Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist og skremmende at du ikke ser selv at du trenger hjelp. Du klarer nesten ikke fungere i hverdagen, men hjelp skal du ikke ha. Denne psykologen du snakker med på nett er nok bortkastet i din situasjon når du allerede er så isolert som du er med angst.  

Du hadde trengt noen som er fysisk tilstede som kan utfordre deg. En psykolog kan f.eks være med deg på butikken, og hen kan stå utenfor mens du går inn med jobbsøknad en plass du kunne tenke deg å jobbe - da utfordres du - samtidig som du kjenner på mestringsfølelsen. Men hvem vet, kanskje du egentlig trives sånn som du har nå, siden du ikke tar mer tak. 

Anonymkode: 85a65...c11

Trist, men må si meg enig. Dette går jo ikke framover på noen måte, selv om tråden ble laget i august. Det er ikke flere råd å komme med, vi bare gjentar jo oss selv hele tiden.

Når du TS sitter inne som du gjør dag etter dag, uten fysisk kontakt med andre, får du bare mer tid til å gruble og engste deg. Du må ta tak. Dra på møte med NAV, få arbeidspraksis eller tiltak eller hva det heter (selv om du synes det er nedverdigende; det må da være enda mer nedverdigende å motta sosialhjelp??) og ikke minst må du få deg et ordentlig behandlingsopplegg. Og da mener jeg ikke at du skal legges inn på psykiatrisk, men at du skal få hjelp av en psykolog slik den jeg siterer over her foreslår. Noe mer enn bare en online psykolog du mailer med nå og da, det er ikke nok. Løsningene ligger der, men som alle her tidligere har påpekt, så er det DU som må få ballen til å rulle. 

Anonymkode: a7a6e...d64

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor slettet du han på snap? Hva spurte du om på messenger? 
Hvis han faktisk var interessert i å møte deg forrige helg, så er det vel ikke usannsynlig at det vil kunne skje selv om det ikke ble i går ( var det der du håpte?).

Anonymkode: e5009...233

Fordi jeg tenkte han ikke ville mere siden han ikke svarte på det siste jeg sendte den natta. Var av vibratoren(med lyd😂) da så kan skjønne det litt kanskje I dunno😂

Spurte om det rakk med det som skjedde natta før eller noe lignende han svarte hva rakk etc. 

Forventet ikke noe i går nei. Han ville komme midt på natta forrige helg eller var det helga før kanskje. Hadde det månedlige så ville ikke møte en fyr første gang med sex med brannbil uansett han har vært keen og tror han vil. Det er vel jeg som har bremsa litt. Vil være litt smashing når vi skal møtes da. Kunne trengt selvbruning også da man er meget bleik nå. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist og skremmende at du ikke ser selv at du trenger hjelp. Du klarer nesten ikke fungere i hverdagen, men hjelp skal du ikke ha. Denne psykologen du snakker med på nett er nok bortkastet i din situasjon når du allerede er så isolert som du er med angst.  

Du hadde trengt noen som er fysisk tilstede som kan utfordre deg. En psykolog kan f.eks være med deg på butikken, og hen kan stå utenfor mens du går inn med jobbsøknad en plass du kunne tenke deg å jobbe - da utfordres du - samtidig som du kjenner på mestringsfølelsen. Men hvem vet, kanskje du egentlig trives sånn som du har nå, siden du ikke tar mer tak. 

Anonymkode: 85a65...c11

Dere har rett. Mine foreldre har sagt dette i flere år. Det er JEG som må gjøre noe men utsetter alt. Jeg mener jeg klarer mer enn jeg tror,bare jeg kommer i gang. Men det er det å komme i gang jeg har slitt med noen år. Når jeg er i flytsonen så klarer jeg mye og får god mestringsfølelse. Det jeg må bygge videre på som en annen online psykolog sa en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist, men må si meg enig. Dette går jo ikke framover på noen måte, selv om tråden ble laget i august. Det er ikke flere råd å komme med, vi bare gjentar jo oss selv hele tiden.

