver Gratulerer med første dose! Blir veldig spennende å se hvordan denne syklusen her blir! Du fikk EL på rundt 20 tallet sist? Jeg tok første dose pfizer i går selv, så jeg er også veldig spent på å se om det blir noen forandringer. Pleier å få EL rundt tidlig 20-tallet, men hvem vet. Kanskje vaksinen gjør at EL kommer tidligere også? 😅 Stemmer, fikk EL på cd25 forrige syklus. Hadde vært veldig fint med tidligere EL! Har time hos offentlig gynekolog i slutten av august, tenker da å be om letrozol/clomid for å få EL nærmere cd14.
bittelillebolla Skrevet 29. juli 2021 #1883 Skrevet 29. juli 2021 Bruspulver skrev (Akkurat nå): Stemmer, fikk EL på cd25 forrige syklus. Hadde vært veldig fint med tidligere EL! Har time hos offentlig gynekolog i slutten av august, tenker da å be om letrozol/clomid for å få EL nærmere cd14. Det høres ut som en god plan! Håper kroppen responderer bra på medisiner, og at den begynner å slippe egg tidligere fremover. Veldig forståelig at du synes det blir lenge å vente mellom hvert forsøk!
Bruspulver Skrevet 29. juli 2021 #1884 Skrevet 29. juli 2021 @bittelillebolla Tusen takk! Nå har vi prøvd såpass lenge, og de lange syklusene gjør bare ventetiden enda mer uutholdelig 😓 Føler vi går glipp av så mange sjanser når hver syklus blir lengre enn normalen.
bittelillebolla Skrevet 29. juli 2021 #1885 Skrevet 29. juli 2021 (endret) Bruspulver skrev (9 minutter siden): @bittelillebolla Tusen takk! Nå har vi prøvd såpass lenge, og de lange syklusene gjør bare ventetiden enda mer uutholdelig 😓 Føler vi går glipp av så mange sjanser når hver syklus blir lengre enn normalen. Ja, det skjønner jeg veldig godt! Jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg var deg. Slippe den ekstra uken å vente på EL hver eneste gang. Om man kan slippe det, så hvorfor ikke gripe den sjansen. Synes du har vært tålmodig lenge nok jeg! Endret 29. juli 2021 av bittelillebolla skrivefeil 1
Petronella83 Skrevet 30. juli 2021 #1886 Skrevet 30. juli 2021 Hei! Jeg har akkurat lastet ned Fertility Friend og overført tempedataene mine fra Flo dit. Kan dere hjelpe meg å tolke skjemaet? Tror dere ut fra dette at jeg har hatt eggløsning? Fikk positive EL-tester den 21., og EL skal da ha vært den 22., noe som stemmer med skjemaet.
Testerforum Skrevet 1. august 2021 #1887 Skrevet 1. august 2021 (endret) Hei igjen dere! jeg har vært litt fraværende i det siste grunnet SA i juni, der det hele også var veldig forvirrende. Kommer imidlertid tilbake med en gladnyhet idag. Har tester positivt idag 10 dpo. Tørr ikke helt å slippe jubelen løs, men både testen og tempen ser bra ut, så håper det går bra denne gangen! Tempen er veldig høy og fin, men jeg har for første gang gått på crinone (progresterontilskudd) i lutealfasen denne måneden, og den gjør vel tempen høyere? Gikk litt ned igjen idag, men er jo fortsatt like høy! Hadde dere gitt dere med å tempe nå etter positiv test? Og er det noen som vet om jeg bør ta 1 eller 2 doser med crinone om dagen etter positiv test? håper alle har det bra! Endret 1. august 2021 av Testerforum 7
Amatariel Skrevet 1. august 2021 Forfatter #1888 Skrevet 1. august 2021 Testerforum skrev (46 minutter siden): Hei igjen dere! jeg har vært litt fraværende i det siste grunnet SA i juni, der det hele også var veldig forvirrende. Kommer imidlertid tilbake med en gladnyhet idag. Har tester positivt idag 10 dpo. Tørr ikke helt å slippe jubelen løs, men både testen og tempen ser bra ut, så håper det går bra denne gangen! Åå gratulerer Testerforum!! Så fantastiske nyheter!! Progesteron gjør tempen høyere ja. Men hcg kan klusse til temp, derfor anbefales det sterkt å slutte å tempe når man har sett positiv test. Nå har rett og slett tempingen gjort det den kan for deg ❤️ Såå herlig! Jeg mener jeg tok crinone morgen + kveld den gangen jeg gikk på det. Men er lenge siden, så spør legen din for sikkerhets skyld. Ellers kan jeg anbefale duphaston om legen din godkjenner det. Det er progesteron i tablettform, og såå mye mer behagelig. Jeg gikk på dem til sv.uke 10 nå denne gangen. 1
Bruspulver Skrevet 4. august 2021 #1889 Skrevet 4. august 2021 Etter en ganske ujevn start temperaturmessig for syklusen, ser det når ut til at temperaturen har jevnet seg litt ut og går sakte men sikkert nedover. Krysser fingrene for EL snarlig 🤞🏼 Tok første vaksinedose cd13, kan nesten virke som den har stabilisert temperaturen 😂 Men det kan også være helt tilfeldig.
bittelillebolla Skrevet 5. august 2021 #1890 Skrevet 5. august 2021 (endret) Hurra! Gratulerer så mye med positiv test @Testerforum! Nydelig strek på 10DPO! @Bruspulver Så spennende at det kan se ut som vaksinen har stabilisert tempen, men som du sier det kan jo også være helt tilfeldig. Jeg pleier noen ganger å ha slik sprettende temp, før den stabiliserer seg før EL. Blir kjempe spennende å se når EL dukker opp denne gangen. Jeg tok vaksinen dagen før deg og dagen før mensen. Spent på å se om det gjør en forskjell i forhold til EL-tidspunktet. Håper egentlig at vaksinen gjør at EL kommer før, men det skal kanskje mye til. 😅 Endret 5. august 2021 av bittelillebolla 1
Bruspulver Skrevet 5. august 2021 #1891 Skrevet 5. august 2021 @bittelillebollaja, det er nok helt tilfeldig, men litt artig 😂 Jeg har fått positiv el-test på begge testene jeg har tatt i dag (kl.14:30 og kl.19:30) 🤞🏼 Tipper jeg får sterke, men negative tester i morgen. Det gjenstår å se 😋 Det skjønner jeg veldig godt! Jo tidligere el jo bedre
bittelillebolla Skrevet 5. august 2021 #1892 Skrevet 5. august 2021 (endret) @Bruspulver Hurra for positiv EL-test! 🥳 Positiv test på CD19 er en stor forbedring! 🙌 Krysser fingrene for deg og denne prøveperioden. ❤️ Endret 5. august 2021 av bittelillebolla
Bruspulver Skrevet 6. august 2021 #1893 Skrevet 6. august 2021 Takk @bittelillebolla! 😘 Blir spennende å følge med på din syklus og når du får el mtp vaksinen 😊
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1894 Skrevet 9. august 2021 Hei, jeg er ny på dette med temping og lurer på hvor avgjørende det er at man temper på samme tid hver dag? jeg har etter eggløsning fått noen rare temperaturmålinger, men jeg har tempet på ulike tidspunkt (mellom kl 7-10) og noen ganger vært oppe på do rett før jeg tempet. (Har glemt meg!) Kan det være derfor jeg får rare temperaturer? (Fikk en høy temp etter el og så synkende rett etter det. 🤔 Anonymkode: 74312...635
Amatariel Skrevet 9. august 2021 Forfatter #1895 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg er ny på dette med temping og lurer på hvor avgjørende det er at man temper på samme tid hver dag? jeg har etter eggløsning fått noen rare temperaturmålinger, men jeg har tempet på ulike tidspunkt (mellom kl 7-10) og noen ganger vært oppe på do rett før jeg tempet. (Har glemt meg!) Kan det være derfor jeg får rare temperaturer? (Fikk en høy temp etter el og så synkende rett etter det. 🤔 Anonymkode: 74312...635 Det er veldig viktig at man ikke beveger seg noe særlig før temping, ellers er det ikke basaltemperaturen man får målt. Så tempe etter å ha stått opp for toalettbesøk fungerer ikke, da er det bedre å ha et hull i tempecharten den dagen om man glemmer seg Og hovedregelen er jo at man skal tempe til samme tidspunkt hver dag for å få mest nøyaktig chart. Men erfaringsmessig så har det vist seg at det går fint å ha litt slingringsmonn på dette. Jeg tempet f.eks fast kl.6 hver morgen. Men hvis jeg våknet kl.4 av en eller annen grunn, så tempet jeg da heller, og det gikk fint. Det er bedre å tempe rett etter oppvåkning slik, enn at tempingen skal bli foretatt uten tilstrekkelig søvn i forkant. Så tempe kl.6 igjen når jeg våknet og gjorde det kl.4 var ikke vits. Er ikke helt unormalt at tempen svinger etter EL. Sånn sett skal man ikke tolke enkelttemper, men lese det store bildet i charten. Det viktigste i løpet av de to ukene etter EL er at tempen er merkbart høyere enn den var før EL. Da får man fastsatt tidspunkt for EL.
Bruspulver Skrevet 9. august 2021 #1896 Skrevet 9. august 2021 El bekreftet i dag (cd21)🥳 El kom tidligere denne syklusen enn sist, da kom den på cd25, så det er jo veldig fint! Tilsynelatende ingen effekt av første vaksinedose heller 🤞🏼 1
bittelillebolla Skrevet 9. august 2021 #1897 Skrevet 9. august 2021 @Bruspulver Hurra!! Gratulerer med enda tidligere EL og fint kryss! Krysser fingrene for at dette blir din siste prøveperiode. ❤️
Bruspulver Skrevet 9. august 2021 #1898 Skrevet 9. august 2021 @bittelillebollaveldig gøy ja! 🤩 Selv om jeg samtidig egentlig ikke har store forhåpningene om at de skal gå denne gangen heller 😅 Vet ikke om det er en salgs coping mechamism eller hva, men tør nesten ikke håpe på at det går rette veien. Blir så ufattelig skuffet hver gang 😔 Men det ligger jo alltid et lite håp og gløder 🍀✨
Amatariel Skrevet 9. august 2021 Forfatter #1899 Skrevet 9. august 2021 Ser kjempebra ut dette Bruspulver! Krysser alt jeg har for at spiren sitter nå 🤞 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #1900 Skrevet 10. august 2021 Jeg vet denne grafen er veldig ufullstendig. Har misset en dag eller to og den er jo ikke en hel syklus, men basert på det man ser- virker det som eggløsning var syklusdag 11 eller 12? Er eggløsning rett før tempen øker? Eller den dagen tempen øker? 🤔 Anonymkode: 74312...635
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå