Gå til innhold

Smiley prøver på nr 2 🥰


Smiley90

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Amatariel skrev:

Det er jo kjempebra. Da har dere gode sjanser om du skulle få EL - selv om du ikke klarer å fange den opp og kartlegge den. Sånn ble min nr. 2 til 😊 Testet med EL-tester, flere ganger for dagen - men det var av et dårlig merke (fant jeg ut i ettertid). Så jeg var sikker på at jeg ikke hadde hatt EL. På grunn av ustabil syklus ble blodprøver også tatt på feil dager ift dette så jeg fikk brev fra gynekolog med prøversvar om at "du har ikke hatt EL". En liten stund etterpå fikk jeg positiv g-test... så det var sjokk! Men veldig glad da for at jeg og mannen hadde kost oss jevnlig på tross av nedslående eggløsningsresultater.

Så morro at du fikk positiv graviditetstest med nr 2 selv med «manglende» el :fnise: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger å få lufta meg litt igjen, føler det her har blitt en veldig negativ dagbok, men det er liksom her jeg kan få ut tankene mine da ingen av mine nærmeste vet at vi driver å prøver. Jeg skal prøve å skjerpe meg🙈 

Men:

Jeg føler at kroppen har vært skikkelig rar den siste uka, og jeg forstår virkelig ikke hva som skjer. Jeg har blitt skikkelig plaga med både mageknip og «mensen murringer», jeg er veldig aktiv og trener som regel 4-5 ganger i uka (ganske tung styrketrening), men i løpet av den siste uka har jeg ikke hatt noe ekstra energi alt er et ork. Trening er noe jeg som regel gleder meg til, men nå opplever jeg dørstokkmila. Ikke har jeg lyst til å trene, ikke klarer jeg å prestere på trening-jeg har egentlig lyst til å bare sove. Konstant trøtt og har mangel på energi. Jeg har trena i mange, mange år og har ikke opplevd å bli støl, før nå. Jeg er støl i hele kroppen og har konstant lyst på mat/søtt. Jeg er en person som ofte kun spiser litt snop på lørdager, men nå har jeg lyst på snop hver dag og har overspist meg på sjokolade på mandag, onsdag og i dag (fredag). 
Jeg føler kroppen er helt på bærtur🤷‍♀️ 
Jeg tok en graviditetstest i dag tidlig bare for å se om brått en liten spire kunne være årsaken- men testen var blendahvit. 
Nå vet ikke jeg om jeg har hatt eggløsning, men de 2 siste syklusene har mensen kommet i slutten av måneden. Mensen har fortsatt ikke dukket opp og (Beklager for detaljer) jeg har masse tykk hvit utflod. 
Hva i all verden er det som skjer? Kan det være bivirkninger av letrozol/femar? Men er ikke det fryktelig rart når det snart er 1 mnd siden jeg tok dem? 
Jeg skjønner virkelig ingenting😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 18.40, Smiley90 skrev:

Jeg trenger å få lufta meg litt igjen, føler det her har blitt en veldig negativ dagbok, men det er liksom her jeg kan få ut tankene mine da ingen av mine nærmeste vet at vi driver å prøver. Jeg skal prøve å skjerpe meg🙈 

Men:

Jeg føler at kroppen har vært skikkelig rar den siste uka, og jeg forstår virkelig ikke hva som skjer. Jeg har blitt skikkelig plaga med både mageknip og «mensen murringer», jeg er veldig aktiv og trener som regel 4-5 ganger i uka (ganske tung styrketrening), men i løpet av den siste uka har jeg ikke hatt noe ekstra energi alt er et ork. Trening er noe jeg som regel gleder meg til, men nå opplever jeg dørstokkmila. Ikke har jeg lyst til å trene, ikke klarer jeg å prestere på trening-jeg har egentlig lyst til å bare sove. Konstant trøtt og har mangel på energi. Jeg har trena i mange, mange år og har ikke opplevd å bli støl, før nå. Jeg er støl i hele kroppen og har konstant lyst på mat/søtt. Jeg er en person som ofte kun spiser litt snop på lørdager, men nå har jeg lyst på snop hver dag og har overspist meg på sjokolade på mandag, onsdag og i dag (fredag). 
Jeg føler kroppen er helt på bærtur🤷‍♀️ 
Jeg tok en graviditetstest i dag tidlig bare for å se om brått en liten spire kunne være årsaken- men testen var blendahvit. 
Nå vet ikke jeg om jeg har hatt eggløsning, men de 2 siste syklusene har mensen kommet i slutten av måneden. Mensen har fortsatt ikke dukket opp og (Beklager for detaljer) jeg har masse tykk hvit utflod. 
Hva i all verden er det som skjer? Kan det være bivirkninger av letrozol/femar? Men er ikke det fryktelig rart når det snart er 1 mnd siden jeg tok dem? 
Jeg skjønner virkelig ingenting😱

Blendahvit test på fredag og fikk brått denne i dag, kan det hende? 🤞🏻🤞🏻 Den er kjempe svak, prøver å teste igjen på tirsdag. Ååå som jeg håper🤞🏻

 

C6FFE934-5701-472D-A655-6165629792D1.jpeg

B9FE9928-E47F-4CBD-8766-32151CDE73BF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå dette ser jo veldig lovende ut..!! Det kan jo meget mulig være! 😁 Det vil jo virkelig gi svar på mye av det du har merket deg som rart. Kanskje du burde ta en digital imorgen?? Det ville jeg gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Amatariel skrev:

Ååå dette ser jo veldig lovende ut..!! Det kan jo meget mulig være! 😁 Det vil jo virkelig gi svar på mye av det du har merket deg som rart. Kanskje du burde ta en digital imorgen?? Det ville jeg gjort! 

Har så lyst til å håpe, men samtidig er jeg redd for å håpe😂🙈 Jeg har ikke flere graviditetstester igjen, så må ut å kjøpe i morgen. så da bør jeg vel ta test på morgenurin?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lillra skrev:

Åå så spennende!! Ser veldig lovende ut 😍 

Jeg krysser det som krysses kan🤞🏻🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Noldi skrev:

Veldig spennende😁 Lykke til!

Jeg håper veldig🤞🏻🥰 Men samtidig er jeg redd for å bli skuffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Smiley90 skrev:

Har så lyst til å håpe, men samtidig er jeg redd for å håpe😂🙈 Jeg har ikke flere graviditetstester igjen, så må ut å kjøpe i morgen. så da bør jeg vel ta test på morgenurin?😊

Morgenurin så tidlig. Men går jo an å tisse i en kopp og la den stå? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Amatariel skrev:

Morgenurin så tidlig. Men går jo an å tisse i en kopp og la den stå? 😇

Går det? Jeg begynner på jobb kl. 7.00 i morgen, så er ikke hjemme før 14.30. Blir ikke det litt lenge å la urina stå?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Smiley90 skrev:

Går det? Jeg begynner på jobb kl. 7.00 i morgen, så er ikke hjemme før 14.30. Blir ikke det litt lenge å la urina stå?😂

Jeg vet egentlig, har ikke forsket på det. Tror det er mulig, iallefall om det står i kjøleskap. Men det er kanskje like greit å prøve å holde ut og teste dagen etterpå heller 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Jeg vet egentlig, har ikke forsket på det. Tror det er mulig, iallefall om det står i kjøleskap. Men det er kanskje like greit å prøve å holde ut og teste dagen etterpå heller 😉

Kanskje jeg kjøper 2😂🙈 tar en etter jobb i morgen og en på morgenurin på tirsdag🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Smiley90 skrev:

Går det? Jeg begynner på jobb kl. 7.00 i morgen, så er ikke hjemme før 14.30. Blir ikke det litt lenge å la urina stå?😂

Kan hende jeg er litt sent ute her, men så lenge urinen står i rent prøveglass i kjøleskapet skal den holde seg fint til du kommer hjem. Kan være greit å la urinen på romtemp før du tar testen, men en urinprøve skal aldri stå ute i mer enn to timer😊 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her kommer en liten oppdatering igjen. Rakk aldri å ta noe test etter den forrige testen jeg tok da masse masse blod meldte sin ankomst, så mensen dukka kraftig opp. 
Tok runde nr 2 letrozol, og i dag er jeg på syklusdag 11. Bråvåknet av helt sinnsyke mensen smerter, løp på do uten blod. Så jeg tok en eggløsningstest og jaggu hadde jeg knallpositiv test, på syklusdag 11 🙈 På forrige syklus var jeg jo over 20 dager syklus før jeg fikk eggløsning, og denne gangen på syklusdag 11. Kroppen min er jaggu merkelig. Har så sinnsyke smerter nå, sist jeg hadde sånne smerter var under medisinsk abort, så nå har jeg tatt meg 2 paracet. Håper det gjør susen, hvis ikke kan dette bli en laaaang natt🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker på at du ikke er gravid? Var akkurat sånn jeg opplevde et av mine svangerskap... "mensen" som plutselig kom, og EL-test som ble knall positiv før jeg forventet. Ville ha tatt en g-test nå for å utelukke det altså om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Amatariel skrev:

Helt sikker på at du ikke er gravid? Var akkurat sånn jeg opplevde et av mine svangerskap... "mensen" som plutselig kom, og EL-test som ble knall positiv før jeg forventet. Ville ha tatt en g-test nå for å utelukke det altså om jeg var deg.

Hei! 
Men det var så mye knallrødt blod, hvis jeg da over all formodning får positiv graviditetstest så må jo det ha vært en spontanabort? Det var såppas at det var blod overalt over flere dager 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smiley90 skrev:

Hei! 
Men det var så mye knallrødt blod, hvis jeg da over all formodning får positiv graviditetstest så må jo det ha vært en spontanabort? Det var såppas at det var blod overalt over flere dager 😕 

Det var det jeg også trodde i mitt eksempel. Blødde normal mensenmengde i tre dager der jeg byttet bind ofte. Kunne ikke i min villeste fantasi tro at jeg var gravid. Men det var jeg, og gikk bra med spiren. Fortsatt uforståelig, men gynekologen sa det var svangerskapsblødning, og de kommer i mange former. Ikke meningen å gi falske forhåpninger, men det var det første jeg tenkte etter innlegget ditt, og koster ikke så mye å sjekke det ut. 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Det var det jeg også trodde i mitt eksempel. Blødde normal mensenmengde i tre dager der jeg byttet bind ofte. Kunne ikke i min villeste fantasi tro at jeg var gravid. Men det var jeg, og gikk bra med spiren. Fortsatt uforståelig, men gynekologen sa det var svangerskapsblødning, og de kommer i mange former. Ikke meningen å gi falske forhåpninger, men det var det første jeg tenkte etter innlegget ditt, og koster ikke så mye å sjekke det ut. 

Jeg tok test nå og den viser 2-3 på ukesindikator. Jeg tror nok dessverre ikke dette går riktig vei for jeg har veldig stikninger i nedre del av mage og rygg. Litt samme type som en begynnende mensen, så jeg forventer vel egentlig at det blir en spontanabort. 
Men jeg er så imponert over hva du kan! Alt du har sagt hittil har stemt på en prikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooojj se der da!!! Ja, jeg har jo vært på prøveforum i over 10 år og har selv testet positivt 7 ganger så jeg har jo noen erfaringer i gamet... har opplevd mye forskjellig, og denne historien din var jo helt lik min for noen år tilbake! Jeg fikk totalt sjokk da jeg skulle starte EL-testingen min (og begynner selvsagt en del dager før man tror man kan få positiv) og den var knallpositiv med èn gang. Det skjer knapt meg når jeg har EL. Så da tok jeg en g-test som viste seg å være positiv. Trodde heller ikke at det var en spire som var liv laga, med tanke på hvor mye jeg blødde rundt IKM. Men UL litt senere visste en frisk peanøtt.

Hååååååper sånn at dette skjer deg også!! Er selvfølgelig greit å forvente det verste, spesielt om du har smerter. Jeg hadde nok dratt til legen om jeg var deg, for å måle hcg - for å se om det går opp eller ned. Men som alternativ om du ikke orker det så kan du vente noen dager å ta en digital test igjen, og forhåpentligvis få 3+ 🤞 

Alt trenger absolutt ikke være over her. Smertene kan være i forbindelse med svangerskapsblødningen, og ikke abortrelatert. Ellers så ble du kanskje gravid med tvillinger og har mistet den ene. Håper håper håper at du har noe liv inni der :klem: Hold oss oppdaterte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...