Når du TS sitter inne som du gjør dag etter dag, uten fysisk kontakt med andre, får du bare mer tid til å gruble og engste deg. Du må ta tak. Dra på møte med NAV, få arbeidspraksis eller tiltak eller hva det heter (selv om du synes det er nedverdigende; det må da være enda mer nedverdigende å motta sosialhjelp??) og ikke minst må du få deg et ordentlig behandlingsopplegg. Og da mener jeg ikke at du skal legges inn på psykiatrisk, men at du skal få hjelp av en psykolog slik den jeg siterer over her foreslår. Noe mer enn bare en online psykolog du mailer med nå og da, det er ikke nok. Løsningene ligger der, men som alle her tidligere har påpekt, så er det DU som må få ballen til å rulle. 

Anonymkode: a7a6e...d64

Er enig i alt du skriver. Jeg går turer hver dag men er alene med alt jeg gjør. Fikk et panikkanfall i natt pga det er på natten jeg merker mest ensomheten og det er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Jean-Jaques skrev:

86 sider lang tråd om d her, wow😵

Ja, har blitt en ganske trist tråd etterhvert. 
Fra starten av presenterte ts seg som et catch for de som kunne treffe henne, til å utvikle seg til sannheten, et noe annet tilfelle. Mulig dette er vanlig i Tinderkretser, ikke vet jeg. Men trist er det i alle fall. Ts er ikke i nærheten av å kunne satse på mann og barn, selv om det er det hun ønsker seg mest i verden. At hun først må gå orden på seg selv, går ikke inn. 

Tenk om hun hadde brukt tiden fra hun startet denne tråden til nå, med å jobbe med seg selv! Det er ganske tydelig at dette skjer ikke. Synd for ts. 

Anonymkode: 7f0c0...32a

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har blitt en ganske trist tråd etterhvert. 
Fra starten av presenterte ts seg som et catch for de som kunne treffe henne, til å utvikle seg til sannheten, et noe annet tilfelle. Mulig dette er vanlig i Tinderkretser, ikke vet jeg. Men trist er det i alle fall. Ts er ikke i nærheten av å kunne satse på mann og barn, selv om det er det hun ønsker seg mest i verden. At hun først må gå orden på seg selv, går ikke inn. 

Tenk om hun hadde brukt tiden fra hun startet denne tråden til nå, med å jobbe med seg selv! Det er ganske tydelig at dette skjer ikke. Synd for ts. 

Anonymkode: 7f0c0...32a

Du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

66F9393D-E8CB-4D7F-BAFC-3506AF5BDF9F.jpeg

DABB5749-12DF-4AF7-881C-CD5AD2C0399B.jpeg

D5F5D70A-2B27-4E44-A9F9-99586DE58FF1.jpeg

Hvis man er syk og ikke blir raskt bedre, så går man til legen. Det virker som du tror at siden du har en årsak og forklaring på hvorfor du har angst så kan du fikse det selv ved å ta deg sammen. Det fungerer ikke slik. 

Mange fysisk og psykisk syke har en forklaring på hvorfor de er syke. Noen har lungekreft fordi de har røyket. Noen har angst fordi de har isolert seg elle har en ikke optimal oppvekst. Det har ikke noe å si hvorfor man er dårlig. Man blir raskere bedre og har større sannsynlighet for å forbli frisk hvis man får god hjelp. Jo raskere man får god hjelp jo bedre. 

Alt jeg leser i innlegget ditt er at det er viktig at du tar dette på alvor og får hjelp. Du fremstår desverre som en mye mer alvorlig  case når du nekter kvalifisert hjelp. Sier ikke at det gjelder deg, men det som kjenneregber de mest alvorlige psykiske lidelsene er nettopp det å ikke se alvorligheten og ikke ta imot hjelp. 

Alternativt så kan du jo bare vasle ut døra å gå på butikken i dag. Ikke i morgen, når du får penger, når stjernene står i posisjon. I dag. 

Anonymkode: cdb8e...c12

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at det er vondt og vanskelig å være ensom. Men skal du kunne gjøre noe med det, så må du ta tak i angsten. Det nytter ikke å bare skrive om at du er enig i det folk skriver og at du har det vondt og vanskelig hvis du ikke faktisk, reelt, gjør noe med det. Da vil du fortsette å være ensom og isolert.

Anonymkode: d663d...701

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

66F9393D-E8CB-4D7F-BAFC-3506AF5BDF9F.jpeg

DABB5749-12DF-4AF7-881C-CD5AD2C0399B.jpeg

D5F5D70A-2B27-4E44-A9F9-99586DE58FF1.jpeg

J er ensom j også, men d der er noe overdrevet synes j. Å sammenligne ensomhet med 15 sigg/dag blir å overdrive.

d er også opptil hver enkelt hva en gjør ut av d.

tenker på Lars monsen j. Han klarte seg i ukesvis og månedsvis uten å se noen engang, og trivdes!

så utrolig hva som går, om man vil litt selv og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og omvendt: utrolig hvor lite man får til, når man har bestemt seg for å få til nesten ingenting. 

Gjelder meg selv også d, har ting å ta tak i j og

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å møte mange kjekke menn i din alder, men du finner de i alle fall ikke inne i din egen leilighet. Kanskje på nett, men da må du møte de du chatter med. Du må ha hobbyer og interesser og et sosialt nettverk hvor du potensielt kan møte menn. Kanskje er ikke drømmemannen din i Norge en gang? Du må ha selvtillit og føle deg bra med selv, og være fornøyd med å leve som singel. Du får en annen utstråling da. Dersom du ikke trener, start med det. Du må bli din egen bestevenn, behandle kroppen din som et tempel og være snill mot deg selv. Start med å bygge deg opp psykisk og fysisk og la det som kommer, komme. 

Anonymkode: ec1bb...49b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man blakk med lite mat igjen da. Og gjeld som står i kø på å bli betalt. Travelt dette. Får ikke til å printe ut så da får en ikke utbetalt. Nav må ha kontoutskrift. Arg altså!😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da er man blakk med lite mat igjen da. Og gjeld som står i kø på å bli betalt. Travelt dette. Får ikke til å printe ut så da får en ikke utbetalt. Nav må ha kontoutskrift. Arg altså!😣

Det var da litt tafatt, da. 

Du kan google hvorfor du ikke får det til hjemme hos deg.
Du kan printe hos noen du kjenner.
Du kan printe hos nærmeste bibliotek.

Anonymkode: d663d...701

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke bare ordne det digitalt? Måtte søke sosialhjelp i våres selv, da tiltaket jeg gikk på brått ble kuttet ut pga. korona. Sendte bare inn PDF-vedlegg av kontoutskrifter.

Anonymkode: 1027d...ca7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare ordne det digitalt? Måtte søke sosialhjelp i våres selv, da tiltaket jeg gikk på brått ble kuttet ut pga. korona. Sendte bare inn PDF-vedlegg av kontoutskrifter.

Anonymkode: 1027d...ca7

De har ingen e-post adresse jeg kan sende til lokalt. Sender ikke til den sentrale i Oslo.

Jeg får det vanligvis til på vanlig pc men jævlig til styr på denne chromebooken. Var en feiltakelse å kjøpe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingen e-post adresse jeg kan sende til lokalt. Sender ikke til den sentrale i Oslo.

Jeg får det vanligvis til på vanlig pc men jævlig til styr på denne chromebooken. Var en feiltakelse å kjøpe det. 

Åja haha nå demret det litt. Kan sende over søknaden digitalt,ja. Problemet med denne chromebooken er at jeg finner ikke igjen det jeg lagrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...