Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Hei dere, 

Da har jeg endelig fått svar på blodprøve nr. 2 på fredag. Den viste hcg på 25. Så hcg hadde dermed synket fra 37 på onsdagen. 

Jeg skjønner fortsatt ikke hva som har skjedd denne måneden, mtp. når eggløsning var ift. Positiv test osv. Jeg trøster meg med at jeg faktisk har opplevd at jeg kan bli gravid og håper det klaffer snart igjen. Selvfølgelig trist, men jeg har vært forberedt på dette i over en uke.  

Har enda ikke blødd noe, så skal til legen på onsdag for å sjekke det. Er det andre som har erfaringer med dette og når jeg kan forvente en blødning? Håper det skjer fortest mulig slik at vi kan begynne å prøve igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt trist @Testerforum, selv om du var forberedt :troest: Men forstår at det er godt med et svar i alle fall. Jeg vil tro at med en hcg såpass lav som 25 så vil du begynne å blø snart. Jeg tok ikke blodprøver med mine SA'er, men noen dager etter at testene ble tydelig svakere og svakere så kom blødningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre @Testerforum :troest: Aboslutt ikke denne beskjedne jeg håper du ville få! :( Forstår godt at du er forvirret med tanke på befruktningen og hva som har skjedd her. Håper du får litt mer klarhet i det når du skal til legen på onsdag. Håper det klaffer snart igjen og at den neste spiren sitter hele veien! ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari leit @Testerforum 😔 etter min liknende situasjon så blødde jeg faktisk ikke noe mer enn den «mensen» blødningen jeg hadde 10 dager før. Men det gikk bare rundt en uke, så fikk jeg eggløsning! Håper det samme skjer med deg, og at det klaffer da! ❤️🤞🏻🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny på dette med temping, og syns det er litt vanskelig å tolke disse tempene. Temper til ca samme tidspunkt hver dag, under tungen, før jeg står opp. Etter positiv EL-test på CD 11 og 12 skal jeg etter sigende hatt EL på CD 13, som var i går. EL-testene var negative i går, og da var også tempen ganske lav. I dag, på CD 14, steg den litt, men er usikker på om dette regnes som mye eller lite? Fra 36,03 i går til 36,41 i dag. Dere erfarne tempere, ser dette normalt ut? Vet jeg må tempe noen dager til for å kunne fastslå om eggløsning faktisk har skjedd altså.

435A6B16-85A3-44A6-A266-6181DD42CB48.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (6 minutter siden):

Etter positiv EL-test på CD 11 og 12 skal jeg etter sigende hatt EL på CD 13, som var i går. EL-testene var negative i går, og da var også tempen ganske lav. I dag, på CD 14, steg den litt, men er usikker på om dette regnes som mye eller lite?

Dette virker veldig normalt. Min 1 dpo-temp var alltid veldig lav. Din har jo gått veldig høyt opp egentlig :Nikke: Så blir spennende om et par dager for å se ståa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor vil dere si at EL skjedde, der FF har markert eller en annen plass? Jeg mener selv at FF har markert riktig, temperaturene før CD19 er for lave for DPO-land for min del. DPO-temperaturer for min del er stort sett mellom 36.40-36.80, for det meste rundt 36.50-36.60. 

Er altså på DPO7 i dag og plutselig kom mensen helt ut av det blå :klo:  Aldri hatt så kort lutealfase før, laveste jeg har hatt er 11 dager. Vil ikke akkurat si at tempen har droppet spesielt mye heller, vanligvis dropper den ganske kraftig den dagen jeg får mensen. Så hadde kanskje forventet mensen til helgen, men ikke i dag 🤯🤷‍♀️

57305555-B255-4A87-A3FF-54BFDFC616E1.jpeg

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (1 minutt siden):

Hvor vil dere si at EL skjedde, der FF har markert eller en annen plass?

