Gå til innhold

Wera1 sin prøverdagbok ☆

Wera1

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Wera1 skrev:

Leser så mange steder at det er anbefalt å ha samleie annenhver dag i den fertile perioden. Jeg har lyst å kjøre på hver dag for å garantert ikke misse EL.. noen som vet?

Kjør på hver dag! Det man hører om "annenhver dag" er for dem som ikke vet når EL er. Er ikke alle prøvere som kartlegger så nøye som enkelte av oss her med tester, temping osv. osv, Derfor anbefales sex annenhver dag, for da misser man ikke EL uansett. Eneste unntaket til å kjøre på hver dag er dersom mannen har vært på utredning og fått beskjed om at det er dårlig futt i soldatene. Da har jeg hørt at man bør spare opp litt og gjøre dem sterke, ellers blir det mye løskrutt. Men om det ikke er tilfelle hos mannen så er det virkelig bare å kjøre på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Amatariel skrev:

Kjør på hver dag! Det man hører om "annenhver dag" er for dem som ikke vet når EL er. Er ikke alle prøvere som kartlegger så nøye som enkelte av oss her med tester, temping osv. osv, Derfor anbefales sex annenhver dag, for da misser man ikke EL uansett. Eneste unntaket til å kjøre på hver dag er dersom mannen har vært på utredning og fått beskjed om at det er dårlig futt i soldatene. Da har jeg hørt at man bør spare opp litt og gjøre dem sterke, ellers blir det mye løskrutt. Men om det ikke er tilfelle hos mannen så er det virkelig bare å kjøre på.

Herlig, da kjører vi på hver dag! Hvertfall denne pp’en :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fertilitetsklinikkene ønsker at mannen har utløsning annenhver dag helst, da kroppen skal regenerere gode soldater i mellomtiden 😅 mannen skal ha utløsning 48 t før han avgir sædprøve f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Neutral90 skrev:

Fertilitetsklinikkene ønsker at mannen har utløsning annenhver dag helst, da kroppen skal regenerere gode soldater i mellomtiden 😅 mannen skal ha utløsning 48 t før han avgir sædprøve f.eks

Vi fikk beskjed om sex to ganger om dagen rundt EL, fra fertilitetsklinikken. Samboer hadde ikke den aller beste sædprøven. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 3 dager med masse elslim har jeg ikke funnet noe av det i dag, stakk til og med fingeren godt inn for å lete 🙈 Som jeg har forstått det da kan det tenkes at EL muligens har vært i går, eller kanskje idag? Vi har lagt inn støtet skikkelig denne syklusen, og hatt samleie minst annen hver dag (hver dag disse dagene med elslim). Føles som en eeevighet til jeg kan teste! 😑Tenker å teste neste lørdag, da er jeg ca 10/11 dpo. Håper tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om EL var i går eller i dag, så er det deilig å tre over på "den andre siden" :heiajente: Høres ut som dere har investert i mange aksjer, så da blir det spennende!! Håååper uken går fort ja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har iallfall sikret dere godt med samleie uansett hvilken dag eggløsning endte opp med å være på, så da krysser jeg fingrene for dere og gleder meg til testing om en uke😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CA 8 DPO

Tiden sneeegler seg av gårde. Heldigvis har jeg en hektisk jobb hvor jeg ikke rekker å tenke så mye på andre ting. Våknet med ømme pupper i dag, men tenker det kan skyldes en joggetur med litt for dårlig sportsbh igår kanskje? Prøver å ikke få forhåpninger 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amatariel skrev:

Spennende her 😀 Når tenker du å ta første test?

Tidligst fredag - 10dpo 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende her fremover da😃🤞🏻  Vi ligger helt likt også☺️ Min erfaring er også at det egentlig ikke er vits i å teste før 10 dpo, sist jeg ble gravid så testet jeg 8 og 9 dpo med tidlig test og fikk negativ! Hadde jeg testet 10 dpo så er jeg veldig sikker på at jeg hadde skimtet noe, selv om 10 dpo også kan være tidlig til flere 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Love90 skrev:

Så spennende her fremover da😃🤞🏻  Vi ligger helt likt også☺️ Min erfaring er også at det egentlig ikke er vits i å teste før 10 dpo, sist jeg ble gravid så testet jeg 8 og 9 dpo med tidlig test og fikk negativ! Hadde jeg testet 10 dpo så er jeg veldig sikker på at jeg hadde skimtet noe, selv om 10 dpo også kan være tidlig til flere 😊 

Ja det er veldig spennende. Merker jeg har utrolig lyst å teste imorgen tidlig (9dpo), men skal prøøøve å holde meg i skinnet å vente til fredag. Har uansett bare 1 tidligtest liggende, resten er vanlige tester fra babyplan. Veldig gøy at vi ligger helt likt! 😍 Måtte legge igjen noen ord i din dagbok, som jeg forresten snikleser i støtt og stadig!  Er veldig spent på din vegne og håper det klaffer for oss begge to ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 DPO

Når jeg skulle teste i dag før jobb oppdager jeg at jeg er helt fri for tidligtester. Trodde jeg hadde 1 igjen, men har nok sett feil. Prøvde likevel å teste med en vanlig test fra babyplan, og det kom en svaaak strek. Klarer ikke se om den er grå eller rosa. 

4449F531-C7F7-4B69-BE2A-8A7804D26CF1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wæ - denne så jeg lett, og jeg sitter på en dårlig pc-skjerm nå. Ikke verst å få den igjennom ditt kamera og min PC så tidlig som dpo. Her tror jeg absolutt det er noe på gang 😁

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...