Gå til innhold

Tar tlf sjeldent når noen ringer. Andre som er lik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar sjeldent telefonen når folk ringer. Jeg tar den ikke hvis jeg ikke vet hvem det er. Hater selgere og har opplevd et par kjipe samtaler jeg gjerne skulle hatt mulighet til å forberede meg litt til. Jeg tar heller ikke telefonen når jeg er opptatt. Dvs lager og spiser middag, er midt i et program, rett før jeg er på vei i dusjen, på tur (liker nyte stillheten), på trening osv. 

Men jeg merker noen blir irritert fordi jeg aldri er tilgjengelig når de ringer. Jeg pleier å ringe opp igjen med en gang jeg søker opp nummeret om jeg kjenner de. Ringer også opp igjen kjente rett etter jeg feks er ferdig med middagen. 

Er det bare meg som er "streng" når det gjelder dette?

Anonymkode: ae24d...e2f

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overhode ikke! Jeg er akkurat som deg, TS. 

Hvis det er så forbanna viktig får de sende en melding, tenker jeg. 

Anonymkode: 449a6...2b3

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat som deg, TS. Hater det når folk ringer fra ukjente numre. Kan ikke folk bare sende sms? 

Anonymkode: 854ac...36c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overhode ikke! Jeg er akkurat som deg, TS. 

Hvis det er så forbanna viktig får de sende en melding, tenker jeg. 

Anonymkode: 449a6...2b3

Jeg tenker helt motsatt. Hvis noen ringer, så tenker jeg at det må være viktig og noe som haster. Haster det ikke, så sender man bare en melding.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar sjeldent telefonen når folk ringer. Jeg tar den ikke hvis jeg ikke vet hvem det er. Hater selgere og har opplevd et par kjipe samtaler jeg gjerne skulle hatt mulighet til å forberede meg litt til. Jeg tar heller ikke telefonen når jeg er opptatt. Dvs lager og spiser middag, er midt i et program, rett før jeg er på vei i dusjen, på tur (liker nyte stillheten), på trening osv. 

Men jeg merker noen blir irritert fordi jeg aldri er tilgjengelig når de ringer. Jeg pleier å ringe opp igjen med en gang jeg søker opp nummeret om jeg kjenner de. Ringer også opp igjen kjente rett etter jeg feks er ferdig med middagen. 

Er det bare meg som er "streng" når det gjelder dette?

Anonymkode: ae24d...e2f

Jeg gjør det samme. Er det ukjent nummer, så gidder jeg ikke svare før jeg har sjekket nummeret.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kombinert jobb- og privattelefon. Og får 20-60 telefoner hver dag.

Men det jeg virkelig ikke forstår i denne tråden - alle som må søke opp, dere vet at det finnes en app som viser dette i det personen ringer? 

Ukjent nummer -1881 app viser jo hvem det er. Tar telefonen om jeg bør det. Eller blokkerer nummer. 

Ukjent nummer som ikke er registrert med navn - beskjed på svarer eller tekstmelding, så ringer jeg opp. 

Kunder, kollegaer og venner - kommer helt an på hvem det er, og hva jeg antar de vil. Men ringer alltid på igjen etterhvert. 

Mannen/foreldre/søsken - tar telefonen med en gang. Vil de bare prate, og jeg holder på med noe annet, foreslår jeg å ringes på et konkret tidspunkt. 

For samtlige kategorier: Samler opp en del samtaler, lager en kopp kaffe eller går ut på tur, og ringer samtlige etter hverandre. 

Anonymkode: 4baa1...cbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst blitt mange som deg, moderne å ikke svare når noen ringer 🙄

Anonymkode: d257c...d36

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ofte det jeg også. Har blokkert mengder av selgere og andre som vil meg noe som jeg ikke har bedt om,
så jeg syns at jeg har rett til å selv velge hvem jeg vil snakke med - eller ikke. Jeg føler meg ikke slem av den grunn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overhode ikke! Jeg er akkurat som deg, TS. 

Hvis det er så forbanna viktig får de sende en melding, tenker jeg. 

Anonymkode: 449a6...2b3

Mange sier faktisk det motsatte ; er det noe viktig så får de ringe. 

