Patriotpaula Skrevet 15. juli 2021 #1861 Skrevet 15. juli 2021 Bruspulver skrev (6 timer siden): Tja, hva skal man si… temperaturfallet snakker vel for seg selv Begynte noe tidligere enn forrige syklus, og fallene er hittil større. Forrige syklus under: ❤️ 1
bittelillebolla Skrevet 15. juli 2021 #1862 Skrevet 15. juli 2021 @Bruspulver Æsj, så trist at tempen synker. Skjønner at det gjør vondt! Håper det snart blir din tur til å se to streker! ❤️ 1
bittelillebolla Skrevet 18. juli 2021 #1863 Skrevet 18. juli 2021 Prøver å ikke gi tråden litt mer liv.. 🙈 I dag fikk jeg min høyeste 2DPO temp noen sinne! 🙌 Jippi! Håper det er et godt tegn på at kroppen produserer mer progesteron nå enn tidligere. Var ny rekord forrige syklus også, men denne gangen enda litt høyere. Veldig glad for det! Medaljens bakside er at jeg faktisk har kjent meg litt kvalm, både i dag og i går. Dette har skjedd nå to ganger tidligere i lutealfasen mens tempen stiger. Veldig spesielt, for jeg har ikke hørt om at noen andre har blitt kvalme etter eggløsning. Jeg tror virkelig det er en sammenheng her, og kjenner det stresser meg bittelitt med tanke på svangerskapskvalme i fremtiden. 😬 Noen som har opplevd lignende eller har noen tanker? Kvalme av progesteronøkning altså? Veldig rart!
Amatariel Skrevet 18. juli 2021 Forfatter #1864 Skrevet 18. juli 2021 Veldig fin chart bittelillebolla 😊 Jeg tror ikke du trenger å være bekymret for fremtidig svangerskapskvalme altså. Aldri hørt om sammenheng mellom EL/lutealfase når det gjelder kvalme i svangerskap.
bittelillebolla Skrevet 18. juli 2021 #1865 Skrevet 18. juli 2021 Amatariel skrev (29 minutter siden): Veldig fin chart bittelillebolla 😊 Jeg tror ikke du trenger å være bekymret for fremtidig svangerskapskvalme altså. Aldri hørt om sammenheng mellom EL/lutealfase når det gjelder kvalme i svangerskap. Takk! Synes det er en så enorm forskjell fra den første charten min. Kan ikke sammenlignes engang! 😄 Satser på at du har rett ang. kvalmen! Litt interresant at det kan dukke opp slike symptomer i LF også synes jeg. Men det kan jo være helt tilfeldig også, men jeg merker det av i FF i tilfelle det viser seg å være en "greie" for meg.
Bruspulver Skrevet 19. juli 2021 #1866 Skrevet 19. juli 2021 Så spennende @bittelillebolla! Tror nok ikke kvalmen vil ha noen nevneverdig sammenheng med en eventuell svangerskapskvalme nei. Selv er jeg tilbake i follikulærfasen 💔 Skal ta covid-vaksinen cd13 denne syklusen. Spent på om jeg vil se noe effekt på når el dukker opp. Men, nå vet jeg jo egentlig ikke helt når den skal dukke opp heller da 🙈 Iom jeg har en tendens til å ha el rundt cd21 eller senere, så tenker jeg at det burde gå fint å ta vaksinen og fortsette prøvingen. Jeg har iallfall ikke tenkt å hoppe over en eneste sjanse.