Enig med deg og FF at EL trolig skjedde CD19. Men så rart med plutselig tidlig mensen. Du må ta en g-test om noen dager! Det er hovedregelen hvis det er noe som skjer utenfor normalen... jeg har selv opplevd en blødning ut i dpo-land som jeg var 100% sikker på var mensen, men senere viste seg å være svangerskapsblødning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Enig med deg og FF at EL trolig skjedde CD19. Men så rart med plutselig tidlig mensen. Du må ta en g-test om noen dager! Det er hovedregelen hvis det er noe som skjer utenfor normalen... jeg har selv opplevd en blødning ut i dpo-land som jeg var 100% sikker på var mensen, men senere viste seg å være svangerskapsblødning.

Tusen takk for svar @Amatariel ☺️ Ble helt satt ut når jeg plutselig blødde gjennom (var heldigvis hjemme!) siden dette kom helt uventet. Begynte å blø i sted, så vet ikke helt hvordan det utvikler seg enda 🤷‍♀️ Mulig at jeg må teste om noen dager, kommer litt an på hvordan dette utvikler seg. Vi holder jo egentlig på med IVF og skal ha innsett for baby nr2 i august, men hadde jo vært magisk hvis vi slapp det - selv om det er svært lite sannsynlig 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Dette virker veldig normalt. Min 1 dpo-temp var alltid veldig lav. Din har jo gått veldig høyt opp egentlig :Nikke: Så blir spennende om et par dager for å se ståa da.

Takk @Amatariel🤗 Da skal jeg følge med! Jeg klarer liksom ikke helt å ha troen på at det har gått denne gangen, men vi har i alle fall lagt inn klekkelig med aksjer.😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Tror jammen meg blødningen har stoppet 🤷‍♀️:klo: Så spørs om det ikke var mensen likevel, hatt i tampong (som jeg alltid bruker), men virker som at blødningen ikke varte så lenge 🤷‍♀️ Nå skjønner jeg ingenting 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (10 minutter siden):

@Amatariel Tror jammen meg blødningen har stoppet 🤷‍♀️:klo: Så spørs om det ikke var mensen likevel, hatt i tampong (som jeg alltid bruker), men virker som at blødningen ikke varte så lenge 🤷‍♀️ Nå skjønner jeg ingenting 😂

Syns det høres enda mer ut som en svangerskapsblødning jeg! En som kommer tidlig/på uvant tidspunkt og varer annerledes.... hhmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Syns det høres enda mer ut som en svangerskapsblødning jeg! En som kommer tidlig/på uvant tidspunkt og varer annerledes.... hhmmmm.

Hadde vært helt fantastisk hvis du har rett i at det er det 🤞🏻 Blir litt ekstra spennende i dagene som kommer nå 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med tempen min?? Skal ikke ha mens før om en uke 🤔

Screenshot_20210702-223455_FF App.jpg

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det med tempen min?? Skal ikke ha mens før om en uke 🤔

Kanskje den tikker opp igjen snart. Uansett litt spennende med noe som er annerledes..? 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Kanskje den tikker opp igjen snart. Uansett litt spennende med noe som er annerledes..? 🤞

Sant nok. Vi har hvertfall gjort en god innsats denne mnd 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk litt opp igjen idag. Er graviditet mulig med denne charten? Tempen ligger ganske høyt, og jeg kan vel ikke ligge på 37,2 (som høyest) en hel graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gikk litt opp igjen idag. Er graviditet mulig med denne charten? Tempen ligger ganske høyt, og jeg kan vel ikke ligge på 37,2 (som høyest) en hel graviditet?

Screenshot_20210703-141315_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette kan absolutt bli en gravidchart. Blir veldig spennende de neste dagene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Dette kan absolutt bli en gravidchart. Blir veldig spennende de neste dagene 🤞

Setter pris på at du tar deg tid til å svare ❤

Steg opp 0.1 grad idag, så heldigvis ikke ned. Men er alle temperaturer over den striplete linjen innafor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...