Anonymkode: 88c03...306

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det er så forbanna viktig får de sende en melding, tenker jeg. 

Anonymkode: 449a6...2b3

Det er fullstendig ulogisk for meg som har levd på en tid hvor det ikke eksisterte mobiltelefoner. Er det viktig så ringer man. Er det ikke så farlig, så sender man melding.

Anonymkode: e8cb0...ce6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kombinert jobb- og privattelefon. Og får 20-60 telefoner hver dag.

Men det jeg virkelig ikke forstår i denne tråden - alle som må søke opp, dere vet at det finnes en app som viser dette i det personen ringer? 

Ukjent nummer -1881 app viser jo hvem det er. Tar telefonen om jeg bør det. Eller blokkerer nummer. 

Ukjent nummer som ikke er registrert med navn - beskjed på svarer eller tekstmelding, så ringer jeg opp. 

Kunder, kollegaer og venner - kommer helt an på hvem det er, og hva jeg antar de vil. Men ringer alltid på igjen etterhvert. 

Mannen/foreldre/søsken - tar telefonen med en gang. Vil de bare prate, og jeg holder på med noe annet, foreslår jeg å ringes på et konkret tidspunkt. 

For samtlige kategorier: Samler opp en del samtaler, lager en kopp kaffe eller går ut på tur, og ringer samtlige etter hverandre. 

Anonymkode: 4baa1...cbb

Jeg har lasta ned app. Men problemet er at den ikke fungerer som den skal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fullstendig ulogisk for meg som har levd på en tid hvor det ikke eksisterte mobiltelefoner. Er det viktig så ringer man. Er det ikke så farlig, så sender man melding.

Anonymkode: e8cb0...ce6

Stemmer, det er noe man ikke kan/bør formidle på melding. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tiuren skrev:

Stemmer, det er noe man ikke kan/bør formidle på melding. 

Man skriver "ring meg så snart du kan". Da skjønner man at det er viktig og ringer opp.

Jeg gjør som deg, ts. Jeg bruker mye tid i telefonen på jobb og orker ikke å fortsette sånn hjemme, så jeg siler ut det aller meste.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sært! Forstår hvis det er et ukjent nummer, eller at telefonen kimer i ett, men ikke hvis det er familie eller gode venner. Skal være veldig opptatt for å ikke ta telefonen når bekjente ringer. 

Anonymkode: 26104...9a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at mitt inntrykk er at de fleste sender melding i dag, de ringer ikke. Derfor kan jeg ikke tenke meg at telefonen din kimer dagen lang. Så ja, du er svært streng.

Anonymkode: 26104...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt lik! Tar den konsekvent ikke hvis jeg ikke vet hvem det er.
Hvis jeg vet hvem det er så kommer det ann på tid/lyst/humør. 

Hovedsakelig fordi jeg ikke liker å bli overumplet og «kastet inn» i en samtale. Med meldinger rekker man å tenke seg om før svarer, eller hvertfall bli forberedt på tema.

Når folk ikke får svar så sender de jo en mld...

Anonymkode: 42ae1...69b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid telefonen uansett nummer, og skjønner ikke at folk tør å la være. Av og til er det sykehuset som skal følge meg opp på noe. Det kan være sjefen, en kollega eller annet fra jobb, eventuelt angående en jobb jeg har søkt på. En eller annen avtale jeg har glemt. Venter på Norsk tipping også.

Er det ikke noe jeg gidder å bruke tid på sier jeg bare nei takk og legger på. Jeg blir faktisk litt stressa av å få sms, de kan se strenge ut. Folk er som regel blide på telefon, og man får sagt myye mer på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også som du ts. Har fått i trykk av at det er meget vanlig. Ikke alle orker å være tilgjengelige 24/7 og det er helt greit. 

Anonymkode: ac03c...875

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlf min er alltid på lydløs. Noen ringer jeg tilbake, andre returnerer jeg ikke. Tar ikke tlf hvis det er et ukjent nr, men søker det opp før jeg evt ringer tilbake. Tar aldri tlf hvis det er skjult nr.

Anonymkode: b3577...969

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...