Gå til innhold

Tar tlf sjeldent når noen ringer. Andre som er lik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den der "jeg tar ikke telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er, så jeg avviser og sjekker nummeret før jeg ringer tilbake"..? Det er psykt. Søk hjelp. 

Anonymkode: 93a7f...9f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker faktisk ikke å være tilgjengelig 24/7. Noen ganger ringer det folk som jeg veit bare vil ha noen på andre siden, de har ikke nødvendigvis noe spesielt de vil snakke om og legger ansvaret for samtalen over på meg, det gidder jeg faktisk ikke.
 

90% av ukjente nummer er selgere, de blokkeres når jeg søker opp nummeret. Resten pleier faktisk å legge igjen talebeskjed om hva de ringer for eller sender en melding, da tar jeg så klart kontakt med en gang hvis det er noe viktig, å resten får vente til jeg føler at jeg har mere ork. Jeg misliker også de som kommer uanmeldt på besøk, plutselig står jeg der med ansiktsmaske eller er midt i middagen. 

Anonymkode: 505ec...589

jaa jeg plages med en del single selskapssyke mennesker; som gir meg ansvaret for å underholde de😭er selv preget av sykdom og utmattelse; så desse folkene lager ekstra belastning i livet mitt. en samtale i mnd for å catche opp er mer enn nok for meg. da kan jeg fordele slik at det blir 1-3 i uken😇

Anonymkode: 76b47...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den der "jeg tar ikke telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er, så jeg avviser og sjekker nummeret før jeg ringer tilbake"..? Det er psykt. Søk hjelp. 

Anonymkode: 93a7f...9f5

Mener du seriøst at vi alle skal gå til psykolog og snakke om at vi ikke har lyst til å ta telefonen ved ukjente nummer fordi det vanligvis er selgere etc? Betaler trygdekassen dette? 

Anonymkode: 94287...c70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den der "jeg tar ikke telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er, så jeg avviser og sjekker nummeret før jeg ringer tilbake"..? Det er psykt. Søk hjelp. 

Anonymkode: 93a7f...9f5

Skal vi se.... Et utvalg av ukjente nummer siste 5 dager;

- en kunde som ringte kl 19.00 fredag kveld

- en medarbeider som ringte lørdag fordi han følte for å jobbe da 

- naboen, som hadde fått nabovarsel om utbygg, og for å klage og sutre

- hudpleiesalongen, som måtte flytte time

- en handfull av skjulte nummer som ikke parallelt sendte melding om hvem de var 

- en kunde i USA som ringte midt på natten

- markedsundersøkelse

- rekrutteringsselskap 

- styreleder i et selskap som elsker å bruke mannsjåvinistiske hersketeknikker

Vet du hva, disse ignorerer jeg helt (skjulte nummer, markedsundesøkelse, rekrutteringsselskap), eller tar i eget tempo når jeg vet hvilket av tilfellene det gjelder (øvrige). Når det gjelder negative folk (som naboen og styrelederen) ringer jeg i alle fall når det passer meg, da har man alltid overtaket fordi man er forberedt på å ta diskusjonen akkurat da

 

 

Anonymkode: 4baa1...cbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mobilen med meg, så jeg hører den ikke da. Men om jeg er hjemme og hører den ringer, så tar jeg den.

Til de som har ringt meg når jeg er på jobb eller noe annet på fritiden, ringer jeg tilbake når jeg er hjemme (utenom til selgere ol.) I grunnen som før som da det var fast telefon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjelden telefonen jeg også, bare hvis jeg venter en telefon eller ser at det er noen jeg kjenner som ringer for å prate og jeg har tid til å prate.

Det er veldig sjelden folk ringer til meg hvis det ikke er en markedsundersøkelse, noen som har ringt feil eller noen som skal verve meg. Og de ringer gjerne mens jeg lager middag, sitter i et jobbmøte eller leker med barna. Det er ei venninne, som bor i en annen by, og som ofte ringer. Vi er like på området, ringer hverandre når vi har tid og lyst, og forventer ikke svar. De gangene vi treffer på et tidspunkt som begge plutselig kan og føler for å prate, prater vi gjerne i et par timer. 

Jeg sender nesten alltid sms framfor å ringe selv, med unntak av til denne venninna da, med mindre jeg har avtalt med noen å ringe eller virkelig må ha tak i dem raskt. 

Anonymkode: b2b98...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar alltid tlf om noen ringer. Er jeg opptatt, så ringer jeg tilbake når jeg er ledig. Eller sender en kjapp mld om at jeg ringer tilbake igjen. Når folk ringer er det jo noe de vil, eller trenger en prat etc. Om mamma ringer for å invitere på middag, og jeg ikke hadde gidda å tatt tlf fordi jeg er midt i et TV program er uhøflig.. jeg elsker å snakke i tlf så for meg er det ingen hindring. 
men sjult nr tar jeg ikke da det er selger mas.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som ikke tar telefonen når markedsundersøkelser ringer, blir dere ikke irriterte når de ringer tilbake gang på gang?

Det er i alle fall min erfaring at de ringer tilbake når de ikke får svar. 
De gangene jeg ikke har kunnet svare telefonen har jeg på det verste hatt opptil 17 ubesvarte anrop fra samme nummer i løpet av et døgn.  Men hvis jeg derimot tar telefonen første gang, og sier at jeg ikke er interessert, ringer de ikke flere ganger.

Anonymkode: e8033...164

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som ikke tar telefonen når markedsundersøkelser ringer, blir dere ikke irriterte når de ringer tilbake gang på gang?

Det er i alle fall min erfaring at de ringer tilbake når de ikke får svar. 
De gangene jeg ikke har kunnet svare telefonen har jeg på det verste hatt opptil 17 ubesvarte anrop fra samme nummer i løpet av et døgn.  Men hvis jeg derimot tar telefonen første gang, og sier at jeg ikke er interessert, ringer de ikke flere ganger.

Anonymkode: e8033...164

Slike blir blokkert hos meg. 

Anonymkode: 94287...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som ikke tar telefonen når markedsundersøkelser ringer, blir dere ikke irriterte når de ringer tilbake gang på gang?

Det er i alle fall min erfaring at de ringer tilbake når de ikke får svar. 
De gangene jeg ikke har kunnet svare telefonen har jeg på det verste hatt opptil 17 ubesvarte anrop fra samme nummer i løpet av et døgn.  Men hvis jeg derimot tar telefonen første gang, og sier at jeg ikke er interessert, ringer de ikke flere ganger.

Anonymkode: e8033...164

Blokkerer om de ringer gang nr 3. 

Anonymkode: 4baa1...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som ikke tar telefonen når markedsundersøkelser ringer, blir dere ikke irriterte når de ringer tilbake gang på gang?

Det er i alle fall min erfaring at de ringer tilbake når de ikke får svar. 
De gangene jeg ikke har kunnet svare telefonen har jeg på det verste hatt opptil 17 ubesvarte anrop fra samme nummer i løpet av et døgn.  Men hvis jeg derimot tar telefonen første gang, og sier at jeg ikke er interessert, ringer de ikke flere ganger.

Anonymkode: e8033...164

Det har jeg prøvd, men det fungerer ikke særlig bra. Derfor sjekke ukjent nummer. Er det noen jeg kjenner eller noe jeg må /bør svare på så gjør jeg selvsagt det. Er det telefonsalg eller markedsføring, så går det rett på blokkeringslista. Problem solved.

Anonymkode: 56078...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri telefonen når det ringer, uansett hvem det er.

Ikke får jeg det med meg i det det skjer heller, da jeg har lyden av til enhver tid.

Anonymkode: 65632...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har blitt stadig mer vanlig å ha et angstfylt og nevrotisk forhold til telefonsamtaler. En ting er at de fleste ikke er interessert i ukjente oppringninger fra selgere etc, men når folk får seg til å skrive at det er frekt om venner/familie ringer uten å sende melding først begynner det å bli pinlig.

Det er også litt typisk at folk forveksler sosial angst, at de er innadvendt eller bare litt sære med at de er introverte. 

 

Anonymkode: c76c0...b41

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2020 den 21.13, Bøtteballetten skrev:

Jeg har lasta ned app. Men problemet er at den ikke fungerer som den skal.

Den fungerer kun for bedrifter, ikke private.

Anonymkode: 36ff3...2b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenk litt på personen i den andre enden og da! For å ta meg selv ; jeg har tlfangst men av og til må voksne folk ringe for å gi beskjeder, spørre om viktige ting osv. Og da kan det ta mange dager før jeg har fått motet til å ringe, og da er det irriterende hvis den jeg ringer til ikke GIDDER å ta tlf. Når JEG ringer er det viktig, jeg har bare et par tanter jeg ringer til for å skravle. Resten er viktige tlf som krever et svar. 

Anonymkode: 88c03...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør også som du ts. Har fått i trykk av at det er meget vanlig. Ikke alle orker å være tilgjengelige 24/7 og det er helt greit. 

Anonymkode: ac03c...875

Dette. Jeg orker ikke være tilgjengelig alltid. Golk klarte seg jo før telefon fantes også. For meg handler det faktisk litt om hvordan jeg ønsker å leve livet mitt, og det bør respekteres synes jeg. Så er andre ulike da, noen bruker lang tid på å svare på meldinger etc. Det kan være litt irriterende når man prøver å få tak i noen, men det går jo fint. Synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for å ikke alltid være tilgjengelig. 

Anonymkode: ac4f5...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.9.2020 den 8.03, AnonymBruker skrev:

Men dere som ikke tar telefonen når markedsundersøkelser ringer, blir dere ikke irriterte når de ringer tilbake gang på gang?

Det er i alle fall min erfaring at de ringer tilbake når de ikke får svar. 
De gangene jeg ikke har kunnet svare telefonen har jeg på det verste hatt opptil 17 ubesvarte anrop fra samme nummer i løpet av et døgn.  Men hvis jeg derimot tar telefonen første gang, og sier at jeg ikke er interessert, ringer de ikke flere ganger.

Anonymkode: e8033...164

Har min mobil nesten alltid på lydløs, så ser det kun når jeg sjekker. Til slutt gir de seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å tenk litt på personen i den andre enden og da! For å ta meg selv ; jeg har tlfangst men av og til må voksne folk ringe for å gi beskjeder, spørre om viktige ting osv. Og da kan det ta mange dager før jeg har fått motet til å ringe, og da er det irriterende hvis den jeg ringer til ikke GIDDER å ta tlf. Når JEG ringer er det viktig, jeg har bare et par tanter jeg ringer til for å skravle. Resten er viktige tlf som krever et svar. 

Anonymkode: 88c03...306

Jeg ringer alltid tilbake hvis jeg vet hvem det er, utenom til selgere ol 

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å tenk litt på personen i den andre enden og da! For å ta meg selv ; jeg har tlfangst men av og til må voksne folk ringe for å gi beskjeder, spørre om viktige ting osv. Og da kan det ta mange dager før jeg har fått motet til å ringe, og da er det irriterende hvis den jeg ringer til ikke GIDDER å ta tlf. Når JEG ringer er det viktig, jeg har bare et par tanter jeg ringer til for å skravle. Resten er viktige tlf som krever et svar. 

Anonymkode: 88c03...306

Det er sant det at man skal tenke på den andre også. Men jeg tenker litt sånn at jeg godtar det om den andre ikke svarer, siden jeg ikke alltid svarer selv. Å være hele tiden tilgjengelig kan være veldig slitsomt, så jeg har forståelse om andre er som meg her. 

Anonymkode: ac4f5...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant det at man skal tenke på den andre også. Men jeg tenker litt sånn at jeg godtar det om den andre ikke svarer, siden jeg ikke alltid svarer selv. Å være hele tiden tilgjengelig kan være veldig slitsomt, så jeg har forståelse om andre er som meg her. 

Anonymkode: ac4f5...e2f

Men hva hvis dette er dagen og tiden som passer best for den som ringer da? 

Anonymkode: 88c03...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...