Sol Rampelyset Skrevet 2. november 2020 #81 Del Skrevet 2. november 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 4. november 2020 #82 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) På 2.11.2020 den 5.46, n_97 skrev: Godt spørsmål. Hvor mange intervjuer hun har vært på vites ei. Hun gir inntrykk av å være ganske spesiell. Kanskje arbeidsgiverne ikke får så godt inntrykk av henne på intervju? Skriveriene hennes kan slå begge veier, at hun er en aktiv skribent og får trykket kronikkene i store aviser teller positivt. Men innholdet er spesielt, til tider. Siden hun sliter sånn veldig med å få jobb til tross at hun er en ganske kjent skribent så kan man lure. Jeg kan tenke meg at å skrible om den norske skolen kan virke illojal mot skolen du faktisk jobber på. Det teller ikke spesielt positivt om du synes at det blir for lett å fullførte vgs, at spesielle barn burde gå på spesialskoler, og kvensk er et tullespråk. Hva tenker rektorene om en lærer som går solo og skriver kronikker om slike ting? Og ja, jeg er nok litt enig i at det kan diskuteres om kvensk er en dialekt eller udødd språk, og hva som er hensikten med at barna skal lære å snakke og skrive det. Men å sammenlikne det med kebab-norsk er jo litt far out. Jeg skjønner at folk reagerer på det. Det var ganske nedlatende. Hun fikk forøvrig ikke jobb nordpå, da hun kom med en kommentar om kvensk. Det hadde holdt å si at hun ikke kunne undervise i det. Endret 15. november 2020 av Pipaluk skrivefeil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportsidioten Skrevet 11. november 2020 #83 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Man kan si mye om Sanna, men en ufattelig flink lærer - DET er hun. Jeg har hatt henne i fransk, og det er med hånden på hjerte den læreren jeg har likt best i mine år på skolebenken. Endret 12. november 2020 av Sportsidioten 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 14. november 2020 #84 Del Skrevet 14. november 2020 Da er det litt rart hun har slitt med å finne jobb som lærer, hvis hun er en dyktig foreleser. Kanskje hun er kresen på det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 14. november 2020 #85 Del Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, n_97 skrev: Da er det litt rart hun har slitt med å finne jobb som lærer, hvis hun er en dyktig foreleser. Kanskje hun er kresen på det? Det er nok innlandsfolka som blir rystet langt inn i den unnvikende sjela si når finnen kommer og mener noe helt uten å være redd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 14. november 2020 #86 Del Skrevet 14. november 2020 På 1.11.2020 den 16.31, n_97 skrev: Hun kommer med en god del hatutbrudd som passer best i den private dagboken, men som man ikke sier i all offentlighet. Om eks-mannen og hans nye kjæreste: "Men en magesykdom var fint, for det kunne føre til at de fikk utlagt tarm. Og da ville de lukte fælt." https://www.nettavisen.no/livsstil/sanna-sarromaa-(39)-ble-forlatt-til-fordel-for-en-annen-kvinne---vi-ble-ikke-enige-om-a-skilles/3423839623.html Jeg leste dette som humor og lo godt. Alle som har opplevd å bli sviktet har vel tenkt sånne tanker? Jeg har og jeg kjenner en haug med folk som ønsker eksen ballebyll og det som verre er. Sarromaa normaliserer det når hun sier det høyt, og det synes jeg er bra. Det som ikke er så bra er at hun har barn med denne mannen, og at de må forholde seg til krigen mellom foreldrene. Hadde det ikke vært for det hadde dette vært helt greit og faktisk ganske morsomt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 14. november 2020 #87 Del Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, youcancallmejune said: Jeg leste dette som humor og lo godt. Alle som har opplevd å bli sviktet har vel tenkt sånne tanker? Jeg har og jeg kjenner en haug med folk som ønsker eksen ballebyll og det som verre er. Sarromaa normaliserer det når hun sier det høyt, og det synes jeg er bra. Det som ikke er så bra er at hun har barn med denne mannen, og at de må forholde seg til krigen mellom foreldrene. Hadde det ikke vært for det hadde dette vært helt greit og faktisk ganske morsomt. Tenke, ja. Men på vegne av alle med utlagt tarm så er det en veldig fordomsfull ting. Dessuten lukter ikke folk med stomi vondt. Hun har kommet med mange ganske hatske ting rettet mot funksjonshemmede. Og helt riktig, det blir en offentlig skittentøyvask som ikke gavner barna. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 14. november 2020 #88 Del Skrevet 14. november 2020 16 minutter siden, parmanoia said: Det er nok innlandsfolka som blir rystet langt inn i den unnvikende sjela si når finnen kommer og mener noe helt uten å være redd. Eventuelt at arbeidsgivere ikke får så godt inntrykk av henne. En god lærer må ha flere egenskaper enn å være dyktig til å forelese. Samarbeidsevner, og mye annet 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 14. november 2020 #89 Del Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, n_97 skrev: Tenke, ja. Men på vegne av alle med utlagt tarm så er det en veldig fordomsfull ting. Dessuten lukter ikke folk med stomi vondt. Hun har kommet med mange ganske hatske ting rettet mot funksjonshemmede. Og helt riktig, det blir en offentlig skittentøyvask som ikke gavner barna. Noen med utlagt tarm lukter faktisk. Kullfilteret fjerner ikke all lukt. Fordomsfullt er helt greit for meg. Alle har fordommer, og det kommer mye bra humor ut av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 14. november 2020 #90 Del Skrevet 14. november 2020 1 hour ago, youcancallmejune said: Noen med utlagt tarm lukter faktisk. Kullfilteret fjerner ikke all lukt. Fordomsfullt er helt greit for meg. Alle har fordommer, og det kommer mye bra humor ut av det. Kommentaren om utlagt tarm var ikke ment som humor fra hennes side, men et utbrudd mot xen og den nye. Burde vært skrevet i den private dagboken, ikke så hele Norge (barna inkludert) kan lese det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 15. november 2020 #91 Del Skrevet 15. november 2020 9 timer siden, n_97 skrev: Hun har kommet med mange ganske hatske ting rettet mot funksjonshemmede. Hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 15. november 2020 #92 Del Skrevet 15. november 2020 Syns hun er forfriskende ærlig. Heller en som Sanna enn alle disse forferdelige fasadedamene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 15. november 2020 #93 Del Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, DislayName skrev: Syns hun er forfriskende ærlig. Heller en som Sanna enn alle disse forferdelige fasadedamene. Enig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunriseandsunset Skrevet 15. november 2020 #94 Del Skrevet 15. november 2020 Hun er bra og har mange gode poenger som de fleste er enige i når de får tenkt seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guri-Guri Skrevet 15. november 2020 #95 Del Skrevet 15. november 2020 På 11.11.2020 den 21.33, Sportsidioten skrev: Man kan si mye om Sanna, men en ufattelig flink lærer - DET er hun. Jeg har hatt henne i fransk, og det er med hånden på hjerte den læreren jeg har likt best i mine år på skolebenken. Hysj. Nordmenn er fornærma. Pop Corn times. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 15. november 2020 #96 Del Skrevet 15. november 2020 (endret) 14 timer siden, youcancallmejune skrev: Noen med utlagt tarm lukter faktisk. Kullfilteret fjerner ikke all lukt. Fordomsfullt er helt greit for meg. Alle har fordommer, og det kommer mye bra humor ut av det. Noen kan slite med lukt. I begynnelsen kan det være et problem de kan bruke tid på finne riktig pose og filter. Noen må også være forsiktig med ulike typer mat, da mat som gir luft kan tette til filteret. Så er det jo sånn at når man tømmer eller skifter pose, så kan det hos noen ( og det gjelder oss alle) lukte ganske ille. Nå finnes det riktignok en del produkter som kan eliminere lukt. Noen produkter ble fjernet av Helfo, for å spare penger. De som trenger det fikk det tilbake på blå resept, etter at foreningen engasjerte seg. Så produktene betyr mye for folk, for at de skal ha en grei livskvalitet. Jeg kan bare ikke se humoren i at hun ønsker x'en og ny kone utlagt tarm. Ønsker hun dem noe som hun oppfatter som sosial tabu? Hun sier at det ikke er noen ting hun heller ønsker seg enn at den nye dama får en utlagt tarm. Jeg tolker det som om hun da ser for seg at hun blir mindre attraktiv. Hva slags signal sender hun til folk? jeg håper hun ikke har noen kolleger som har utlagt tarm. En elev kan få en slik sykdom i så stor grad at dette kan bli aktuelt. Da er det neppe lærer Sanna hun eller han vil betro seg til. Da hadde jeg heller levd med at hun ønsket dem en jævlig sykdom. ( uten stomi). Som da UC eller Chrons med blodig diare 30 ganger i døgnet, og jævlig almennstilstand . Da ser hun ikke ned på sykdommen, men anerkjenner at de vil få det jævlig. Jeg kan tolerere mye surt oppgulp fra bitre folk, men dette var veldig trist å lese. Endret 15. november 2020 av Pipaluk 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 15. november 2020 #97 Del Skrevet 15. november 2020 14 timer siden, n_97 skrev: Da er det litt rart hun har slitt med å finne jobb som lærer, hvis hun er en dyktig foreleser. Kanskje hun er kresen på det? Jeg tror heller at arbeidsgivere blir skeptisk til en som skriver kronikker om skolesystemet. Det står kanskje ikke nedfelt i en kontrakt, men de fleste ønsker lærere som er lojale mot skolen. Å skrive at det er alt for enkelt å komme igjennom skolesystemet, kritikk mot utviklingshemmede som er integrert i vanlige klasser, elever som ikke kan skrive norsk, gråtekultur på norske skoler, you name it. Jeg ville vært usikker på denne arbeidstakeren om jeg var arbeidsgiver. Det holder ikke å være faglig dyktig, samarbeidsevner og lojalitet, er vel så avgjørende for et godt arbeidsmiljø. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 15. november 2020 #98 Del Skrevet 15. november 2020 14 hours ago, parmanoia said: Det er nok innlandsfolka som blir rystet langt inn i den unnvikende sjela si når finnen kommer og mener noe helt uten å være redd. De fleste vil ikke ha drama på arbeidsplassen. Jeg tror det er der det ligger. Nå vet jeg ingenting om hvordan Sanna er som lærer, men utifra skriveriene ville jeg forventet at hun er en dramadame. En sånn som lager helvete dersom brødet i felleskantina ikke er akkurat det hun vil ha. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 15. november 2020 #99 Del Skrevet 15. november 2020 3 minutter siden, T-Rex skrev: De fleste vil ikke ha drama på arbeidsplassen. Jeg tror det er der det ligger. Nå vet jeg ingenting om hvordan Sanna er som lærer, men utifra skriveriene ville jeg forventet at hun er en dramadame. En sånn som lager helvete dersom brødet i felleskantina ikke er akkurat det hun vil ha. Hvilke referanser får hun fra tidligere arbeidsgivere? Det er et interessant spørsmål. Det er naturlig å spørre om hvorfor hun har jobbet så mange steder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. november 2020 #100 Del Skrevet 15. november 2020 6 timer siden, Pipaluk skrev: Jeg tror heller at arbeidsgivere blir skeptisk til en som skriver kronikker om skolesystemet. Det står kanskje ikke nedfelt i en kontrakt, men de fleste ønsker lærere som er lojale mot skolen. Å skrive at det er alt for enkelt å komme igjennom skolesystemet, kritikk mot utviklingshemmede som er integrert i vanlige klasser, elever som ikke kan skrive norsk, gråtekultur på norske skoler, you name it. Jeg ville vært usikker på denne arbeidstakeren om jeg var arbeidsgiver. Det holder ikke å være faglig dyktig, samarbeidsevner og lojalitet, er vel så avgjørende for et godt arbeidsmiljø. Rent generelt så er det jo bra med lærere som tør å kritisere skolesystemet. I kommunen her har flere lærere gjort "opprør" mot skjema- og test-kulturen som har utvikla seg i barneskolene her. Synes det er bra noen tør ta til motmæle, for vi er jo mange foreldre som mener det samme. Synes absolutt ikke at lærere skal være lojale mot skolen, synes de skal være lojale mot elevene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå