Gå til innhold

Smiley prøver på nr 2 🥰


Smiley90

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg på en prøverdagbok

Jeg er straks 30 år og har et barn fra før på 8 år. I 2011 ble jeg gravid med et skikkelig uhell, verdens beste uhell! Jeg hadde hatt omgangsyken og ble gravid på p-pilla, svangerskapet var langt og tøft med hypermesis fra dag 1 og helt frem til lille ble født. Jeg fikk store komplikasjoner under fødsel og lille måtte taes med keisersnitt- men helt perfekt❤️ 
Fødselen var veldig traumatisk og det tok laaaaaaang tid før jeg turte å få en til, i 2016 bestemte jeg og mannen for at vi skulle prøve en gang til, jeg fikk god oppfølging av privat gynekolog da neste svangerskap ville blitt et risikosvangerskap.  November 2017 lyste to streker mot meg❤️ Etter 1 år med prøving, vi var i lykkerus og klarte nesten ikke å vente med å fortelle den fantastiske nyheten som lå i magen min!
Vi dro på tidlig UL den 22 desember og alt stod bra til med den lille i magen, jeg var ca 8+2 på vei, vi delte nyheten på julaften og koste oss med at vi skulle bli foreldre på ny!


Den 15 januar 2018 fikk jeg brått en magefølelse da jeg var på jobb. En magefølelse som sa at noe var galt, jeg fikk privat UL den 16 januar og magefølelsen min stemte, baby hadde mistet hjertelyden. Mest sannsynlig da jeg var rundt 9 uker på vei. Verden raste og jeg var knust..

Det tok lang tid før jeg turte å prøve på nytt, men nå 2 år senere er jeg klar igjen! Jeg har hatt veldig problemer med syklusene mine og har dessverre ikke hatt eggløsning. Alt ser bra ut ved innvendig UL og gynekolog har trua på at dette skal gå fint. Jeg trenger bare litt hjelp med å få eggløsning så da jeg fikk mens startet jeg på Femar😊 

Så nå kan jeg vel si at jeg er offisielt en prøver igjen. Følg meg gjerne på veien mot en liten spire og legg gjerne igjen kommentarer🥰

Oppdatering: 

-Mensen den 3 aug
-Startet på letrozol/femar syklusdag 3-5

-Blinkende smiley 14 sep-20 sep

Endret av Smiley90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit med egen dagbok! Veldig trist å høre om forrige svangerskap, håper alt går bedre denne gangen! Blir spennende å følge deg videre😁 Vil neste graviditet også være et risikosvangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Noldi skrev:

Velkommen hit med egen dagbok! Veldig trist å høre om forrige svangerskap, håper alt går bedre denne gangen! Blir spennende å følge deg videre😁 Vil neste graviditet også være et risikosvangerskap?

Hei! Så hyggelig at du tittet innom😊

Ja, neste vil bli et høyrisiko svangerskap, jeg kommer til å bli nøye fulgt opp 😊 Med en gang jeg det dukker opp 2 streker starter jeg på albyl-e 😊 Så dette er en veldig spennende (og ikke minst småskummel) tid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet testingen på søndag (da var den negativ) fikk blinkende smiley på clearblue digital i dag, så nå krysser jeg fingrene for at det fortsetter å stige sånn at jeg får eggløsning🤞🏻
 

EA587EBD-0176-456B-B4C5-3774221842F2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det går veeeeldig sakte nå og er så redd for at jeg kanskje ikke får eggløsning den måneden her likevel. Smiley’en blinker fortsatt men syns strekene fortsatt er så svake.. Hadde håpet på litt mer økning dag for dag.. 

Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet, selv om jeg ikke har så mye av det om dagen.. Og så er det så mange rundt meg som har blitt gravide.. Hater at jeg føler det på den måten. På en måte er jeg så klart glad på deres vegne, men er også trist.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg gjerne følge med 😊 så kjedelig at du mistet etter å ha prøvd så lenge som 1 år også🙁 og etter dere så bankende hjerte, det måtte være veldig tøft! Håper du blir raskt gravid igjen nå som du har hjelp til å få eggløsning også😃🤞🏻 Så kanskje er den rett rundt hjørne nå ettersom du har blinkende fjes 😊 jeg bruker den andre eggløsningtesten fra clear blue, den rosa. Den har ikke blinkende fjes men fast rosa som blir fast kun ved positiv test! Men veldig til å stole på! Tenker jeg hadde blitt litt stressa og ikke fått et skikkelig svar med de blinkende fjesene 😅 bare tips om du vil prøve noe annet som du forhåpentligvis ikke rekker😃🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Love90 skrev:

Hei! Her vil jeg gjerne følge med 😊 så kjedelig at du mistet etter å ha prøvd så lenge som 1 år også🙁 og etter dere så bankende hjerte, det måtte være veldig tøft! Håper du blir raskt gravid igjen nå som du har hjelp til å få eggløsning også😃🤞🏻 Så kanskje er den rett rundt hjørne nå ettersom du har blinkende fjes 😊 jeg bruker den andre eggløsningtesten fra clear blue, den rosa. Den har ikke blinkende fjes men fast rosa som blir fast kun ved positiv test! Men veldig til å stole på! Tenker jeg hadde blitt litt stressa og ikke fått et skikkelig svar med de blinkende fjesene 😅 bare tips om du vil prøve noe annet som du forhåpentligvis ikke rekker😃🤞🏻 

Hei! Så koselig at du legger igjen en liten hilsen😊 

Ja, det var veldig tøft når det ble en MA- og det er jo veldig sjeldent at fosteret mister hjertelyden etter at hjertelyden har vært tilstede. Men dessverre sånn kan jo skje. Men jeg regner med at det går bedre neste gang😊 Jeg har trua😊 Jeg må bare få eggløsning og dessverre ser det ikke ut til at jeg får det denne måneden. 
Men jeg skal absolutt sjekke ut den rosa clear blue’en! Takk for tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til fredag våknet jeg opp med skikkelige stikninger i magen og smerter i korsryggen. Jeg var skikkelig kvalm og følte jeg hadde skikkelig hetetokter. 
Rett før jeg dro på jobb tok jeg en eggløsningstest, og den var fortsatt blinkende.. Hadde mensenmurringer resten av dagen og var helt sikker på el var på vei. 
I dag stod jeg opp tidlig etter å ha blitt vekt av mann og barn. Alle symptomer på en kommende eggløsning er helt borte.. Ingen mensmurring, smerter i magen, korsrygg eller hetetokt. Tok eggløsningstest den er fortsatt blinkende. Syns det er skikkelig kjedelig, men det ser ikke ut til at dette går rette veien :( I dag er jeg på cd 18. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på CD 20 og fortsatt negative eggløsningstester, alt av tegn til en begynnende eggløsning har forsvunnet og jeg tror bare jeg må omstille meg til at en eggløsning ikke kommer denne måneden. 
 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Smiley90 skrev:

Er på CD 20 og fortsatt negative eggløsningstester, alt av tegn til en begynnende eggløsning har forsvunnet og jeg tror bare jeg må omstille meg til at en eggløsning ikke kommer denne måneden. 
 

image.jpg

Æsj.. hvordan ser den streken ut?  Du kjøpte de rosa ja ser jeg! Da slipper du å forholde deg til de blinkende smiley hvertfall.. men husk å se på strekene uansett for du ser jo om den øker i strek før smileyen kommer! Tenker kanskje at du må ha noe hjelp til å få eggløsning? Raskest mulig så slippet du å gå flerere mnd uten at noe skjer..  Håper uansett at EL skjer snart🤞🏻 Blir jo også dyrt i lengden med clear blue testene, men av de clear blue testene så synes hvertfall jeg de rosa er best, men kan være lurt å ha strimmel tester fra babyplan også når du ser de er sterke så kan du dobbel sjekke med den clesr blue, det er sånn jeg gjør det hvertfall for da slipper jeg å bruke masse av de dyre.. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! 😊 

Bare en sånn liten kommentar: ikke bruk for mange emojis. Skjønner at du er super glad over graviditeten, men det blir fort slitsomt å lese med for mange emojis. Det er jo selvfølgelig opp til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kenelz skrev:

Så gøy! 😊 

Bare en sånn liten kommentar: ikke bruk for mange emojis. Skjønner at du er super glad over graviditeten, men det blir fort slitsomt å lese med for mange emojis. Det er jo selvfølgelig opp til deg.

 

49 minutter siden, Love90 skrev:

Æsj.. hvordan ser den streken ut?  Du kjøpte de rosa ja ser jeg! Da slipper du å forholde deg til de blinkende smiley hvertfall.. men husk å se på strekene uansett for du ser jo om den øker i strek før smileyen kommer! Tenker kanskje at du må ha noe hjelp til å få eggløsning? Raskest mulig så slippet du å gå flerere mnd uten at noe skjer..  Håper uansett at EL skjer snart🤞🏻 Blir jo også dyrt i lengden med clear blue testene, men av de clear blue testene så synes hvertfall jeg de rosa er best, men kan være lurt å ha strimmel tester fra babyplan også når du ser de er sterke så kan du dobbel sjekke med den clesr blue, det er sånn jeg gjør det hvertfall for da slipper jeg å bruke masse av de dyre.. 😊 

Ja, jeg gikk til innkjøp av de rosa, det blir jo dyrt i lengden, men tenker jeg går over til temping etterhvert. Jeg må bare finne ut når jeg får eggløsning sånn at jeg kan sammenlikne el og forhøyelse av temp 😊Jeg åpna eltesten istad og det ser ut som at strekene står på stedet hvil, streken blir ikke noe særlig sterkere. 
Tenker jeg tar kontakt med gyn etter den perioden her. Det er så kjedelig for jeg hadde litt forhåpninger at ting skulle bli mer stabilt den pp her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du er prøver! Masse lykke til. Håper EL dukker opp snart 🙂 

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2020 den 8.42, Snurrepurre skrev:

Så spennende at du er prøver! Masse lykke til. Håper EL dukker opp snart 🙂 

Den blinkende smiley’en er borte, og nå føles det ut som om jeg skal ha mensen hvert øyeblikk :( Er på cd 23 i dag, så må nok innstille meg på at eggløsning uteble denne måneden.

Så da får jeg prøve på nytt neste måned😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Smiley90 skrev:

Den blinkende smiley’en er borte, og nå føles det ut som om jeg skal ha mensen hvert øyeblikk :( Er på cd 23 i dag, så må nok innstille meg på at eggløsning uteble denne måneden.

Så da får jeg prøve på nytt neste måned😊

Krysser fingrene fremdeles for deg! Kan det være du har hatt EL mens den har blinket (men ikke fanget opp?)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smiley90! Her vil jeg gjerne følge med :klemmer: 

Utrolig trist å høre at du har opplevd en MA :( Det er så utrolig tungt å oppleve. Man mister så mye, og kanskje verst... sin uskyld/naivitet. Altså, alle vet at abort kan skje dersom man blir gravid. Men har man ikke opplevd det før så tror man egentlig bare at det skjer med andre... ikke en selv. Så den bomben som traff husker jeg godt. At dette skjer MEG. Og at den deilige naiviteten ved positiv test nå for alltid er borte. Følte det skikkelig urettferdig at det ble tatt fra meg.

Min nr.1 var også er herlig og fantastisk uhell. Så jeg ble desto mer overrasket når nr.2 ikke gikk med èn gang. Så jeg skjønner det er tøft. Spesielt når du har opplevd å være gravid, men at det ikke gikk. Jeg regnet med barnet ditt er veldig klar for å bli storesøsken! Jeg hadde ei datter som gråt høylytt til meg om at hun ville bli storesøster... og det desidert verste er jo når man må reversere enn sånn nyhet :( Det unner jeg ingen, så blir oppriktig lei meg når jeg hører at du måtte igjennom det.

Kjedelig å høre at du sliter med EL også. Hvordan har syklusene dine vært ellers i år, sånn før prøvestarten her nå? Har du gått på hormonprevensjon? Håper kroppen stabiliserer seg, og at Femar kan gjøre susen. Det er vel fortsatt mulighet for at du kan få EL her denne pp'en. Jeg fikk EL på CD29 nå sist, så vet hvordan det er med lang syklus. Bare fortsette å teste! Men kan kanskje anbefale strimler... billigere, og lettere å tolke evnt. økning. Men uansett, om du ønsker å bruke digital så er det veldig bra at du byttet til de rosa! De lilla er virkelig herk... vet om så mange etter årevis på prøveforum som virkelig har hatt problemer med dem.

Gleder meg til å heie deg frem i mål :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.9.2020 den 17.06, Snurrepurre skrev:

Krysser fingrene fremdeles for deg! Kan det være du har hatt EL mens den har blinket (men ikke fanget opp?)  

Jeg hadde litt stikninger i magen på onsdag og litt ømme pupper, så kan godt hende jeg hadde El uten at jeg visste det😊 Har blitt anbefalt og teste flere ganger daglig i tilfelle kort el så det prøver jeg på neste måned😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2020 den 21.06, Amatariel skrev:

Hei Smiley90! Her vil jeg gjerne følge med :klemmer: 

Utrolig trist å høre at du har opplevd en MA :( Det er så utrolig tungt å oppleve. Man mister så mye, og kanskje verst... sin uskyld/naivitet. Altså, alle vet at abort kan skje dersom man blir gravid. Men har man ikke opplevd det før så tror man egentlig bare at det skjer med andre... ikke en selv. Så den bomben som traff husker jeg godt. At dette skjer MEG. Og at den deilige naiviteten ved positiv test nå for alltid er borte. Følte det skikkelig urettferdig at det ble tatt fra meg.

Min nr.1 var også er herlig og fantastisk uhell. Så jeg ble desto mer overrasket når nr.2 ikke gikk med èn gang. Så jeg skjønner det er tøft. Spesielt når du har opplevd å være gravid, men at det ikke gikk. Jeg regnet med barnet ditt er veldig klar for å bli storesøsken! Jeg hadde ei datter som gråt høylytt til meg om at hun ville bli storesøster... og det desidert verste er jo når man må reversere enn sånn nyhet :( Det unner jeg ingen, så blir oppriktig lei meg når jeg hører at du måtte igjennom det.

Kjedelig å høre at du sliter med EL også. Hvordan har syklusene dine vært ellers i år, sånn før prøvestarten her nå? Har du gått på hormonprevensjon? Håper kroppen stabiliserer seg, og at Femar kan gjøre susen. Det er vel fortsatt mulighet for at du kan få EL her denne pp'en. Jeg fikk EL på CD29 nå sist, så vet hvordan det er med lang syklus. Bare fortsette å teste! Men kan kanskje anbefale strimler... billigere, og lettere å tolke evnt. økning. Men uansett, om du ønsker å bruke digital så er det veldig bra at du byttet til de rosa! De lilla er virkelig herk... vet om så mange etter årevis på prøveforum som virkelig har hatt problemer med dem.

Gleder meg til å heie deg frem i mål :heiajente:

Hei kjære du🥰

Så utrolig fin meld du la igjen her! Det setter jeg så uendelig pris på!

Ja, man tenker liksom at en MA er veldig sjelden og at det heldigvis er få som opplever det, så at jeg fikk den beskjeden kom som et sjokk. Det var en tung tid og det er nok derfor det tok så lang tid før jeg turte å prøve igjen, men nå er jeg mer enn klar😊

Jeg har ikke gått på prevensjon siden 2016, og jeg har hatt veldig ustabil syklus hele veien. Så jeg visste det kunne bli en utfordring mtp at jeg ikke har hatt eggløsning. Jeg tror nok bare jeg fikk veldig høye forhåpninger ved å starte på femar/letrozol og tenkte at eggløsning skulle komme med en gang🙈

Brått har jeg hatt eggløsning uten at det har slått ut på testinga da jeg de fleste dager kun har testet en gang daglig. Har lest i noen andre dagbøker at el har kommet veldig fort og gått like fort over igjen. Så kanskje det kan være lurt at jeg også kjøper noen billig strimler (da digital blir veldig dyrt i lengden).

Jeg for bare smøre meg selv med tålmodighet og innse at dette kan ta tid😅🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på cd 27, men har hatt litt stikninger i magen og ømme pupper. Det kan godt hende jeg har hatt el, men at jeg har testet for sjeldent. 
Jeg og mannen har prøvd annenhver dag siden cd 12, så håper hvis det har vært en eggløsning at vi kanskje har truffet alikevel🙈🤞🏻 
Uansett denne prøveperioden her ser litt mørk ut, så jeg håper kanskje oktober er mnd en liten spire dukker opp🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Smiley90 skrev:

Jeg og mannen har prøvd annenhver dag siden cd 12, så håper hvis det har vært en eggløsning at vi kanskje har truffet alikevel🙈🤞🏻 

Det er jo kjempebra. Da har dere gode sjanser om du skulle få EL - selv om du ikke klarer å fange den opp og kartlegge den. Sånn ble min nr. 2 til 😊 Testet med EL-tester, flere ganger for dagen - men det var av et dårlig merke (fant jeg ut i ettertid). Så jeg var sikker på at jeg ikke hadde hatt EL. På grunn av ustabil syklus ble blodprøver også tatt på feil dager ift dette så jeg fikk brev fra gynekolog med prøversvar om at "du har ikke hatt EL". En liten stund etterpå fikk jeg positiv g-test... så det var sjokk! Men veldig glad da for at jeg og mannen hadde kost oss jevnlig på tross av nedslående eggløsningsresultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...