Gå til innhold

Har det blitt vanlig å fikse på utseendet i din omgangskrets?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, helt normalt å gjøre litt her og der. Men føler absolutt ikke noe press. 

Bor i Oslo. 

Anonymkode: 5751e...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ett par bekjente og venninne som har tatt bryst implantat, inkludert meg selv. Har ei venninne som tar fillers i leppene, og ei som tar sinna rynka. Har hatt lyst til å ta sinna rynka selv, men er livredd å få såkalt botox ansikt. Redd man fort «bare» skal ta lutt her også, og litt der. Så er man plutselig avhengig. Det ønsker jeg ikke i en alder av 30.

Anonymkode: 677d2...4aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ett par bekjente og venninne som har tatt bryst implantat, inkludert meg selv. Har ei venninne som tar fillers i leppene, og ei som tar sinna rynka. Har hatt lyst til å ta sinna rynka selv, men er livredd å få såkalt botox ansikt. Redd man fort «bare» skal ta lutt her også, og litt der. Så er man plutselig avhengig. Det ønsker jeg ikke i en alder av 30.

Anonymkode: 677d2...4aa

Bor i Grenlands området.

Anonymkode: 677d2...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har tatt botox i sinnarynken. Ellers er det et par stk som har tatt mageplastikk etter mange barn(men det har jo blitt dekket så det har jo vært «nødvendige» operasjoner).

Kjenner selv litt på lysten til å ta fillers/botox i panna der har jeg en del linjer. Men er så redd for å bli avhengig, pluss at det er dyrt når det må fylles på jevnlig. Ser vel at det kommer til å bli en øyelokkoperasjon om noen år(mamma måtte også gjøre det pga at det gikk utover synet, fikk det dekket). Foreløpig bare kosmetisk for min del da, det henger ikke så mye enda. 

30år og bor i Trondheim. 

Anonymkode: 7efe9...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som har fått implantat i brystene. Ellers ingen som bor her/er i nærmeste krets.

Er 40 år og bor i Stavanger. Synes folk på min alder er flotte, de jeg kjenner er ferdig med småbarnstiden, har mer tid til seg selv, og blomstrer. :)  Selv om vi får rynker og andre aldringstegn, så omfavner vi det og trives stort sett med oss selv. 
Ei jeg kjenner på østlandet (50 år) gjør "alt" (pupper, ansiktsløft, fillers, falske vipper, hår extentions, fettsuging på magen, masse selvbruning) og hun har det ikke bra med seg selv. Er usikker på seg selv, føler seg aldri bra nok. Det er så trist å se.

At folk gjør inngrep som hever livskvaliteten er selvsagt greit, de som det. Men når det ikke hjelper, det blir et stadig jag etter å bli "perfekt", så er det en veldig negativ spiral og det gjør ofte vondt verre. 

Anonymkode: 11a4a...4a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen press her. (Vestlandet) tror ikke jeg kjenner noen som har gjort noe heller 🤔 folk er finere når dei er naturlig 😍

Anonymkode: 6cd55...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det for meg selv og ikke for andre. Give me a break! Det er bare tøv. Du gjør det selvfølgelig for andre. 

Anonymkode: ca403...1f5

Lurer på hvorfor du spør når du ikke gidder å høre på svaret mitt🤷‍♀️

Anonymkode: cbef3...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kjenner har fått brystreduksjon. Hun er liten og sped og fikk så store ryggproblemer av store bryster at hun fikk det dekket.

Anonymkode: fd506...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mine nærmeste venner, men har flere bekjente som tar botox. Jeg synes det er så kleint å snakke med de som nettopp har fått påfyll. De ser konstant ut som de pønsker på noe! Panna og øyenbrynene er helt døde. Jeg klarer ikke ta noe av det de sier seriøst 😂

Jeg skal innrømme at jeg vurderte det en stund selv, men etter jeg ble kjent med disse kvinnene har det blitt klart for meg hvor håpløst det er. Dessuten har jeg lest studier som tilsier at barn kan ta skade av å vokse opp med en omsorgsperson som jevnlig tar botox. Det er visst noe med at følelsene deres ikke gjenspeiles i det fjeset som skal gi de trygghet. Noe å tenke på for enhver! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sørpå skrev:

Ikke mine nærmeste venner, men har flere bekjente som tar botox. Jeg synes det er så kleint å snakke med de som nettopp har fått påfyll. De ser konstant ut som de pønsker på noe! Panna og øyenbrynene er helt døde. Jeg klarer ikke ta noe av det de sier seriøst 😂

Jeg skal innrømme at jeg vurderte det en stund selv, men etter jeg ble kjent med disse kvinnene har det blitt klart for meg hvor håpløst det er. Dessuten har jeg lest studier som tilsier at barn kan ta skade av å vokse opp med en omsorgsperson som jevnlig tar botox. Det er visst noe med at følelsene deres ikke gjenspeiles i det fjeset som skal gi de trygghet. Noe å tenke på for enhver! 

