Gå til innhold

Tar tlf sjeldent når noen ringer. Andre som er lik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 9/18/2020 at 10:24 AM, AnonymBruker said:

Den der "jeg tar ikke telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er, så jeg avviser og sjekker nummeret før jeg ringer tilbake"..? Det er psykt. Søk hjelp. 

Anonymkode: 93a7f...9f5

«Hello, I’m calling from Microsoft. It is something wrong with your computer». 
«Hei du, dette er Erik som ringer og det er Peanut jeg snakker med? Ja, nå skal du høre her- vi har salg på blablabla og tenkte du kunne tenke deg å...»

>_< !

Derfor jeg avviser og sjekker nummer ved ukjent :sleep:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis dette er dagen og tiden som passer best for den som ringer da? 

Anonymkode: 88c03...306

Er litt dumt det kanskje, men da kontakter jeg de (gjerne på melding) og avtaler en tid eller noe hvis de ville prate. Jeg sier ikke at det bare er positivt å ikke ta telefonen hele tiden, men jeg synes faktisk det er slitsomt å alltid måtte være tilgjengelig for å prate på telefon. Jeg gir andre samme muligheten og godtar om de ikke tar den også. Jeg liker generelt best å sende meldig da (er veldig lite glad i å prate på telefon), men det varierer hva man liker...

Anonymkode: ac4f5...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den fungerer kun for bedrifter, ikke private.

Anonymkode: 36ff3...2b9

Takk ! Tenke ikke over det. Da blir det sletting av app for min del.

Endret av Bøtteballetten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis dette er dagen og tiden som passer best for den som ringer da? 

Anonymkode: 88c03...306

Om jeg ringer opp igjen, og noen ikke tar telefonen, så sender jeg helt enkelt en melding; "Når passer det at vi snakkes?" 

Anonymkode: 4baa1...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å tenk litt på personen i den andre enden og da! For å ta meg selv ; jeg har tlfangst men av og til må voksne folk ringe for å gi beskjeder, spørre om viktige ting osv. Og da kan det ta mange dager før jeg har fått motet til å ringe, og da er det irriterende hvis den jeg ringer til ikke GIDDER å ta tlf. Når JEG ringer er det viktig, jeg har bare et par tanter jeg ringer til for å skravle. Resten er viktige tlf som krever et svar. 

Anonymkode: 88c03...306

Det er synd for deg at du har det slik. Men husk at alle har ulike liv. Og om at jeg skulle innrettet meg hva som er best for deg, hadde det gått ut over min mentale helse. 

Jeg er i telefonen 20+ ganger gjennom en arbeidsdag, og er nok i ca 10 private telefoner i løpet av en gjennomsnittlig dag. I tillegg til messenger, snap, chat, linkedin, insta..... 

Jeg hadde blitt sprø om jeg skulle hatt lyd på telefonen, og tatt hatt den med meg uansett hvor jeg var. Og jeg må rett og slett sortere bort mye, og samle opp noen telefoner og ta dem for eksempel i bilen da jeg uansett bare sitter der. 

Anonymkode: 4baa1...cbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Jeg tar sjeldent telefonen når folk ringer. Jeg tar den ikke hvis jeg ikke vet hvem det er. Hater selgere og har opplevd et par kjipe samtaler jeg gjerne skulle hatt mulighet til å forberede meg litt til. Jeg tar heller ikke telefonen når jeg er opptatt. Dvs lager og spiser middag, er midt i et program, rett før jeg er på vei i dusjen, på tur (liker nyte stillheten), på trening osv. 

Men jeg merker noen blir irritert fordi jeg aldri er tilgjengelig når de ringer. Jeg pleier å ringe opp igjen med en gang jeg søker opp nummeret om jeg kjenner de. Ringer også opp igjen kjente rett etter jeg feks er ferdig med middagen. 

Er det bare meg som er "streng" når det gjelder dette?

Anonymkode: ae24d...e2f

 

Kanskje noen burde oppdatere telefonetiketten her i landet?

Jeg kan være en skravlebøtte på telefonen, men bare når det passer - og da vil jeg selvsagt at det skal passe for den andre også. 

Jeg tar ikke telefonen hvis det ikke passer - det er jeg som eier telefonen, det er ikke den som eier meg. 

Jeg sjekker raskt opp nr. jeg ikke kjenner til fra før av, og er også en flittig bruker av nettsiden telefonterror.no. Lagrer alle selgere under samme kontakt på telefonen og blokkerer dem.

Sånn ellers husker jeg rimelig godt hvis jeg har vært i kontakt med noen som skal ringe meg opp igjen for en viktig telefon, og er det høy lyd på telefonen og den er med meg overalt. 

Anonymkode: 14399...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos slike ‘viktige’ samtaler; de ti siste dødsbudskapene jeg har mottatt, har kommer på messenger. Farmor og mormor var det, så ikke periferi-slektskap heller. 
 

 

Anonymkode: d98d9...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar aldri telefonen når det er ukjente nummer med mindre jeg vet jeg venter en viktig telefon. Da tar jeg selvfølgelig telefonen og hvis det da er selgere eller svindel så får de høre det før jeg legger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg svarte ukjent nr var det jehovas vitner som ringte, jeg ventet halvveis en telefon og derfor svarte jeg. Ellers tar jeg aldri telefonen hvis det er ukjent nr, får slike svindeloppringninger omtrent hver dag og blokkerer nr etter hvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen så sliter de fleste med angst, depresjon og alt er "ork og mas".

Mann dere opp og ta telefonen, selv om det er ukjent.

TS ramsa opp alle situasjonene h*n ikke ønsker å svare på telefon. Når kan du svare da, egentlig?

Anonymkode: 8886c...6fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen du ikke vil snakke med den som ringer så er det ikke verre enn å ta tlf og så legge på når du hører hvem det er . Vanlig høflighet. Svarer du ikke hvis noen sier hei til deg på butikken heller? 

Anonymkode: 88c03...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om det er noen du ikke vil snakke med den som ringer så er det ikke verre enn å ta tlf og så legge på når du hører hvem det er . Vanlig høflighet. Svarer du ikke hvis noen sier hei til deg på butikken heller? 

Anonymkode: 88c03...306

Altså, hvorfor skal man vise høflighet overfor telefonselgere, norsk gallup og det som er? Alle som jeg har interesse av å snakke med har jeg lagret nummeret til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perseus skrev:

Altså, hvorfor skal man vise høflighet overfor telefonselgere, norsk gallup og det som er? Alle som jeg har interesse av å snakke med har jeg lagret nummeret til.

Trenger ingen høflighet, l de presentere seg og så legger du på hvis det er noen du ikke vil snakke med. 

Anonymkode: 88c03...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er noen du ikke vil snakke med den som ringer så er det ikke verre enn å ta tlf og så legge på når du hører hvem det er . Vanlig høflighet. Svarer du ikke hvis noen sier hei til deg på butikken heller? 

Anonymkode: 88c03...306

Det er uansett mange situasjoner hvor jeg ikke er tilgjengelig, i svømmehallen, trening, dusjen, på besøk. Ingen vet grunnen til at jeg ikke svarer. Og å legge på er vel heller ikke så høflig. 

Anonymkode: 94287...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett mange situasjoner hvor jeg ikke er tilgjengelig, i svømmehallen, trening, dusjen, på besøk. Ingen vet grunnen til at jeg ikke svarer. Og å legge på er vel heller ikke så høflig. 

Anonymkode: 94287...c70

Joda, vanntett mobil eller å ha på høyttaler er en selvfølge, det løser problemet i svømmehall og i dusjen. Og med øreplugger kan man skravle i vei på trening også. Besøkende får fint finne seg i å ikke få kontant oppmerksomhet. Mobilen er det viktigste alltid, når skal folk forstå det? Egentlig burde man ikke lage noen avtaler, kun være 100 % tilgjengelig uansett om man er på do og driter, har sex, er på jobb, samme det. Avbryt det man holder på med og svar straks på alle anrop.

Anonymkode: 14399...40c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, vanntett mobil eller å ha på høyttaler er en selvfølge, det løser problemet i svømmehall og i dusjen. Og med øreplugger kan man skravle i vei på trening også. Besøkende får fint finne seg i å ikke få kontant oppmerksomhet. Mobilen er det viktigste alltid, når skal folk forstå det? Egentlig burde man ikke lage noen avtaler, kun være 100 % tilgjengelig uansett om man er på do og driter, har sex, er på jobb, samme det. Avbryt det man holder på med og svar straks på alle anrop.

Anonymkode: 14399...40c

hehe jeg skrev faktisk mld til en kompis for en stund siden»jeg skal bare ha sex så kan vi ringes. det tar den tiden det tar»🤭😁😂

Anonymkode: 76b47...502

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ingen høflighet, l de presentere seg og så legger du på hvis det er noen du ikke vil snakke med. 

Anonymkode: 88c03...306

Det er da langt mer uhøflig å legge på enn å ikke svare på et ukjent nummer.

Jeg har telefonsvarer og mulighet for å få SMS. Alle som ønsker å få tak i meg legger igjen en beskjed eller sender en SMS.

Tenk deg bare tilbake til tiden før mobiltelefon var allemannseie. Du satt jo ikke hjemme hele dagen da du ikke var på jobb i påvente av eventuelle telefoner? Du var jo ute og drev med ting. Det er det samme i dag, og det kan ikke forventes at du tar telefonen på trening, tur, mens du leser bok osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Perseus skrev:

Det er da langt mer uhøflig å legge på enn å ikke svare på et ukjent nummer.

Jeg har telefonsvarer og mulighet for å få SMS. Alle som ønsker å få tak i meg legger igjen en beskjed eller sender en SMS.

Tenk deg bare tilbake til tiden før mobiltelefon var allemannseie. Du satt jo ikke hjemme hele dagen da du ikke var på jobb i påvente av eventuelle telefoner? Du var jo ute og drev med ting. Det er det samme i dag, og det kan ikke forventes at du tar telefonen på trening, tur, mens du leser bok osv.

Det er jo nettopp det som er så bra med mobiltlf da, at man trenger ikke ringe etter jobbtid. Man kan få tak i folk selv om de ikke er hjemme. Befriende å slippe å sitte hjemme når man venter tlf. 

Anonymkode: 88c03...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...