Gå til innhold

Smiley prøver på nr 2 🥰


Smiley90

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (På 22.12.2020 den 13.56):

Føler meg deg :klem: Her er vi mange i samme båt. Jeg oppsummerer 2020 med korona + abort + ikke gravid på nytt så det er ikke akkurat favorittåret nei... Neste år MÅ bare bli bedre for oss alle.

Ja, jeg leser om mange her inne som er ufrivillig barnløs. Det er på en måte godt å se at temaet blir mindre «tabu», men samtidig trist å se at så mange av oss sliter :( 

Håper vi begge klarer å bli gravide fort i 2021. Jeg har ett barn fra før som er født sent på året, så kanskje det er rundt februar/ mars jeg er mest fruktbar 😂🙈 

Sender over mange gode klemmer til deg @Amatariel❤️🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Da kommer det en liten oppdatering fra meg igjen🙈

Merker at dagene er rimelige hektisk nå og det er så vidt jeg rekker å sitte😅 Nå har jeg tatt et lite pust i bakken, det er ikke så mye nytt som har skjedd med meg. I dag er jeg på 9dpo og er snart klar for å teste.
Jeg fylte 30 for ikke så lenge siden og mannen hadde kjøpt en babycomp til meg i 30 års gave. Så jeg er i full gang med temping (det som er litt deilig er at den ordner alt for meg- lenge leve latskapen😂). 
Jeg har også brukt el tester vedsiden av tempingen for å idiotsikre at jeg ikke misset el, og fikk beskjed på lørdag av babycomp at jeg traff på de fruktbare dagene mine. Nå har til og med babycompen lagt inn en mulig termindato, så det blir jo spennende å se om den har rett. I går fikk jeg skikkelig mensenmurringer med tak i korsryggen, var helt sikker på at nå kommer mensen. Den har heldigvis ikke dukket opp enda, og murringene har nå gitt seg... Veldig rart🤷‍♀️ Jeg gir ikke opp håpet før tante rød dukker opp..
 

Jeg sitter inne med veldig mange følelser om dagen. Jeg håper så inderlig at det skal bli min tur og at jeg skal få to streker, men igjen er jeg livredd for at det skal ende dårlig. Jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør hvis det ender i en ny MA eller en ny XU. 
Det blir noen spennende dager fremover. I følge appen om jeg er gravid skal jeg få positiv graviditetstest på lørdag, så det blir en laaaaaang uke😩
 Her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått :smilyblomst: Og så fin gave fra mannen! Herlig med noe man har god nytte av!

Masse masse lykke til! Håper du får en positiv test om få dager her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Gratulerer med overstått :smilyblomst: Og så fin gave fra mannen! Herlig med noe man har god nytte av!

Masse masse lykke til! Håper du får en positiv test om få dager her :klemmer:

Tusen takk fineste du❤️
Jeg har ikke helt troa på positiv, men det hadde vært en fantastisk start på året😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dager du er inne i! Vi er nesten helt likt i løypa, jeg er 10 eller 11dpo i dag! Temper ikke så vet ikke helt når EL var.

Mine tester er foreløpig blenda, men tenker som deg at jeg ikke skal gi opp før tante rød kommer nei! Så gøy at mannen din er så aktivt engasjert i prøvingen og kjøper babycomp til deg! 😄 

Lykke til i dagene fremover da, blir spennende å følge med!🤞🏻💓🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (På 19.1.2021 den 22.36):

Så spennende dager du er inne i! Vi er nesten helt likt i løypa, jeg er 10 eller 11dpo i dag! Temper ikke så vet ikke helt når EL var.

Mine tester er foreløpig blenda, men tenker som deg at jeg ikke skal gi opp før tante rød kommer nei! Så gøy at mannen din er så aktivt engasjert i prøvingen og kjøper babycomp til deg! 😄 

Lykke til i dagene fremover da, blir spennende å følge med!🤞🏻💓🤰🏼

Hei @sommerfugl154 ❤️
Så hyggelig at du la igjen et lite spor i dagboka🥰

Ja, mannen er like ille som meg🙈 Men nå har vi vært uten prevensjon siden 2017, og begynner å bli like utålmodige begge to. 
Nå drar alle rundt i fra oss med å være gravid med baby nr to/tre eller rundt termin med baby nr to/tre. Så nå håper vi virkelig at det er vår tur snart😅 

Jeg er ikke så veldig god på temping osv enda, så det er veldig deilig med babycomp som ordner alt for meg😂 Hittill stemmer eggløsningstestene ganske godt med temperatur👌🏻 

Hvordan går det med deg? Går du inn i en ny pp eller har det dukket opp to streker?🥰

Jeg har fått mensen for fullt, så dessverre gikk det ikke denne runden heller.. Så håper på at det klaffer i februar🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar er straks over og med det går jeg inn i en ny PP.. 
De siste to gangene har jeg sett at syklusen min er helt tullete og at det er alt for kort tid mellom EL og mensen.. Det kan jo hende det har noe med xu å gjøre? Jeg har alltid hatt lange sykluser mellom 30 og 40 dager. Og lutealfase mellom 13 og 15 dager. De siste to gangene har syklusen vært på 24 og 26 dager og mensen har kommet 8 og 10 dager etter EL. 
Så nå har jeg bestilt meg ny gyn time. 
Jeg skal høre om jeg kan få tatt litt tester nå og om jeg kan henvises videre. 
 

Det som er negativt med meg er at jeg har leddgikt og dermed går på immundempende medisiner. Jeg vet at damer med en revmatisk sykdom har utfordringer med fruktbarhet og det er en liten risiko i seg selv å være gravid, så om det er noen mulighet for ivf vet jeg ikke. Men det skader jo ikke å sende en henvisning, blir det avslag så håper jeg det er andre medikamenter jeg kan teste ut , i tillegg til letrozol😊

Allikevel krysser jeg alt som krysses kan for at februar klaffer og at spira setter seg på riktig plass og fortsetter å utvikle seg🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg av skikkelige ubehagelige stikninger på høyre side. Har aldri opplevd sånne stikninger før. 
I dag er jeg på syklusdag 11 og hadde siste dag av menstruasjon på onsdag (4 dager siden). 
Hvis dette da er eggløsningsmerter er det ikke veldig tidlig å få dette på syklusdag 11? Eggløsningen min (etter letrozol) har kommet på dag 19-21. 

Hmm.. kroppen min er så tullete om dagen.. Skulle ønske at bare alt gikk på skinner og at ting var det samme hver mnd🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at vi er på akkurat samme syklusdag! Jeg kjenner ingenting nå, men de stikningene du beskriver fikk jeg for et par sykluser siden. Jeg tolket det som en "bivirkning" av letrozol. At det jobbes hardt der inne og medisinen virker. For jeg fikk ikke EL før ca. en uke etter de stikningene. Skal du begynne å EL-teste nå da..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Moro at vi er på akkurat samme syklusdag! Jeg kjenner ingenting nå, men de stikningene du beskriver fikk jeg for et par sykluser siden. Jeg tolket det som en "bivirkning" av letrozol. At det jobbes hardt der inne og medisinen virker. For jeg fikk ikke EL før ca. en uke etter de stikningene. Skal du begynne å EL-teste nå da..??

