Lorieen Skrevet 11. mars 2021 #1041 Del Skrevet 11. mars 2021 12 dpo I dag falt tempen, så mensen kommer nok i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #1042 Del Skrevet 11. mars 2021 Tinaprøver skrev (2 timer siden): Hei! jeg både temper og tar EL-tester for å prøve å lære meg syklusen bedre. I går droppa tempen til rett under 36 grader, og den gjorde et stort hoppp i dag. Jeg tok to EL-tester etter jobb i går(CD15), en kl 17 og en kl 20.45. Det var øking mellom disse. Jeg følte likevel ikke at den siste var sterk nok til å være positiv. I dag når jeg tok EL-test hadde den blitt litt svakere igjen.. Kan det være at den fra i går kveld faktisk er positiv? Blir så usikker når jeg stirrer på streken selv 😅 Hva kan dere se? Kan det være at eggløsning har vært i natt? Sist jeg testet med strimler hadde jeg bare positiv test i noen timer.. her har jeg lagt inn testene under ‘others’. La de også inn under ‘premom’. Da fikk jeg peak på i går. Vet ikke helt hvilken som blir rett 🙈 Ja jeg ville absolutt tolket testen i går kveld som positiv. Mulig du hadde EL i natt, selv om det var veldig kort tid etterpå. EL-dato blir uansett dagens dato, om det skjedde i natt eller senere i dag. Får se hva tempen bekrefter om tre dager 😊 Lorieen skrev (1 time siden): 12 dpo I dag falt tempen, så mensen kommer nok i morgen. Uff ja, at du har et skolebok-eksempel av en chart er både på godt og vondt. Ingen tvil liksom. Satser på neste pp er din lykke-pp 8 dpo på meg i dag, og min temp oppfører seg veeeldig likt som de tre siste syklusene. Sukk. Hadde egentlig håpet på noe annerledes. Et tempedropp eller et eller annet som kan gi meg håp om at denne syklusen ER annerledes enn de foregående. Men nei. Er nok likt fordi det er akkurat det det er, og neste uke på denne tiden sitter jeg med mensen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinaprøver Skrevet 11. mars 2021 #1043 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (3 minutter siden): Ja jeg ville absolutt tolket testen i går kveld som positiv. Mulig du hadde EL i natt, selv om det var veldig kort tid etterpå. EL-dato blir uansett dagens dato, om det skjedde i natt eller senere i dag. Får se hva tempen bekrefter om tre dager 😊 Tusen takk for svar! Skal ta en EL-test etter jobb i dag også, får se om den har blitt enda svakere da ☺️ Får som du sier bare se hva tempen viser fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 11. mars 2021 #1044 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (1 time siden): 8 dpo på meg i dag, og min temp oppfører seg veeeldig likt som de tre siste syklusene. Sukk. Hadde egentlig håpet på noe annerledes. Et tempedropp eller et eller annet som kan gi meg håp om at denne syklusen ER annerledes enn de foregående. Men nei. Er nok likt fordi det er akkurat det det er, og neste uke på denne tiden sitter jeg med mensen Ikke gi opp ennå! Trenger ikke festedipp eller noe annerledes på charten nødvendigvis. Jeg har fortsatt troa for deg! 😊 Et lite bispørsmål. Hvordan får dere til å ta screenshot/bilde av bare kurven? Jeg har bare tatt standard iphone screenshot når jeg er inne på appen og da kommer jo hele sulamitten 😅 prøvde meg litt frem inne i appen, men fant ikke ut av det. min chart ser slik ut i dag. Spennende økning av temp, men sov forferdelig dårlig i natt, så kan nok bare være det også. Allikavel finner jeg meg i å håpe at jeg kanskje ser tendens til trifasisk kurve videre 🙉😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #1045 Del Skrevet 11. mars 2021 nilci skrev (2 minutter siden): Et lite bispørsmål. Hvordan får dere til å ta screenshot/bilde av bare kurven? Jeg har bare tatt standard iphone screenshot når jeg er inne på appen og da kommer jo hele sulamitten 😅 prøvde meg litt frem inne i appen, men fant ikke ut av det. Jeg bruker appen Photo & Picture Rezizer. Bruker den MYE på mobilen min. Liker godt å croppe bilder der jeg vil, og endre størrelsen slik jeg vil ha den til å fremstå på nett. Er bare noen klikk så er det gjort. Veldig spennende den tempen din forresten! Er spent på om den dippen på 4 dpo betyr noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 11. mars 2021 #1046 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) Hmm, jeg er ikke kjent nok til å svare deg skikkelig @Tinaprøver, men for meg ser det ut som eggløsning var på CD15? At CD14 også er en positiv test for EL, men også CD15. Det er i alle fall slik jeg tolker det, i tillegg til en såpass fin hopp så må jo EL ha vært på CD15. Jeg har markert der jeg mistenker tempen egentlig burde vært, og at den store hoppen kan ha vært på grunn av rar søvn den natten (vi la oss veldig sent). Mer normal DPO - temp for meg er nok nærmere 36,8/9 i stedetfor over 37. Jeg ligner nok mer en klatrer enn en hopper, tror jeg 😂 Men herregud, når jeg endelig klarer å slippe stresset, så har spenningen økt og det er nesten verre enn når jeg gleder meg til jul 🙈 Her er charten min for i dag: Endret 11. mars 2021 av Ms.Sommerfugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #1047 Del Skrevet 11. mars 2021 Ms.Sommerfugl skrev (8 minutter siden): er er charten min for i dag: Finfin - den klatrer oppover 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinaprøver Skrevet 11. mars 2021 #1048 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) Nå skjønner jeg ikke så mye, fikk kjempepositiv EL-test nå, ettermiddag CD16. Jeg trodde at hoppet i temperaturen min i morges viste at egg hadde sluppet, misforstår jeg da? Endret 11. mars 2021 av Tinaprøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 11. mars 2021 #1049 Del Skrevet 11. mars 2021 Tinaprøver skrev (18 minutter siden): Nå skjønner jeg ikke så mye, fikk kjempepositiv EL-test nå, ettermiddag CD16. Jeg trodde at hoppet i temperaturen min i morges viste at egg hadde sluppet, misforstår jeg da? Spennende tester! Jeg tipper du kommer til å øke temp enda mer de neste dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #1050 Del Skrevet 11. mars 2021 Tinaprøver skrev (2 timer siden): Nå skjønner jeg ikke så mye, fikk kjempepositiv EL-test nå, ettermiddag CD16. Jeg trodde at hoppet i temperaturen min i morges viste at egg hadde sluppet, misforstår jeg da? Vil også tro at tempen din bare vil øke mer og mer i dagene fremover. Er vel ikke så sannsynlig at du har hatt EL ennå med low på testen helt frem til og med CD14? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 11. mars 2021 #1051 Del Skrevet 11. mars 2021 Da kom mensen og vi er i gang med PP5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinaprøver Skrevet 11. mars 2021 #1052 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Vil også tro at tempen din bare vil øke mer og mer i dagene fremover. Er vel ikke så sannsynlig at du har hatt EL ennå med low på testen helt frem til og med CD14? Ser sånn ut ja ☺️ Tok en EL-test til nå, den var litt svakere enn forrige, men fortsatt positiv. Så får bare ta fler i morgen, og se hva tempen viser. Sist syklus etter EL var høyeste temperatur 36,50, så det er mulig den stiger enda mer imorgen. Hadde bare inntrykk av at når det kom så store hopp som det jeg hadde idag, betød det at EL hadde skjedd. Får bare se hva FF markerer de neste dagene ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 12. mars 2021 #1053 Del Skrevet 12. mars 2021 Fortsatt høy temperatur i dag. I går hadde jeg litt murringer og var veldig oppblåst og forstoppet, pleier ofte å ha dette i sammenheng med menstruasjon. Jeg har derfor litt lite tro nå 😔 Håper uansett menstruasjonen holder seg unna noen dager til slik at jeg ikke har veldig kort lutealfase.. Forresten; hvilke dpo-dager bør man bruke tidligtest, og hvilke dager kan man bruke vanlig test, evt med ukeindikator? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 12. mars 2021 #1054 Del Skrevet 12. mars 2021 Fin temp @nilci! Kan være det murrer av andre grunner enn at tanta er på vei. Håper det heller er tegn på at en liten spire fester seg og gror 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_Lady Skrevet 12. mars 2021 #1055 Del Skrevet 12. mars 2021 Tempen hoppet opp i dag, men ble nok kunstig høy pågrunn av lite og dårlig søvn i tillegg til senere testing. Men tror likevel EL har vært siden jeg har hatt andre symptomer. Merket også at jeg de 2 siste dagene har vært VELDIG hormonell, jeg som alltid har tenkt syklus ikke påvirker humøret mitt 😅 men er vel kanskje ikke så lett å merke sammenhengen når syklus er lang og ustabil. Ser da ut til at syklus blir på 59 dager i steden for 89 som sist. 😃 lov å håpe at neste syklus også er 30 dager kortere enn denne 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. mars 2021 Forfatter #1056 Del Skrevet 12. mars 2021 nilci skrev (3 timer siden): Forresten; hvilke dpo-dager bør man bruke tidligtest, og hvilke dager kan man bruke vanlig test, evt med ukeindikator? Hvilken tidligtest mener du? Om det er strimlene fra babyplan så er det veldig mange som ikke får tidligere utslag på dem enn de vanlige strimlene, så akkurat det er veldig dårlige. Clearblue sine kan jeg ikke noe om. Men jeg vet at hvis man klarer å se en svak strek på en strimmel, så pleier digital med ukesindikator å slå ut. My_Lady skrev (38 minutter siden): Ser da ut til at syklus blir på 59 dager i steden for 89 som sist. 😃 lov å håpe at neste syklus også er 30 dager kortere enn denne 😄 Oioi det må man kunne si er en forbedring da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 12. mars 2021 #1057 Del Skrevet 12. mars 2021 Amatariel skrev (31 minutter siden): Hvilken tidligtest mener du? Om det er strimlene fra babyplan så er det veldig mange som ikke får tidligere utslag på dem enn de vanlige strimlene, så akkurat det er veldig dårlige. Clearblue sine kan jeg ikke noe om. Men jeg vet at hvis man klarer å se en svak strek på en strimmel, så pleier digital med ukesindikator å slå ut. Jeg har kjøpt inn en horv av CB, både tidligtest, vanlig test og digital 😂 lurte litt på jeg måtte ta tidligtester helt til f.eks IKM eller om man kan forvente utslag på vanlig test før dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 12. mars 2021 #1058 Del Skrevet 12. mars 2021 Atticmess skrev (1 time siden): Fin temp @nilci! Kan være det murrer av andre grunner enn at tanta er på vei. Håper det heller er tegn på at en liten spire fester seg og gror 🤞 Ååå så jeg håper! 🤞🏻🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. mars 2021 Forfatter #1059 Del Skrevet 12. mars 2021 nilci skrev (5 minutter siden): Jeg har kjøpt inn en horv av CB, både tidligtest, vanlig test og digital 😂 lurte litt på jeg måtte ta tidligtester helt til f.eks IKM eller om man kan forvente utslag på vanlig test før dette De vanlige testene sier vel 98% sikkert svar 4 dager før IKM eller noe sånt, så må ikke bruke såkalt tidligtest nei. Dog lettere å telle dpo syns jeg. Er det vi prøvere er vant med. Jeg har ofte sett folk få positiv digital med ukesindikator på 9-10 dpo. Men er veldig kjedelig å svi av disse dyre testene hvis man ikke er sannsynlig gravid, så jeg bruker aldri dem før jeg ser antydning til noe annen spennende strek på strimmel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. mars 2021 Forfatter #1060 Del Skrevet 12. mars 2021 9 DPO Jeg måtte studere gravidchartene mine nærmere, og når jeg tar bort dem som er høyt og lavt og ikke gir noe mening, så er det faktisk èn som ligner veldig mye på den jeg har nå! Ble nesten overrasket over å se det selv. De neste dagene blir såå spennende! Please hold deg oppe temp 🙏 Her er altså min nåværende syklus, sammenlignet med den i 2014 da jeg ble gravid med mitt yngste barn (også på ovitrelle). Ikke så ulikt...!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå