Gå til innhold

Smiley prøver på nr 2 🥰


Smiley90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kommer en liten oppdatering igjen.. Ble innlagt på sykehuset i går etter ganske store blødninger. Ble tatt en innvendig ul som viser seg at jeg fortsatt har blod i buken og noe på 3-4 cm som de ikke vet hva er. Hcg min hadde visst steget litt opp. Det ser nå ut som om jeg må ta noe som heter metroxecat. Det jeg syns er skikkelig dritt er at hvis de setter den sprøyta på meg så kan jeg ikke prøve å få barn på minst 6 mnd.. pga at cellgiften sitter lenge i kroppen og kan føre til misdannelser hos foster. 
Merker jeg er rimelig langt nede nå, og syns livet er temmelig urettferdig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å smiley ❤️ det var virkelig å strø salt i såret. Så leit å lese. Skal de ta en ny hcg for å vurdere det før de gir sprøyten? Styrkeklem 

Edit: kan det være at det er rester igjen i eggleder/eggstokk? Er de villig å operere igjen? 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i alle dager! 😳 Dette kunne ingen forutse! Hva i alle dager er det som er 3-4 cm og gjør at du produserer hcg? Skulle virkelig tro de fikk ordet opp i dette ved forrige inngrep. Håper på et mirakel og du slipper den sprøyta! 

Men går det bra med deg - etter forholdene?? Du må jo ha følt deg dårlig for å ta kontakt med sykehuset? Bare glad du blir tatt vare på nå... All verdens virtuelle klemmer til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt så mye som skulle skje med deg nå da😶 håper det går bra med deg. Ønsker deg masse god bedring❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Amatariel, @Noldi, @Mammahjertet det ble tatt innvendig ul og de visste seg at det hadde kommet mer blod i buken og en ny liten masse på venstre side i tillegg til venstre (3-4 cm), hcg hadde også gått ytterligere opp.  De valgte å åpne opp igjen så jeg slapp metroxecat. 
Massen på høyre side var koagulert blod, mens massen på venstre side visste seg å være rester og det var dette som gjorde til at hcg steg. 
De tok en innvendig rens av både livmor og buk, og etter denne gangen blør jeg masse frisk blod, det gjorde jeg ikke sist. Så forhåpentligvis har de fått renset mye bedre denne gangen. Har ganske mye smerter og føles ut som om jeg har fått skikkelig juling nedentil, men heldigvis så trenger jeg ihvertfall ikke å vente 6 mnd. 
 

Tusen takk for alle tanker🥰 Dere er herlige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå endelig en "god" nyhet, om man kan kalle det det. Nå høres det virkelig ut som de har fixet ordentig opp inni der. SÅ glad for å høre at du ikke må vente i 6 måneder. Jeg blødde mye etter min MA i august, men EL kom heldigvis som ganske normalt etterpå og det var bare å komme seg opp på hesten igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Åå endelig en "god" nyhet, om man kan kalle det det. Nå høres det virkelig ut som de har fixet ordentig opp inni der. SÅ glad for å høre at du ikke må vente i 6 måneder. Jeg blødde mye etter min MA i august, men EL kom heldigvis som ganske normalt etterpå og det var bare å komme seg opp på hesten igjen :klem:

@Amatariel ja, nå håper jeg dette var siste operasjon på en stund❤️ Kanskje jeg er heldig at en liten spire setter seg fast på riktig plass og holder seg der når vi prøver på nytt i januar❤️
Men hvordan går det med deg? Har ikke fått oppdatert meg ved å lese bloggen din på 1,5 uke 😱😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Smiley90 skrev:

@Amatariel ja, nå håper jeg dette var siste operasjon på en stund❤️ Kanskje jeg er heldig at en liten spire setter seg fast på riktig plass og holder seg der når vi prøver på nytt i januar❤️
Men hvordan går det med deg? Har ikke fått oppdatert meg ved å lese bloggen din på 1,5 uke 😱😩

Kjære deg, ikke tenk på meg :klem: Forstår godt du har mer enn nok nå. Men kort oppdatert er jeg på CD9 nå, altså ganske kjedelig. Men snart EL-testing da... håper på tidligere EL enn fryktet, ekstra spent da jeg har tatt letrozol denne perioden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Kjære deg, ikke tenk på meg :klem: Forstår godt du har mer enn nok nå. Men kort oppdatert er jeg på CD9 nå, altså ganske kjedelig. Men snart EL-testing da... håper på tidligere EL enn fryktet, ekstra spent da jeg har tatt letrozol denne perioden nå.

Oi så spennende med letrozol😊 Har du fått noen bivirkninger av dem?🙈 Jeg ble skikkelig følsom og emosjonell, men jeg ble gravid da😅 Frøet var bare litt på villveie! 
krysser virkelig alt for at det klaffer for deg! Det er virkelig din tur nå🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En liten stund siden jeg har vært her nå🙈 Den 16/11 dro jeg til gyn for jeg hadde plutselig stikninger i magen og var livredd for at det var noe feil igjen. Gyn tok en innvendig ul. Det visste seg at jeg hadde god og moden folikk og at jeg mest sannsynlig slapp et egg i løpet av de nærmeste dagene. Smerten kom visst av at jeg fortsatt har noe væske igjen i magen, dette gjorde nok til at smertene ble litt «ekstra». Hun regner med at væsken/blodet kommer ut ved neste mens. Jeg fikk beskjed om at visst jeg var mentalt klar så var det bare å starte på prøvingen igjen. Positiv el fikk jeg senere på kvelden den 16, så da la jeg og mannen inn litt aksjer😊 El var negativ igjen den 17 nov så da regner jeg egget slapp den 17/ 18 kanskje? Dermed er jeg enten 8 eller 9 dpo 😊

Det blir noen spennende dager fremover 😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (4 timer siden):

Koselig å høre fra deg igjen! :klemmer: Og så snart klar for testing også! Speeeennende! :heiajente:

Hei @Amatariel🥰

Ja, nå er det snart klart for testing igjen, tror nok ikke at jeg er gravid denne gangen for jeg har nemlig ikke gått på letrozol, men morro at kroppen ser ut til å fungere igjen😊

Hvordan går det med deg?🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du syns det er vanskelig å håpe, men om du har hatt EL så er det like sannsynlig å bli gravid enten du har tatt letrozol eller ikke 🤞
Jeg er på et mye kjedeligere sted i syklusen, og skal begynne å jakte på EL over helga her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Skjønner du syns det er vanskelig å håpe, men om du har hatt EL så er det like sannsynlig å bli gravid enten du har tatt letrozol eller ikke 🤞
Jeg er på et mye kjedeligere sted i syklusen, og skal begynne å jakte på EL over helga her... 

ååå håper virkelig det klaffer for deg🤞🏻 Krysser alt jeg har🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da dukket mensen opp hos meg, så da gikk det ikke denne gangen:/ Jeg hadde liksom forberedt meg på at det ikke gikk, men alikevel merket jeg at jeg ble trist. 
Mye av grunnen til at jeg tar det litt tungt nå, er nok pga jeg har hatt et lite håp å være gravid i jula. Den ene søsteren min har termin 31 des, ei venninne har termin 10 januar og jeg så nettopp på facebook at en annen venninne er gravid og har termin i slutten av mai. Jeg hater at jeg går rundt med disse følelsene.
Jeg gir meg selv en dag å være litt lei på og så starter jeg med blanke ark i morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig at mensen kom :klem: Hjelper ikke hvor mye man har forberedt seg - man blir utrolig lei seg når det ikke går :( Helt lov å være lei seg i en dag nå ja.

Krysser fingrene for at vi er gravide i julen ja! Vi har en sjanse til å kunne klare det - det hadde vært sååå fint 💘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ser at pausene bare blir lengre og lengre her inne. 
Da går jeg inn i 2021 som prøver.. 2020 har virkelig vært en dritt år.. Jeg hadde el forrige uke og var klar for å prøve skikkelig, men dessverre kom mannen hjem fra jobb da han hadde vært i nærkontakt med en covidsmitta. Så han var da satt i karantene og pga jeg er i risikogruppa, så turte vi ikke å være nære hverandre i tilfelle smitte.. Er man nærkontakt får man heller ikke teste seg før det har gått 5 dager pga inkubasjonstid.. han fikk negativtest på fredag, altså på min cd 20. De forrige gangene har jeg hatt el på cd 17 og 18, så for sikkerhetskyld la vi inn aksjer, men tror vel at løpet er kjørt.. 

Så da blir det å gå inn i et nytt år som prøvere... 

Endret av Smiley90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg deg :klem: Her er vi mange i samme båt. Jeg oppsummerer 2020 med korona + abort + ikke gravid på nytt så det er ikke akkurat favorittåret nei... Neste år MÅ bare bli bedre for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...