bittelillebolla Skrevet 19. juli 2021 #1867 Skrevet 19. juli 2021 @Bruspulver Så synd at mensen dukket opp, og at det ble en ny PP på deg. Håper neste runde nå ender med et helt annet resultat. ❤️ Skal ta covid-vaksine selv om ikke så lenge. Blir enten dag før, eller på CD1. Jeg er også nervøs for at det skal forskyve, eller klusse til noe med syklusen. Likevel kommer jeg nok til å ta den, og den siste dosen om det ikke befinner seg en liten spire i magen innen den tid. Tenker litt frem og tilbake, om jeg skal hoppe over de to eggløsningene mellom dosene, eller ikke. Forstår veldig godt at du velger å fortsette prøvingen! Du har vært såå tålmodig, og jeg unner absolutt ingen den laaaaange syklusen som du hadde Det må ha vært helt grusomt å vente på! Krysser fingrene hardt for at vi begge går klar av sykluskluss! 🤞 Og et lite ekstra kryss for deg denne PP'en!
Bruspulver Skrevet 19. juli 2021 #1868 Skrevet 19. juli 2021 Takk, du er god @bittelillebolla 😘 Ja, jeg tenker det samme. Åh, det blir jo bra, de fleste plassene jeg leser anbefales det å ikke bli gravid før to uker er gått, så får satse på det går bra 👍🏼 Den lange syklusen kunne jeg godt vært foruten 🙈 Føler jeg mistet 3 sjanser da, så lite lyst til å gå glipp av enda flere 😅Unner ingen så lange sykluser. Babystøv til oss alle! 🧚🏼♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1869 Skrevet 23. juli 2021 Hei. Har tempet i tre måneder. Denne måneden opplever jeg at tempene til nå etter eggløsning er mye mer stabil. Har ellers stabil syklus. Hva kan det komme av? Er det positivt? Men de ligger litt lavere nå enn de gjorde på samme tidspunkt de to andre syklus. Er rimelig sikker på eggløsning alle sykluser. Legger med bilder av alle. bilde 2 er denne måneden. Bilde 1 og 3 er de to månedene før der. Anonymkode: d1e2d...a96
bittelillebolla Skrevet 24. juli 2021 #1870 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 6.33): Hei. Har tempet i tre måneder. Denne måneden opplever jeg at tempene til nå etter eggløsning er mye mer stabil. Har ellers stabil syklus. Hva kan det komme av? Er det positivt? Men de ligger litt lavere nå enn de gjorde på samme tidspunkt de to andre syklus. Er rimelig sikker på eggløsning alle sykluser. Legger med bilder av alle. bilde 2 er denne måneden. Bilde 1 og 3 er de to månedene før der. Anonymkode: d1e2d...a96 Jeg har dessverre ingen gode svar å gi deg, for jeg aner ikke selv. Håper noen andre her inne kan svare deg bedre. Du pleier hvert fall å ha en kjempe fin kurve, og en helt perfekt lutealfase! Det er veldig positivt! Sånn generelt sett så hender det jo at kroppen gjør noe helt utenom det vanlig, og at man aldri finner ut riktig hvorfor. Da er som regel kroppen tilbake i rytmen sin neste syklus igjen.
bittelillebolla Skrevet 24. juli 2021 #1871 Skrevet 24. juli 2021 For noen uker siden fikk jeg en beskjed fra FF om at de gjerne ønsket at vi skulle merke den dagen i charten hvor vi fikk covid-vaksine. Sto også noe om at man kunne søke opp andre charter for å se hvordan deres chart ble påvirket osv. Jeg finner ikke igjen den beskjeden, og jeg har ikke klart å finne ut av hvordan jeg søker opp dette i chart-galleriet. Jeg har prøvd å søke det opp, men får ingen treff. Er det noen av dere her inne som har peiling på hvordan man gjør det? 🙏
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1872 Skrevet 24. juli 2021 bittelillebolla skrev (2 timer siden): Jeg har dessverre ingen gode svar å gi deg, for jeg aner ikke selv. Håper noen andre her inne kan svare deg bedre. Du pleier hvert fall å ha en kjempe fin kurve, og en helt perfekt lutealfase! Det er veldig positivt! Sånn generelt sett så hender det jo at kroppen gjør noe helt utenom det vanlig, og at man aldri finner ut riktig hvorfor. Da er som regel kroppen tilbake i rytmen sin neste syklus igjen. Tusen takk 😀 nå steg tempen etter ca 7 dpo. Egentlig 2 pp da den ene perioden kom eggløsning før forventet og kjæresten var borte. Enig i at det egentlig ser bra ut. Syklus kom på plass med en gang etter pilleslutt og mener lutealfase er ca 15 dager. Håper på klaff denne måneden. Anonymkode: d1e2d...a96 1
bittelillebolla Skrevet 24. juli 2021 #1873 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk 😀 nå steg tempen etter ca 7 dpo. Egentlig 2 pp da den ene perioden kom eggløsning før forventet og kjæresten var borte. Enig i at det egentlig ser bra ut. Syklus kom på plass med en gang etter pilleslutt og mener lutealfase er ca 15 dager. Håper på klaff denne måneden. Anonymkode: d1e2d...a96 Det er helt supert! 🤗 Da har du vært heldig! Ikke alle som kommer rett tilbake i syklus. En spennende og nervepirrende tid altså. Masse lykke til med denne prøveperioden! 🤞 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1874 Skrevet 26. juli 2021 Hei! Nå i disse ferietider har jeg tempet ganske sent på morgenen, ca kl 10. (er en syvsover om sommeren). Tempen har etter EL ligget på 0,4-0,5 grader over det den gjorde før EL. Men i dag tok jeg tempen 06.45, fordi mannen min har begynt på jobb igjen og jeg våknet av vekkerklokken hans. Da var tempen 0,3 grader lavere enn i går, hvor jeg tempet kl 10.15. Jeg sov videre i dag, og våknet igjen kl 10.10. Tok tempen på nytt, og da var den lik som i går. Hva kan jeg egentlig stole på? Vet jo at det i utgangspunktet er den tempen du måler etter dyp søvn som er «riktigst», men betyr det at jeg bør sette på klokka hver morgen nå og få tatt tempen litt tidligere? Anonymkode: 1d505...e12
bittelillebolla Skrevet 26. juli 2021 #1875 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Nå i disse ferietider har jeg tempet ganske sent på morgenen, ca kl 10. (er en syvsover om sommeren). Tempen har etter EL ligget på 0,4-0,5 grader over det den gjorde før EL. Men i dag tok jeg tempen 06.45, fordi mannen min har begynt på jobb igjen og jeg våknet av vekkerklokken hans. Da var tempen 0,3 grader lavere enn i går, hvor jeg tempet kl 10.15. Jeg sov videre i dag, og våknet igjen kl 10.10. Tok tempen på nytt, og da var den lik som i går. Hva kan jeg egentlig stole på? Vet jo at det i utgangspunktet er den tempen du måler etter dyp søvn som er «riktigst», men betyr det at jeg bør sette på klokka hver morgen nå og få tatt tempen litt tidligere? Anonymkode: 1d505...e12 I utgangspunktet så skal man måle til samme tid hver dag for å få målingene så nøyaktig som mulig. Her det jo faktisk så mye som 3,5 time forskjell, så vil tro du merker det godt på charten ja. Ville stolt på den siste målingen din nå, for du har hatt over tre timers søvn før du tempet den siste gangen så da er det innafor mener jeg å huske. Også blir jo det mest nøyaktig nå som du har tempet klokken 10.00 tidligere i syklusen. Fra neste syklus av ville jeg satt på klokken til da mannen din står opp, og tempet til den tiden hver dag uansett. Jeg havner i akkurat samme situasjon fra neste syklus, for mannen har byttet jobb og skal stå opp klokken 06.00 fremover. Så da flytter jeg tempetidspunktet mitt etter det. Spent på om jeg merker forskjell.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1876 Skrevet 26. juli 2021 bittelillebolla skrev (2 timer siden): I utgangspunktet så skal man måle til samme tid hver dag for å få målingene så nøyaktig som mulig. Her det jo faktisk så mye som 3,5 time forskjell, så vil tro du merker det godt på charten ja. Ville stolt på den siste målingen din nå, for du har hatt over tre timers søvn før du tempet den siste gangen så da er det innafor mener jeg å huske. Også blir jo det mest nøyaktig nå som du har tempet klokken 10.00 tidligere i syklusen. Fra neste syklus av ville jeg satt på klokken til da mannen din står opp, og tempet til den tiden hver dag uansett. Jeg havner i akkurat samme situasjon fra neste syklus, for mannen har byttet jobb og skal stå opp klokken 06.00 fremover. Så da flytter jeg tempetidspunktet mitt etter det. Spent på om jeg merker forskjell. Ja, det er akkurat det jeg har tenkt selv også, at den siste er mest nøyaktig akkurat nå i ferien. Jeg stod jo ikke opp i mellomtida, lå stille i senga hele tida, og sovnet jo igjen rett etter jeg tok tempen.😅 Til vanlig, når jeg ikke har ferie, temper jeg før jeg står opp kl 7, og da har jeg også noen ganger hatt på klokka i helgene for å få det så nøyaktig som mulig. Så neste syklus blir det mer stabilt, for da har jeg begynt på jobb igjen😇 Det blir spennende for deg også da, om du merker noe forskjell🤗 Anonymkode: 1d505...e12
bittelillebolla Skrevet 26. juli 2021 #1877 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er akkurat det jeg har tenkt selv også, at den siste er mest nøyaktig akkurat nå i ferien. Jeg stod jo ikke opp i mellomtida, lå stille i senga hele tida, og sovnet jo igjen rett etter jeg tok tempen.😅 Til vanlig, når jeg ikke har ferie, temper jeg før jeg står opp kl 7, og da har jeg også noen ganger hatt på klokka i helgene for å få det så nøyaktig som mulig. Så neste syklus blir det mer stabilt, for da har jeg begynt på jobb igjen😇 Det blir spennende for deg også da, om du merker noe forskjell🤗 Anonymkode: 1d505...e12 Jeg ville tenkt akkurat det samme! Skjønner godt at du ville sove lenger i ferien! 😄 Jeg pleier å ha tempe-stopp under mensen og i noen dager etterpå, og det er så deilig. Selv om tempingen absolutt er verdt det, så er det godt å sove også. Jeg pleier å gjøre som deg, og sove videre etterpå når jeg kan, men ikke alltid jeg får det til. 🙈 1
Sommerfuul Skrevet 27. juli 2021 #1878 Skrevet 27. juli 2021 bittelillebolla skrev (På 2021-7-24 den 14.43): For noen uker siden fikk jeg en beskjed fra FF om at de gjerne ønsket at vi skulle merke den dagen i charten hvor vi fikk covid-vaksine. Sto også noe om at man kunne søke opp andre charter for å se hvordan deres chart ble påvirket osv. Jeg finner ikke igjen den beskjeden, og jeg har ikke klart å finne ut av hvordan jeg søker opp dette i chart-galleriet. Jeg har prøvd å søke det opp, men får ingen treff. Er det noen av dere her inne som har peiling på hvordan man gjør det? 🙏 Jeg fant den under Medications, rett under Spesifics
bittelillebolla Skrevet 27. juli 2021 #1879 Skrevet 27. juli 2021 Sommerfuul skrev (22 minutter siden): Jeg fant den under Medications, rett under Spesifics Tusen takk for hjelpen! Jeg fant det, endelig! Jeg har lett under spesifics, men det gir jo selvsagt mer mening at det ligger under medications ja. 😅
Bruspulver Skrevet 29. juli 2021 #1880 Skrevet 29. juli 2021 Synes temperaturen hittil har vært litt varierende. Tatt første dose med pfizer i dag, spent på hvordan resten av syklusen vil utarte seg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå