Smiley90 Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #101 Del Skrevet 12. februar 2021 Amatariel skrev (5 timer siden): Er irriterende med de vaginalkapslene ja... Jeg tok cyclogest i 9 uker i sommer og crinone i 10 uker for noen år siden. Et herk!! Beste tipset jeg har er å legge seg ned i sengen. En stund satte jeg dem inn når jeg var på do, men de bare skled ut igjen... etter en stund. Helt håpløst. Men jeg har kapslene på soverommet og tok èn hver morgen og kveld i sengen. Lå i ro i noen minutter etter den var innført, da gikk det fint. Kan LOVE at hvis jeg skal på progresteron igjen (ved graviditet) så skal jeg ha svelgetabletter. Som nå finnes 😊 Ahh tusen takk for tips @Amatariel🥰 Det var jo kjempe lurt å ha dem ved sengen! Men ja det et skikkelig herk, og jeg har bare gått på det i to dager😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. februar 2021 #102 Del Skrevet 12. februar 2021 Smiley90 skrev (3 minutter siden): Ahh tusen takk for tips @Amatariel🥰 Det var jo kjempe lurt å ha dem ved sengen! Men ja det et skikkelig herk, og jeg har bare gått på det i to dager😂🙈 Jepp. Med eneste minus når mannen vil ha sengekos... mer enn èn gang måtte jeg si når han kom oppi senga og prøvde seg åå - kommer du nå, men jeg har akkurat tatt en kapsel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #103 Del Skrevet 12. februar 2021 Amatariel skrev (32 minutter siden): Jepp. Med eneste minus når mannen vil ha sengekos... mer enn èn gang måtte jeg si når han kom oppi senga og prøvde seg åå - kommer du nå, men jeg har akkurat tatt en kapsel 😂😂😂 ja, det blir nok ikke mye spontanitet fremover🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 23. februar 2021 Forfatter #104 Del Skrevet 23. februar 2021 Liten oppdatering: De vagitoriene som jeg har tatt har gjort meg skikkelig sår nedentil, så måtte ta en pause etter 7 dager🙈 Jeg har fått beskjed om ved en eventuell graviditet så skal de tas frem til uke 12. Det merker jeg kan bli en (u)hyggelig opplevelse. Jeg hadde så store håp for denne PP, alt lå til rette for en graviditet. Fine egg (og folikk), albyl-e, progesteronstøtte og letrozol. Til og med gyn sa at det er den mnd med mest sannsynlighet vi kan klaffe (jeg har jo en revmatisk sykdom og går på medisiner) i januar og februar har jeg hatt gode verdier og omtrent ingen betennelser i kroppen. Så jeg merka at jeg gikk rett i kjelleren i går da jeg tok en test 3 dager etter ikm og den var blenda. Det var på ettermiddagsurin, men av erfaring har jeg fått to streker så lenge etter ikm selv på ettermiddagsurin. I går hadde jeg rett og slett en ramle i helt i kjelleren dag. Bare gråt og gråt, jeg var rimelig lei. Jeg gikk å la meg kl. 21.00. I dag tok jeg en halv avspaseringsdag, begynner ikke på jobbe før kl. 12.30, så jeg skal dra for å ta meg en liten treningsøkt. Jeg merker at trening alltid for meg i bedre humor, det er sikkert endorfinene 😊👌🏻 Ja, dette ble igjen et klageinnlegg. Jeg måtte bare lufte tankene litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. februar 2021 #105 Del Skrevet 23. februar 2021 Mange mange klemmer til deg Er kjempetungt å ha det sånn. Skikkelig urettferdig at det ikke ville gå nå altså. Du fortjener så veldig en liten spire!! Håper du føler det litt bedre i dag, god trening! Ang. vagitoriene så finnes det alternativ progresteron som kan føles mye bedre å bruke dersom du skulle bli gravid og må ta det i ukesvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. mars 2021 #106 Del Skrevet 16. mars 2021 Hei 😊 Hvordan går det hos dere nå? Hvor er du i syklusen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 24. april 2021 Forfatter #107 Del Skrevet 24. april 2021 Godis skrev (På 16.3.2021 den 18.07): Hei 😊 Hvordan går det hos dere nå? Hvor er du i syklusen? Hei😊 Ingenting nytt her, begynner å bli rimelig lei. Nå går jeg å venter på mensen, graviditets test er tatt og den var negativ. Jeg har tatt en liten pause fra kg da jeg har vært litt langt nede i det siste. Titter innom innimellom da😊 Håper det står bra til med deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 24. april 2021 #108 Del Skrevet 24. april 2021 Smiley90 skrev (8 minutter siden): Hei😊 Ingenting nytt her, begynner å bli rimelig lei. Nå går jeg å venter på mensen, graviditets test er tatt og den var negativ. Jeg har tatt en liten pause fra kg da jeg har vært litt langt nede i det siste. Titter innom innimellom da😊 Håper det står bra til med deg ❤️ Så kjedelig 😣 Forstår godt at du blir lei, og det er virkelig forståelig at du ha ner litt nede. Høres lurt ut å ha litt kvinneguiden-pause da 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. april 2021 #109 Del Skrevet 24. april 2021 Så fint å høre fra deg igjen Smiley90! Men selvfølgelig kjipt å høre at det ikke er noe hyggelig nytt å komme med. Håper neste syklus vil gi deg glede ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #110 Del Skrevet 1. desember 2022 Sitter inne med mange tanker om dagen og føler vel at jeg trenger et sted å få de ut. I august i fjor ble jeg henvist til IVF på bakgrunn av manglende eggløsning, ustabile sykluser og for kort lutealfase. Ved sjekk fikk vi konstantert at grunnen til at jeg og mannen er ufrivillig barnløs kommer av varierende faktor hos meg. Han hadde heldigvis gode svømmere så da er det ihvertfall en av oss som fungerer. Egguttak: Startet opp med sprøyter i septemper, hadde egguttak første uken i oktober. Jeg ble overstimulert så egg som overlevde utviklingen skulle bli fryst. Av 19 egg ut ble 8 befruktet, men bare tre utviklet seg riktig. Slimhinnene: Med en gang den værste overstimuleringsymptomene ga seg så kunne jeg starte på estradot. 2x100 mikrogram begynte jeg med rundt den 17 oktober. Det ble forespeilet innsett i starten av november. Fikk UL den 31/10 for klar signal av innsett, men slimhinnene mine var ikke på mer enn 5,9 mm. Ved innsett ønsker de at slimhinnene skal være på minimum 7,1 mm. Innsettdato ble derfor forsøvet Ny UL den 4/11 viste at slimhinnene hadde gått opp til 6,8 mm. Men Innsett dato måtte forsyves igjen. Den 11/11 var det tid for ny UL, da hadde heldigvis slimhinnene «vokst» til 7 mm og innsett dato ble 18/11. Estradot og progresteron: Fra og med søndag den 13/11 skulle jeg starte på cyglogest og fortsette med estradot. De begge skulle gjøre forholdene mine i livmoren optimale. Innsett: Onsdag den 16/11 skulle de ta opp egg slik at det skulle dyrkes til blastocyst. Onsdag, torsdag til og med fredag var hel utholdelig. Jeg var så nervøs for at eggene ikke skulle klare seg. Fikk beskjed at de ringer hvis ingen egg overlever, hører jeg ikke noe møter vi som normalt. Kl.13.15 på fredag var jeg oppsatt til time. jeg hørte heldigvis ikke noe fra dem og møtte opp til timen. Av 3 egg hadde to gått til grunne, men det siste de tok opp av frys hadde utviklet seg riktig, 1 blasto ble satt inn. Rugetiden: Testdag er 16 dager etter innsett, jeg er nå på rugedag 12. Opplever masse symptomer, men det er mest sannsynlig cyglogesten som tuller med meg. Merker jeg er dritstressa for å teste.. Er så lei negative tester og prøving. Tok en test i går på kveldsurin, kunne så vidt se anntydning til strek (brkte clearblue med kryss). Siden jeg var 11 dpo i går og det så vidt var strek, går jeg ut i fra at forsøket er negativt… Merker jeg egentlig ikke har lyst til å teste noe mere nå.. Herregud så tungt den prosessen her skal være😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. desember 2022 #111 Del Skrevet 1. desember 2022 Så fint å høre fra deg igjen! Selv om det er kjedelig å høre at du har vært igjennom så mye det siste året Men godt du får hjelp nå! Og kan jo hende det blir suksess raskere enn du aner? Litt for tidlig å konkludere på denne runden kanskje. Så jeg håper det blir gode nyheter til slutt 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #112 Del Skrevet 1. desember 2022 Hei Amatariel! Hvordan går det med deg? Tusen takk! Det her har vært en tøff prosess. Jeg har dessverre ikke troa for denne runden, siden jeg kun har svake svake kryss på clearblue. Jeg ville ikke at mannen skulle se på den en gang for jeg var helt sikker på at jeg hadde strekøyne. Men han kunne skimte han også. Vi har egentlig fått streng beskjed at det er test dag 16 dager etter innsett (det er på søndag). Får jeg negativ da ønsker de at jeg skal ta en test til ett par dager senere. er den igjen negativ så skal jeg stoppe med all støtte behandling. Men jeg skulle jo tro at testene skulle ha vært noe mer sterkere nå.. men jeg får ta en i morgen igjen å se❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. desember 2022 #113 Del Skrevet 2. desember 2022 Er jo interessant at dere ser noe da. Litt mer håp enn ingen strek... Det er jo så mange som opplever å se svake streker lenge før de finner ut å bli sterkere. Det er så skjørt så tidlig, da har f.eks urinkonsentrasjonen alt og si. Men jeg vet alt hvordan det er å holde forventningene nede Takk som spør, med meg går det veldig bra. Familien ble komplett tidligere i år og jeg har lagt en hel prøvekarriere med mange ned- og oppturer bak meg. Men jeg heier veldig på alle dere andre her inne som venter på å få oppfylt drømmen ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #114 Del Skrevet 2. desember 2022 Åå så herlig! Gratulerer så mye med et nytt tilskudd i familien<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 4. desember 2022 Forfatter #115 Del Skrevet 4. desember 2022 16 dager etter innsett i dag og negativ test. klinikken ønsker at jeg tar test igjen om 2 dager. De ønsker også at jeg fortsetter med støttebehandlingen (cyglogest+estradot) til mensen kommer. jeg har alle symptomer. Trøtt, glemsk, fått STORE pupper som er så sinnsykt vonde + jeg har Helt sykt humørsvingninger: jeg klikker av den minste ting, starter krangling med mannen og griner av ingenting (det her er så ulikt meg, til vanlig er jeg helt motsatt av det her). Det her er så tungt. Det er vel ikke noe vits i å leve i håpet? Negativ digital i dag, hvor stor sansynlighet er det for positiv test på tirsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 8. desember 2022 Forfatter #116 Del Skrevet 8. desember 2022 I dag kom blødningene. Meldte i fra til klinikken, så nå venter jeg på videre behandlingsplan. Er det flere som har opplevd sterkere mensensmerter etter mislykket IVF forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå