Gå til innhold

Har det blitt vanlig å fikse på utseendet i din omgangskrets?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et par venner og venninner som har fikset på hengende øyelokk. 

Alder mellom 50 og 65. 

Men kjenner ingen som har brukt fillers/botox. Og ingen med andenebb. Eller plastpupper. 

Anonymkode: ab719...318

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke normalt. Jeg har selv fikset på leppene da jeg ble født med to syltynne, ujevne streker, men ingen jeg kjenner har gjort noe (som vises for oss andre, i hvert fall).

Anonymkode: 98e4f...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt botox og fillers. Fylt leppene et par ganger. 

Løfta øyelokkene ved 26 års alder.

Fiksa ørene. 

Lyst på puppeløft (visste ikke at det var så vanlig) ny botox og litt filler samt løfte øyelokk og Ts vekk underhake. Men lista blir bare lenger og lenger og har ikke råd, er jo andre ting som koster også. Plutselig må ungen konfirmeres osv osv.

Anonymkode: 0e136...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Nei, det er det ikke. Føler ikke noe press.

Har tenkt på botox i sinnarynken, men vet ikke om jeg gidder. Synes jeg ser sint ut med den, men om jeg gidder å ta for egen forfengelighets skyld vet jeg ikke. 

Mulig jeg kunne tatt noe hudbehandlinger for å prøve å få bort aknearr.

Jeg er ikke totalt imot det, men har ikke lyst til å gå i den fella der mye vil ha mer.

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er vitsen egentlig? Siden ingen ser det, kan du ikke bare droppe det?

Anonymkode: ca403...1f5

Fordi jeg gjør det ikke for andre sin del, men min egen? Jeg har en liten skjevhet som jeg retter opp, jeg vil ikke ha en dramatisk effekt. Når jeg har fillers har jeg mer definisjon på leppene, uten at de er særlig større, synes det er ekstra gøy å sminke seg når man har en «kant» å gå etter, som jeg mangler naturlig. 


Dog er ikke dette et stort behov jeg har, det er ingenting galt med leppene mine i så måte. Nå er det snart 3 år siden sist jeg gjorde noe, kommer til å gjøre det igjen men om det blir i år eller om 5 år vet jeg ikke.

Anonymkode: cbef3...da1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to venninner som har operert nesen, og hun ene av de har tatt en god del fillers og botox i fjeset tillegg. Jeg har selv tatt fillers i leppene. Det er mulig jeg har flere venner som har fikset på seg selv uten at jeg vet det, mine nyere venner f.eks vet ikke at jeg har fikset på leppene i og med at jeg har tatt såpass lite for å oppnå et naturlig resultat. Men de to jeg nevnte er de eneste jeg vet om i hvert fall. Jeg er 20 år og bor i Stavanger-området. 

Edit, leste ikke helt ordentlig: Jeg føler forresten ikke på et press. Jeg fikk mer negativ respons enn positiv når jeg sa til mine næreste venner og familie at jeg skulle ta fillers, men det var noe jeg ville gjøre for min egen del. 

Endret av Lisa Rowe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor rett utenfor Oslo.
Vi er noen i omgangskretsen som har tattoveringer, 2 som farger håret, en som farver øyenbryn, en som fikser neglene og en som tar vippeløft.
Føler absolutt ingen press, vi er en gjeng fra 25-45 år, og selv om flere av oss jentene liker godt pynte oss og sminke oss til fest, så kan vi fint gå å shopping uten sminke, eller ha kosekveld med mat og vin i kosebukser. (og ja, alle guttene i gjengen er vant til å se oss både uten sminke og i koseklær)

Anonymkode: 6a931...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner fem personer som har "fikset på utseendet". Min far har løftet øyelokk pga synsproblemer, en kamerat har rettet opp nesa etter et alvorlig brudd fordi han fikk pusteproblemer, ei venninne har fettsugd halsen fordi hun hadde svelgeproblemer, ei annen venninne har tatt en brystreduksjon på grunn av ryggproblemer og ei kusine av meg har fettsugd knær og lår fordi hun var i ferd med å miste gangfunksjonen på grunn av lipødem. 

Jeg antar jeg i bunn og grunn har en temmelig jordnær omgangskrets. Og det setter jeg pris på. 

Anonymkode: 3b0e2...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kjenner en eneste person som har gjort det. Er 37 og bor i Oslo.

Anonymkode: 8c759...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg gjør det ikke for andre sin del, men min egen? Jeg har en liten skjevhet som jeg retter opp, jeg vil ikke ha en dramatisk effekt. Når jeg har fillers har jeg mer definisjon på leppene, uten at de er særlig større, synes det er ekstra gøy å sminke seg når man har en «kant» å gå etter, som jeg mangler naturlig. 


Dog er ikke dette et stort behov jeg har, det er ingenting galt med leppene mine i så måte. Nå er det snart 3 år siden sist jeg gjorde noe, kommer til å gjøre det igjen men om det blir i år eller om 5 år vet jeg ikke.

Anonymkode: cbef3...da1

Jeg gjør det for meg selv og ikke for andre. Give me a break! Det er bare tøv. Du gjør det selvfølgelig for andre. 

Anonymkode: ca403...1f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1,5 t utenfor Oslo må jo være midt i harry-beltet. Fillers, botox og rød prince.

Anonymkode: 7316a...db5

Haha du tar ikke helt feil, med unntak av den røde princen da 😜 

Anonymkode: b40c5...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de feste bekymrer seg for å bli gamle og for å se gamle ut. Trist å nærme seg 40 og føle at man ikke hat noen muligheter lenger pga. alder. Verdien til kvinner synker. 

Anonymkode: 95589...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg feks tatt silikon etter graviditet og amming hadde jeg aldri i verden sagt det til noen i omgangskretsen. Tror det er mye vanligere enn man tror. Det er ikke noe man skryter over i de fleste miljøer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Snedig skrev:

Hadde jeg feks tatt silikon etter graviditet og amming hadde jeg aldri i verden sagt det til noen i omgangskretsen. Tror det er mye vanligere enn man tror. Det er ikke noe man skryter over i de fleste miljøer. 

Åh, jeg synes det er så dumt at det er sånn! For da blir det jo mere og mere normen at pupper ser spretne, runde, «høye» og faste ut etter amming og med økende alder. Hvis ingen snakker om det, så gir det jo bare et ENDA mere misvisende bilde av hva som er normalt. Det skaper press, da vi blir påvirket av og sammenligner oss med de menneskene vi ser rundt oss, i media etc.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg virkelig ikke forstår i slike tråder er hvorfor enkelte er så utrolig nedlatende mot andres valg. I stedet for å bare svare på spørsmålet. Da kan man jo virkelig begynne å snakke om hvilken gruppe som egentlig har dårlige holdninger. 

Selv har jeg bleket tenner, jeg har tatt laser mot sprengte blodkar på kinn, jeg har fjernet åreknuter på leggene, og jeg har brukt laser mot hårvekst. Jeg er godt gift, og på ingen måte opptatt av å vise meg frem. Men når det er små grep jeg kan gjøre for å se freshere ut (tenner og kinn), føle meg komfortabel i kjoler uten nylonstrømper (åreknuter) og slippe det daglige stresset med barbering (hårfjerning), så hvorfor ikke? 

Hvor vanlig det er i vennegjengen vet jeg ikke, det er ikke akkurat et samtaleemne som stadig kommer opp. Men vet at en og annen tar botox mot sinnarynken, at pupper eller mage blir fikset etter barnefødsler, og lignende. 

Anonymkode: 22820...812

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er helt vanlig å gjøre hva man vil med egen kropp. De fleste jeg kjenner har hat tannregulering (for utseendemssige årsaker, farger håret etc - et par tar botox. Samme om det er hårfarge eller filler, man gjør heldigvis hva men vil)

 

Nei føler ikke noe press, men kommer til å farge håret når det blir grått, fordi jeg vil. Er bare glad jeg bor rundt folk som ikke dømmer slike ting, bedre med "Botoxmaske" enn Karens som er stygge på innsiden (dømmer)

Anonymkode: c7752...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jabbadabbaduu skrev:

Åh, jeg synes det er så dumt at det er sånn! For da blir det jo mere og mere normen at pupper ser spretne, runde, «høye» og faste ut etter amming og med økende alder. Hvis ingen snakker om det, så gir det jo bare et ENDA mere misvisende bilde av hva som er normalt. Det skaper press, da vi blir påvirket av og sammenligner oss med de menneskene vi ser rundt oss, i media etc.

Grunnen til at det er sånn er jo pga folk i tråden her som dømmer og er nedlatende. Når folk slutter å være fæle og nedlatede, så kan folk være mer ærlige om sånt

Anonymkode: c7752...ecc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...