Gå til innhold

Tar tlf sjeldent når noen ringer. Andre som er lik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er også sånn. Blir stresset av telefonen, så jeg har alltid på lydløs og sjekker heller telefonen ofte. Tar sjelden telefonen, med mindre det er nære familiemedlemmer som ringer. Jeg foretrekker SMS.

Anonymkode: 551f5...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer umiddelbart på anrop fra familie. Jobbrelaterte anrop innenfor arbeidstid.

Ellers har jeg et avslappet forhold til at det ringer. 

Regner med at dersom det er fare for liv og helse, ringer folk til 113 og ikke til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tlf mye på lydløs. jeg bruker mye energi på jobb, og trenger å hvile hodet ganske mye; spesielt pga sykdom og utmattelse. tidligere kunne jeg sitte 2-5 t i tlf daglig, men etter å ha kuttet ned/ut noen mennesker, ble det bedre. nå er det ca en time for dagen. mer enn nok! er en uting med denne ringingen. jeg blir ofte tatt på sengen når noen vil finne på noe; jeg har problemer med hukommelse, og er avhengig av å se div avtaler og møter i kalender på tlf. så foretrekker sms

Anonymkode: 76b47...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Det spørs hvem det er, men hvis det ikke er familie eller venner så er det ikke alltid jeg gidder. Tar også telefon om jeg venter telefon. Hvis jeg har søkt en jobb for eksempel så tar jeg den.

Jeg har app som viser hvem som ringer og den fungerer stort sett. 

Men har ofte telefon på lydløs og da er det ikke alltid jeg tar den. Ringer opp igjen om det er viktig, men jeg synes ikke at man kan forvente at folk alltid skal ta telefonen. Det ble mer godtatt før synes jeg, men siden man har telefonen med seg så forventer noen at man er tilgjengelig hele tiden. 

Har ei venninne som er notorisk på ringe og ringe hvis hun ikke får svar, og sender gjerne 100 meldinger også. Det kan være litt slitsomt, men jeg svarer når jeg har mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk det er ganske egosentrisk å sile slik. Du skal ha rett til å svare når du vil, men ringer tilbake når det passer deg? 

Jeg har ikke tenkt over at dette er en greie, men nå skal jeg jammen gjøre meg vanskelig. Hvis jeg ringer deg, du ikke svarer men ringer tilbake tre minutter senere så skal jeg ikke ta den. Så! 

Anonymkode: 93a7f...9f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier heller ikke ta den, men det er ganske enkelt fordi jeg som regel ikke har den med meg. Jeg har ikke lov til å ha den på meg på jobb, vi driver gård så det blir en del fysisk arbeid og i den forbindelse jeg har tidligere ødelagt et par mobiler, den har det derfor tryggest på stuebordet. 

Anonymkode: 8070f...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tlf min er alltid på lydløs. Noen ringer jeg tilbake, andre returnerer jeg ikke. Tar ikke tlf hvis det er et ukjent nr, men søker det opp før jeg evt ringer tilbake. Tar aldri tlf hvis det er skjult nr.

Anonymkode: b3577...969

Jeg forstår ikke de som har telefonen på lydløs. Det er jo sånn som fjortisene har det.

Hva er vitsen med å ha telefon da? Hvis det er noe som virkelig haster, så får man jo ikke tak i deg. 

Jeg hadde blitt stressa hvis jeg hele tiden skulle holdt på å sjekke telefonen, for å se om noen har sendt meg melding eller ringt. 

Jeg vet om noen som konstant har telefonen på lydløs, og det er folk som ikke er i arbeid, har psykiske problemer eller ikke har noe særlig nettverk rundt seg sånn at de ikke har noen som tar kontakt. 

Anonymkode: e8e39...fb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier heller ikke ta den, men det er ganske enkelt fordi jeg som regel ikke har den med meg. Jeg har ikke lov til å ha den på meg på jobb, vi driver gård så det blir en del fysisk arbeid og i den forbindelse jeg har tidligere ødelagt et par mobiler, den har det derfor tryggest på stuebordet. 

Anonymkode: 8070f...623

Hva om det skjer noe og du trenger å få tak i folk? En ulykke f.eks.. 

Anonymkode: e8e39...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det skjer noe og du trenger å få tak i folk? En ulykke f.eks.. 

Anonymkode: e8e39...fb2

Det er alltid noen i nærheten, det er ikke sånn at jeg holder på alene ti mil uti skogen. 

Anonymkode: 8070f...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns faktisk det er ganske egosentrisk å sile slik. Du skal ha rett til å svare når du vil, men ringer tilbake når det passer deg? 

Jeg har ikke tenkt over at dette er en greie, men nå skal jeg jammen gjøre meg vanskelig. Hvis jeg ringer deg, du ikke svarer men ringer tilbake tre minutter senere så skal jeg ikke ta den. Så! 

Anonymkode: 93a7f...9f5

Hvordan kan du vite at vedkommende du ringer ikke gadd å ta telefonen? Det kan være at telefonen lå i et annet rom, de var på do osv og ikke rakk telefonen. Virker litt teit å straffe folk når du ikke vet hva som er grunnen. 

I tillegg så er det jo faktisk sånn at man har rett til å ringe tilbake når man selv vil. Om man er opptatt så er det faktisk ingen som kan kreve at man skal ta telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt lik. Svarer sjeldent på telefon,og er ofte ikke i humør til samtale over telefon. Ja,er introvert - mulig forklaring. Fikk mye pes for dette før i tiden,men nå er folk rundt meg blitt vant til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar sjeldent telefonen når folk ringer. Jeg tar den ikke hvis jeg ikke vet hvem det er. Hater selgere og har opplevd et par kjipe samtaler jeg gjerne skulle hatt mulighet til å forberede meg litt til. Jeg tar heller ikke telefonen når jeg er opptatt. Dvs lager og spiser middag, er midt i et program, rett før jeg er på vei i dusjen, på tur (liker nyte stillheten), på trening osv. 

Men jeg merker noen blir irritert fordi jeg aldri er tilgjengelig når de ringer. Jeg pleier å ringe opp igjen med en gang jeg søker opp nummeret om jeg kjenner de. Ringer også opp igjen kjente rett etter jeg feks er ferdig med middagen. 

Er det bare meg som er "streng" når det gjelder dette?

Anonymkode: ae24d...e2f

Det er ikke så rart, nei.

Jeg tar ikke tlf hvis det er ukjent nr og jeg ikke venter på å bli oppringt av et ukjent nummer. Hvis det er selgere eller annet spam, takker jeg nei helt fra starten og legger på. Tar ikke telefonen når jeg er midt i middagslaging, middagsspissing, henting og levering i barnehage og skole, osv. Er det viktig, får folk sende SMS og forklare og så svarer jeg når jeg har tid. 

Det er litt annerledes hvis jeg venter på en veldig viktig samtale da. Da har jeg telefonen rett ved meg og gjør mitt beste å ta den raskt når det ringer :)  Men det er ikke så ofte det er noe som ikke kan vente. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg tenker helt motsatt. Hvis noen ringer, så tenker jeg at det må være viktig og noe som haster. Haster det ikke, så sender man bare en melding.

Men hvis det da faktisk ender opp med å være noe veldig viktig som haster får man ofte også sms og/eller telefonsvar. Det har jeg opplevd, slik som av familie, jobb, lege og politi. 

Anonymkode: 246d3...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig med deg, TS. Synes det er frekt å ringe uten å spørre om jeg har tid til å snakke først. HATER å snakke i telefonen. Får helt angst, selv om det er noen jeg kjenner. Kunne ikke falt meg inn å ringe til noen for gøy. Vil du noe, send meld først. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke de som har telefonen på lydløs. Det er jo sånn som fjortisene har det.

Hva er vitsen med å ha telefon da? Hvis det er noe som virkelig haster, så får man jo ikke tak i deg. 

Jeg hadde blitt stressa hvis jeg hele tiden skulle holdt på å sjekke telefonen, for å se om noen har sendt meg melding eller ringt. 

Jeg vet om noen som konstant har telefonen på lydløs, og det er folk som ikke er i arbeid, har psykiske problemer eller ikke har noe særlig nettverk rundt seg sånn at de ikke har noen som tar kontakt. 

Anonymkode: e8e39...fb2

Min er alltid på lydløs.

Jobber jeg ligger den rett ved siden av meg. Er jeg hjemme tar jeg en titt på hva som skjer noen ganger i løpet av kvelden/dagen. 

Familie og nære venner lagt inn slik at telefonen ringer. Samt at den alltid ringer om noen ringer to ganger på rad. 

Hadde blitt sprø om jeg ble forstyrret i ett under middagen, i en TV-serie, mens jeg lager mat, mens jeg løper. Har kollegaer og kunder i flere verdensdeler, så telefonen ringer også kvelder, netter og helger. 

Men ser at mange her er enige med den eldre generasjon (er 40 selv, forresten, så usikker på hvor skillet går). Far og svigerfar spretter opp og løper avgårde når telefonen ringer, om det er midt i middagen eller midt i en samtale, jeg har aldri forstått tankegangen at telefonen er viktigere enn de du faktisk er sammen med. 

Anonymkode: 4baa1...cbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke de som har telefonen på lydløs. Det er jo sånn som fjortisene har det.

Hva er vitsen med å ha telefon da? Hvis det er noe som virkelig haster, så får man jo ikke tak i deg. 

Jeg hadde blitt stressa hvis jeg hele tiden skulle holdt på å sjekke telefonen, for å se om noen har sendt meg melding eller ringt. 

Jeg vet om noen som konstant har telefonen på lydløs, og det er folk som ikke er i arbeid, har psykiske problemer eller ikke har noe særlig nettverk rundt seg sånn at de ikke har noen som tar kontakt. 

Anonymkode: e8e39...fb2

Jeg har i mine 42 år aldri opplevd at noe virkelig haster, så den risikoen tar jeg. Orker ikke være tilgjengelig hele tiden. Jeg har den på lydløs fordi det alltid er en del meldinger som tikker inn som bare er tull, og iblant vil jeg være i fred, feks når jeg leser en bok, lager middag, treffer venner osv. Det er ikke så lenge siden folk ikke hadde mobiler og var utilgjengelige store deler av dagen uansett. 

Anonymkode: 94287...c70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke de som har telefonen på lydløs. Det er jo sånn som fjortisene har det.

Hva er vitsen med å ha telefon da? Hvis det er noe som virkelig haster, så får man jo ikke tak i deg. 

Jeg hadde blitt stressa hvis jeg hele tiden skulle holdt på å sjekke telefonen, for å se om noen har sendt meg melding eller ringt. 

Jeg vet om noen som konstant har telefonen på lydløs, og det er folk som ikke er i arbeid, har psykiske problemer eller ikke har noe særlig nettverk rundt seg sånn at de ikke har noen som tar kontakt. 

Anonymkode: e8e39...fb2

Mange har tlf på lydløs fordi de har legging av barn. Mange har tlf på lydløs fordi de er i møter/konsentrerer seg om tunge oppgaver, og glemmer slå på lyden. Noen har vært på sykehus eller i annen behandling. Kanskje folk er på toalettet og glemmer sette den på lyd igjen. Folk med diverse former for angst trenger kanskje litt distansering fra lyden, som kan trigge på dårlige dager. 

Hva som stresser deg er ikke fasiten på hva som stresser andre. 

De som er viktige å få tak i på tlf har vakttelefon. 

Anonymkode: b7f1e...6fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...