Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart jeg har vært i kontakt med de!Både på chat og flere e-postadresser. De sa at de var obligatorisk nødt til å kreve gyldig pass fra alle norske statsborgere. Men de har også sagt en kan vise sertifikatet. Så venter på svar på om jeg kan vise det i banken i morgen og få åpnet kontoen/ID igjen.

 

Er enig at jeg må ut av denne bobla her. Latterlig blitt. 
Og han online osykologen er en bløff. Kjenner jeg blir opptrekt av at de driter i å svare folk og bruker laang tid på å svare osv.

Mitt neste mål utenom å få åpna kontoen og betalt gjeld,er å få møte med nav,og prate om arbeidspraksis i kanskje 30-50% stilling en plass. Og ja må bli trygg på det å handle og gå i butikker først.

Anonymkode: 1bb8f...613

Det er jo så trasig at det alltid kommer noe i veien. Neste gang er det jo noe annet du må ordne før du kan gjøre ditt og datt.

Anonymkode: 85a65...c11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo så trasig at det alltid kommer noe i veien. Neste gang er det jo noe annet du må ordne før du kan gjøre ditt og datt.

Anonymkode: 85a65...c11

Hva tror du kan gjøres for å unngå at noe kommer i veien da?

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du kan gjøres for å unngå at noe kommer i veien da?

Anonymkode: 1bb8f...613

Prioriteringer? Hvorfor kan du ikke dra til kjøpesenter/banken/nav/butikken i morgen?

Anonymkode: 85a65...c11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilde på sertifikatet er dritstygt og 19 år gammelt. Ligner ikke på meg nå nei. Ser ut som et troll på det bildet👹😰

Anonymkode: 1bb8f...613

Hallooo, minst halvparten av oss har et sertifikat som er minst like gammelt. 
Kunne ikke brydd oss mindre! 
 

Enda en tåpelig unnskyldning. Mens dagene går. 
Er redd denne tråden blir to år gammel uten  at du har tatt tak, dette er nok mer enn nok underholdning for deg i livet ditt. Enjoy! 

Anonymkode: 7f0c0...32a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallooo, minst halvparten av oss har et sertifikat som er minst like gammelt. 
Kunne ikke brydd oss mindre! 
 

Enda en tåpelig unnskyldning. Mens dagene går. 
Er redd denne tråden blir to år gammel uten  at du har tatt tak, dette er nok mer enn nok underholdning for deg i livet ditt. Enjoy! 

Anonymkode: 7f0c0...32a

Ingen unnskyldning. MÅ i banken for å få åpne konto og id igjen så det kan ikke forskyves. Var egentlig tenkt å ta pause/logge av kvinneguiden en stund,men skal oppdatere dere litt på det jeg får gjort angående fremgangen i situasjonen. Men i midten av november logger jeg ut til uti januar hvis jeg kommer tilbake i det hele. Dritlei og trenger å koble mer på mitt eget liv. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prioriteringer? Hvorfor kan du ikke dra til kjøpesenter/banken/nav/butikken i morgen?

Anonymkode: 85a65...c11

Jepp😊 Skal oppdatere senere.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banken gjør det vanskelig. Ber meg ringe før jeg kan gå i banken her. Jeg har kontantkort for tiden og tomt på det. Kan levere sertifikatet og få åpnet nettbank og kontoer men ikke ordinær ID. Jeg bruker vipps og klarna-app til å betale regninger og bankID i kommunikasjon med Nav etc...

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banken gjør det vanskelig. Ber meg ringe før jeg kan gå i banken her. Jeg har kontantkort for tiden og tomt på det. Kan levere sertifikatet og få åpnet nettbank og kontoer men ikke ordinær ID. Jeg bruker vipps og klarna-app til å betale regninger og bankID i kommunikasjon med Nav etc...

Anonymkode: 1bb8f...613

Så tar du kontakt med foreldrene dine (sender en e-post, drar hjem til dem) og låner mobil fra dem. Du ringer banken, avtaler å komme innom i morgen.
 

Du tar med deg en av foreldrene dine dit, slik at du klarer å dra. Etter at dere har vært i banken, så drar dere videre til en matbutikk, så du klarer å komme deg inn dit, og får handlet alt du trenger.  
 

Når du kommer hjem, så tar du kontakt med fastlegen din og får deg time der.
Du tar også kontakt med NAV, og avtaler et møte der, så snart som råd. Om du føler at angsten er for stor til å møte opp hos lege/NAV, så tar du konsultatsjonene over telefon/nett. 

Anonymkode: c061b...23d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar med deg en av foreldrene dine dit, slik at du klarer å dra. Etter at dere har vært i banken, så drar dere videre til en matbutikk, så du klarer å komme deg inn dit, og får handlet alt du trenger.  

Anonymkode: c061b...23d

Er du helt forstyrra?!🙄 Trenger ikke følge.

Har allerede mat men får ikke betalt vedkommende som la ut og handlet. Det plager en da jeg liker å være etterrettelig og gjør opp for meg.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt forstyrra?!🙄 Trenger ikke følge.

Har allerede mat men får ikke betalt vedkommende som la ut og handlet. Det plager en da jeg liker å være etterrettelig og gjør opp for meg.

Anonymkode: 1bb8f...613

Det hadde jeg også følt på, prøv å ordne dette så du får betalt vedkommende fortest mulig. (Går ut fra at du mente å skrive "det plager MEG" forresten)

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestilte jeg time til pass og viste banken bekreftelse på det og de åpnet bankID igjen. Det var godkjent å stå i passkontroll🤷‍♀️

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da bestilte jeg time til pass og viste banken bekreftelse på det og de åpnet bankID igjen. Det var godkjent å stå i passkontroll🤷‍♀️

Anonymkode: 1bb8f...613

Ordliste,passkø*

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bestilte jeg time til pass og viste banken bekreftelse på det og de åpnet bankID igjen. Det var godkjent å stå i passkontroll🤷‍♀️

Anonymkode: 1bb8f...613

Åpnet de kontoen kun midlertidig til du får nytt pass i posten? Eller er alt greit hos banken nå?

 

Jeg tror jeg ville vippset noen ekstra kroner i «renter» til han som handlet for deg, siden han la ut for handelen.

Anonymkode: eb57f...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpnet de kontoen kun midlertidig til du får nytt pass i posten? Eller er alt greit hos banken nå?

 

Jeg tror jeg ville vippset noen ekstra kroner i «renter» til han som handlet for deg, siden han la ut for handelen.

Anonymkode: eb57f...94e

Det skal jeg men Nav har ikke betalt ut etter jeg sendte inn kontoutskrift som er vilkår for utbetaling. Blir smårar av styr....

Midlertidig. Må på politihuset og få bestilt pass og så i banken med passet når det kommer i posten. Veit ikke hvor lang tid det tar å få passet.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg men Nav har ikke betalt ut etter jeg sendte inn kontoutskrift som er vilkår for utbetaling. Blir smårar av styr....

Midlertidig. Må på politihuset og få bestilt pass og så i banken med passet når det kommer i posten. Veit ikke hvor lang tid det tar å få passet.

Anonymkode: 1bb8f...613

Det tar en knapp uke fra bestilling til passet ligger i postkassen. 
 

Ba du en person om å handle mat for deg når du visste du ikke hadde penger på konto? (Siden du venter på utbetaling fra nav)

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 2.24, AnonymBruker skrev:

Er kun på Tinder nå og der skriver ingen og eller de bor flere timer unna og da er det vel dødfødt før det har begynt? Men klart jeg ønsker jo og møte noen og finne kjemi og forhold og samboerskap. Ønsker så sårt en flott kar og samboer som vil ha et barn innen ikke for lang tid🙏❤️

Anonymkode: 1bb8f...613

For å finne denne flotte karen og kunne bli en god mor, er du jo helt nødt til å begynne med deg selv, og det tar tid. Du er 37 år og har ikke all verden med tid, derfor må du komme i gang så fort som mulig.  

Snu situasjonen opp-ned: Du er tilbake der du var for ti år siden (eller sist du opplevde ting som bra), og får en match på Tinder. Han er kjekk på bildene, bor i nærheten og virker hyggelig. Jo mer dere prater sammen, jo mer skurrer det for deg. Du finner etter hvert ut at han lever på sosialstønad fra NAV, fordi han synes det er "feil" å være på tiltak eller å bli ufør. Han besøker ikke venner. Han misliker familien sin, og forteller om hvordan de vil kontrollere livet hans. Han har midler tilgjengelig, men vil ikke ta dem i bruk, så han velger heller å svindle velferdsstaten. Han tør ikke å gå på butikken, og får fremmede til å handle for seg isteden. Han har ingen hobbyer eller fritidsaktiviteter, og du skjønner etter hvert at det er fordi han ikke tør å møte mennesker. Han er så bekymret for å treffe folk, at han lever på tørrvarer i ukevis for å slippe å gå på butikken. Tannlege og lege oppsøker han ikke, og selv om han kunne hatt bruk for en pyskolog og fått det gratis, så snakker han heller med en eller annen halvseriøs behandler på nett. Dere kan ikke møtes ute der folk ser dere, for det er skummelt. Han har heller ikke penger til å reise for å treffe deg, fordi han lever på et absolutt minimum. 

Ville du hatt barn med denne mannen? Kunne du sett for deg at denne mannen var en som kunne tilby barnet ditt stabile rammer? Til å begynne med handlet rådene i denne tråden om enkle ting som kommunikasjon og hvilke signaler de sender. Jo mer du har fylt på, jo tydeligere har det blitt at mange av utfordringene dine i datingmarkedet kommer av måten du velger å leve på: Uten kontakt med andre mennesker, får man det ubehagelig, og man blir utrent og klønete i møtene med andre. Du er ikke permanent skadet eller ødelagt, men du er helt nødt til å ta tilbake kontrollen over eget liv. Bli en sånn person du kunne tenke deg å møte. Hvis drømmen om et eget barn skal være oppnåelig, er du nødt til å begynne med store steg - fort. Det er enten å gjøre det i praksis, ved å komme deg ut og inn på butikken, besøke en venn osv., eller det er å oppsøke riktig og god behandling som kan ta tak i årsakene, hvis det å gjøre det i praksis blir for vanskelig. Du kan helt sikkert bli både en fin partner og mor i fremtiden, men akkurat nå vil du ikke kunne overbevise noen som helst om at du er klar for det. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nav mente jeg skulle leve på 343 kr på en hel mnd til mat og regninger🙄🤦‍♀️De så de 4000 kr min mor førte over til pc. Forklarte det var fra en nær gammel slektning og det skulle gå til pc fordi jeg ikke hadde pc og trengte det til studie jeg tar. Det driter de i og trakk det fra de 6250 kr. Til pass åt meg vil sikkert noen av dere si. Så nå bruker jeg av husleia til å betale gjeld. Flott det😤 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ananas. skrev:

For å finne denne flotte karen og kunne bli en god mor, er du jo helt nødt til å begynne med deg selv, og det tar tid. Du er 37 år og har ikke all verden med tid, derfor må du komme i gang så fort som mulig.  

Snu situasjonen opp-ned: Du er tilbake der du var for ti år siden (eller sist du opplevde ting som bra), og får en match på Tinder. Han er kjekk på bildene, bor i nærheten og virker hyggelig. Jo mer dere prater sammen, jo mer skurrer det for deg. Du finner etter hvert ut at han lever på sosialstønad fra NAV, fordi han synes det er "feil" å være på tiltak eller å bli ufør. Han besøker ikke venner. Han misliker familien sin, og forteller om hvordan de vil kontrollere livet hans. Han har midler tilgjengelig, men vil ikke ta dem i bruk, så han velger heller å svindle velferdsstaten. Han tør ikke å gå på butikken, og får fremmede til å handle for seg isteden. Han har ingen hobbyer eller fritidsaktiviteter, og du skjønner etter hvert at det er fordi han ikke tør å møte mennesker. Han er så bekymret for å treffe folk, at han lever på tørrvarer i ukevis for å slippe å gå på butikken. Tannlege og lege oppsøker han ikke, og selv om han kunne hatt bruk for en pyskolog og fått det gratis, så snakker han heller med en eller annen halvseriøs behandler på nett. Dere kan ikke møtes ute der folk ser dere, for det er skummelt. Han har heller ikke penger til å reise for å treffe deg, fordi han lever på et absolutt minimum. 

Ville du hatt barn med denne mannen? Kunne du sett for deg at denne mannen var en som kunne tilby barnet ditt stabile rammer? Til å begynne med handlet rådene i denne tråden om enkle ting som kommunikasjon og hvilke signaler de sender. Jo mer du har fylt på, jo tydeligere har det blitt at mange av utfordringene dine i datingmarkedet kommer av måten du velger å leve på: Uten kontakt med andre mennesker, får man det ubehagelig, og man blir utrent og klønete i møtene med andre. Du er ikke permanent skadet eller ødelagt, men du er helt nødt til å ta tilbake kontrollen over eget liv. Bli en sånn person du kunne tenke deg å møte. Hvis drømmen om et eget barn skal være oppnåelig, er du nødt til å begynne med store steg - fort. Det er enten å gjøre det i praksis, ved å komme deg ut og inn på butikken, besøke en venn osv., eller det er å oppsøke riktig og god behandling som kan ta tak i årsakene, hvis det å gjøre det i praksis blir for vanskelig. Du kan helt sikkert bli både en fin partner og mor i fremtiden, men akkurat nå vil du ikke kunne overbevise noen som helst om at du er klar for det. 

Syns du skal lese dette innlegget godt TS, reflektere over det og svare på det. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav mente jeg skulle leve på 343 kr på en hel mnd til mat og regninger🙄🤦‍♀️De så de 4000 kr min mor førte over til pc. Forklarte det var fra en nær gammel slektning og det skulle gå til pc fordi jeg ikke hadde pc og trengte det til studie jeg tar. Det driter de i og trakk det fra de 6250 kr. Til pass åt meg vil sikkert noen av dere si. Så nå bruker jeg av husleia til å betale gjeld. Flott det😤 

Anonymkode: 1bb8f...613

Her skriver du som en trassig tenåring. Slik en annen antydet, og du ville ha eksempel på. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, miss summers skrev:

Syns du skal lese dette innlegget godt TS, reflektere over det og svare på det. 

Her skriver du som en trassig tenåring. Slik en annen antydet, og du ville ha eksempel på. 

Herregud jeg stater et fakta om å leve under fattigdomsgrensa. 
Jeg ønsker virkelig å få fjernet denne tråden .

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke heng deg opp i det, du! Prøv å fokuser på det virkelige problemet, så kanskje du kommer en vei :) 

Anonymkode: 35be8...ec4

Ta å hør på Ida Fladen sin podcast der hun intervjuer Øyvind Sauvik. Han er 44 år og snakker som en på 19 år!! 

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...