Gå til innhold

Wera1 sin prøverdagbok ☆


Wera1

Anbefalte innlegg

Etter å fulgt med i diverse andre prøvedagbøker en stund, har jeg jammen lyst til å lage meg min egen nå når jeg og samboer endelig har bestemt oss for å prøve å bli gravid! Synes det er hyggelig å ha et sted å dele litt tanker og diverse, siden vi ikke ønsker å fortelle noen at vi prøver enda ☺️


Har tidligere hatt en graviddagbok her inne (i Januar 2020), men den ble desverre bare 4-5 innlegg i før jeg mistet, 1 uke etter jeg fant ut at jeg var gravid. Den gang var graviditeten et «uhell» vi ble overrasket over, men som veldig raskt ble noe vi kjente vi virkelig ønsket! Da vi mistet ble vi veldig triste i starten, spesielt jeg. Vi snakket litt frem og tilbake om vi skulle begynne å prøve på ordentlig etter blødningen, men vi endte opp med å la være, og heller fokusere på jobb og det sosiale en liten stund til. 
 

Men NÅ er vi begge veldig klare for å sette i gang med prøvingen! I skrivende stund er jeg på siste dag av TR. Vi tenker å ha samleie ca. annenhver dag/når det passer oss fremover, og spesielt mye i den fertile uken. Følger syklusen på en app (har sånn nogenlunde stabil syklus), så satster på at vi har sånn halvveis kontroll på EL, haha. 
 

Litt om oss: Jeg er 23, og min samboer er 28. Vi har vært sammen i 5 år, og samboere i snart 4 av de. Begge er ferdigutdannet og jobber 100% i fast jobb. Vi kjøpte oss hus i 2019 så vi har mer en nok plass til en liten bebis 🥰 Nå er tiden inne for en ny hverdag, kjenner vi. 
 

Denne teksten ble lang ser jeg, så avslutter her. På gjensyn, dagbok!

Endret av Wera1
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surrer litt med KG nå og siterte meg selv 😂 Får ikke til å slette det heller. Jaja!

Endret av Wera1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge deg! 😁 Trist å høre at du mistet sist, det er en helt forferdelig opplevelse😔 Masse lykke til med prøvingen, håper det går fort for dere😁🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen så mye hit :smilyblomst: Og gratulerer med dagbok - det er virkelig kjekt å ha. Veldig spennende tid dette altså, å prøve på førstemann 💓 Håper å heie deg helt frem i mål! Forhåpentligvis får du en kort prøvedagbok ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2020 den 21.29, Hopptimisten skrev:

Blir spennende å følge deg! 😁 Trist å høre at du mistet sist, det er en helt forferdelig opplevelse😔 Masse lykke til med prøvingen, håper det går fort for dere😁🤞🏼

 

På 20.8.2020 den 23.01, Amatariel skrev:

Velkommen så mye hit :smilyblomst: Og gratulerer med dagbok - det er virkelig kjekt å ha. Veldig spennende tid dette altså, å prøve på førstemann 💓 Håper å heie deg helt frem i mål! Forhåpentligvis får du en kort prøvedagbok ;)

Tusen takk dere 🥰 Gleder meg masse til å oppdatere videre her inne! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i prøvesamfunnet!😁 Vi har veldig like livssituasjoner, så like at jeg følte jeg leste om meg selv😂 Blir veldig morsomt å følge deg videre❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.8.2020 den 14.54, Noldi skrev:

Velkommen inn i prøvesamfunnet!😁 Vi har veldig like livssituasjoner, så like at jeg følte jeg leste om meg selv😂 Blir veldig morsomt å følge deg videre❤️

Tusen takk, Noldi! Så gøy at vi er i såpass like livssituasjoner! 😄 Så koselig at du vil følge meg videre 🥰 Leste gjennom dagboken din også - og la igjen en liten kommentar, blir veldig spennende og følge deg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på syklusdag 11, og igår la vi de aller første aksjene som prøvere 👏🏻 Det var skikkelig stas! Er ikke inne i den fertile uken enda, men det skader vel aldri å kose seg litt ekstra :ler: Nå ser jeg fram mot EL, har vanligvis myyyye el-slim dagene før EL! Venter spent 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare tre dager foran deg i syklusen 😄 Vi er også i gang med aksjeinnskudd. Syns annenhver dag er veldig greit. Da holder man både sexlivet aktivt (liker ikke når sex rundt EL blir plikt), og man sikrer seg i tilfelle kroppen skal finne på noe rart som f.eks tidlig EL.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2020 den 14.03, Amatariel skrev:

Jeg er bare tre dager foran deg i syklusen 😄 Vi er også i gang med aksjeinnskudd. Syns annenhver dag er veldig greit. Da holder man både sexlivet aktivt (liker ikke når sex rundt EL blir plikt), og man sikrer seg i tilfelle kroppen skal finne på noe rart som f.eks tidlig EL.

Så kjekt med noen som er såpass nærme i syklus, spennende! 😄 Helt enig i tankegangen din med samleie annenhver dag! Kroppen kan virkelig vise seg å være rar noen ganger, så da vil vi sikre oss så godt som vi kan gjennom syklusen 👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på syklusdag 16, og i følge appen FLO (hvor jeg har tracket syklusen min i over 1 år) skal eggløsning finne sted i dag. Jeg er jammen ikke så sikker på om det er rett, da jeg nesten alltid bruker å ha mye el slim dagene før el. Det har jeg ikke sett noe til enda... 🧐 Så det er vel egentlig det jeg venter mest på. Et slags tegn om at EL kommer, i og med at jeg ikke temper eller tester etter den. Sjekket syklusgrafen min i appen nettopp og syklusen har jo heller ikke vært sååå stabil i løpet av året som jeg husket den som.. 😅 På 1 år har korteste syklus vært på 28 dager, og lengste på 40 dager. Min gjennomsnittlige syklus ligger på 33 dager. Så flo sin indikasjon på eggløsning og så videre tar jeg ikke 100% bokstavelig. Kanskje jeg begynner å tempe eller teste hvis det ikke skulle klaffe for oss de første månedene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært helt supert om app'en var presis! Men kjedelig at du ikke har fått EL-slim enda... håper ikke du som meg må vente lenge på EL 😕 Jeg ville nok anbefalt deg og kjøpe billige teststrimler for å teste etter EL. Men samtidig skjønner jeg om du bare vil vente og se noen måneder. Det er jo ikke alle som har det like travelt... jeg må bli gravid (med en spire som holder) innen våren til neste år, ellers blir det ikke flere barn på oss :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge med 😃 

håper du får EL snart! Jeg også har masse EL slim i 3 dagen, med eggløsningsdagen. Er veldig kjekt å ha for da vet man jo når man er mest fruktbar😃 håper det dyrebare slimet dukker opp snart! Men hvis du som regel har 33 dagers syklus og du nå er på syklusdag 16 så er det vel fortsatt 2-3 dager til eggløsning hvis du har 14 dager fra EL til TR, som de fleste har 😃 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Amatariel skrev:

Hadde jo vært helt supert om app'en var presis! Men kjedelig at du ikke har fått EL-slim enda... håper ikke du som meg må vente lenge på EL 😕 Jeg ville nok anbefalt deg og kjøpe billige teststrimler for å teste etter EL. Men samtidig skjønner jeg om du bare vil vente og se noen måneder. Det er jo ikke alle som har det like travelt... jeg må bli gravid (med en spire som holder) innen våren til neste år, ellers blir det ikke flere barn på oss :( 

Ja det hadde jo virkelig vært fantastisk om man kunne stolt 100% på apper! Det kan godt være jeg bestiller billige teststrimler for å teste etter EL hvis det ikke klaffer denne måneden. Vi har det ikke travelt, men det er jo veldig kjekt å ha kontroll på EL ☺️ Jeg har fulgt med litt i dagboken din og jeg håper virkelig virkelig det klaffer for dere med sistemann snart ❤️ Krysser både fingre og tær! 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Love90 skrev:

Hei! Her vil jeg følge med 😃 

håper du får EL snart! Jeg også har masse EL slim i 3 dagen, med eggløsningsdagen. Er veldig kjekt å ha for da vet man jo når man er mest fruktbar😃 håper det dyrebare slimet dukker opp snart! Men hvis du som regel har 33 dagers syklus og du nå er på syklusdag 16 så er det vel fortsatt 2-3 dager til eggløsning hvis du har 14 dager fra EL til TR, som de fleste har 😃 

Hei 😄 Så koselig at du vil følge med i dagboken min! Det setter jeg pris på ☺️ Jeg våknet faktisk med tidenes EL slim i dag (jippi!) så jeg vekket kjæresten rett etterpå så vi rakk en runde før jobb 🙈 Blir så spennende fremover! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wera1 skrev:

Hei 😄 Så koselig at du vil følge med i dagboken min! Det setter jeg pris på ☺️ Jeg våknet faktisk med tidenes EL slim i dag (jippi!) så jeg vekket kjæresten rett etterpå så vi rakk en runde før jobb 🙈 Blir så spennende fremover! 

Så bra! Da er vel EL like i nærheten 😄 du vet ikke hvor mange dager du pleier å ha EL slim? Eller varier det fra syklus til syklus? Hos meg slår det aldri feil med noe annet enn 3 dager, så jeg hadde sikkert egentlig ikke trengt å teste etter EL, men gjør det allikevel for å være sikker på at den blir positiv. Sist vi var prøvere og så langt denne gangen så har testen alltid vært positiv på dag 2 med EL slim 😃 kanskje det er noe sånt hos deg også? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Whoo så kjekt med EL-slim! Det må være deilig å ha et slikt kroppslig klart tegn! Etter x år som prøver og 7 graviditeter bak meg har jeg -aldri- sett noe til det. Så veldig misunnelig på det :lol: Herlig at det ble aksjer inn før jobb i dag også. Lykke til!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Love90 skrev:

Så bra! Da er vel EL like i nærheten 😄 du vet ikke hvor mange dager du pleier å ha EL slim? Eller varier det fra syklus til syklus? Hos meg slår det aldri feil med noe annet enn 3 dager, så jeg hadde sikkert egentlig ikke trengt å teste etter EL, men gjør det allikevel for å være sikker på at den blir positiv. Sist vi var prøvere og så langt denne gangen så har testen alltid vært positiv på dag 2 med EL slim 😃 kanskje det er noe sånt hos deg også? 😃

Er faktisk usikker på hvor mange dager jeg pleier å ha, sjekket om jeg har registrert det tidligere i appen men det hadde jeg ikke. Jeg har ikke hatt noe slim idag, enda jeg har stukket en finger inn for å lete 😅 Vil det si at EL mest sannsynlig var igår, eller i dag da? Merker jeg ble litt usikker nå... 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Wera1 skrev:

Er faktisk usikker på hvor mange dager jeg pleier å ha, sjekket om jeg har registrert det tidligere i appen men det hadde jeg ikke. Jeg har ikke hatt noe slim idag, enda jeg har stukket en finger inn for å lete 😅 Vil det si at EL mest sannsynlig var igår, eller i dag da? Merker jeg ble litt usikker nå... 🧐

Hos meg så har jeg ikke EL slim i et i 3 dager, men det kommer og går for hver gang jeg er på do, de gangene midt i de 3 dagene jeg har EL slim og jeg ikke ser noe eller kjenner det, så er det skikkelig vått inni der😅 også kan EL slimet komme igjen om noen timer liksom 😅 men kan jo også være at du har hatt EL nå også 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering selv om det ikke skjer så alt for mye spennende her. Jeg hadde el slim av og på i 3 dager, til og med 1 september. Tenker eggløsning muligens kan ha vært 2 september da? Isåfall regner jeg meg som ca 5 dpo idag. Tenker å teste en gang i helgen med tidligtest fra babyplan. Muligens lørdagsmorgen, da er jeg ca. 10 dpo. Er dog redd det er for tidlig i og med at jeg ikke er helt sikker på eggløsningen.. Får se det litt an i helgen tenker jeg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...