Gå til innhold

Smiley prøver på nr 2 🥰


Smiley90

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Amatariel skrev:

Ooojj se der da!!! Ja, jeg har jo vært på prøveforum i over 10 år og har selv testet positivt 7 ganger så jeg har jo noen erfaringer i gamet... har opplevd mye forskjellig, og denne historien din var jo helt lik min for noen år tilbake! Jeg fikk totalt sjokk da jeg skulle starte EL-testingen min (og begynner selvsagt en del dager før man tror man kan få positiv) og den var knallpositiv med èn gang. Det skjer knapt meg når jeg har EL. Så da tok jeg en g-test som viste seg å være positiv. Trodde heller ikke at det var en spire som var liv laga, med tanke på hvor mye jeg blødde rundt IKM. Men UL litt senere visste en frisk peanøtt.

Hååååååper sånn at dette skjer deg også!! Er selvfølgelig greit å forvente det verste, spesielt om du har smerter. Jeg hadde nok dratt til legen om jeg var deg, for å måle hcg - for å se om det går opp eller ned. Men som alternativ om du ikke orker det så kan du vente noen dager å ta en digital test igjen, og forhåpentligvis få 3+ 🤞 

Alt trenger absolutt ikke være over her. Smertene kan være i forbindelse med svangerskapsblødningen, og ikke abortrelatert. Ellers så ble du kanskje gravid med tvillinger og har mistet den ene. Håper håper håper at du har noe liv inni der :klem: Hold oss oppdaterte!

Tusen takk for gode ord 🥰 
Smertene har gitt seg litt, og fortsatt ingen frisk blødning. Bare litt brunt utflod på papiret når jeg har tørket meg, men ikke så mye. 
Jeg skal holde deg oppdatert, som sagt jeg har ikke så store forventninger men har kjøpt to graviditetstester 😊 Tenker jeg tar en på morgenurin i morgen (tok på ettermiddagsurin i dag) og kanskje om jeg tar en på mandag eller tirsdag. Sender over en stor klem🥰 Og må bare få takke så mye for alt du har skrevet, det har virkelig hjelpt mye🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Se der ja! 😮 ettersom du aldri rakk å ta en test forrige gang fordi du begynte å blø, så hadde vel kanskje den testen vært enda sterkere enn den du tok før du fikk «mensen» da😃  det kan godt mulig være en Svangerskaps blødning eller at du mistet en tvilling da du blødde å trodde det var mensen. Ser du skriver at du ikke har noe troa nå da du har menssmerter og mye stikkinger osv, kan fortelle deg at det hadde jeg i de første ukene med min første! Var så vondt at jeg forventet blod hele tiden når jeg var på do! Både frem på sidene på magen og bak på korsryggen. Så dette er bare livmoren som vokser! Og forhåpentligvis er det det som skjer hos deg også!

For en måte å finne ut på at du er gravid da😃😃 håper spira har det bra og at dette går bra! Jeg har skikkelig troa da du har samme type smerte jeg hadde, å det var nesten vondere smerter enn menssmerter altså, og jeg har veldig til menssmerter når jeg har mensen! Men fikk beskjed om at noen får det da livmoren strekker seg og andre får ikke smerter, også er det også fra svangerskap til svangerskap ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Love90 skrev:

Oi! Se der ja! 😮 ettersom du aldri rakk å ta en test forrige gang fordi du begynte å blø, så hadde vel kanskje den testen vært enda sterkere enn den du tok før du fikk «mensen» da😃  det kan godt mulig være en Svangerskaps blødning eller at du mistet en tvilling da du blødde å trodde det var mensen. Ser du skriver at du ikke har noe troa nå da du har menssmerter og mye stikkinger osv, kan fortelle deg at det hadde jeg i de første ukene med min første! Var så vondt at jeg forventet blod hele tiden når jeg var på do! Både frem på sidene på magen og bak på korsryggen. Så dette er bare livmoren som vokser! Og forhåpentligvis er det det som skjer hos deg også!

For en måte å finne ut på at du er gravid da😃😃 håper spira har det bra og at dette går bra! Jeg har skikkelig troa da du har samme type smerte jeg hadde, å det var nesten vondere smerter enn menssmerter altså, og jeg har veldig til menssmerter når jeg har mensen! Men fikk beskjed om at noen får det da livmoren strekker seg og andre får ikke smerter, også er det også fra svangerskap til svangerskap ☺️ 

Tror du at dette kan gå bra altså? 
Jeg håper veldig, men hverken jeg eller mannen tørr å være glade for vi er så redde for at dette kan gå ille. 
Men da jeg fikk «mensen» så var ikke blodet koagulert, det kom bare friskt rødt blod. Masse på mandags morning, så stoppa det opp og jeg spotta bare litt, tirsdag kom det en del så stoppa det og jeg spotta også kom det moderate mengder frem til fredag og rester lørdag +søndag. 
Det er den rareste blødninger jeg har hatt. Jeg som alltid opplever kraftige og vonde mensensmerter fikk ingen smerter da. Men nå derimot. Jeg har stikninger nedentil, murringer og småvondt i ryggen. Blør ikke, men har brunlig utflod. Så jeg tørr ikke å være optimistisk. 
Men håper selvfølgelig at det skal gå bra 😭🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Smiley90 skrev:

Det er den rareste blødninger jeg har hatt.

Dette! Nemlig!!

Og du har ikke hatt svangerskapsblødning før. Så jeg er temmelig sikker på at det er det du opplever nå! Jeg har opplevd to SA'er på dette tidspunktet du er på nå, og da har det ikke vært tvil liksom. Mye klumper, koagler, sort blod osv. Men jeg skjønner at folk som ikke har opplevd dette før ikke klarer å tro det går bra... så mye rødt blod er man liksom innstilt på ikke er noe bra. Men derfor kan jeg berolige deg litt med at det er den bedre form for blødning man kan ha. Og da er det min erfaring som snakker, som forhåpentligvis kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Smiley90 skrev:

Tror du at dette kan gå bra altså? 
Jeg håper veldig, men hverken jeg eller mannen tørr å være glade for vi er så redde for at dette kan gå ille. 
Men da jeg fikk «mensen» så var ikke blodet koagulert, det kom bare friskt rødt blod. Masse på mandags morning, så stoppa det opp og jeg spotta bare litt, tirsdag kom det en del så stoppa det og jeg spotta også kom det moderate mengder frem til fredag og rester lørdag +søndag. 
Det er den rareste blødninger jeg har hatt. Jeg som alltid opplever kraftige og vonde mensensmerter fikk ingen smerter da. Men nå derimot. Jeg har stikninger nedentil, murringer og småvondt i ryggen. Blør ikke, men har brunlig utflod. Så jeg tørr ikke å være optimistisk. 
Men håper selvfølgelig at det skal gå bra 😭🤞🏻

Veldig vanskelig å vite da, skjønner usikkerheten din når dere finner ut av en graviditet på denne måten.. men samtidig en lettelse for dere at du faktisk har fått opp 2-3 på en digital, bare det tenker nå jeg er veldig positivt. Det betyr jo at hcg må ha økt etter du har hatt den blødningen fordi hvis ikke så vil jeg tro det hadde kommet 1-2. Skjønner dagene kan bli lange på å få svar men det er vel kanskje bare å vente åsså prøve seg igjen med en digital igjen for å se om du får 3+ etterhvert 😊🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Love90 skrev:

Veldig vanskelig å vite da, skjønner usikkerheten din når dere finner ut av en graviditet på denne måten.. men samtidig en lettelse for dere at du faktisk har fått opp 2-3 på en digital, bare det tenker nå jeg er veldig positivt. Det betyr jo at hcg må ha økt etter du har hatt den blødningen fordi hvis ikke så vil jeg tro det hadde kommet 1-2. Skjønner dagene kan bli lange på å få svar men det er vel kanskje bare å vente åsså prøve seg igjen med en digital igjen for å se om du får 3+ etterhvert 😊🤞🏻 

Jeg har tatt to tester og den holder seg på 2-3. Har ganske mye mensenmurringer i dag og en del brun utflod/blod? Har kommet Kanskje ca 1 spiseskje 3-4 ganger i dag. har bestilt meg time hos gynokolog i morgen. Det som er så rart er at i dag kom brått kvalmen og svimmelheten (fikk også det i 6 uke da jeg var gravid med sønnen). Skjønner virkelig ingenting?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer det litt ekle bilder, men sånn har jeg opplevd det 1 gang i dag (da jeg stod opp) første tørket var det mørkt blod. Etter andre tørk nesten ingenting (dette var kl. 7.00) kom ingenting mer frem til kl. 12.00 da kom det litt brunt i truseinnlegget. Kl. 15.00 kom det kanskje 1 spiseskje med brunt igjen og etter det ingenting. Blodet har ikke klumper eller er koagulert. 
Jeg har hatt mensensmerter i dag såppas at jeg måtte ta meg 1 paracett. Etter det har det vært stikninger og murringer. 
men graviditetstesten er fortsatt gravid 2-3.

Skal til gynokolog i morgen. Skulle ønske at hvis det er en spontanabort at jeg bare kan blø masse og bli ferdig med det, for å gå sånn her er ikke noe morro. 
 

(bilde 1 da jeg stod opp, første gangen jeg har hatt sånn blod, bilde 2 sånn jeg fikk i går og når jeg har tørka meg de andre gangene)
 

 

DC17CF24-7D96-4F35-BAC7-CF50A98D7CD3.png

B8F79EAE-070C-40EF-A47B-EAD03785D0B3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Smiley90 skrev:

Jeg har tatt to tester og den holder seg på 2-3.

Må nok noen flere dager til før du evnt. ser 3+.

Lykke til hos gynekologen i morgen, men håper du er forberedt på at du kanskje ikke får noen svar der. Til det er det dessverre for tidlig. Tror ikke gynekologen kan svare sikkert på om du har SA eller fortsatt er gravid. For det er nok ikke mulig å SE noe på UL så tidlig. Jeg var på en UL på 5+4 en gang, og da var det ingenting å se som kunne gi meg svar. 1 uke senere var det heldigvis en peanøtt med bankende hjerte der. Så her er det nok bare tid som må til... enn så kjedelig jeg vet det er å høre det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Må nok noen flere dager til før du evnt. ser 3+.

Lykke til hos gynekologen i morgen, men håper du er forberedt på at du kanskje ikke får noen svar der. Til det er det dessverre for tidlig. Tror ikke gynekologen kan svare sikkert på om du har SA eller fortsatt er gravid. For det er nok ikke mulig å SE noe på UL så tidlig. Jeg var på en UL på 5+4 en gang, og da var det ingenting å se som kunne gi meg svar. 1 uke senere var det heldigvis en peanøtt med bankende hjerte der. Så her er det nok bare tid som må til... enn så kjedelig jeg vet det er å høre det :(

Ja, ikke sant.. jeg får bare fortsette med graviditetstester. Regner med at hvis det er spontanabort så går de ned fra 2-3 til 1-2 i løpet av uka. 
Jeg får bare ta en dag av gangen

Takk for svar🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gått gjennom dette som skjer med deg nå, så skal ikke uttale meg for mye om hva som skjer med kroppen din, men jeg håper du får gode svar i morgen❤️ Håper det går riktig vei for deg, men gjør det ikke det håper jeg som deg at kroppen ordner fort opp så du ikke trenger å ha det sånn som dette lenge. Lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Noldi skrev:

Jeg har aldri gått gjennom dette som skjer med deg nå, så skal ikke uttale meg for mye om hva som skjer med kroppen din, men jeg håper du får gode svar i morgen❤️ Håper det går riktig vei for deg, men gjør det ikke det håper jeg som deg at kroppen ordner fort opp så du ikke trenger å ha det sånn som dette lenge. Lykke til❤️

Tusen takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går dro jeg til gyn for å titte om det var noe inni livmora mi, og om jeg hadde hatt en spontanabort. 
Hun fant ingen tegn til graviditet, men masse blod. Jeg ble sendt til sykehuset og operert for svangerskap utenfor livmor. De var redd for at de måtte fjerne hele eggstokken, men klarte heldigvis å berge den.  

Vært et utrolig hektisk døgn, med masse smerter men heldigvis gikk det bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var veldig kjedelig! :( men er veldig glad for at de klarte å redde eggstokken din❤️ Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooii dette ble jo veldig dramatisk! 😳 Så bra de fant ut hva det var, og at det kunne fikses uten at eggstokken måtte lide! Maaaasse lykke til videre. Satser på at du blir gravid igjen raskt, og at spiren legger seg ordentlig godt på riktig plass i magehulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ånei😩 huff stakkar deg! Hadde så troa på at du var gravid og at det var en helt uskyldig svangerskaps blødning! Bra du fant ut av det så raskt og at du berga eggstokken❤️ Håper det går bra med deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg har ikke orket å titte innom dagboka før nå, men tusen takk for kommentarer❤️ 
Jeg fikk komme hjem i går og har hatt første natt hjemme. Natten har vært lang, men det har gått greit. Når jeg ble innlagt på sykehuset var visst hcg min på rundt 1000, og i går hadde den gått den til 500 og det er jo bra. Skal ta ny hcg prøve på mandag. 
Inngrepet (Kikkhull) gikk kjempe fint, men de luftsmertene! Hvem skulle tru at man kan få så sterke og vonde luftsmerter i skuldrene. Heldigvis så er det normalt, men uansett AU 😅 

Jeg prøver å holde motet oppe, det her skal fader i meg ikke knekke meg! Alt skjer vel for en grunn? Jeg får bare ta tiden til hjelp. Jeg fikk beskjed om å ikke ha samleie på 3 uker og stå over ihvertfall en syklus. 

Om vi prøver igjen i desember eller venter til Januar har vi ikke bestemt oss for enda, jeg bare håper at vi har litt mer flaks neste gang. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at operasjonen er overstått og vellykket :klem:

Nå får du nyte førsjulstiden på andre måter, så blir det full prøving igjen når du er klar for det! Gleder meg til å følge deg videre, for jeg føler at uflaksen din er brukt opp nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Godt å høre at operasjonen er overstått og vellykket :klem:

Nå får du nyte førsjulstiden på andre måter, så blir det full prøving igjen når du er klar for det! Gleder meg til å følge deg videre, for jeg føler at uflaksen din er brukt opp nå ja!

Tusen takk kjære Amatariel 🥰 Du har hjelpt meg så mye, sender over mange klemmer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...