AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1841 Del Skrevet 9. november 2020 En med så mange problemer som ts bør ALDRI ALDRI ALDRI få barn. Anonymkode: 89ca0...2f0 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1842 Del Skrevet 9. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En med så mange problemer som ts bør ALDRI ALDRI ALDRI få barn. Anonymkode: 89ca0...2f0 Det tenker jeg også. Hun har jo ikke evne til å ta vare på seg selv. Inntil hun kommer seg til lege og tannlege er jeg i tvil om hun kan ta vare på en gullfisk. Ts, du har fått mange gode råd. Til du tar tak i problemene dine har er det helt urealistiske planer du har. Skulle du bli gravid før du har ting i orden er det en barnevernsak uten tvil. Man må gå til tannlegen, lege, handle osv. Har man barn er det mye å følge opp, og det er ingen slingringsmonn. Anonymkode: d597e...5cd 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 9. november 2020 #1843 Del Skrevet 9. november 2020 Skjønner ikke helt hvordan ts ser for seg hvordan det er å ha barn, når hun ikke klarer å gå i butikken og handle engang? Har du tenkt lenger fram i tid, ts? -levere/hente i barnehagen hver dag, gå på lekeplassen, kommunisere med sndre foreldre, få venner av barnet på besøk, timer på helsestasjonen, tannlegetimer til barnet.. For ikke å snakke om når det begynner på skolen med alt det innebærer, foreldremøter, kanskje barnet trenger å ha deg med på leirskolen osv. Og du sliter med å gå i butikken. Jeg skjønner det ikke, hva tenker du ts? Å få barn er ingen menneskerett, du kan ikke få et barn bare fordi du mener det kan berike livet ditt. JA, det er en berikelse å få barn, men man må faktisk være i stand til å ta vare på barnet og akkurat nå klarer du ikke å ta vare på deg selv engang. Hvilken oppvekst vil barnet ditt kunne få? Hamler du ikke opp med angsten din vil du risikere å overføre det til barnet ditt. Ikke meningen å være så brutal, men jeg blir faktisk litt opprørt av å lese her inne. Du fornekter og bagatelliserer og angriper de du er uenig med. Enten må du ta grep, eller så må du forsone deg med at ikke alle ER I STAND TIL få barn. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1844 Del Skrevet 9. november 2020 Et langsiktig mål om å få barn kan være bra, så lenge du er realistisk nok til å se alt som må på plass før den tid. Men et slikt mål kan gi deg den motivasjonen du trenger. F.eks du kan ikke få barn før du klarer å gå og handle i butikken. Start der. Har du satt deg opp en progresjonplan for dette enda? Del den gjerne her i tråden, så blir den enda mer konkret. Anonymkode: d663d...701 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1845 Del Skrevet 9. november 2020 4 timer siden, miss summers skrev: Forstår ikke regnestykket helt. Du har ca 100’ i egenkapital (det holder ikke til mye her jeg bor...), ingen jobb (lever på sosialstønad eller arbeidsledighetstrygd?), hvordan tenkte du få lån til å kjøpe? Og om du får lån, hvordan betjener du det? Dette virker så ekstremt lite realistisk, men det er mulig jeg bare ikke vet hvordan man «lever» på stønader? Jeg har opparbeidet millioner i EK på å eie i mange år, men har jobbet hardt for å få det til. Aldri vært på trygd. Hvordan funker dette egentlig? Få hjelp med foreldrene mine først,altså de kjøper, så tar jeg over lånet når jeg får fast inntekt. Anonymkode: 1bb8f...613 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1846 Del Skrevet 9. november 2020 2 timer siden, Tuttifrutt skrev: Skjønner ikke helt hvordan ts ser for seg hvordan det er å ha barn, når hun ikke klarer å gå i butikken og handle engang? Har du tenkt lenger fram i tid, ts? -levere/hente i barnehagen hver dag, gå på lekeplassen, kommunisere med sndre foreldre, få venner av barnet på besøk, timer på helsestasjonen, tannlegetimer til barnet.. For ikke å snakke om når det begynner på skolen med alt det innebærer, foreldremøter, kanskje barnet trenger å ha deg med på leirskolen osv. Og du sliter med å gå i butikken. Jeg skjønner det ikke, hva tenker du ts? Å få barn er ingen menneskerett, du kan ikke få et barn bare fordi du mener det kan berike livet ditt. JA, det er en berikelse å få barn, men man må faktisk være i stand til å ta vare på barnet og akkurat nå klarer du ikke å ta vare på deg selv engang. Hvilken oppvekst vil barnet ditt kunne få? Hamler du ikke opp med angsten din vil du risikere å overføre det til barnet ditt. Ikke meningen å være så brutal, men jeg blir faktisk litt opprørt av å lese her inne. Du fornekter og bagatelliserer og angriper de du er uenig med. Enten må du ta grep, eller så må du forsone deg med at ikke alle ER I STAND TIL få barn. Har selvsagt tenkt på alt dette. Når jeg får overkommet angsten og fått fikset tenner og jobb så er da forhåpentligvis angsten borte. Og da klarer man jo alle de oppgavene som forventes med et barn. Er veldig innstilt på dette. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 9. november 2020 #1847 Del Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har selvsagt tenkt på alt dette. Når jeg får overkommet angsten og fått fikset tenner og jobb så er da forhåpentligvis angsten borte. Og da klarer man jo alle de oppgavene som forventes med et barn. Er veldig innstilt på dette. Anonymkode: 1bb8f...613 Det slår meg at du virker veldig naiv. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1848 Del Skrevet 9. november 2020 4 timer siden, miss summers skrev: Forstår ikke regnestykket helt. Du har ca 100’ i egenkapital (det holder ikke til mye her jeg bor...), ingen jobb (lever på sosialstønad eller arbeidsledighetstrygd?), hvordan tenkte du få lån til å kjøpe? Og om du får lån, hvordan betjener du det? Dette virker så ekstremt lite realistisk, men det er mulig jeg bare ikke vet hvordan man «lever» på stønader? Jeg har opparbeidet millioner i EK på å eie i mange år, men har jobbet hardt for å få det til. Aldri vært på trygd. Hvordan funker dette egentlig? Har et søskenbarn som er 47 år, som har hatt lignende problematikk som meg. Foreldrene hans har kjøpt leilighet til han,han leier med dem til han får fast inntekt og kan ta over selv. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1849 Del Skrevet 9. november 2020 Et barn er ikke løsningen på dine problemer ts. Tvert i mot. Anonymkode: 6faf4...336 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1850 Del Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et barn er ikke løsningen på dine problemer ts. Tvert i mot. Anonymkode: 6faf4...336 Skal da ikke ha barn for å redde problemer. Vil ha barn fordi jeg vil ha barn og ønsker å bli mor og oppdra et barn. Ønsket meg to men det innser jeg,jeg ikke rekker. Men målet mitt er et barn🙏 Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1851 Del Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skal da ikke ha barn for å redde problemer. Vil ha barn fordi jeg vil ha barn og ønsker å bli mor og oppdra et barn. Ønsket meg to men det innser jeg,jeg ikke rekker. Men målet mitt er et barn🙏 Anonymkode: 1bb8f...613 Hva er planen din for å jobbe med å gå til butikken? Anonymkode: d663d...701 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1852 Del Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal da ikke ha barn for å redde problemer. Vil ha barn fordi jeg vil ha barn og ønsker å bli mor og oppdra et barn. Ønsket meg to men det innser jeg,jeg ikke rekker. Men målet mitt er et barn🙏 Anonymkode: 1bb8f...613 Ts, du må ha kortsiktige mål. For din del betyr det å handle, gå til lege og tannlege. Det får an å bli frisk fra angst, også panikkangst. Men det er krevende og jeg ser ikke for meg at en online kan hjelpe deg med det. Det må være målet ditt. Jeg lover deg at det kan gå bra 😊 men da må du gripe dagen og presse deg selv litt mer hver dag. Vet om folk som var i lignende situasjon som du som fikk et nytt liv etter et halvt år (med knallhard jobbing). Ønsker du virkelig så sterkt en partner og barn er du vel villig til å gjøre jobben? Men du, ikke send bilder til folk du ikke er i monogamt forhold til for du vet aldri hva de blir brukt til. Anonymkode: d597e...5cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1853 Del Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, du må ha kortsiktige mål. For din del betyr det å handle, gå til lege og tannlege. Det får an å bli frisk fra angst, også panikkangst. Men det er krevende og jeg ser ikke for meg at en online kan hjelpe deg med det. Det må være målet ditt. Jeg lover deg at det kan gå bra 😊 men da må du gripe dagen og presse deg selv litt mer hver dag. Vet om folk som var i lignende situasjon som du som fikk et nytt liv etter et halvt år (med knallhard jobbing). Ønsker du virkelig så sterkt en partner og barn er du vel villig til å gjøre jobben? Men du, ikke send bilder til folk du ikke er i monogamt forhold til for du vet aldri hva de blir brukt til. Anonymkode: d597e...5cd Du har rett. Men et halvt år?Går det ikke på kortere tid enn det? Sendes på snap der det ikke blir lagret og går bort rett etterpå. Har ofte hatt tlf fremfor trynet. Sender det ikke daglig. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1854 Del Skrevet 9. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du har rett. Men et halvt år?Går det ikke på kortere tid enn det? Anonymkode: 1bb8f...613 Hvis du skal klare det på kortere tid enn det så må du i hvert fall begynne, ikke bare skrive på nett om det. Så for å få dette til raskest mulig - hva er din konkrete plan fremover for å komme i gang? Anonymkode: d663d...701 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1855 Del Skrevet 9. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett. Men et halvt år?Går det ikke på kortere tid enn det? Sendes på snap der det ikke blir lagret og går bort rett etterpå. Har ofte hatt tlf fremfor trynet. Sender det ikke daglig. Anonymkode: 1bb8f...613 Jeg er ingen ekspert og kom bare med eksempel fra virkeligheten. Som alt annet i livet så skjer det ikke noe før man begynner. Slik jeg leser det er det viktig at du begynner med små skritt. Begynn i dag! Jo tidligere du begynner, jo før når du målet Du må i det minste be om hjelp. Det er ingen skam i det. Til og med vår tidligere statsminister ble psykisk syk. Anonymkode: d597e...5cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1856 Del Skrevet 9. november 2020 Ts, kan du ikke bare bestille tannlegetime imorgen? Så kommer du i gang! Anonymkode: 87f26...465 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1857 Del Skrevet 9. november 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, kan du ikke bare bestille tannlegetime imorgen? Så kommer du i gang! Anonymkode: 87f26...465 Redd for å ikke klare å møte opp pga angsten. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1858 Del Skrevet 9. november 2020 Da fikk jeg utbetalt resten fra Nav så fått betalt alle utgifter😊🙏🙏 Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1859 Del Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Redd for å ikke klare å møte opp pga angsten. Anonymkode: 1bb8f...613 Da avtaler du med din mamma eller pappa at de følger deg. Og når du bestiller så sier du fra at du har alvorlig angst og trenger noe for å takle dette. Det går bra. Foreldrene dine kommer til å gjøre det med glede. Anonymkode: d597e...5cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1860 Del Skrevet 9. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da avtaler du med din mamma eller pappa at de følger deg. Og når du bestiller så sier du fra at du har alvorlig angst og trenger noe for å takle dette. Det går bra. Foreldrene dine kommer til å gjøre det med glede. Anonymkode: d597e...5cd Skal ikke ha med meg foreldrene mine noen plass🙄De gir meg mer angst også så. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg