Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021

Ollibolli

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ollibolli skrev:

Tusen takk dere ❤️❤️❤️ Blødningen ser ut til å ha gitt seg nå. Har ikke hatt noen smerter og jeg kan høre hjertelyden med doppler. Det hjelper på psyken 😊 heldigvis negativ koronatest, så da får jeg komme til gynekologen i ettermiddag. 

Så bra💙 oppdater oss når du har vært hos gyn også! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for omtanken, dere ❤️
Jeg fikk komme til ultralyd i går og heldigvis ser alt veldig veldig bra ut! Fikk en grundig sjekk i nesten en time! De kan ikke finne årsaken til blødningene, men de har stoppet og alt ser fint ut så da fikk jeg streng beskjed om å ikke bekymre meg 😄 Bonus var at vi fikk se helt tydelig at jeg venter en liten jente 😁 Så gøy å vite og den kommende storesøster fikk oppfylt ønsket om en lillesøster 💕

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ollibolli skrev:

Jeg fikk komme til ultralyd i går og heldigvis ser alt veldig veldig bra ut! Fikk en grundig sjekk i nesten en time! De kan ikke finne årsaken til blødningene, men de har stoppet og alt ser fint ut så da fikk jeg streng beskjed om å ikke bekymre meg 😄 Bonus var at vi fikk se helt tydelig at jeg venter en liten jente 😁 Så gøy å vite og den kommende storesøster fikk oppfylt ønsket om en lillesøster 💕

Så bra!! Jeg hadde blødninger veldig tidlig, også uten noe forklaring. Det så fint ut i uke 7, men har oppfølgingsUL på mandag når jeg er 11+5, så håper bare det er fin utvikling. Gratulerer så mye med jenta 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Så bra!! Jeg hadde blødninger veldig tidlig, også uten noe forklaring. Det så fint ut i uke 7, men har oppfølgingsUL på mandag når jeg er 11+5, så håper bare det er fin utvikling. Gratulerer så mye med jenta 😍

Tusen takk 😄

Det blir spennende med ny ultralyd for deg da 😊 man ser jo så mye rundt 12 uker ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 18.51, Måndagsbarn skrev:

Hei jenter! Jeg har termin 28 april og vil gjerne være med, men jeg er litt usikker på om jeg skal inn her eller i mai/juni-tråden siden jeg er førstegangsfødende^^ Det er vel ganske vanlig å havne noen dager etter termin?:)

Hei! Så hyggelig at du blir med i skravletråden 😊 Vil du jeg skal skrive deg inn på listen på førstesiden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ollibolli skrev:

Gratulerer med fin UL og den lille jenta ❤️ Så spennende å vite kjønn allerede 🥰 Jeg synes det er altfor vanskelig med ventetiden til OUL. Kun 2 uker igjen her nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Avianna skrev:

Gratulerer med fin UL og den lille jenta ❤️ Så spennende å vite kjønn allerede 🥰 Jeg synes det er altfor vanskelig med ventetiden til OUL. Kun 2 uker igjen her nå! 

Tusen takk ❤️ Kjæresten hadde håpet på gutt hehe, for nå blir vi jentene i voldsomt flertall 😂 men gøy med en jente som kan arve masse fint fra storesøster! 
Det blir spennende med OUL! Du venter en gutt, var det ikke sånn? Spennende å se hva den andre er 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

Tusen takk ❤️ Kjæresten hadde håpet på gutt hehe, for nå blir vi jentene i voldsomt flertall 😂 men gøy med en jente som kan arve masse fint fra storesøster! 
Det blir spennende med OUL! Du venter en gutt, var det ikke sånn? Spennende å se hva den andre er 😊

Ja her blir det 1 gutt og den andre er ukjent til OUL 😊 
Må innrømme at jeg håper litt på en jente, men det er bare fordi jeg liker ideen av å ha en av hver for å få begge "erfaringer".
Det betyr ikke at jeg ville elsket barnet mer eller mindre om det blir jente eller gutt såklart. Jeg og samboeren er også litt uenig hva vi skal gjøre i tilfellet at det blir 2 gutter. Jeg vil da gjerne bruke opp det siste embryoet som vi fortsatt har på frys for å se om det kunne klaffet og blitt en jente, mens han mener det holder med 2 uansett hva det blir 😆 Vi får se hva fremtiden sier haha!

Vi får også masse klær til gutten, siden et vennepar har nettopp fått en gutt nå i september, og de vokser ut av størrelsene så fort! Veldig praktisk det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Avianna skrev:

Ja her blir det 1 gutt og den andre er ukjent til OUL 😊 
Må innrømme at jeg håper litt på en jente, men det er bare fordi jeg liker ideen av å ha en av hver for å få begge "erfaringer".
Det betyr ikke at jeg ville elsket barnet mer eller mindre om det blir jente eller gutt såklart. Jeg og samboeren er også litt uenig hva vi skal gjøre i tilfellet at det blir 2 gutter. Jeg vil da gjerne bruke opp det siste embryoet som vi fortsatt har på frys for å se om det kunne klaffet og blitt en jente, mens han mener det holder med 2 uansett hva det blir 😆 Vi får se hva fremtiden sier haha!

Vi får også masse klær til gutten, siden et vennepar har nettopp fått en gutt nå i september, og de vokser ut av størrelsene så fort! Veldig praktisk det 🥰

Åå da blir det ekstra spennende 😄 Skjønner veldig godt at du ønsker deg en av hver! Det tror jeg mange gjør 😊 Kjæresten min sier at nå må vi få en til for han vil så gjerne ha en gutt 😆 men jeg tror han kommer over det når han blir kjent med lille jenta. Jeg føler ikke jeg har helt kapasitet til mer enn to, men som du sier så får man se hva fremtiden bringer 😉

Det er så koselig å arve klær! Jeg var første i gjengen (både blant søsken og venner) som fikk barn, så kjøpte alt nytt, men nå får vi arve så det blir stas. Noen av klærne vi allerede har fått hadde datteren min for snart 9 år siden og de har vært brukt av 3-4 barn og ser fortsatt kjempefine ut 😍 Gleder meg veldig til å vaske små klær kjenner jeg. Redebyggetiden er fin 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2020 den 10.53, Ollibolli skrev:

Nå er det vel på tide med en skravletråd for alle med termin i mars og april 2021 pregnsmiley.gif.9a69713933c480c73ec4e17f8bd8b117.gif
Håper mange forventningsfulle mammaer finner veien inn hit og skravler om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer!

Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så fyller jeg dere inn her (etter termindato) goldstar.gif.6b5fa642da233415bb4ce1c9ac7a6d89.gif

Cumberbitch - 29 år - B1 - termin 5.mars

Lærerstudent97 - 22 år - B1 - termin 14.mars

Avianna - 31 år - B1+B2 - Termin 16.mars

Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 19.Mars:babyjente: 

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars

Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars

Sommer321 - 27 år -B1- Termin ca 27.mars

M@rihøna - 33 år - B2 - termin 29. mars

Skalbare - 30 år - B2 - termin 11 april

Milio - 29 år - B2 - termin 15.april

Hopptimisten - 31 år - B1 - Termin 15. April

Bareser - 28 år - B1 - Termin 16.april

Månestjerne - 31 år - B2 - termin 24. April

Harefrøken18 - 28 år - B1 - Termin 24. April

Juss-jenta - 28 år - B1 - Termin 24. april

Vi kan putte inn :babygutt: og :babyjente: når vi evnt. vet hvilket kjønn vi venter.

mmartine - 26 år - B1 - Termin 17. Mars

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mmartine skrev:

Velkommen i tråden! 😊 så koselig, nå er vi enda flere med termin rundt 3. uke i mars!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2020 den 10.53, Ollibolli skrev:

Nå er det vel på tide med en skravletråd for alle med termin i mars og april 2021 pregnsmiley.gif.9a69713933c480c73ec4e17f8bd8b117.gif
Håper mange forventningsfulle mammaer finner veien inn hit og skravler om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer!

Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så fyller jeg dere inn her (etter termindato) goldstar.gif.6b5fa642da233415bb4ce1c9ac7a6d89.gif

Cumberbitch - 29 år - B1 - termin 5.mars

Lærerstudent97 - 22 år - B1 - termin 14.mars

Avianna - 31 år - B1+B2 - Termin 16.mars

Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 19.Mars:babyjente: 

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars

Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars

Sommer321 - 27 år -B1- Termin ca 27.mars

M@rihøna - 33 år - B2 - termin 29. mars

Skalbare - 30 år - B2 - termin 11 april

Milio - 29 år - B2 - termin 15.april

Hopptimisten - 31 år - B1 - Termin 15. April

Bareser - 28 år - B1 - Termin 16.april

Månestjerne - 31 år - B2 - termin 24. April

Harefrøken18 - 28 år - B1 - Termin 24. April

Juss-jenta - 28 år - B1 - Termin 24. april

Vi kan putte inn :babygutt: og :babyjente: når vi evnt. vet hvilket kjønn vi venter.

Fjompenn -22 år- B1- termin 27. april 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2020 den 14.12, Ollibolli skrev:

Hei! Så hyggelig at du blir med i skravletråden 😊 Vil du jeg skal skrive deg inn på listen på førstesiden? 

Hei Ollibolli! Ja takk, veldig gjerne. Og så godt at ultralyden din gikk fint, gratulerer 🥳
Jeg er 34 og har termin ca 28. april :) første baby for oss:)

Endret av Måndagsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2020 den 15.38, Avianna skrev:

Ja, det er spennende! En god del uker til OUL her, og jeg er litt sånn misunnelig på amerikanerne etc som kan ta en såkalt "sneak peak gender test" allerede i uke 9/10 som viser kjønn, mener den koster noen hundrelapper bare også! Får nesten lyst til å starte et firma som tilbyr det samme i norden, men det er vel hverken lov eller enkelt haha.. har du noe magefølelse på hva du får? Jeg har virkelig ingen snøring, føles helt åpent^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Måndagsbarn skrev:

Ja, det er spennende! En god del uker til OUL her, og jeg er litt sånn misunnelig på amerikanerne etc som kan ta en såkalt "sneak peak gender test" allerede i uke 9/10 som viser kjønn, mener den koster noen hundrelapper bare også! Får nesten lyst til å starte et firma som tilbyr det samme i norden, men det er vel hverken lov eller enkelt haha.. har du noe magefølelse på hva du får? Jeg har virkelig ingen snøring, føles helt åpent^^ 

Vi har tatt en sånn test via en kit fra Sverige (NIPT test). Testen skal være tilgjengelig for alle i Norge fra rundt November, men det var jo for sent for oss. Koster en del, vi betaler omtrent 7000kr for testen, men vi syntes at det var verdt det for å sjekke at barna ikke har genetiske sykdommer (ihvertfall ikke de som testen kan sjekke). Så vi vet allerede at barna ikke har trisomi sykdommer. 

Hvis man er gravid med 1 barn kan man også sjekke for kjønnskromosomforstyrrelser. Med tvillinger fungerer ikke dette siden det er 2 set av DNA som betyr at kjønnskromosomene er blandet fra 2 barn og vanskelig å skille mellom.

Dette er også grunnen hvorfor vi ikke kunne få vite kjønn for begge. Hvis de finner kun X-kromosomer så vet de at det er 2 jenter (siden jeg er dame og kun har X-kromosomer også). Men de fant viss en blanding av X og Y, som betyr at det kan være enten 2 gutter eller 1 jente og 1 gutt. Så det eneste som vi vet 99,9% sikkert (testen har 0,1% sjanse å ta feil) er at det er "minst 1 gutt" 😆 🥰

Endret av Avianna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, Avianna skrev:

Vi har tatt en sånn test via en kit fra Sverige (NIPT test). Testen skal være tilgjengelig for alle i Norge fra rundt November, men det var jo for sent for oss. Koster en del, vi betaler omtrent 7000kr for testen, men vi syntes at det var verdt det for å sjekke at barna ikke har genetiske sykdommer (ihvertfall ikke de som testen kan sjekke). Så vi vet allerede at barna ikke har trisomi sykdommer. 

Hvis man er gravid med 1 barn kan man også sjekke for kjønnskromosomforstyrrelser. Med tvillinger fungerer ikke dette siden det er 2 set av DNA som betyr at kjønnskromosomene er blandet fra 2 barn og vanskelig å skille mellom.

Dette er også grunnen hvorfor vi ikke kunne få vite kjønn for begge. Hvis de finner kun X-kromosomer så vet de at det er 2 jenter (siden jeg er dame og kun har X-kromosomer også). Men de fant viss en blanding av X og Y, som betyr at det kan være enten 2 gutter eller 1 jente og 1 gutt. Så det eneste som vi vet 99,9% sikkert (testen har 0,1% sjanse å ta feil) er at det er "minst 1 gutt" 😆 🥰

Ja, riktig - snakket kort med jordmor om NIPT og diskuterte det med samboer, som er enig med meg i at det er en ganske stiv pris, selv om det selvsagt er viktig. Vi bestemte oss faktisk for å vente til November, selv om det jo egentlig "er for sent" som du nevner. Jeg tror ikke/vet ikke om jeg ville greid å avslutte selv om det evt var noe avvik, for å være ærlig. Hva skjer om man finner det ut sent og det er mer alvorlig enn f.eks Downs? 
Spennende å finne ut hva den andre tvillingen er da 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Måndagsbarn skrev:

Ja, riktig - snakket kort med jordmor om NIPT og diskuterte det med samboer, som er enig med meg i at det er en ganske stiv pris, selv om det selvsagt er viktig. Vi bestemte oss faktisk for å vente til November, selv om det jo egentlig "er for sent" som du nevner. Jeg tror ikke/vet ikke om jeg ville greid å avslutte selv om det evt var noe avvik, for å være ærlig. Hva skjer om man finner det ut sent og det er mer alvorlig enn f.eks Downs? 
Spennende å finne ut hva den andre tvillingen er da 😄 

Ja det kommer litt an på hva man selv mener er riktig for ens situasjon mener jeg også. Jeg og samboeren var enig i det at hvis en av babyene hadde en alvorlig trisomi sykdom, så ville vi spurt om abort. Dette hovedsakelig pga livssituasjonen vår, vi ville ikke ha klart å ta vare på et sykt barn skikkelig.
Er jo ikke noe man kan gjøre med en gang heller. Hvis testen viser sykdom, så tar man vanligvis først fostervannsprøve for å være 100% sikker, siden den kan i veldig sjeldne tilfeller ta feil. 

Men heldigvis slapp vi unna alt dette og jeg liker også at jeg kan være beroet med tanken på at jeg har sjekket alt ☺️
Du aner ikke hvor utålmodig jeg har blitt med tanken på OUL 😆 har telt dager i ukevis nå. 13 dager i dag haha!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mmartine skrev:

12 timer siden, Fjompenn skrev:

Fjompenn -22 år- B1- termin 27. april 

Velkommen 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Måndagsbarn skrev:

Hei Ollibolli! Ja takk, veldig gjerne. Og så godt at ultralyden din gikk fint, gratulerer 🥳
Jeg er 34 og har termin ca 28. april :) første baby for oss:)

Tusen takk 😀 Så spennende med første baby 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...