Gå til innhold

Har det blitt vanlig å fikse på utseendet i din omgangskrets?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanlig i min omgangskrets. Begge deler er akseptert, uavhengig om man gjør det selv eller ikke. Det snakkes om på samme måte som om man skal til frisøren. Bor i stor by på Vestlandet. 

Anonymkode: 09033...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen jeg vet om som har gjort noe annet enn hårfarging, bryn og vipper eller tatovering. Men det kan godt hende at noen av de som jeg ikke har det aller mest fortrolige forholdet til har gjort noe likevel, uten at jeg vet om det. Er i førtiårene og bor ca 1,5 time fra Oslo.

Selv kunne jeg tenkt meg litt botox, særlig i sinnarynken. Panneløft er også noe jeg kunne vurdert. Jeg ville ikke sagt det til noen, så om noen hadde lagt merke til det ville de neppe sagt noe selv heller. 

 

Anonymkode: facf3...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 8.52, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke lammet om man tar det i moderate mengder. Man kan da fint smile og se sur ut med botox. Må bare gå til flinke kliniker.

 

Anonymkode: c7752...ecc

Men smilet blir ikke det samme som før. Om du fjerner smilerynker rundt øyne eller munn blir du seende noe unaturlig ut. Jeg ser det på de jeg kjenner som har det. Hun som tar i panne og rundt øyne, når hun smiler er det bare munnen som smiler om du skjønner. Det ser på en måte ut som om smilet stopper ved munnen. Du mister litt av uttrykket og det genuine og varme ved deg. 

Anonymkode: 7d93e...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 11.18, Angelheart2 skrev:

selv om jeg i mitt stille syns de som må gå til slike tiltak fremstår som litt mindre intelligente... (men det sier jeg selvsagt ikke høyt til noen, da.

I mitt miljø tenker vi også slik. Eller at personen sliter med selvtilliten. Snakker bare om unødvendige inngrep som fillers, botox og restylane nå altså. Og like tragisk hver gang noen skriver at de gjør dette for seg selv. Hadde man reklamert for botox og fillers på en eller annen isolert øy i stillehavet hadde ikke de sikkert ikke gjort noe slikt om de fikk betalt for det engang. I det minste innrøm at man er en slave av mediepåvirkning, ikke lyv for dere selv 😕

Anonymkode: 7d93e...b74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg gjør det ikke for andre sin del, men min egen? Jeg har en liten skjevhet som jeg retter opp, jeg vil ikke ha en dramatisk effekt. Når jeg har fillers har jeg mer definisjon på leppene, uten at de er særlig større, synes det er ekstra gøy å sminke seg når man har en «kant» å gå etter, som jeg mangler naturlig. 


Dog er ikke dette et stort behov jeg har, det er ingenting galt med leppene mine i så måte. Nå er det snart 3 år siden sist jeg gjorde noe, kommer til å gjøre det igjen men om det blir i år eller om 5 år vet jeg ikke.

Anonymkode: cbef3...da1

Mange som har skjeve lepper. Jeg oppdaget det ifjor, vet ikke om det kom med alderen. Du gjør det for andres del fordi du vil se mer normal ut. Hadde du bodd på en øy alene hadde du aldri tatt det, så da er det jo for andre. 

Anonymkode: 7d93e...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner fem personer som har "fikset på utseendet". Min far har løftet øyelokk pga synsproblemer, en kamerat har rettet opp nesa etter et alvorlig brudd fordi han fikk pusteproblemer, ei venninne har fettsugd halsen fordi hun hadde svelgeproblemer, ei annen venninne har tatt en brystreduksjon på grunn av ryggproblemer og ei kusine av meg har fettsugd knær og lår fordi hun var i ferd med å miste gangfunksjonen på grunn av lipødem. 

Jeg antar jeg i bunn og grunn har en temmelig jordnær omgangskrets. Og det setter jeg pris på. 

Anonymkode: 3b0e2...48f

Tror du ts sikter til fiksing på utseendet etter ulykker, brann, sykdom, øyeproblemer eller store smerter i ryggen?  Det var ikke andenebb, fillers og slikt. Kjenner noen som har tatt  brystreduksjon jeg og. Ikke i samme gate som å ha spent laken ansikt når man er 55 akkurat. 

Anonymkode: 7d93e...b74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det VAR andenebb, fillers og slikt.

 

 

Anonymkode: 7d93e...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som har skjeve lepper. Jeg oppdaget det ifjor, vet ikke om det kom med alderen. Du gjør det for andres del fordi du vil se mer normal ut. Hadde du bodd på en øy alene hadde du aldri tatt det, så da er det jo for andre. 

Anonymkode: 7d93e...b74

Stadig dette argumentet om at du gjør det for andre.. 

Om du hadde bodd på en øy alene hadde du gått naken, klipt deg kort, og bitt av neglene nå og da.

Så hvem definerer hvor grensa skal gå? Er det feil å bruke neglelakk? Farge håret? Bruke smykker? 

Eller er det bare det at vi har muligheter nå som man ikke hadde før, som å enkelt slipe gulnende tenner og sprengte blodkar nå når jeg blir eldre, som gjør at enkelte skriker opp, bare fordi det er noe nytt? 

Må forresten nevne at jeg barberte meg, fikset negler, og rettet håret gjennom hele hjemmekontortiden. Så jeg har nok også en indre lykke og velværefølelse av å føle meg pen og fresh. 

Anonymkode: 22820...812

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja litt både og. Noen har litt fillers i leppene, andre har gjerne tatt silikon. Og microblading av bryn er ikke uvanlig. Men ingen er sånn plastic fantastic for å si det sånn, og på de som har gjort noe ser det helt naturlig ut.
Selv har jeg ingen betenkeligheter med å ta silikon etter jeg er ferdig med barn, dersom jeg skulle være misfornøyd med hvordan brystene mine blir. Vurderer også litt botox i "sinnarynken". Det er den eneste rynken jeg har per nå, men den er ganske tydelig til enhver tid. Har forsøkt litt fillers i leppene en gang, men det var ikke for meg og jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen. 

Så i min omgangskrets er vi helt åpen for at de som vil må få fikse på det de vil, vi fordømmer ingen. Men føler også vi har beina greit plantet på jorda. Vi er i slutten av 20-åra/begynnelsen av 30-åra.

Anonymkode: 9cbb8...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk ingen som har fikset på utseendet, med mindre tannregulering teller. Jeg opplever generelt nordmenn som sporty og ujålete, og skjønner ikke hvor folk finner alle disse restylan-bimboene som det stadig skrives om.

Anonymkode: 4c623...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stadig dette argumentet om at du gjør det for andre.. 

Om du hadde bodd på en øy alene hadde du gått naken, klipt deg kort, og bitt av neglene nå og da.

Så hvem definerer hvor grensa skal gå? Er det feil å bruke neglelakk? Farge håret? Bruke smykker? 

Eller er det bare det at vi har muligheter nå som man ikke hadde før, som å enkelt slipe gulnende tenner og sprengte blodkar nå når jeg blir eldre, som gjør at enkelte skriker opp, bare fordi det er noe nytt? 

Må forresten nevne at jeg barberte meg, fikset negler, og rettet håret gjennom hele hjemmekontortiden. Så jeg har nok også en indre lykke og velværefølelse av å føle meg pen og fresh. 

Anonymkode: 22820...812

Ingen påstår at de bruker neglelakk, farger håret eller bruker smykket bare for egen del heller da. Har en venninne som var på et studieopphold i Peru. Mange i studiegruppen sluttet å bruke sminke etter en stund. Det var nesten ingen gutter i klassen og byen de studerte i var liten. Tilfeldig eller? 

En ting å føle seg pen og fresh for sin egen del når man går hjemme, men leppetrenden og fillerstrenden er ikke der fordi folk gjør det for seg selv. De gjør det får å oppfylle et ideal som er der i visse miljøer. Du kan snakke om idealer og det er forskjellige fra kultur til kultur. Men det er påvirkning fra kulturen og medier. Det er det jeg ville fram til! Ikke at det er koselig å lakke neglene og legge agurker på øynene alene hjemme på en lørdag. 

Anonymkode: 7d93e...b74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri tenkt over. Aldri tenkt over at vanlige, voksne folk har behov for det. Men jeg skjønner at jeg er naiv. Det mest inngripende jeg kjenner til er folk som farger håret og napper øyebryn. 

Anonymkode: 8827f...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærum:

Ikke blant mine nære venner, men blant bekjente og på jobben:

Fillers i leppene, silikon, fettsuging, selvbruning/extensions o.l, you name it you have it. På annen side bor det såpass mange forskjellige folk her at alle slags mennesketyper fins.

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner faktisk ingen som har fikset på utseendet, med mindre tannregulering teller. Jeg opplever generelt nordmenn som sporty og ujålete, og skjønner ikke hvor folk finner alle disse restylan-bimboene som det stadig skrives om.

Anonymkode: 4c623...376

Har du vært borti f.eks Aker Brygge i Oslo noen gang? Nordmenn som passer ikke i kategorien "ujålete" samles der 😂

 

Anonymkode: 86433...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, virker som enkelte må forsvare og si at de gjør "det" for egen del. Det gjør jo jeg også. Samtidig innrømmer jeg glatt at jeg vil være den beste utgaven av meg selv og at jeg vil se så bra ut som mulig. Hva jeg hadde tenkt eller gjort på en øde øy, er i denne sammenheng fullstendig uinteressant. Jeg ville ikke vært på en øde øy. Forøvrig er jeg gammel nok til å bestemme selv hva jeg vil fikse og ikke fikse. 

Anonymkode: abdd8...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor like utenfor Oslo, og dette er ikke vanlig i min omgangskrets. Jeg kjenner ingen som har fikset på utseende (bortsett fra farging av hår, farging av bryn osv). Jeg vet om to stykker som har tatt silikon, men kjenner de ikke. Føler overhode ikke noe press om å endre på utseende mitt, og kommer heller ikke til å gjøre det. Når jeg ser meg i speilet nå, så lyser rynkene, dobbelthakene og de tunge øyelokkene mot meg, men det kunne ikke brydd meg mindre! (er i begynnelsen av 40 årene)

Anonymkode: 9213b...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har brukt filler, botox eller operert seg. Et par har tatovering.

Men ser at å farge øyenbryna er nevnt i tråden, og trodde ikke det var noe man så på som å "fikse" på utseendet? Da vil jo farging av hår også være en del av det. 

Jeg har tatt botox pga migrene, og det er ikke en forbedring av utseendet for å si det sånn. De tar det sånn at man mister jo mimikken og det ser bare unaturlig og rart ut. Ikke muskler i panna og hengende øyelokk, virkelig en super kombinasjon... Jeg hadde aldri gjort det hvis ikke det hjalp på migrenen. 

Ellers kommer jeg til å ta brystløft, da jeg har vært veldig overvektig før og har nå igjen vrengte polvotter som det ikke er noe fyll i. Men jeg skal ikke legge inn silikon. 

Anonymkode: 304d8...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at ei barndomsvenninne har tatt silikon, ellers tror jeg ikke jeg kjenner noen som har fiksa på noe. Så vidt jeg veit i alle fall. Er i 30-åra og bor på Østlandet.

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.  Den eneste som har tatt plastiske operasjoner er meg. Men det er fordi jeg var feit og hadde masse løshud igjen, pluss en brystreduksjon dekket av staten. Men botox og drit kunne ikke ramlet meg inn å ta. 

Anonymkode: 676ba...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har venninner som har tatt fettsuging og injeksjoner. Ingenting det snakkes mye om, og det er gjort så man ikke skal se det.

Kommer selv til å fikse på brystene (løft) når jeg er ferdig med barn, og er heller ikke fremmed for å ta litt botox når jeg synes det blir nødvendig, men begge deler skal se så naturlig ut at det ikke er mulig å se at det er gjort.

Anonymkode: 28f41...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...