Gå til innhold

Vi har sex ca to ggr i uka, viss ikke blir han sur. Så enten to ganger eller mer for å holde han blid!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at sex bare er en del av problemet her. Sex og kroppslig intimitet er nok kjærlighetsspråket hans. Han ser ikke sine behov dekket i dette forholdet, og føler at han er sammen med noen som ikke begjærer ham, men bare trenger en mann i huset. Strø manglende kommunikasjon over dette, og kaka er ferdig. Antagelig er han mentalt ferdig med forholdet, og irritasjon er ikke like lett å svelge lenger. 

Anonymkode: b4a03...39a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den raskeste måten å miste sexlysten på er pliktsex og sutrete partner!

Anonymkode: b758c...55d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex skal være gøy, ikke plikt. Har vært singel i over to år nå og ikke hatt sex en eneste gang, helt frivillig. Hadde riktignok mye sex i forrige forhold, men sur pga det der? Nix, skjønner ikke problemet. Folk er skikkelig avhengig av sex, altså. Skal vi se...2x104 blir 208 ganger sex. Da har jeg i så fall mye å sutre over😂

Anonymkode: dbab1...111

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere passer begge bedre sammen med andre personer. Der er masse kvinner som liker daglig sex og masse menn (over 30 i allefall) som ikke liker daglig sex. Ingen av dere skulle ha noe problem å finne noen dere er mer kompatibel med. 

Anonymkode: 0713c...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Viss noen skulle begynne å mase på meg om å ha sex og så bli sur viss han ikke får det hadde jeg jo bare hatt enda mindre lyst å ha sex med han. Sett dere ned å prat om det. 

Anonymkode: 3b3d9...530

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått flere gode tips slik jeg ser det.

for min egen del dumpet jeg mannen etter han ikke «orket» å ha sex. Det gikk såpass ut over min selvtillit at jeg begynte hele prosessen med trøstespising og gråte i dusjen. (Tidligere forhold har IKKE vært sånn)

så kjenn litt etter hvorfor du er sammen med en mann du ikke ønsker sex med? Kan det hende du egentlig ikke elsker han mer?

Anonymkode: e18c8...06d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal da ikke ha "plikt sex" i ett moderne forhold hvor man respekterer hverandre.

Denne mannen manipulerer deg, du må komme deg vekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at sur i dette tilfellet betyr lei seg, men han bør selvfølgelig prøve å kommunisere det på en bedre måte, siden du opplever ham som sur. Likevel sier han jo rett ut at han ikke føler seg likt (dvs ikke elsket) når du avviser ham, TS, så det er kanskje litt forståelig at han blir lei seg også?

Dere må finne ut hva dere hver især kan leve med og hvor mye dere kan strekke dere, og hvis det er helt inkompatibelt, så passer dere muligens ikke så godt sammen?

Det er veldig vondt for begge parter når den ene vil mindre enn den andre. Du må også anerkjenne at det er vondt for ham å føle seg lite elsket, for det er faktisk sånn det oppleves fra den andre siden.

Angående pliktsex så finnes det ulike holdninger til dette. Noen klarer det ikke og opplever at seksualiteten ødelegges av pliktsex, mens andre kan finne glede i å ha sex for den andres skyld selvom de ikke har så lyst akkurat der og da. 

Jeg tenker at det ikke er noen fasit på dette, men at hvert par selv må finne ut hvordan de kan kompromisse og komme frem til et levelig alternativ for begge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det? Jeg syns det er urettferdig at han skal bli sur å mene at jeg ikke liker han godt nok osv viss det blir mindre sex. Jeg er sliten og orker ikke alltid, men gjør det for freden. Gjør jeg det ikke blir det evige diskusjoner. 
 

Har snakket mye om dette men han klarer ikke å bli bedre. Hva gjør vi? Rådgivning funker ikke.

Anonymkode: 8fa91...167

Tenker at dette ikke er bra. Sex skal være til glede for begge ikke noe den ene krever og den andre må gi for å unngå dårlig stemning. Ser ikke for meg særlig god sex da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det? Jeg syns det er urettferdig at han skal bli sur å mene at jeg ikke liker han godt nok osv viss det blir mindre sex. Jeg er sliten og orker ikke alltid, men gjør det for freden. Gjør jeg det ikke blir det evige diskusjoner. 
 

Har snakket mye om dette men han klarer ikke å bli bedre. Hva gjør vi? Rådgivning funker ikke.

Anonymkode: 8fa91...167

Hmmm....

Kvinners sexlyst er som regel mer koblet til følelsesregisteret enn hos menn. Vi gutta tenner på det vi ser. Selvsagt er det ikke sånn at vi menn alltid har lyst, men vi har nok kanskje oftere lyst på sex enn dere kvinner. Min ex sa alltid at "sex hjelper mot alt", så hun kunne ikke bruke unnskyldningen at hun var sliten.😅

Jeg vil anta at din sexlyst er koblet til andre deler av forholdet ditt og at du kanskje må få fikset det først. Så kommer kanskje sexlysten tilbake. At mannen din blir sur hvis han ikke får sex 2 ganger i uka, synes jeg er egosentrisk. Nå er jo jeg også en mann. Var gift med ei som nesten var nymfoman. Vi hadde stort sett sex hver dag om vi fikk det til. Ikke alltid like enkelt med barn, hund og jobb, men vi fikk det som regel til. Forventer ikke at en ny kjæreste skal være lik, men jeg håper jo på et aktivt sexliv. 

Leit å lese at rådgivning ikke funker. Ser at flere her inne sier du burde finne deg en ny mann og kanskje det er best? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, loveli said:

Hva gjør han for deg? Tar sin del av husvasken, oppussing, hagearbeid og pynting til høytider og shopping til ungene og gaver?

Å måtte bedrive "byttehandel" for å aller nådigst få sex 2 ganger i uka er skikkelig kjipe greier. Det eneste som er brukbart er jo sex fordi begge ønsker det og liker det. Uten å måtte "gjøre seg fortjent" via diverse andre tjenester. Det nærmer seg jo en slags prostitusjon.

Forøvrig bør TS ta inn over seg at hun har lav sexdrive, og avslutte forholdet. Og gjøre evt fremtidige partnere oppmerksom på hva de kan forvente.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert hun har lav sexdrift, men kan jo også være at hun ikke blir tilfredsstilt. Da kan det bli kjedelig i lengden...

Anonymkode: b6263...029

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på begge sidene. Har hatt en partner som ønsket mer sex enn meg, og har hatt en partner som ønsket mye mindre sex enn meg.

Der jeg ønsket mindre så handlet det i hovedsak om hvordan forholdet var. Dynamikken i mellom oss var fryktelig dårlig. 

Der jeg ønsket mer sex var dynamikken grei, men vi var helt forskjellige seksuellt. Noe som skaper problemer. For det er utrolig slitsom og nedbrytende å hele tiden bli avvist. Der syntes jeg det faktisk er enklere å avvise, enn å bli avvist.

Men man må snakke sammen! Også kan det hende at det er hormonprevensjon som er med på å kvele sexlysten. Så kan være en ide å snakke med lege om det i tillegg.

Anonymkode: 476c0...426

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det? Jeg syns det er urettferdig at han skal bli sur å mene at jeg ikke liker han godt nok osv viss det blir mindre sex. Jeg er sliten og orker ikke alltid, men gjør det for freden. Gjør jeg det ikke blir det evige diskusjoner. 
 

Har snakket mye om dette men han klarer ikke å bli bedre. Hva gjør vi? Rådgivning funker ikke.

Anonymkode: 8fa91...167

«Han klarer ikke å bli bedre». Sånn kan man da ikke tenke i et forhold! Hva med deg selv, klarer du å bli bedre?

Dere er en dårlig match, som flere sier. Det er ikke han det er noe galt med slik du mener, dere passer bare ikke sammen. Du har ikke lyst på sex med partneren din, DET er et varselstegn.

Anonymkode: 987b5...4bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En historie som er like gammel som livet selv. Han føler seg ikke elsket siden hun ikke vil ha sex. Hun føler seg ikke elsket siden han ikke kjøper blomster og kommer med spontane kjærlighetserklæringer. Han kjenner ikke den spontane lysten til å gjøre slike ting fordi han ikke føler deg elsket og kjeder seg. Hun mister mer og mer lysten på sex fordi han virker kald og det virker som om han har mistet interessen for forholdet. 

 

Dersom dette skal snu så må dere snakke sammen og BEGGE må ta grep. Han må i korte trekk kjøpe mer blomster og slutte å mase. Hun må i korte trekk vise i alle fall en liten flik av interesse for å smatte på penisen hans. 

Anonymkode: dab02...acd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Resignert skrev:

Å måtte bedrive "byttehandel" for å aller nådigst få sex 2 ganger i uka er skikkelig kjipe greier. Det eneste som er brukbart er jo sex fordi begge ønsker det og liker det. Uten å måtte "gjøre seg fortjent" via diverse andre tjenester. Det nærmer seg jo en slags prostitusjon.

Forøvrig bør TS ta inn over seg at hun har lav sexdrive, og avslutte forholdet. Og gjøre evt fremtidige partnere oppmerksom på hva de kan forvente.

Händler ikke om byttehandel. Händler om at hun gjerne blir sliten av fulltidsjobb samtidig som hun må gjøre All jobben hjemme i tillegg. Det er ofte sånn i mange forhold. Klart den som gjør ingenting hjemme da vil ha mest overskudd til sex

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Konungr skrev:

Kun to ganger i uka? Det var ekstremt sjeldent.

Har lest at det er ganske gjennomsnittlig i langvarige forhold hvor man er etablert med barn og div. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Händler ikke om byttehandel. Händler om at hun gjerne blir sliten av fulltidsjobb samtidig som hun må gjøre All jobben hjemme i tillegg. Det er ofte sånn i mange forhold. Klart den som gjør ingenting hjemme da vil ha mest overskudd til sex

100% enig i at man skal dele likt på husarbeid. Dessverre har nok Resignert rett i det han skriver. Det er ikke et ukjent fenomen at oppvask, tak-vask eller hva det måtte være, utløser billett på sex. Eller at det lokkes med sex for å få gjennom viljen sin. Dette går begge veier.

Sex skal ikke være handelsvare i et forhold!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hillbill skrev:

100% enig i at man skal dele likt på husarbeid. Dessverre har nok Resignert rett i det han skriver. Det er ikke et ukjent fenomen at oppvask, tak-vask eller hva det måtte være, utløser billett på sex. Eller at det lokkes med sex for å få gjennom viljen sin. Dette går begge veier.

Sex skal ikke være handelsvare i et forhold!

Nei det er jeg da enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...