MVN90 Skrevet 14. januar 2021 #561 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Hei alle sammen 😊 Godt å høre at det går bra med dere, og at ikke alle andre har alt klart enda heller 🤣 Jeg skal snart (forhåpentligvis i helgen) starte med barnerommet så det er ute av verden. Ellers har vi mye fra førstemann så er ikke veldig mye mer vi skal få i hus. Jeg er ikke utålmodig enda, akkurat uke 30 i dag og synes tiden går passe fort. Jobber fortsatt som vanlig, går lange turer så ofte jeg rekker og ellers er med familien 😊 Blir "dårligere" tid til å fokusere på svangerskapet når man har ei lita frøken som krever oppmerksomhet så det passer egentlig fint. Formen er fin, ingen vondter annet enn at jeg kan bli litt stiv i ryggen/bekkenet når jeg sitter og ligger lengre strekk av gangen, men det går over så fort jeg kommer igang igjen. Lillebror i magen er så aktiv at det til tider er fysisk ubehagelig, sparker i ribbein, skaller i skambein og slår salto så jeg nesten mister pusten, men til gjengjeld vet jeg at han har det bra og det er fint å vite 💙🙏 Legger ved et magebilde fra i dag, lurer på hvor stor den skal bli denne gangen 🤪 (dere får overse alt rotet mitt) Endret 14. januar 2021 av MVN90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 15. januar 2021 #562 Del Skrevet 15. januar 2021 MVN90 skrev (På 14.1.2021 den 6.31): Hei alle sammen 😊 Godt å høre at det går bra med dere, og at ikke alle andre har alt klart enda heller 🤣 Jeg skal snart (forhåpentligvis i helgen) starte med barnerommet så det er ute av verden. Ellers har vi mye fra førstemann så er ikke veldig mye mer vi skal få i hus. Jeg er ikke utålmodig enda, akkurat uke 30 i dag og synes tiden går passe fort. Jobber fortsatt som vanlig, går lange turer så ofte jeg rekker og ellers er med familien 😊 Blir "dårligere" tid til å fokusere på svangerskapet når man har ei lita frøken som krever oppmerksomhet så det passer egentlig fint. Formen er fin, ingen vondter annet enn at jeg kan bli litt stiv i ryggen/bekkenet når jeg sitter og ligger lengre strekk av gangen, men det går over så fort jeg kommer igang igjen. Lillebror i magen er så aktiv at det til tider er fysisk ubehagelig, sparker i ribbein, skaller i skambein og slår salto så jeg nesten mister pusten, men til gjengjeld vet jeg at han har det bra og det er fint å vite 💙🙏 Legger ved et magebilde fra i dag, lurer på hvor stor den skal bli denne gangen 🤪 (dere får overse alt rotet mitt) Så fin mage 🥰 Jeg jobber som normalt enn så lenge, men er ikke sikker på hvor lenge det holder nå....har hatt for lav jern og blodprosent, må ta jern, men har et magesår som IKKE har det godt med jerntablettene, og nexium hjelper nada 🙄 Har denne uken hatt såpass store smerter at jeg har måttet bruke noen egenmeldinger...så nå skal jeg ta jern kun annenhver dag, og om ikke jernet går opp tilfredsstillende eller smertene er like ille må jeg få infusjon...men det står på nettet at gravide kun skal ha det som aller siste utvei, så håper å slippe det 🤞 Hadde ikke trodd dette skulle bli grunnen til en evt sykmelding i svangerskapet 🙈😂 Ellers har vi kjøpt madrass og skal snart hente sprinkelsengen, vogn, klær og bilstol er i hus, er litt skummelt også at det nærmer seg sånn 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 15. januar 2021 #563 Del Skrevet 15. januar 2021 M@rihøna skrev (15 minutter siden): Så fin mage 🥰 Jeg jobber som normalt enn så lenge, men er ikke sikker på hvor lenge det holder nå....har hatt for lav jern og blodprosent, må ta jern, men har et magesår som IKKE har det godt med jerntablettene, og nexium hjelper nada 🙄 Har denne uken hatt såpass store smerter at jeg har måttet bruke noen egenmeldinger...så nå skal jeg ta jern kun annenhver dag, og om ikke jernet går opp tilfredsstillende eller smertene er like ille må jeg få infusjon...men det står på nettet at gravide kun skal ha det som aller siste utvei, så håper å slippe det 🤞 Hadde ikke trodd dette skulle bli grunnen til en evt sykmelding i svangerskapet 🙈😂 Ellers har vi kjøpt madrass og skal snart hente sprinkelsengen, vogn, klær og bilstol er i hus, er litt skummelt også at det nærmer seg sånn 😅 Så kjedelig med jernmangel og magesår, høres utrolig slitsomt ut... ingen som takker en for å presse seg i svangerskapet så viktig å kjenne på formen og ta hensyn til helsa ❤ Jeg har generelt litt lavt HB av natur så tar jern selv, men jeg har vært heldig og tålt det bedre i svangerskapet enn til vanlig 🙏 Godt å få ting litt på plass 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 19. januar 2021 #564 Del Skrevet 19. januar 2021 Står bra til her! 28+0 i dag, og har vært på ultralyd å fått se den lille jenta vår i dag!🥰😍 Formen min er fin og jeg får lurt inn noen treningsøkter i uka! Bekkenet mitt tåler ikke noe særlig med gåturer, stivner helt og får vondt etterpå😅 Bortsett fra det kan jeg egentlig ikke klage! Jeg har fått kjøpt så mye fine klær til baby på salg i det siste! Det er jo sååå mye fint å få kjøpt, særlig til jente synes jeg, så det er jo nesten vanskelig å velge😅🙈 Hvor mye klær kjøper dere i hver str? Hvor mye er det nødvendig å ha liksom?😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 19. januar 2021 #565 Del Skrevet 19. januar 2021 Hopptimisten skrev (1 time siden): Står bra til her! 28+0 i dag, og har vært på ultralyd å fått se den lille jenta vår i dag!🥰😍 Formen min er fin og jeg får lurt inn noen treningsøkter i uka! Bekkenet mitt tåler ikke noe særlig med gåturer, stivner helt og får vondt etterpå😅 Bortsett fra det kan jeg egentlig ikke klage! Jeg har fått kjøpt så mye fine klær til baby på salg i det siste! Det er jo sååå mye fint å få kjøpt, særlig til jente synes jeg, så det er jo nesten vanskelig å velge😅🙈 Hvor mye klær kjøper dere i hver str? Hvor mye er det nødvendig å ha liksom?😅 Så bra formen er fin og at du fortsatt får trent 😊 Koselig å se babyen, skal på vekstestimering om 14 dager så det blir fint å se han igjen 💙 Jeg har kun kjøpt klær i 50/56 enn så lenge, ikke mengder bare noen flerpakninger med bodyer, strømpebukser, joggebukser og pysj. En ullbody og en ullbukse. Svigermor har strikket hentesett og litt småplagg ellers. Det er lite man trenger, klærne vaskes ofte pga bæsj og gulp så jeg har bare 5 av hver ting 😊 de større størrelsene får man ofte endel av i gave så det avventer jeg med å kjøpe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 19. januar 2021 #566 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) MVN90 skrev (12 minutter siden): Så bra formen er fin og at du fortsatt får trent 😊 Koselig å se babyen, skal på vekstestimering om 14 dager så det blir fint å se han igjen 💙 Jeg har kun kjøpt klær i 50/56 enn så lenge, ikke mengder bare noen flerpakninger med bodyer, strømpebukser, joggebukser og pysj. En ullbody og en ullbukse. Svigermor har strikket hentesett og litt småplagg ellers. Det er lite man trenger, klærne vaskes ofte pga bæsj og gulp så jeg har bare 5 av hver ting 😊 de større størrelsene får man ofte endel av i gave så det avventer jeg med å kjøpe. Jeg har ikke turt å kjøpe så mye i str 50! Både jeg og min søster var lange da vi ble født, og ingen av oss passet str 50!😅 Har kjøpt inn noe da såklart, sånn i tilfelle! Har kjøpt inn mest i 56/62/68 hittil egentlig☺️ også strikker jeg en del selv da☺️ Endret 19. januar 2021 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 19. januar 2021 #567 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) Har også vært på UL idag, men fikk beskjed om at jenta vår er liten. -10% hittil. Sist gang jeg var på UL var i uke 18 og da var hun på normalen. Symfysemålene har vært helt på snittet hittil, så ble litt tatt på senga. Må inn på sykehuset om 3 uker for en ny vekstkontroll Kjenner jeg er litt stressa. Storebror var på snittet hele veien. Føler kroppen har jobbet mot meg hele veien denne gangen.. 28+2 forresten! Endret 19. januar 2021 av Milio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 19. januar 2021 #568 Del Skrevet 19. januar 2021 Hopptimisten skrev (2 timer siden): Jeg har ikke turt å kjøpe så mye i str 50! Både jeg og min søster var lange da vi ble født, og ingen av oss passet str 50!😅 Har kjøpt inn noe da såklart, sånn i tilfelle! Har kjøpt inn mest i 56/62/68 hittil egentlig☺️ også strikker jeg en del selv da☺️ Nei de er veldig forskjellig de barna. Føeste var 49 cm og brukte 50/56 lenge så satser på han her blir nogenlunde lik størrelse 😊 Strikkeklær er så fint! Jeg har ikke tålmodighet til å strikke, men har sydd litt til han. @Milio så kjedelig, men bra de følger det opp 🙏 hender de bommer på sånne målinger, så kanskje alt er normalt om 3 uker 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 25. januar 2021 #569 Del Skrevet 25. januar 2021 Nå er jeg 31+5 og har vært til ny UL i dag. Snuppa ble estimert til ca 1900 g og alt så veldig bra ut 😁 Neste uke skal jeg og samboer til fødselsforberedende samtale, er jo hans første barn så blir veldig greit for han å få litt mer info om fødselen og slikt. Trooor han gruer seg litt 🙈 Ellers går tiden aaalt for fort, brems ned litt liksom 😳😂 Selv om jeg kjenner på at ting er tyngre fysisk nå (vond rygg, vondt å sove, går på do hele tiden osv) så kjenner jeg en snikende panikk blandet med gleden over at jeg snart er ferdig 😂 Hvordan går det med dere andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 26. januar 2021 #570 Del Skrevet 26. januar 2021 Så fint at alt så bra ut på UL @M@rihøna🧡 Jeg er straks i uke 35 og kjenner også at alt er tyngre. Var skikkelig sliten etter at jeg barberte leggene i går 🙈🙈 Ellers syns jeg som alltid at tiden går veldig seint. Jeg gleder meg til å ta fatt på permisjon og barsellivet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 27. januar 2021 #571 Del Skrevet 27. januar 2021 @M@rihøna så bra alt står bra til! Kjenner meg igjen i at ting går litt fort til tider 😱 snart tobarnsmor og en ny hverdag. @Fonni haha ikke rart det begynner å bli tyngre når du nærmer deg med stormskritt! Håper formen er bra og at de siste ukene går fort for deg 😊 Jeg er i uke 32 i morgen, har pr nå ingen kroppslige plager, jobber som vanlig og er så aktiv som jeg rekker. Går lange turer, gjerne i høy snø og kupert terreng, eller jogger rolig. Tiden veksler mellom å gå for fort og sakte om hverandre 🤪 Tirsdag 2 februar skal jeg på UL for vekstestimering, veldig spent på dette. Magen er pr nå like stor som i uke 37 med storesøster og det skremmer meg veldig.. Jeg sliter dessverre enda mer den gangen her med de kroppslige endringene, vektøkning og mangelen på kontroll. Snakker endel med venner og jordmor om dette, prøver å holde motet oppe selv om tårene triller titt og ofte og jeg til tider synes det er vanskelig å få i meg nok mat. Jeg vil helst gå på kaloriunderskudd, men vet jeg må spise fornuftig og riktig for han i magen som steng tatt er det viktigste 💙 Jeg skulle ønske folk ikke kommenterte kropp så mye som de gjør under svangerskap, veksler mellom å høre at "oi skal du føde snart?" og "oi du var slank" 🙈 ikke til å bli klok på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 27. januar 2021 #572 Del Skrevet 27. januar 2021 Så fint at formen er fin @MVN90. Trist å høre at du syns det med vekt er vanskelig. Jeg kan se andre gravide og tenke at magen er så fin, men selv føle meg som en hval! Helt enig i at fokuset på vekt og kropp er for stort. At folk finner det for godt å spørre, helt uprovosert, å spørre hvor mye man har gått opp i vekt forstår jeg ingenting av 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 28. januar 2021 #573 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) @Fonni nei skulle virkelig ønsker jeg ikke følte det sånn. Har fått for meg at han i magen er stor pga magestørrelsen, og jeg hadde en fødsel sist som har satt sine spor i meg.. så jeg håper jeg slapper mer av etter UL neste uke 😊👍 Uke 32 i dag! Ellers koser jeg meg med å lage små ting til lillebror og gjøre i stand rommet hans. Jeg har pusset, sparklet og malt rommet for et par uker siden og skal male fjell og landskap på den ene veggen neste helg 🌄 i går ferdigstilte jeg babygymmen hans 👶💙 Endret 28. januar 2021 av MVN90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. januar 2021 #574 Del Skrevet 28. januar 2021 Leit å høre at det kroppslige er vanskelig for deg, @MVN90! Men godt å høre at du klarer å overtale deg selv til å spise nok mat likevel. Jeg har slitt med å få i meg nok gjennom hele svangerskapet på grunn av kvalmen, og nå føler jeg meg bare svak og skrøpelig. Det er ikke noe særlig; det er veldig hemmende i hverdagen å bli sliten fort på grunn av manglende energi og lite bevegelse de siste syv månedene, og jeg er litt bekymret for at det vil gjøre fødselen og barseltiden min tyngre enn nødvendig at jeg ikke har noen reserver og er veldig mye mindre fysisk sterk enn jeg er vant med (jeg er egentlig treningsnarkoman ). Så jeg er misunnelig på deg som trener og er aktiv, og har gjort det hele veien Hvis det er noe som helst trøst, trenger det heller ikke på noen måte å være sammenheng med din vektoppgang og magestørrelse. Jeg har mye større mage nå enn sist jeg også - den var like stor for to uker siden, i uke 28, som jeg var i uke 33 i forrige svangerskap! Det er ikke på grunn av "ukontrollert" vektoppgang, for jeg veier fremdeles mindre enn startvekt, og startvekten var i det lavere sjiktet av normalvektig. Jeg har vært på vekstkontroll på grunn av hyperemesis og denne manglende vektoppgangen, og babyen er helt gjennomsnittlig stor (det var forrige også). Av og til blir bare magen større, tydeligvis. Jeg lurer på om jeg har mer fostervann denne gangen. På vekstkontrollen sa de "rikelig", men jeg synes jeg merker mye mer ubehag og press/muskelsmerter i magen nå enn i noen av de tidligere graviditetene. Det er verken kynnere eller ligamentsmerter det er snakk om (jeg får det også, by all means), men en slags konstant vondt i magen som kjennes ut som magemusklene som strekkes eller presses utover. Jeg skal på ny vekstkontroll om et par uker, og kommer nok til å spørre om det da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 28. januar 2021 #575 Del Skrevet 28. januar 2021 miore skrev (6 timer siden): Leit å høre at det kroppslige er vanskelig for deg, @MVN90! Men godt å høre at du klarer å overtale deg selv til å spise nok mat likevel. Jeg har slitt med å få i meg nok gjennom hele svangerskapet på grunn av kvalmen, og nå føler jeg meg bare svak og skrøpelig. Det er ikke noe særlig; det er veldig hemmende i hverdagen å bli sliten fort på grunn av manglende energi og lite bevegelse de siste syv månedene, og jeg er litt bekymret for at det vil gjøre fødselen og barseltiden min tyngre enn nødvendig at jeg ikke har noen reserver og er veldig mye mindre fysisk sterk enn jeg er vant med (jeg er egentlig treningsnarkoman ). Så jeg er misunnelig på deg som trener og er aktiv, og har gjort det hele veien Hvis det er noe som helst trøst, trenger det heller ikke på noen måte å være sammenheng med din vektoppgang og magestørrelse. Jeg har mye større mage nå enn sist jeg også - den var like stor for to uker siden, i uke 28, som jeg var i uke 33 i forrige svangerskap! Det er ikke på grunn av "ukontrollert" vektoppgang, for jeg veier fremdeles mindre enn startvekt, og startvekten var i det lavere sjiktet av normalvektig. Jeg har vært på vekstkontroll på grunn av hyperemesis og denne manglende vektoppgangen, og babyen er helt gjennomsnittlig stor (det var forrige også). Av og til blir bare magen større, tydeligvis. Jeg lurer på om jeg har mer fostervann denne gangen. På vekstkontrollen sa de "rikelig", men jeg synes jeg merker mye mer ubehag og press/muskelsmerter i magen nå enn i noen av de tidligere graviditetene. Det er verken kynnere eller ligamentsmerter det er snakk om (jeg får det også, by all means), men en slags konstant vondt i magen som kjennes ut som magemusklene som strekkes eller presses utover. Jeg skal på ny vekstkontroll om et par uker, og kommer nok til å spørre om det da. Huff ja jeg vet jeg er veldig heldig og at det er helt håpløst å fokusere på kropp og utseende.. klarer bare ikke la være. Det må være utrolig slitsomt å være i dårlig form hele svangerskapet, godt det nærmer seg slutten 🙏 Det med fostervann og press kjenner jeg igjen, jeg lurer også på om jeg har mye av det. Kjennes til tider nesten ut som noen har tak under ribbeina mine og drar ut til sidene, utrolig ubehagelig og klarer nesten ikke puste når det skjer 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 28. januar 2021 #576 Del Skrevet 28. januar 2021 Krysser fingrene for at du får mer ro etter UL neste uke @MVN90 ❤ Så fin babygym! Har du laget det selv? 😊😊 Om du vil dele bilder av barnerommet etter du har malt veggen, så har jeg veldig lyst til å se og bli inspirert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 28. januar 2021 #577 Del Skrevet 28. januar 2021 Fonni skrev (2 minutter siden): Krysser fingrene for at du får mer ro etter UL neste uke @MVN90 ❤ Så fin babygym! Har du laget det selv? 😊😊 Om du vil dele bilder av barnerommet etter du har malt veggen, så har jeg veldig lyst til å se og bli inspirert! Håper det 😊🤞 Ja, jeg har laget den selv etter et bilde jeg fant på pinterest 😉 Det kan jeg gjøre, regner med å få veggen ferdig neste helg, listene er kjøpt inn så håper vi får de raskt på plass når jeg er ferdig med malingen 🙏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 28. januar 2021 #578 Del Skrevet 28. januar 2021 MVN90 skrev (2 timer siden): Huff ja jeg vet jeg er veldig heldig og at det er helt håpløst å fokusere på kropp og utseende.. klarer bare ikke la være. Det må være utrolig slitsomt å være i dårlig form hele svangerskapet, godt det nærmer seg slutten 🙏 Det med fostervann og press kjenner jeg igjen, jeg lurer også på om jeg har mye av det. Kjennes til tider nesten ut som noen har tak under ribbeina mine og drar ut til sidene, utrolig ubehagelig og klarer nesten ikke puste når det skjer 🙈 Vet du, det med kropp og vekt kan jeg kjenne meg veldig igjen i....slet med mat og kropp og hele den biten i mange år, helt til jeg omsider ba om hjelp og ble frisk i 2019. Men kjenner jeg sliter mer og mer med akkurat den biten nå, jeg unngår speil f.eks fordi det er så ukomfortabelt....så etter fødsel skal jeg få oppfølging for å få hjelp til å gå ned igjen på en sunn måte og ikke på en slik måte som jeg kjenner jeg dras mot på en måte.... Og magen - før uke 30 var den allerede større enn den var i uke 38 sist gang, men baby er helt gjennomsnittlig og jeg har normal mengde fostervann, fikk vite at når morkaken ligger foran er det ofte at magen blir noe større 😅 Men stor mage trenger altså ikke bety stort barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 28. januar 2021 #579 Del Skrevet 28. januar 2021 M@rihøna skrev (36 minutter siden): Vet du, det med kropp og vekt kan jeg kjenne meg veldig igjen i....slet med mat og kropp og hele den biten i mange år, helt til jeg omsider ba om hjelp og ble frisk i 2019. Men kjenner jeg sliter mer og mer med akkurat den biten nå, jeg unngår speil f.eks fordi det er så ukomfortabelt....så etter fødsel skal jeg få oppfølging for å få hjelp til å gå ned igjen på en sunn måte og ikke på en slik måte som jeg kjenner jeg dras mot på en måte.... Og magen - før uke 30 var den allerede større enn den var i uke 38 sist gang, men baby er helt gjennomsnittlig og jeg har normal mengde fostervann, fikk vite at når morkaken ligger foran er det ofte at magen blir noe større 😅 Men stor mage trenger altså ikke bety stort barn! Godt vi er flere! Jeg har slitt med kropp, selvbilde og vekt siden jeg var 11 år. Aldri vært ute av kontroll, men det tar mye fokus til tider. Jeg gikk veldig lett ned med amming og vanlig fysisk aktivitet sist, håper på det samme denne gangen 🙏 Morkaka ligger bak så kan ikke skylde på det heller, men jeg føler han pr nå ligger i tverrleie og bruker mye plass 🙈 Vi er sikkert innafor normalen begge to, og han som bor inni her er sikkert helt gjennomsnittlig han også 🤪 men ja det skal bli godt å få veid meg, målt SF-mål og sett han på tirsdag 💙 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 28. januar 2021 #580 Del Skrevet 28. januar 2021 MVN90 skrev (14 minutter siden): Godt vi er flere! Jeg har slitt med kropp, selvbilde og vekt siden jeg var 11 år. Aldri vært ute av kontroll, men det tar mye fokus til tider. Jeg gikk veldig lett ned med amming og vanlig fysisk aktivitet sist, håper på det samme denne gangen 🙏 Morkaka ligger bak så kan ikke skylde på det heller, men jeg føler han pr nå ligger i tverrleie og bruker mye plass 🙈 Vi er sikkert innafor normalen begge to, og han som bor inni her er sikkert helt gjennomsnittlig han også 🤪 men ja det skal bli godt å få veid meg, målt SF-mål og sett han på tirsdag 💙 Jeg har faktisk også slitt med det siden jeg var 10-11 år...det blir fryktelig slitsomt når tankene er der hvert våkne øyeblikk, får aldri 'fri' på en måte 🤔 Men vi får satse på at vi klarer å gå ned på fornuftig vis etter fødsel 😅 Oppdater oss på tirsdag da, går sikkert helt strålende 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå