Gå til innhold

Vi har sex ca to ggr i uka, viss ikke blir han sur. Så enten to ganger eller mer for å holde han blid!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Har lest at det er ganske gjennomsnittlig i langvarige forhold hvor man er etablert med barn og div. 

De er ikke etablerte med barn, og hun synes de har sex for ofte. 

Anonymkode: f099f...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at man skal være forpliktet til å være madrass for en samboer. Kan ikke menn tenke på annet enn kjønnsorganet sitt? I en kvinnes liv så skjer det andre ting enn bare det. Tenk om jeg sa til mannen at han var forpliktet til å løpe en mil to ganger i uka fordi jeg hadde blitt sur om han ikke hadde gjort det? Hvordan hadde stemningen blitt da? 

Anonymkode: 69505...6bb

Jeg er kvinne og synes sex 2g/,uka er altfor skjeldent. 

Anonymkode: f099f...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Konungr skrev:

Ikke rart folk er utro.

Mange så har litt annet å gjøre enn å knulle hele tida. Ikke alles liv handler om sex hele tida. Hvordan klarer du deg som singel, egentlig? 

Anonymkode: dbab1...111

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja tenk Single kan klare seg i mnd og år uten sex, men så snart man er i forhold blir sex like viktig som luft og mat plutselig. Sex er viktig ja men det er jo ikke kjekt når det blir noe man må og ikke noe man gjør fordi det er gøy. 

Det lurer jeg og på, hvordan single kan gå så lenge uten sex, mens det er tyting og sutring over regelmessig sex år ut og år inn fordi det ikke er nok. 

Anonymkode: dbab1...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke etablerte med barn, og hun synes de har sex for ofte. 

Anonymkode: f099f...a96

Mange kvinner går jo på å piller da. Og det reduserer ofte sexlysten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Epictetus skrev:

Å leke kan være et behov.

Ja men jeg mener man har jo og egenansvar for å tilfredsstille eget behov. 

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja men jeg mener man har jo og egenansvar for å tilfredsstille eget behov. 

Behovet for sex i et forhold handler jo om behovet for å bli sett, behovet for utvikling og opprettholdelse av fysisk tilknytning til partner, behovet for å få bekreftelse på at partner er tiltrukket etc. Det er sjeldent det handler om behovet for å få orgasme, det fikser man jo lett selv.

Å oppleve gjentatt mangel på sex i et forhold fører ofte til lav selvfølelse og depresjon. Å bli utsatt for såkalt pliktsex eller sympatisex gjør det bare enda verre.

Anonymkode: 987b5...4bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange så har litt annet å gjøre enn å knulle hele tida. Ikke alles liv handler om sex hele tida. Hvordan klarer du deg som singel, egentlig? 

Anonymkode: dbab1...111

Hvor får du «hele tida» fra? Er to ganger i uka «hele tida» for deg?

Anonymkode: 987b5...4bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du får mange rare svar her. Skjønner dere begge; du er sliten, ønsker ikke å føle deg presset til sex. Mannen din får dårlig selvtillit fordi han troe du ikke tennner på ham. Blir en ond sirkel. Mennesker har ulik sexlyst, men sex 2 ganger i uka så lenge man er frisk er ikke unormalt i mine øyne. Jeg synes ikke noe om dem som stikker med en gang kjæresten blir syk over en litt lengre periode og ikke orker eller kan ha sex. Men for mange er det vanskelig å være i et forhold med lite sex, nettopp fordi de ikke føle seg gode nok.

Du sier dere har prøvd parterapi. Har du også tenkt på hvordan du har det? Er du fornøyd med jobben, omgangskrets, bolig, kropp, får du gjort nok av lystbetonte aktiviteter på fritiden? Er kjæresten din og du flink til å gjøre hyggelige aktiviteter sammen, støtter dere hverandre, lytter dere til hverandre, fordeler dere plikter bra? Er der flinke til å gi hverandre kjærtegn utenom sex? God morgen og god nattklem/kyss, holde hånda, kyss på kinnet når den ene tar oppvasken?  Gir dere hverandre ros og bekreftelse? 

Er det lenge siden dere kjente på foreldkelse? Var dere mer kjærlige mot hverandre før? Mere sex før, og at begge hadde mer sexlyst? Kanskje dere trenger å dra bort, oppleve noe spennende sammen. Vel å merke samtidig som dere tar hensyn til covid-19.

Ikke gi opp enda. Det er så utrolig mange som har det akkurat som dere. Prøv en annen parterapeut om dere ikke fikk det til å dunke der dere gikk. Det du beskriver kan likegodt skje i ett nytt forhold, om du velger å gå videre.

 

Anonymkode: fc8bf...067

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å si at sex 2 ganger i uka ikke er så mye å "ønske seg". Hvis jeg ikke har sex med kjæresten min på mer enn 1 dag så føler jeg at jeg mister noe nærhet. Så vi finner alltid en annen måte å gi nærhet på, om f.eks en av oss er syk og ikke orker.

Anonymkode: fc8bf...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du «hele tida» fra? Er to ganger i uka «hele tida» for deg?

Anonymkode: 987b5...4bd

Ts Mann vil ha hele tiden men får kun x 2 i uka tolka jeg det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behovet for sex i et forhold handler jo om behovet for å bli sett, behovet for utvikling og opprettholdelse av fysisk tilknytning til partner, behovet for å få bekreftelse på at partner er tiltrukket etc. Det er sjeldent det handler om behovet for å få orgasme, det fikser man jo lett selv.

Å oppleve gjentatt mangel på sex i et forhold fører ofte til lav selvfølelse og depresjon. Å bli utsatt for såkalt pliktsex eller sympatisex gjør det bare enda verre.

Anonymkode: 987b5...4bd

Ja men for å oppnå de tingene må man jo jobbe for å holde forelskelsen gående. Er ikke bare den ene som skal gi bekreftelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du deg som singel, egentlig? 

Anonymkode: dbab1...111

Jeg liker ikke tilfeldig sex. Men bor man sammen, forventer jeg jevnlig sex mer enn en gang i uka. Det er såklart lov å ha lite lyst, men da er man dårlig match med meg. 

28 minutter siden, Maleficenta skrev:

Mange kvinner går jo på å piller da. Og det reduserer ofte sexlysten..

Det er derfor jeg ikke går på hormonell prevensjon. Sex og samliv har god oversikt over ulike valgmuligheter innen prevensjon. 

Anonymkode: f099f...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tredje alternativ:

snakke med mannen og håpe at dere begge kan møtes på halvveien og finne en løsning sammen. 
Det er ikke nødvendigvis enten eller.
 

Anonymkode: fb66a...381

Kompromisssex? Kan umulig være særlig kjekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sak om sex-tørke i VG+ i dag. Selv hadde jeg nok følt noe manglet om vi ikke hadde sex eller andre typer kroppskontakt mer enn 1-2 ganger i uken. Men om ikke lysten er der, så er det noe annet som ikke er som det skal. Om det så er hormoner, tom kjærlighetstank eller at det psykologisk for deg er blitt et ork med sex. Uansett er det nok ikke sexen i seg selv som butter her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er han en god elsker? Nyter du det? Eller er han en ego dust?

Anonymkode: bbb5b...dcd

Og er hun en god elskerinne? Gir hun nytelse og viser nytelse og forklarer hva hun ønsker, eller er all sex blitt hans ansvar? 

Anonymkode: f099f...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke tilfeldig sex. Men bor man sammen, forventer jeg jevnlig sex mer enn en gang i uka. Det er såklart lov å ha lite lyst, men da er man dårlig match med meg. 

Det er derfor jeg ikke går på hormonell prevensjon. Sex og samliv har god oversikt over ulike valgmuligheter innen prevensjon. 

Anonymkode: f099f...a96

Det er ikke så mange valg egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er dritglad for å være singel🤗🤩

Å leve livet sitt i et slikt psykologisk fengsel er jo helt forferdelig. Han er en liten drittunge!

Hadde heller aldri tent på en slik dust.

Anonymkode: 38660...0da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...