Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud jeg stater et fakta om å leve under fattigdomsgrensa. 
Jeg ønsker virkelig å få fjernet denne tråden .

Anonymkode: 1bb8f...613

Du har penger som du VELGER å spare til bolig istedenfor å hjelpe deg selv nå. Hvor mye gjeld har du egentlig? Lånekassa er vel 1800 kr pr mnd? 

Anonymkode: 58e68...cff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.11.2020 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Daniel i farmen er så skjønn😍 Enige?

Anonymkode: 1bb8f...613

Dette for eksempel. Her høres du ut som en 16-åring.

Anonymkode: 99fe9...dcc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav mente jeg skulle leve på 343 kr på en hel mnd til mat og regninger🙄🤦‍♀️De så de 4000 kr min mor førte over til pc. Forklarte det var fra en nær gammel slektning og det skulle gå til pc fordi jeg ikke hadde pc og trengte det til studie jeg tar. Det driter de i og trakk det fra de 6250 kr. Til pass åt meg vil sikkert noen av dere si. Så nå bruker jeg av husleia til å betale gjeld. Flott det😤 

Anonymkode: 1bb8f...613

Nå må du begynne å ta ansvar for ditt eget liv, og slutte å skylde på alle andre. Du har PC, så du lyver jo til NAV, og du har penger som din far disponerer for deg - da ber du han overføre penger til deg. Skremmende hvor lite løsningsorientert du er! Forøvrig merkelig at en voksen dame på 37 år ikke kan disponere sine egne penger, er han vergen din?

Anonymkode: 85a65...c11

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du begynne å ta ansvar for ditt eget liv, og slutte å skylde på alle andre. Du har PC, så du lyver jo til NAV, og du har penger som din far disponerer for deg - da ber du han overføre penger til deg. Skremmende hvor lite løsningsorientert du er! Forøvrig merkelig at en voksen dame på 37 år ikke kan disponere sine egne penger, er han vergen din?

Anonymkode: 85a65...c11

Har da sagt HVORFOR han har de. PÅ GRUNN AV NAV!!!!Herregud hvor treige er dere da? Har for f ingen verge!!!

Jeg hadde jo ikke pc før jeg mottok de 4000 kr jeg brukte til pc i oktober. Altså nav har trekt de fra november mnd-utbetaling. Skulle hatt 6250,- men fikk kun 343+ husleie. Og nå har jeg betalt regninger med det som skulle gå til husleie. Da utgifter sto i kø på å bli betalt!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har penger som du VELGER å spare til bolig istedenfor å hjelpe deg selv nå. Hvor mye gjeld har du egentlig? Lånekassa er vel 1800 kr pr mnd? 

Anonymkode: 58e68...cff

Betaler ikke til Lånekassen for tiden. Betalt noen ting jeg har kjøpt på kreditt,RiksTV,noe annen nedbetaling,mat osv. 

Nå har jeg 400 kr resten av måneden🙄(heldigvis kjøpt inn hygieneartikler som varrer en stund+vaskemidler)

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har da sagt HVORFOR han har de. PÅ GRUNN AV NAV!!!!Herregud hvor treige er dere da? Har for f ingen verge!!!

Jeg hadde jo ikke pc før jeg mottok de 4000 kr jeg brukte til pc i oktober. Altså nav har trekt de fra november mnd-utbetaling. Skulle hatt 6250,- men fikk kun 343+ husleie. Og nå har jeg betalt regninger med det som skulle gå til husleie. Da utgifter sto i kø på å bli betalt!

Anonymkode: 1bb8f...613

Men hvor lenge tenker du å ruge på denne arven? Er det mye penger? Synes du ikke det er bedre om du nå får en bedre økonomisk tilværelse og skaffer deg en ordentlig psykolog? Så møte med NAV for å skaffe deg jobb!

Anonymkode: 99fe9...dcc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor lenge tenker du å ruge på denne arven? Er det mye penger? Synes du ikke det er bedre om du nå får en bedre økonomisk tilværelse og skaffer deg en ordentlig psykolog? Så møte med NAV for å skaffe deg jobb!

Anonymkode: 99fe9...dcc

Ca 130 000. Har brukt endel av det til nedbetaling av gjeld tidligere i år+Pc. Nesten 100 000 på aksjer  og der har det hatt god avkastning med stabil oppadgående kurve. Veit ikke hvor mye der er nå. Off nå har jeg delt mye her😳🙈

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 130 000. Har brukt endel av det til nedbetaling av gjeld tidligere i år+Pc. Nesten 100 000 på aksjer  og der har det hatt god avkastning med stabil oppadgående kurve. Veit ikke hvor mye der er nå. Off nå har jeg delt mye her😳🙈

Anonymkode: 1bb8f...613

Har mistet litt oversikten egentlig for fikk gevinst på 15 000,- som blei tatt ut og betalte gjeld av disse. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 130 000,- men driver og syter over at Nav ikke gir deg "nok" sosialstønad. Det er jo helt latterlig, vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Jada, du vil bruke pengene til bolig, men det kan du uansett se langt etter uten en jobb. Og jeg har ikke troa på at noe ved din situasjon kommer til å endre seg med de holdningene du har. Tråden burde slettes, dette her er bare trist 

Anonymkode: a7a6e...d64

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mistet litt oversikten egentlig for fikk gevinst på 15 000,- som blei tatt ut og betalte gjeld av disse. 

Anonymkode: 1bb8f...613

OK. Da kunne du latt aksjene være i fred, og brukt litt av den frie kapitalen til å bedre livskvaliteten din. Husk at du lever i dag også. Ikke bare i fremtiden. 
 

Det er dessverre også slik at du ikke får lån uten fast jobb. 100% helst. Så du må nok belage deg på at det tar en stund før du kan kjøpe noe bolig. Desto større grunn til å tenke mer på hva du trenger i dag.

Anonymkode: 99fe9...dcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at skattepengene vi andre betaler går til noe fornuftig. 

Anonymkode: 6faf4...336

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har da sagt HVORFOR han har de. PÅ GRUNN AV NAV!!!!Herregud hvor treige er dere da? Har for f ingen verge!!!

Jeg hadde jo ikke pc før jeg mottok de 4000 kr jeg brukte til pc i oktober. Altså nav har trekt de fra november mnd-utbetaling. Skulle hatt 6250,- men fikk kun 343+ husleie. Og nå har jeg betalt regninger med det som skulle gå til husleie. Da utgifter sto i kø på å bli betalt!

Anonymkode: 1bb8f...613

Som sagt, da ber du din far overføre en pengesum. Slutt å gjøre ting vanskeligere enn det det er.

Anonymkode: 85a65...c11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang ber du om å få pengene fra foreldrene dine kontant 😉

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK. Da kunne du latt aksjene være i fred, og brukt litt av den frie kapitalen til å bedre livskvaliteten din. Husk at du lever i dag også. Ikke bare i fremtiden. 
 

Det er dessverre også slik at du ikke får lån uten fast jobb. 100% helst. Så du må nok belage deg på at det tar en stund før du kan kjøpe noe bolig. Desto større grunn til å tenke mer på hva du trenger i dag.

Anonymkode: 99fe9...dcc

Foreldra mine skal hjelpe meg i starten med boligkjøp så skal jeg ta over når jeg får fast inntekt. De har hjulpet mitt søsken også. Hen har faktisk full bsu enda. Og kjøpte leilighet for snart 6 år siden.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nav mente jeg skulle leve på 343 kr på en hel mnd til mat og regninger🙄🤦‍♀️De så de 4000 kr min mor førte over til pc. Forklarte det var fra en nær gammel slektning og det skulle gå til pc fordi jeg ikke hadde pc og trengte det til studie jeg tar. Det driter de i og trakk det fra de 6250 kr. Til pass åt meg vil sikkert noen av dere si. Så nå bruker jeg av husleia til å betale gjeld. Flott det😤 

Anonymkode: 1bb8f...613

Sosialhjelp er for de som ikke har penger, og de pengene skal kun gå til livsviktige ting. Det vil si at absolutt alle penger som dukker opp på kontoutskriften din er penger du skal bruke til det formålet før du får utbetalt sosialstønad. Dette er allmennkunnskap. Sosialhjelp er ikke penger man mottar for å kunne studere.

Vet av mennesker som har gjort det samme som du gjorde, og fått beskjed om å selge PC-en.

Hvordan skal du få betalt husleien? Har du betalt han som handlet for deg?

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosialhjelp er for de som ikke har penger, og de pengene skal kun gå til livsviktige ting. Det vil si at absolutt alle penger som dukker opp på kontoutskriften din er penger du skal bruke til det formålet før du får utbetalt sosialstønad. Dette er allmennkunnskap. Sosialhjelp er ikke penger man mottar for å kunne studere.

Vet av mennesker som har gjort det samme som du gjorde, og fått beskjed om å selge PC-en.

Hvordan skal du få betalt husleien? Har du betalt han som handlet for deg?

Anonymkode: eb57f...94e

Nei,men det var øremerka en pc siden jeg ikke hadde hatt det på et år da den forrige ble ødelagt etter 4,5 år. Alle trenger en pc,og til bruk til nettstudie og hjemmeeksamen trengte denne høsten. Ikke snakk om å selge noen pc nå nei!

 

De sa jeg skulle søke lånekassa til studie men av en grunn jeg ikke vil legge ut om her så kan jeg ikke motta støtte fra Lånekassen. Men burde det,for har brukt 6000 kr på studie/bøker etc. Dette har jeg lagt av fra det jeg har fått utbetalt.

 

Har betalt tilbake han fyren ja+litt godgjøring. Var grusomt å være forsinket og ikke kunne gjøre opp for seg. Har også betalt 7 regninger rett ut. Så jævlig godt med alt som er betalt!🙏
 

Må vel bruke av gavepengene mine da. Må betale 570,- for pass også.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tanke på ditt mål om ha leilighet og partner på nyåret, hva tenker du om progresjonen du har hatt siden slutten av august til nå? 

Anonymkode: cdb8e...c12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type jobber kan du få når du er ferdig å studere? 

Anonymkode: 87f26...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man mister noen leveår på å ha gått ensom og lite sosial over en lang periode?

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...