Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi da er det ingenting å hente når de en dag ikke er her. Og kun til mitt søsken. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å følge dine foreldres råd her. Du er virkelig heldig som har foreldre som stiller opp på denne måten og ønsker å hjelpe deg med gjelden din. Hvis du kan betale de 18 000 hos SIS med forskudd på arv så håper jeg at du tar imot det tilbudet fra dine foreldre. Den gjelden der MÅ du bli kvitt for å kunne få boliglån senere. Du trenger jo ikke få mer forskudd på arv enn til det akkurat mest nødvendige? Da vil det jo fortsatt være noe igjen den dagen de er borte. Altså at han ikke betaler ned hele studielånet, men det som er gått til inkasso nå. 

Det å bruke gavepengene tror jeg du bare kan legge fra deg, hvis ikke du har tenkt å være ærlig med NAV om at du faktisk har disse pengene. 

Anonymkode: 2378f...78c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er 18 000 kr det er snakk om? (Foreløbig... for det vokser hver måned).

Så du vil heller la gjelden vokse ukontrollert nå fordi de 18 000 kr vil gå til fratrekk på arv?

Hva tror du lønner seg mest for deg? Nå og på sikt? Hva når gjelden har økt til 500 000? Hva gjør det om 20-30 år når du får arv, om du får fratrekk på 18 000? 

Jeg gir nå definitivt opp å kommentere på denne tråden!! Det er jo totalt håpløst!!

Anonymkode: 9acc9...d1b

En siste kommentar siden jeg ikke hadde lest dette, du skriver nå at det er mye mer enn 18 000. Men er det mer enn gavepengene? Forstår uansett ikke hvorfor det har noe å si hvilke penger som blir brukt? En krone er like mye verdt uansett om det er gavepenger eller arv, poenget må jo være å få betalt gjelden som har gått til inkasso!!

Og kontakte NAV for å om mulig stoppe trekket, for hjelp ellers, tannlege, lege osv. Forholdet du deg i det hele tatt til virkeligheten? Eller lever du for å dagdrømme? Lykke til videre ihvertfall, jeg gir opp, håper du tar til deg noen råd på veien.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi da er det ingenting å hente når de en dag ikke er her. Og kun til mitt søsken. 

Hvis du ikke klarer å bli kvitt gjelden selv, og ta kontroll over egen økonomi, så kommer den fremtidige arven uansett til å gå rett til kreditorene. Det må da være mye bedre å bli kvitt gjelden i dag, før den øker i størrelse og før du får betalingsanmerkninger?

Anonymkode: eb57f...94e

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, rydd opp gjeld med en gang! Dette kan få store konsekvenser for deg hvis du skal søke om lån i andre sammenhenger (bolig, bil etc). Dersom du er seriøs med tankene dine om å skaffe en familie må du ta deg selv i nakken å rydde opp. 

Gjeld = andres penger, ikke dine 

Anonymkode: a11c6...9cf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

En siste kommentar siden jeg ikke hadde lest dette, du skriver nå at det er mye mer enn 18 000. Men er det mer enn gavepengene? Forstår uansett ikke hvorfor det har noe å si hvilke penger som blir brukt? En krone er like mye verdt uansett om det er gavepenger eller arv, poenget må jo være å få betalt gjelden som har gått til inkasso!!

Og kontakte NAV for å om mulig stoppe trekket, for hjelp ellers, tannlege, lege osv. Forholdet du deg i det hele tatt til virkeligheten? Eller lever du for å dagdrømme? Lykke til videre ihvertfall, jeg gir opp, håper du tar til deg noen råd på veien.

Hele studielånet mitt er hos Statens Innkrevingssentral. Det ble «oppsagt»hos lånekassen. De har bevis fra Nav at jeg har mottatt sosial stønad over en tid,og hvor lite jeg har i mnd. Likevel gir de seg ikke. De er ikke nådige på det de skal ha.  
Det er mer enn gavepengene,ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å forstå hvorfor foreldrene dine oppfører seg slik de gjør og ønsker å bli din økonomiske verge. Du har noen barnslige prinsipper som overstyrer all økonomisk fornuft. 

Anonymkode: d663d...701

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hele studielånet mitt er hos Statens Innkrevingssentral. Det ble «oppsagt»hos lånekassen. De har bevis fra Nav at jeg har mottatt sosial stønad over en tid,og hvor lite jeg har i mnd. Likevel gir de seg ikke. De er ikke nådige på det de skal ha.  

Helt ærlig. Du må fader meg gjøre opp for deg. Vi er flere med studielån som vi nedbetaler hver eneste måned av lønn. Hvorfor skal ikke du måtte gjøre det samme? Da får du bli uføre, noe jeg fint ser for meg du kjapt vil få innvilget.

Anonymkode: 99fe9...dcc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting. Tenker du virkelig at DU er drømmekvinnen med sterk angst, ingen inntekt, mangler flere tenner (!!!!), leier bolig og har foreldre som ønsker å bli vergen din?! Altså! Du må seriøst ta deg sammen, kvinne!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting. Tenker du virkelig at DU er drømmekvinnen med sterk angst, ingen inntekt, mangler flere tenner (!!!!), leier bolig og har foreldre som ønsker å bli vergen din?! Altså! Du må seriøst ta deg sammen, kvinne!

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 7bcd1...6bc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg begynner å forstå hvorfor foreldrene dine oppfører seg slik de gjør og ønsker å bli din økonomiske verge. Du har noen barnslige prinsipper som overstyrer all økonomisk fornuft. 

Skjønner ditt synspunkt. Ønsker selvsagt å gjøre opp for meg,men kanskje ikke helt på den måten de vil. Altså med arven min. Det går ikke på at jeg ikke er ydmyk og takknemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På ingen som helst måte. Skammer meg veldig om du ikke har fått med deg det. Han daten leier også hus for tiden da,men nei jeg føler meg laaaangt fra noen drømmekvinne.  Fatter egentlig ikke de fine komplementene han gir meg for føler meg motsatt av det. 

Du har absolutt helt rett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen som helst måte. Skammer meg veldig om du ikke har fått med deg det. Han daten leier også hus for tiden da,men nei jeg føler meg laaaangt fra noen drømmekvinne.  Fatter egentlig ikke de fine komplementene han gir meg for føler meg motsatt av det. 

Saken er jo at du har faktisk muligheten til å komme deg videre og fremover i livet, ved hjelp av dine foreldre. Men du vil jo ikke... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ditt synspunkt. Ønsker selvsagt å gjøre opp for meg,men kanskje ikke helt på den måten de vil. Altså med arven min. Det går ikke på at jeg ikke er ydmyk og takknemlig. 

Men du sier jo ingenting om hvordan du vil løse det?? Du kommer jo ikke bort fra pengekravet, uten å bli ufør og det vil du ikke. Jeg tror du satser alle kort på at du skal få gjelden slettet pga angsten og det kan du bare glemme, for du kommer deg jo aldri til lege.

Siden du nå sier at gjelden er mye større enn fortalt her, og rentene er rett under 10%, så antar jeg du har over 300 000 i gjeld. Kanskje mer, kanskje en halv mill? Uansett er det merkelig at argumentet ditt er at du ikke vil betale med forskudd på arv, for da er det ingenting igjen. Jeg tviler på at gjelda di er større enn halvparten av verdiene etter dine foreldre? For hvis det er det, og du ikke går med på å betale nå, så skjønner jeg godt din far er på vei å utnevne seg til verge og jeg tror faktisk han vil lykkes i det. Du evner ikke å ta vare på deg selv. Du sitter med ødelagte tenner du ikke fikser, har ikke vært hos lege på 10 år og nekter hjelp for dine psykiske lidelser. Du sitter uten mat i hjemmet, spiser kokt ris i flere uker. Du har på et tidspunkt ingen måte å kontakte folk på utenom nettet, da du har kontantkort på telefonen?? Samtidig øker gjelda di himmelhøyt, nav har allerede kuttet sosialstønaden din en gang og du klarer ikke møte andre mennesker. Dette burde bli et vergemål. Helst igår!!

Anonymkode: 4a3ad...bc7

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva er din konkrete plan for å gjøre opp for deg, som gjør at du får betalt tilbake før du ender opp som personlig konkurs.

Hvis du ikke får gjort det, så ender du opp som personlig konkurs og staten tar arven din uansett.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner ingenting jeg. Du har tidligere i tråden skrevet veldig nedsettende om andre kvinner og hvordan de etter ditt syn forfaller i ekteskap, mens her sitter du og ikke har draget så fin som du er... Er du samme person som startet tråden? 🧐

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke mine arme råd her nå TS, vil du ha hjelp? Jeg vil gå min vei fra tråden, men klarer ikke da jeg faktisk vil at du skal komme deg på beina. Blir frustrert her 😔

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta i mot den hjelpen du får tilbudt, da?! I all verden.. du har ikke tid og råd til å sitte her og "velge" mellom alternativer som ikke finnes eller er gjennomførbare for deg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det ikke er noe igjen av arven? Det som er trist er det økonomiske uføret du holder på å havne i, som du kanskje aldri kommer deg ut av. Hva hjelper det med arv om x antall år, når du på det tidspunktet til ha en gjeld som lagt overstiger arven? 

Anonymkode: 84c2f...f16

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De gir seg ikke fordi de krever at du fyller ut en søknad om sletting av renter/gjeld antar jeg? Evt så ber de deg om mer dokumentasjon enn det du har gitt?

Du er klar over at om du kommer deg over på AAP eller uføre så kan du ha rett til å få slettet hele lånet ditt? 

Anonymkode: eb57f...94e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...