Jeg har nemlig ikke opplevd de stikningene her før, men kanskje det er som du sier, at letrozolen fungerer 😊 Jeg er veldig spent på den syklusen her for de to siste syklusene har vært veldig korte og i tillegg har tiden mellom eggløsning og mensen vært veldig kort. 
Så jeg håper på litt lengte tid mellom el og mensen denne gangen👌🏻
Jeg tok eggløsningstest i går, den var negativ. Tenker jeg tar en ny en litt senere i dag. Tempen min ligger jevnt på 35,9, så det blir spennende å se hvordan den endrer seg fremover 😊 Ifølge babycompen mener den at jeg skal ha el ca 5/2 denne gangen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er heldigvis ikke lenge til :) Min app mener jeg skal ha EL mellom 5.-12.feb :roll: Men sånn går det når syklusen min har vært veldig ustabil på akkurat dette. Skjønner godt appen blir veldig forvirret. Men jeg HÅPER på den 5. jeg også. Fikk rekordtidlig EL på forrige syklus pga letrozolen, så tar gjeeerne en sånn igjen.

Tar du noe etter EL for lutealfasen? Progresteron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at vi ligger så likt denne gangen😊 

Nei, jeg tar ingenting. Jeg har heldigvis fått time den 9 februar😊 Så jeg skal høre litt om veien videre da.  Det virker jo som om kroppen min trenger litt mer hjelp. Så jeg skal høre om jeg kan sjekke neste gang at jeg får eggløsning (blodprøve), om jeg kan få progesteron hvis lutealfasen fortsetter å være kort, eller i tilfelle jeg (mirakuløst) blir gravid om jeg kan få albyl-e. 
Jeg har fått tips fra en venninne om noe som heter wild-yam og noe som heter babyklister. Men jeg aldri vært borte i det så jeg må lese meg litt opp først. 
Er det noe som er verdt å teste ut tror du?😊 Spør deg jeg, for jeg føler du vet masse om alt😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smiley90 skrev (16 minutter siden):

Jeg har fått tips fra en venninne om noe som heter wild-yam og noe som heter babyklister. Men jeg aldri vært borte i det så jeg må lese meg litt opp først. 
Er det noe som er verdt å teste ut tror du?😊 Spør deg jeg, for jeg føler du vet masse om alt😅🙈

Hehe ja, etter jeg har hengt på prøveforum sporadisk i 12 år så har jeg gjort meg noen erfaringer 😅 Wildyam har jeg forsøkt før, men det hadde ikke noe særlig effekt på meg. Har dog vært vitne til mange som har blitt gravid på det, og/eller som har fått forlenget lutealfasen sin med 1-2 dager. Vitamin B6 gjorde dog det samme for meg (forlengelsen). Fikk 2 dager lenger lutealfase etter at jeg begynte på det i fjor.

Babyklister er det jeg har hatt mest suksess med. Har forsøkt det i kun tre sykluser, men har blitt gravid i to (!) av dem. Tilfeldig? Kanskje, men jeg tror likevel litt på det. Se innlegget jeg skrev om det i sommer her. Ble dog så deprimert i høst den ene gangen det ikke fungerte at jeg ikke har forsøkt igjen. MEN jeg kjøpte ny flaske for noen dager siden, så jeg skal straks begynne på det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Hehe ja, etter jeg har hengt på prøveforum sporadisk i 12 år så har jeg gjort meg noen erfaringer 😅 Wildyam har jeg forsøkt før, men det hadde ikke noe særlig effekt på meg. Har dog vært vitne til mange som har blitt gravid på det, og/eller som har fått forlenget lutealfasen sin med 1-2 dager. Vitamin B6 gjorde dog det samme for meg (forlengelsen). Fikk 2 dager lenger lutealfase etter at jeg begynte på det i fjor.

Babyklister er det jeg har hatt mest suksess med. Har forsøkt det i kun tre sykluser, men har blitt gravid i to (!) av dem. Tilfeldig? Kanskje, men jeg tror likevel litt på det. Se innlegget jeg skrev om det i sommer her. Ble dog så deprimert i høst den ene gangen det ikke fungerte at jeg ikke har forsøkt igjen. MEN jeg kjøpte ny flaske for noen dager siden, så jeg skal straks begynne på det igjen.

Kanskje det er verdt å teste det ut? Er det noe bivirkninger på babyklister😊 

kan jeg spørre hvor mye b6 du tok? 
Jeg merker jeg er ganske så desperat om dagen.. Nå er det så mange rundt meg om dagen som er gravide og som har fått baby. Er så kjedelig å stå igjen. Nå har jeg ikke gått på prevensjon siden 2016, vi har nok ikke klaffa ihver pp, men statistikken skulle jo tilsi at det skulle vært en baby her nå. Jeg har jo en fra før som er 9 år, så jeg merker at jeg begynner å bli temmelig utålmodig :murvegg:

I tillegg popper det jo ut vakre små babyer overalt og det hjelper ikke akkurat på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley90 skrev (1 time siden):

Kanskje det er verdt å teste det ut? Er det noe bivirkninger på babyklister😊 

kan jeg spørre hvor mye b6 du tok? 

Jeg har aldri opplevd selv, eller hørt andre få, bivirkninger av babyklister nei.

Jeg tar èn sånn her vitamintablett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (45 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd selv, eller hørt andre få, bivirkninger av babyklister nei.

Jeg tar èn sånn her vitamintablett hver dag.

Tusen takk😊 Da skal jeg sjekke det ut 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tirsdag var jeg hos gynekologen og det ble konkludert med at jeg har altfor kort lutealfase, så jeg fikk begynne på progesteron. I tillegg til at jeg skal gå på albyl-e fremover😊 Så nå håper jeg virkelig det skjer noe snart!  Jeg hadde eggløsning på tirsdag så jeg håper dette er gullegget🤞🏻
Men progesteron‘et jeg skal ta er vagitorie og jeg syns det er SÅ vanskelig å sette inn🙈 Det fulgte ikke med aplikator men jeg fikk beskjed av gyn at det beste er å bruke fingeren slik at jeg ikke skraper opp innvendig, tydeligvis fort gjort ved bruk av aplikator. Men jeg føler jeg ikke får den langt nok inn🙈

Hvordan vet jeg at den er langt nok inne?😂 

Det her er virkelig det merkeligste innlegget jeg noen sinne har skrevet, men tips mottas virkelig med takk😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det cyclogest du går på? Jeg forstår så godt at det er vanskelig å vite om den er langt nok inn 😬 mitt tips er å ha de i kjøleskapet, da er det lettere å plassere de! 

Bra du får hjelp 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley90 skrev (15 timer siden):

På tirsdag var jeg hos gynekologen og det ble konkludert med at jeg har altfor kort lutealfase, så jeg fikk begynne på progesteron. I tillegg til at jeg skal gå på albyl-e fremover😊 Så nå håper jeg virkelig det skjer noe snart!  Jeg hadde eggløsning på tirsdag så jeg håper dette er gullegget🤞🏻
Men progesteron‘et jeg skal ta er vagitorie og jeg syns det er SÅ vanskelig å sette inn🙈 Det fulgte ikke med aplikator men jeg fikk beskjed av gyn at det beste er å bruke fingeren slik at jeg ikke skraper opp innvendig, tydeligvis fort gjort ved bruk av aplikator. Men jeg føler jeg ikke får den langt nok inn🙈

Hvordan vet jeg at den er langt nok inne?😂 

Det her er virkelig det merkeligste innlegget jeg noen sinne har skrevet, men tips mottas virkelig med takk😅🙈

Er irriterende med de vaginalkapslene ja... Jeg tok cyclogest i 9 uker i sommer og crinone i 10 uker for noen år siden. Et herk!! Beste tipset jeg har er å legge seg ned i sengen. En stund satte jeg dem inn når jeg var på do, men de bare skled ut igjen... etter en stund. Helt håpløst. Men jeg har kapslene på soverommet og tok èn hver morgen og kveld i sengen. Lå i ro i noen minutter etter den var innført, da gikk det fint.

Kan LOVE at hvis jeg skal på progresteron igjen (ved graviditet) så skal jeg ha svelgetabletter. Som nå finnes 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...