Man blir ikke lammet om man tar det i moderate mengder. Man kan da fint smile og se sur ut med botox. Må bare gå til flinke kliniker.

 

Anonymkode: c7752...ecc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanlig (Stavanger) men ikke noe man utbasunerer til "hele verden". Selv har jeg: Fikset øyenlokk (Gikk ut over synet) Pupper og mage etter graviditeter. Jeg har botox i sinnarynken og filler i nosale linjer. Har bleket tenner og farver håret. Hva andre gjør aner jeg ikke. Er ærlig om mine "inngrep" viss noen spør, men går ikke rundt å "reklamerer", og jeg føler ikke på noe press. Men jeg har lyst å være den beste utgaven av meg selv. Blant annet trener jeg og spiser sunt. 

Anonymkode: abdd8...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg forstår ikke at man ikke ser hvordan man framstår når man forsøker å fjerne rynker. Rynker er jo i stor grad noe som oppstår fordi man faktisk viser følelser og interesse når man omgås andre. Når man en viss alder uten synlige rynker framstår man bare som en psykopat som ikke føler hverken det ene eller det andre, og sender helt feil signaler i kommunikasjon med andre. Og til dere som tror at dere har fiksa så lite at "det er kun jeg som ser det", dere lyver til dere selv. Det er svært lite som skal til for å se en smule maltraktert ut i ansiktet spesielt.

Anonymkode: 18651...470

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min omgangskrets er fra veldig forskjellige grupper og steder i landet, men det er kanskje 1-2 stk som har gjort noe utseendemessig og de har veldig dårlig selvbilde. Er 28. 

Anonymkode: fa107...aa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 30 år og bor på Frogner i Oslo.

Det er ikke vanlig å fikse på utseendet i mitt miljø, i hvert fall ikke på en måte som er åpenbar. Det er riktignok et press på utseendet på andre måter, og de fleste er opptatt av å holde seg slanke og freshe, og kle seg bra.

Jeg ser en del jenter med oppblåste lepper o.l. i gatebildet, men jeg tror det er mange unge tilflyttere til byen som har bosatt seg på Frogner. 

Anonymkode: f3c71...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke jeg kjenner noen som har gjort annet enn hårfarge og kanskje et par tatoveringer. 
Selv er jeg nå 47 år og har aldri vært mer fornøyd med eget utseende enn jeg er akkurat nå! Joda, håret gråner og rynkene kommer sigende, men det er jo en del av meg og en del av det å bli mer moden. Kunne ikke falt meg inn å fylle ansiktet med substanser for å se unaturlig og stiv ut, ei heller operere puppene slik at de ser ut som jeg er 20 igjen. 
Men, selvsagt, hver sin smak, selv om jeg i mitt stille syns de som må gå til slike tiltak fremstår som litt mindre intelligente... (men det sier jeg selvsagt ikke høyt til noen, da....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at det er sånn er jo pga folk i tråden her som dømmer og er nedlatende. Når folk slutter å være fæle og nedlatede, så kan folk være mer ærlige om sånt

Anonymkode: c7752...ecc

Synes du det jeg skrev var nedlatende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jabbadabbaduu skrev:

Synes du det jeg skrev var nedlatende?

Nei ikke du, tenkte på andre.

Man er langt værre selv, om man dømmer andre pga sånne ting, - enn de som farger håret, tatoverer seg, tar fillers eller har tannregulering av estetiske årsaker. Syntes det er flott at folk gjør hva enn de vil, man lever kun en gang - men syntes det er trist at det er så mange som sitter å dømmer folk kun fordi de liker annen estetikk enn de. Er jo pga sånne dømmende Karens at folk ikke er ærlige om hva de gjør, som igjen kan føre til misoppfatninger som du nevner. Bare fordi jeg syntes det er veldig lite pent med store tatoveringer og knalle hårfarger, betyr jo ikke det at eg ser ned på noen som liker dette - det betyr kun at jeg ikke gjør det selv.

Anonymkode: c7752...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest alt, tror det er mer vanlig enn man tror. Men at få forteller dette, og at endringene ikke er så synlige. Jeg har brystimplantater, men bare mannen min som vet det. 40 år, Nord-Norge.

Anonymkode: 81630...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...