Gå til innhold

Vi har sex ca to ggr i uka, viss ikke blir han sur. Så enten to ganger eller mer for å holde han blid!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker selv pessar m/sæddrepende krem. Kondomer har du kanskje hørt om også? 

Anonymkode: f099f...a96

Menn i forhold nekter jo kondomer. Og pessar er og invasive, samt beskytter dårlig. Blir ikke ofte brukt i våre dager. Trodde knapt man kunne få tak i pessar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

...pessar er og invasive, samt beskytter dårlig. Blir ikke ofte brukt i våre dager. Trodde knapt man kunne få tak i pessar. 

Pessar er ikke invasive, det er omtrent som en menskopp og sikker prevensjon om det brukes rett. Alle nettapotekene selger det. 

Anonymkode: f099f...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

To ganger bør du tåle. Vi skal ha hver dag med mindre jeg har vondt, er syk eller har mensen.

Anonymkode: c231a...199

Når ble sex noe man skal «tåle»?

Anonymkode: cd9c1...d32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg ser det fra andre siden jeg da. Kjæresten synes plutselig at én gang i uken er mer enn nok, det får meg til å føle meg så utrolig mislykket. Det endret seg liksom plutselig over natten. Snart orker jeg faktisk ikke mer.

Anonymkode: 0abcb...ee9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pessar er ikke invasive, det er omtrent som en menskopp og sikker prevensjon om det brukes rett. Alle nettapotekene selger det. 

Anonymkode: f099f...a96

Jeg liker ikke putte ting oppi slik. Redd for at det ikke blir plassert riktig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det? Jeg syns det er urettferdig at han skal bli sur å mene at jeg ikke liker han godt nok osv viss det blir mindre sex. Jeg er sliten og orker ikke alltid, men gjør det for freden. Gjør jeg det ikke blir det evige diskusjoner. 
 

Har snakket mye om dette men han klarer ikke å bli bedre. Hva gjør vi? Rådgivning funker ikke.

Anonymkode: 8fa91...167

dere passer jo ikke sammen.

2-3 ganger i uka er normalt,

Anonymkode: a77e8...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her

Takk for mange svar! Det hører med til historien at jeg har ME. Ikkje verste form, men hverdagen min preges av mye tretthet og «håpløshet». 
 

men jeg orker som oftest et PR ganger i uka, kanskje fler også i gode perioder, men blir det mindre er det surskap... så føler meg ikke så veldig forstått med lin diagnose...!

Anonymkode: 8fa91...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

HI her

Takk for mange svar! Det hører med til historien at jeg har ME. Ikkje verste form, men hverdagen min preges av mye tretthet og «håpløshet». 
 

men jeg orker som oftest et PR ganger i uka, kanskje fler også i gode perioder, men blir det mindre er det surskap... så føler meg ikke så veldig forstått med lin diagnose...!

Anonymkode: 8fa91...167

Oj men da får han ta seg en pære altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

HI her

Takk for mange svar! Det hører med til historien at jeg har ME. Ikkje verste form, men hverdagen min preges av mye tretthet og «håpløshet». 
 

men jeg orker som oftest et PR ganger i uka, kanskje fler også i gode perioder, men blir det mindre er det surskap... så føler meg ikke så veldig forstått med lin diagnose...!

Anonymkode: 8fa91...167

Hvorfor kommer folk alltid med den mest relevante infoen til slutt? 

Anonymkode: f099f...a96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommer folk alltid med den mest relevante infoen til slutt? 

Anonymkode: f099f...a96

Så man må nærmest ha gyldig lapp fra legen hvis man ikke er kåt så ofte som partneren er?

Anonymkode: b758c...55d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
På 21.9.2020 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det? Jeg syns det er urettferdig at han skal bli sur å mene at jeg ikke liker han godt nok osv viss det blir mindre sex. Jeg er sliten og orker ikke alltid, men gjør det for freden. Gjør jeg det ikke blir det evige diskusjoner. 
 

Har snakket mye om dette men han klarer ikke å bli bedre. Hva gjør vi? Rådgivning funker ikke.

Anonymkode: 8fa91...167

Er det en måte å vise kjærlighet på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man må nærmest ha gyldig lapp fra legen hvis man ikke er kåt så ofte som partneren er?

Anonymkode: b758c...55d

Det hjelper på relevansen om råd man får hvis man viser den ekte situasjonen. 

Jeg har vært i tilsvarende situasjonen som ts. Men nå lurer jeg på om det er mer info som mangler. 

Anonymkode: f099f...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke sur, men jeg kommer i dårlig humør. Dette velger jeg ikke, men det skjer. Følelsen av skuffelse og avvisning, kombinert med utilfredsstilt behov, gjør ikke dagsformen eller humøret noen tjenester. 

Nå snakker jeg for meg selv, men hver avvisning "dreper" deler av mine følelser til min partner. 😔

Skulle ønske sex ikke var viktig, men det er det. Tas sex bort så ser jeg ingen grunn til å være sammen med en kvinne.

Anonymkode: cb1b2...9ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en føler seg mindre elsket av mindre sex, så viser en kanskje ikke sin kjærlighet nok i hverdagen. Dette må gå begge veier, og begge må jobbe med å vise hverandre mer kjærlighet på et kjærlighetsspråk den andre forstår. Kos, samtaler, respekt, forståelse, tålmodighet, flørt, kjærtegn uten forpliktelser. Dette hjelper også til økt sexlyst. Klaging og negativitet og anklager om manglende følelser gjør ikke. Det hjelper heller ikke å skylde på den andre. Begge må jobbe med seg selv. Men nok søvn først.

Anonymkode: b758c...55d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

HI her

Takk for mange svar! Det hører med til historien at jeg har ME. Ikkje verste form, men hverdagen min preges av mye tretthet og «håpløshet». 
 

men jeg orker som oftest et PR ganger i uka, kanskje fler også i gode perioder, men blir det mindre er det surskap... så føler meg ikke så veldig forstått med lin diagnose...!

Anonymkode: 8fa91...167

Jeg var sammen med en sånn dame med litt lav lyst. Så fram til førtiårene, med større unger og mer overskudd, men så kom fibromyalgi, og alt gikk fra vondt til verre. Jeg følte det som om jeg var sammen med en diagnose, og ikke en kjæreste. Vi hadde av og til sex, men aldri på hennes initiativ, og hun fjernet seg fra all annen intimitet også, i tillegg til at vi aldri hadde hatt noen dyp og god kommunikasjon.  Jeg er i alle fall ikke typen til å gå inn i alderdommen under sånne forhold,  og har det nå bedre som singel.  

Anonymkode: b4a03...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke sur, men jeg kommer i dårlig humør. Dette velger jeg ikke, men det skjer. Følelsen av skuffelse og avvisning, kombinert med utilfredsstilt behov, gjør ikke dagsformen eller humøret noen tjenester. 

Nå snakker jeg for meg selv, men hver avvisning "dreper" deler av mine følelser til min partner. 😔

Skulle ønske sex ikke var viktig, men det er det. Tas sex bort så ser jeg ingen grunn til å være sammen med en kvinne.

Anonymkode: cb1b2...9ee

Klart det, om det forstås som (og kanskje er) "avvisning".

Jeg syntes at seksuell avvisning generelt sett var vondt/skuffende/utilfredsstillende med alle andre enn han jeg er sammen med nå. Det rareste er at det objektivt sett er det forholdert med minst sex i... (blant anna fordi han jobber mye, men også fordi han kan være for sliten til sex). Men kommunikasjonen vår rundt sex (og andre ting) er veldig god. Og jeg føler meg elska hele tida, også når vi ikke har sex. Jeg føler vi tenker helt likt om sex. Jeg trodde ikke det gikk an, egentlig. 

Anonymkode: f099f...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hører med til historien at jeg har ME. Ikkje verste form, men hverdagen min preges av mye tretthet og «håpløshet». 

men jeg orker som oftest et PR ganger i uka, kanskje fler også i gode perioder, men blir det mindre er det surskap... så føler meg ikke så veldig forstått med lin diagnose...!

Anonymkode: 8fa91...167

Det er veldig viktig at dere klarer å prate sammen om diagnose, behandling, tilpasning og hvordan du/dere sjalu få best mulig hverdag sammen. 

Tretthet/fatigue er én ting, men håpløshet er gift i hverdagen. Har du smerter også? Har du god oppfølging av lege og spesialister, inkludert på hvordan ivareta kroppskontakt og intimitet med me? Får han noe hjelp som pårørende? 

Anonymkode: f099f...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker selv pessar m/sæddrepende krem. Kondomer har du kanskje hørt om også? 

Anonymkode: f099f...a96

Hvordan er dette med oralsex etter at han har vært inni deg? Eller når han skal slikke deg?

Sånn krem må da ødelegge veldig? Ikke minst, å sette inn pessaret?

Anonymkode: a9067...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette med oralsex etter at han har vært inni deg? Eller når han skal slikke deg?

Sånn krem må da ødelegge veldig? Ikke minst, å sette inn pessaret?

Anonymkode: a9067...6c5

Kremen er på på innsida av pessaret. Pessaret skal sitte i flere timer etter samleie. Så oralsex på meg påvirkes ikke. 

Setter inn pessaret før vi går til sengs, gjerne noen timer før også. Er vi sammen hele helga kommer det i før frokost (med ny krem på). 

Anonymkode: f099f...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...