Gjest seroxata Skrevet 7. september 2005 #181 Del Skrevet 7. september 2005 hei beib!! Er innom med en nattahilsen, som alltid! er jo bare på disse tider jeg er her jo... Håper du har det bra, skjønne madamme ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. september 2005 #182 Del Skrevet 8. september 2005 Bare innom med en liten torsdagehilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 9. september 2005 Forfatter #183 Del Skrevet 9. september 2005 Hei alle sammen Noen dager siden jeg har vært her nå, sliter med energien for tida. Skjer antagelig "litt" for mye på èn gang Var på sykehuset og tok jernbelastning i går, først blodprøve fastende, så 4 jerntabletter, vente 3 timer, fortsatt uten mat og så ny blodprøve. Var kvalm av sult til slutt, men det var jo en grei undersøkelse. Fikk svar i dag: det ser ut til at kroppen tar opp jern greit, så jeg skal nå ta jerntabl i noen uker og så skal det være bra Er jo godt å vite at en ikke feiler noe, men er skeptisk til jerntabletter siden de ødelegger virkningen av de syrenøytraliserende jeg må ta. Så vi får se hva som skjer. Legen mente ihvertfall at det ikke var grunnlag for å få intravenøst. I dag hadde jeg lunsjbesøk av ei venninne og den nydelige hunden hennes :smile: Ordentlig koselig!! Og det var sol og varmt så vi satt ute og spiste. Men, det kom noen vindkuler og plutselig forsvant parasollen til værs!! Etterpå var jeg på torget og kjøpte epler og oppdaget kjente på kafè, så da ble det en liten kafèstund også. En av de andre og jeg hadde noen mer felles denne gangen enn vi pleier: vi gjør begge som trekkfuglene i høst Han pleier å bo i Thailand på vinteren, mens jeg altså....... Lillesky: Satser på at det er hobby-ting der også, jeg! Kan sikkert få kjøpt kjempefine perler på markedet, tror du ikke? Ja, nå er det ikke lenge igjen,- begynner å kjenne gleden nå, men det skjer så mye rundt meg at jeg ikke har fått så mange sommerfugler enda Bor du i Vestfold det er jo ikke langt unna,da Takk for nattaklemmen Lille Ballerina: Pssst, så koselig,da ~Alwa~ : Har ikke sagt noe Sender han til deg på et esel, jeg så det tar litt tid også seroxata : Wow, er jeg skjønne madamme også nå Du er nydelig du seroxata Har prøvd å sende deg mail,men fikk feilmelding. Og på msn er du jo sjelden når jeg er der,da Håper du har det bra, rødtopp??? Bettie : Takk for torsdagshilsen, Bettie. Tenk at du hadde tid til det,da Da får jeg stupe inn i dagbøkene deres, regner med at det tar litt tid!!! Siden jeg fikk beskjed at jeg har for mange smilyer, håper jeg at jeg får lov til en til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 9. september 2005 #184 Del Skrevet 9. september 2005 Bare innom med en helgehilsen eg... Håper du har en fin fredagshelg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 10. september 2005 #185 Del Skrevet 10. september 2005 håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 11. september 2005 Forfatter #186 Del Skrevet 11. september 2005 Hei på dere Nå har jeg akkurat vært på basket-kamp! Nevøen min som bare er 16 får prøve seg på Penguins nå Tanta er ikke stolt i det hele tatt,da Alltid gøy på basket-kamp synes jeg! Alt skjer utrolig fort og banen er kortere enn fotball så det blir tett og morsomt! Både nevøen min og kompisen hans fikk prøve seg mot Skottlands landslag, skikkelig gode erfaringer å få. Ungguttene har ingen respekt for de schvære motstanderne, gyver på og gjør som treneren har sagt. Nå er tydeligvis sommeren borte, i går kveld holdt jeg på "å fryse ihjel" Men, sette på varmeovnen, neitakk Så jeg satt her med ullsokker og fleecejakke og frøys. Dumt?? Selvsagt, men er man trassen så er man trassen Men, idag har jeg satt på varmen, altså......... Tror kanskje det er sånn det vil bli på kalde dager på Gran Canaria, gjett om jeg skal huske varme klær Takk både ¤Escada¤ og Lurven helga blei fin den,- til og med fått begynt så smått og pakke ned i leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 11. september 2005 #187 Del Skrevet 11. september 2005 Innom med en natta , selv om du sikkert (håper jeg!) sover søtt nå. Tusen takk for den gode smsen-den sletter jeg ikke! Mm, er ikke så langt unna deg jeg. Ikke er det lange kjøreturen heller. Også kjenner jeg noen der du bor... Det får vi ta på pm! Kveldene på Gran Canaria kan bli litt kjølige, så jeg har alltid på meg langbukse når vi skal ut og spise på kvelden. Men på dagen har jeg alltid hatt shorts på meg i Arguineguin, men hvis man skal nordover (mot Las Palmas eller inn i landet), så er det iallefall lurt å ha med seg både bukse og en varm genser! Gleder meg også til å reise til Gran Canaria! Selv om du reiser ca. 20 dager før meg da, og skal bli MYYYE lenger. Kanskje jeg blir hos deg, hihi. På markedet har de ikke noe særlig. Jeg er der hvert år, pga. stemninga, men det er mest skrot. Turistting. Jeg skal sjekke ut det med hobby-ting! Ha en flott dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 12. september 2005 Forfatter #188 Del Skrevet 12. september 2005 I dag var jeg til ny time hos venninnen min,da Wow, det er ganske tøft,- omtrent som det var da jeg først begynte hos psykologen. Helt tydelig at det var riktig av meg å avslutte hos han og begynne hos henne. Munken var lenge fraværende idag, men så kom jeg med en kommentar som han tydelig likte og da dukket han opp og nikket iherdig Hele timen gikk på at jeg ikke skal hjelpe alle men glemme meg selv. Ikke lett skal jeg si dere når jeg har vært sånn hele livet! Jeg har lett for å hjelpe andre og så trer jeg til side "ut i grøfta" og lar den andre få den beste plassen. Så nå skal jeg jobbe med å la meg selv få den plassen jeg fortjener, selvom jeg selvsagt fortsatt kan hjelpe andre. Hoved"jobben" min på Gran Canaria blir retreat,- dvs jobbe med meg selv og være mye alene. Utfordringen er at jeg vet at det går bra (trives nemlig godt i mitt eget selskap), mens alle velmenende mennesker rundt meg snakker om at jeg må ha med hobbysaker, bøker og alt mulig så jeg ikke skal kjede meg. Det bildet jeg har i hodet mitt av meg selv der nede, er helt alene utenfor leiligheten eller på tur i fjellet. Jeg skal meditere og jobbe med meg selv,- gleder meg Men, jeg skal selvsagt ta i mot besøk,- så Lillesky og Lurven (og andre) det er bare å ta en tur Kanskje jeg ikke kan ta i mot overnatting, men besøk er bare koselig. Været her er helt utrolig om dagen Vi har hatt sol og flott vær leenge nå,- tenk om det kan bli sånn til jeg reiser Nå begynner jeg å merke at jeg kuttet ned på de syrenøytraliserende tablettene pga jerntablettene Alle syreproblemene er tilbake, så nå har jeg smerter hver gang jeg har spist. Prøvde å få tak i legen i dag, men han var ikke der. Han skal ringe meg i morgen. Spørs nok om jeg ikke må droppe jerntablettene allikevel, for sånn kan jeg ikke ha det. Var det denne sms'en, Lillesky? "Når du av og til synes du strever, finn deg et speil og spør hvem du er. Når du ønsker å forstå hvorfor du lever, er svaret forbausende nær. Du visste det som liten, men glemte det som stor. Du er det aller fineste her på jord." til deg og alle som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 12. september 2005 #189 Del Skrevet 12. september 2005 Heisann... Håper du har hatt en fin start på uken... Ikkje kjekt å ha sånne plager... håper du får tak i legen imorgen.. God bedring ivertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. september 2005 #190 Del Skrevet 12. september 2005 Tar imot klemmen din jeg Her pakkes det for harde livet, jeg reiser oppover igjen i morgen tidlig *prøver å ikke stresse her* Håhå, snakker om herlig vær.. det SNØDDE her i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 12. september 2005 #191 Del Skrevet 12. september 2005 ville bare si at du er ei utrolig flott dame, du! Setter stor pris på alt det fine du har sagt til meg de siste dagene! håper du får en heeerlig dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 13. september 2005 Forfatter #192 Del Skrevet 13. september 2005 Bare innom med litt humor Det byråkratiske legespråket Pasienten har tidligere vært aktiv, men har nå gått over til rollen som husmor. Pasienten var i ferd med å løpe etter Briskebytrikken, da hun plutselig falt på kne foran domkirken. Det er sannsynlig at pasienten ikke kan bære ølkasser med fingeren, så han sykemeldes i 2 uker. Pasientens største problem er impotens, så han søkes til Jeløy Kurbad for opptrening. Pasienten gikk tur i skogen da han traff en elg som også var ute på tur i skogen. Han har for det meste kontorarbeide, men har også endel reisning i virksomheten. Pasienten er en 65-år gammel kvinne som ramlet på gaten. Tilfellet ble komplisert av at en lastebil deretter kjørte over henne. Pasienten hører meget dårlig. Faktum er at han ikke har noen hørsel i det hele tatt på venstre øye. Pasienten skal avholde seg fra alle former for seksuell aktivitet til jeg kan ta i mot henne. Etter at pasienten sluttet å røyke har hans lukt kommet tilbake. Pasienten søker hjelp etter å ha slått til venstre stortå som nesten har løsnet. Personalet får dog ikke dra den av da det gjør vondt. Har hodepine i hodet. Pasienten har mandolinstor prostata. Dette var de pasienter som ble liggende på mitt skrivebord. Pasienten var gravid i 19. måned. Pasienten synes at høyre stortå henger ned noe sammenlignet med de andre fingrene. ...blør i blant fra venstre nese. Avføringen har samme farge som dørene i 3. etasje. Hun beskriver hodepinen som spennende. Urin dyrket på distriktslegen viser vekst av coli. Venstre kne svulmet opp og søkte lege. Jeg titter på pasienten i microskop, men blir ikke klokere av det. ...har vært på fjelltur. Nedkom med helikopter i går. Liten tumor på venstre side av høyre skalle. Pasienten røyker en sigarett i uken. Oppfordrer til å innskrenke røykingen. ...kan ikke få haken på golvet... Pasienten er betydelig bedre etter at han dro herfra. ...har begynt å få små te-skjeer i avføringen opp til 15-20 ggr.daglig. Lastebilsjåfør med god kondisjon som ellers reiser en mil uten å bli andpusten. Lymfekjertelen sendes samme dag som pasienten med taxi til Oslo. Skal trene i basseng om hun våger seg ned i bassenget. Tas opp på nytt om en uke. ...behøver to levende personers støtte... Går som tidligere en del på sine ben. Har tre barn, tre jenter og en gutt. Hatt vondt i natt i øret som har forsvunnet. Føler seg bedre om han holder hodet bak nakken. Far og mor døde da hun var 12 år. De har ingen kontakt med henne. Kommer nå inn grunnet smerter i gipsen. Pasienten får allergisk reaksjon av kontrastmiddel, jordbær, reker og flere av barna. Frakturene ligger med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 13. september 2005 Forfatter #193 Del Skrevet 13. september 2005 Tar imot klemmen din jeg Her pakkes det for harde livet, jeg reiser oppover igjen i morgen tidlig *prøver å ikke stresse her* Håhå, snakker om herlig vær.. det SNØDDE her i dag ← Hva er det du sier, snødde det ÆSJ, jammen godt jeg snart reiser. Brrrrrrrrrr Men, den går vel igjen, blir ikke liggende enda vel? ¤Escada¤ : snakket med legen nå og jeg skal bare droppe jerntablettene. Jeg sleit nemlig med like fæle syresmerter i 10 år, før jeg endelig fikk tabletter i januar som hjalp og det vil jeg ikke tilbake til!! seroxata : ikke så verst du heller,da Funnet ut husnr. eller? Kan sende det på pm, vettu. **************************************************************** Idag var jeg en tur i Drammen for å ordne med noen såler og så fikk jeg kjøpt meg nye joggesko Ikke at jeg har tenkt å jogge altså , men det er fine fjellestier like ved der jeg skal bo og da er det godt å ha noe godt å gå i! I går var jeg på kafè med ei venninne, og da så jeg den nydeligste øyenstikkeren jeg noen gang har sett!! Den var sort, med "ruter" i knall, syrlig grønn Helt utrolig flott! Ha en fin snøfri (håper da det ) kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2005 #194 Del Skrevet 15. september 2005 Gratulerer med nevøen din. Kan skjønne du har grunn til å være stolt Måtte innom deg med en torsdagsklem vettu Her har det også snødd i dag. Ikke lenge og heller ikke mye, men snø er snø. Snart kan jeg ut på ski Håper du får en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. september 2005 #195 Del Skrevet 15. september 2005 Det er tøft å jobbe med seg selv, men det er nyttig også. Noe av det viktigste med selvjobbing er å ta seg tid til pauser slik at kropp og sjel får tid til å jobbe litt på egenhånd også. Håper torsdagskvelden blir fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 15. september 2005 Forfatter #196 Del Skrevet 15. september 2005 I dag har jeg vært i Oslo og skrevet kontrakt OG hentet nøkler til leiligheten på G.C Var koselig hun jeg skal leie av også! Og om jeg liker meg, er det ikke noe problem å få leie det lenger Da jeg dro innover med 9.30-bussen regnet det her, men hele dagen i Oslo har det vært nydelig sol og fin temperatur (tenker med gru på hvordan noen av dere forteller at dere allerede har det ). Først var jeg innom UNO og kjøpte sokker,- det er de beste sokkene synes jeg og jeg passer på å ha dem i flere farger. Var selvsagt innom Panduro også og endte med noen "firkløvere" som passer til kjedet jeg lager som presang. Fant forresten ei nydelig veske, men kjøpte den ikke for jeg håper butikkene her har den også. Den er i denim med applikerte blomster og farget reim (grønn, oransje eller cerise), passer meg helt ypperlig,- litt røff og litt søt. Må vel regne litt på det, bør jo ikke handle for mye nå, trenger å spare det jeg kan, egentlig Traff ei jeg kjenner som bor der nede,- satt og skravla lenge på kafè Hun hadde mye godt å si om det å bo der nede,ja Møtte så hun jeg skal leie av og datteren hennes (2 år, et lite sjarmtroll). Det er visst ikke så mange nordmenn akkurat der (helt topp!), mest tyskere så nå må jeg vel friske opp litt språk ser det ut til..... Ikke så stor blokk og ingen trafikk forbi uteplassen min! Etterpå havnet jeg på H&M og fikk et skjørt til 50% + en topp. Skal snart i 40 års lag så det passet bra + at det er fine plagg å ha med nedover. ~Alwa~ : Klart jeg er stolt av han! Vi har dessuten et veldig spesielt forhold (var han som reddet meg fra å ta mitt eget liv da han var liten!), og har hatt /har mange fine samtaler. Brrrr. Snø??? Her går enkelte med shorts og kortermet på dagtid når sola er framme, ingen tvil om at vi har et langt land Bettie : Ja, det er kjempetøft, men utrolig spennende også da! Og selvom jeg har hatt et tøft liv, så ville jeg ikke valgt noe annet når jeg ser hva som skjer når en kommer litt på avstand av det som har skjedd. Ha en fin kveld alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #197 Del Skrevet 16. september 2005 Bettie : Ja, det er kjempetøft, men utrolig spennende også da! Og selvom jeg har hatt et tøft liv, så ville jeg ikke valgt noe annet når jeg ser hva som skjer når en kommer litt på avstand av det som har skjedd. Så fint sagt og så sant så sant :icon_smile: Kan jeg spørre hvordan han reddet deg fra selvmord den gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 16. september 2005 Forfatter #198 Del Skrevet 16. september 2005 Nå har jeg akkurat vært på kunstutstilling med ei god venninne :rosasmil: Håndarbeidslærerinnen vår (ja, tenk for det het det på den tiden,så ) driver et spennende galleri i en av de gamle bygningene på Kongsberg, og nå har hun utstilling med arbeider av Per Spook!! Han som nesten ikke stiller ut i Norge fordi han er veldig streng med hvordan både galleriet og eieren er Det var flotte bilder + glassfat og kjempe glass"flasker" Anbefales!!! Det som gjør besøkene der litt spesielle for oss, er jo fordi vi kan mimre og fordi Paula er et oppkomme av historier Hun forteller om husene, om den japanske hagen med tehus de har, om kunstnere hun har møtt (hun er selvsagt kunstner selv også) om ting hun har opplevd. Hun er en nydelig person (tror kanskje jeg skal stikke innom henne med en blomst før jeg drar) Hei ~Alwa~ ! Klart du kan spørre om det! Det var mens han var 2-3 år (han er nå 16). Jeg sleit veldig med depresjon på den tiden, og denne dagen hadde jeg gått opp i skogen for å plukke sopp eller bær. Akkurat den dagen hadde jeg tatt med meg kniv, og jeg satt på en stubbe el.l og gråt og tenkte på å bruke den. Da hørte jeg han ropte nede fra gården (jeg var ikke langt unna, ville vel at de skulle finne meg lett om de måtte lete etter meg). Han ropte og ropte på tanta si, gråt og ga seg ikke. Tilslutt la jeg vekk kniven og gikk ned til gården,- så jeg er helt sikker på at han reddet livet mitt,ja. Ha en fin helg da vennen Håper du har det allright? Bare si ifra om jeg skal synge flere voggesanger for deg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 16. september 2005 #199 Del Skrevet 16. september 2005 Var det denne sms'en, Lillesky? "Når du av og til synes du strever, finn deg et speil og spør hvem du er. Når du ønsker å forstå hvorfor du lever, er svaret forbausende nær. Du visste det som liten, men glemte det som stor. Du er det aller fineste her på jord." til deg og alle som er innom ← Den er så fin! Og jeg ble så glad da jeg fikk den fra deg! Lastebilsjåfør med god kondisjon som ellers reiser en mil uten å bli andpusten. ← Denne skal jeg erte min samboer med! Han er nemlig lastebilsjåfør. I dag har jeg vært i Oslo og skrevet kontrakt OG hentet nøkler til leiligheten på G.C ← Jippi! Nå nærmer det seg altså! Du er heldig som skal være der så lenge, men jeg er jo heldig som skal være der i to uker! Har du reisenerver eller? God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 17. september 2005 #200 Del Skrevet 17. september 2005 Heia vennen Hjemme en liten tur, og måtte sporenstraks inn å kose meg i dagboken din. Fikk meg en god latter av legejournal innlegget Håper helgen din blir herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå