Gå til innhold

Wera1 sin prøverdagbok ☆


Wera1

Anbefalte innlegg

Spennende! 😄 Det som er "fint" med tidligtesting er jo at det er en sjanse til å skimte en strek og virkelig få adrenalinet til å bruse (=gøy og spennende), men dersom man ikke ser noe kan man slå seg til ro med at det bare var for tidlig ;) Lykke til!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Amatariel skrev:

Spennende! 😄 Det som er "fint" med tidligtesting er jo at det er en sjanse til å skimte en strek og virkelig få adrenalinet til å bruse (=gøy og spennende), men dersom man ikke ser noe kan man slå seg til ro med at det bare var for tidlig ;) Lykke til!  

Er så veldig spennende ja! Hadde vært så gøy om jeg kunne skimte en strek! 😄 Tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde meg fra å teste før jobb idag (9dpo). Testen var blendahvit 😕 Tror jeg venter til søndag (11dpo) med å teste igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo er jo veldig tidlig da, og absolutt ikke uvanlig at man tester negativt da (maaange her inne som ikke tester tydelig positivt før ikm også), så håpet er absolutt ikke ute😍 Gleder meg til oppdatering på søndag😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet på morgenurin idag (11dpo) - den var heeelt blendahvit. Tror ikke jeg kommer til å bruke flere tester nå framover egentlig, venter og ser om mensen kommer tenker jeg ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En stund siden sist nå. Jeg fikk mensen 1 dag «forsinket», etter en syklus på 33 dager. Selvfølgelig litt skuffet over at det ikke gikk, men hadde ikke helt forventet at det skulle klaffe så fort heller! Har faktisk ikke mindre enn 3 gode venner som er gravide nå, så koser meg på vegne av deres graviditet ☺️ Håper at vi ikke kommer så alt for langt bak, hadde vært gøy med barn født samme år sammen med gode venner. Ser fram til en ny pp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med oppdatering her igjen, selv om det var en kjedelig en... dritt med mensen. Men godt å se fremover! Jeg er sikker på at du kan joine dine gravide venninner snart. Jeg er CD2 i dag, så vi får starte med friskt mot på nytt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden sist nå. Denne måneden har gått så fort. I dag er jeg 8 dpo, og jeg er så spent på om det har klaffet denne måneden. Det er skummelt å tenke, men jeg føler virkelig det har klaffet.. jeg føler meg annerledes. I natt drømte jeg at jeg var gravid, det var så fint. Har sååå lyst å teste i dag, men det er så tidlig, og da blir det isåfall på ettermiddagsurin... 😫 MÅ klare å holde meg til hvertfall imorgen, 9dpo. Ahhhh, vil vite nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende å høre fra deg rett før testetid da! Jeg er bare to dager bak deg, så forstår godt hvordan du har det nå. Såååå spennende!! Håper veldig du får se en spennende svak babystrek i morgen, selv om 9 dpo også er tidlig. Men jeg tenker selv også starte testingen da :lol: må jo prøve! Tenk om man ser noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet 9dpo, 10dpo og 12 dpo. 3 blenda tester. Sinnsykt kjedelig.. Venter mensen imorgen, så blir spennende og se om den faktisk kommer da eller om den drøyer. Bare å se fram mot pp3 ☺️ Var på besøk hos et godt vennepar av oss igår, som annonserte at de venter barn neste år. Hadde vært så koselig med barn født samme år som de, spesielt med tanke på at vi bor nært hverandre, og barna ville gått i samme klasse som hverandre. Heldigvis enda noen måneder igjen med prøving på 2021 baby! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 36

Mensen har enda ikke kommet. Ingen spotting heller. Litt ømme pupper, det er egentlig det eneste tegnet jeg har på at den er på vei. Tok selvfølgelig en graviditetstest igår siden jeg enda ikke hadde begynt å blø, men den var helt blenda. Kom daaaaa mensen, så jeg kan bli ferdig med deg! 🤬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

En stund siden sist nå. Opprettet denne dagboken for å lufte tanker, men det er akkurat som at jeg ikke klarer det. Jeg har så mange tanker og følelser, men selv på et anonymt forum er jeg redd for å være ærlig. Føler ikke jeg kan skrive eller si til noen for eksempel hvor utålmodig jeg er når jeg bare er i PP3. Tenker på alle som prøver kjempelenge og føler nesten ikke jeg har rett til å «klage». Det er så uendelig rart hvordan jeg har gått fra å «ikke være klar» for barn for noen måneder siden, til å ha så fryktelig lyst på nå! Det er i tillegg ekstremt babyboom i omgangskretsen min nå. Kjenner intet mindre enn 5(!!) nære venner som skal ha barn nå. Alle er et godt stykke vei, flere har termin nesten samtidig og vil ha permisjon samtidig. Jeg er så sjalu som ikke får vært en del av det. Er så sur på meg selv som ikke prøvde å bli gravid tidligere. Hadde vi bare begynt med en gang etter spontanaborten i Januar i år hadde jeg kanskje vært gravid nå. Tenker på graviditet hele tiden og det er altoppslukende! Har tilogmed fortalt min mor at vi prøver, fordi jeg ikke klarer å holde det inni meg. Hun fortalte at hun i sin tid slet veldig med å bli gravid, at hun mistet mange ganger og at hun blødde kjempemasse i svangerskapet med meg. Hun trodde flere ganger at hun hadde mistet meg. Håper håper håper virkelig ikke at jeg får samme opplevelsene som min mor, men den ene gangen jeg har vært gravid mistet jeg jo 🙁 

Uansett, i dag er jeg på syklusdag 18. FLO har beregnet eggløsningen min til imorgen. Selv tviler jeg på det, har ikke sett antydning til noe EL-slim enda og jeg bruker å ha mye av det. Klaffer det ikke denne måneden kjøper jeg strimler til å teste etter EL neste gang, så jeg slipper å være så usikker. 

Nå var det jammen deilig å skrive ned noen ærlige tanker. Snakkes snart, dagbok!

Endret av Wera1
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja her i dagboken må du bare øse ut og skrive akkurat det du vil! Har full forståelse for at du er utålmodig. Sannheten er at i det øyeblikket man starter å prøve så ER man klar og skulle hatt en baby i fanget helst med en gang. Og når man føler man gjør alt riktig så er det frustrerende når positiv test uteblir og mensen kommer. Jeg dro til Medicus i mai nå jeg, da jeg var i pp1 🙄 men hvis man kan gjøre noe for å hjelpe til, så hvorfor ikke? Det vil alltid være noen som har prøvd lenger enn deg og har det verre på mange måter. Men man kan ikke la det gå innpå seg. 

At du føler deg sjalu på gravide venner er veldig forståelig!! Jeg har også vært der, flere ganger. Men det betyr ikke at du ikke unner venninnene dine å være gravid... bare at du så gjerne skulle vært det du også. Men det vil du bli!! Og selv om det føles som avstand mellom barna nå, så blir den forskjellen veldig liten etterhvert. Nå føles hver måned som en evighet, men når du også blir gravid så blir forskjellen veldig liten. Jeg gikk i kjelleren da jeg ikke klarte å bli gravid samtidig som bestevenninnen, men så viste det seg at jeg ble gravid 6 mnd etter henne, som faktisk betød at barna ble født i samme år. Altså så jevngamle som det omtrent er mulig å bli, går i samme skoleklasse også. Og med andre venner har vi barn med 1 og 2 års mellomrom. Aldersforskjellen merkes ikke når vi møtes og barna leker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Amatariel skrev:

Åh ja her i dagboken må du bare øse ut og skrive akkurat det du vil! Har full forståelse for at du er utålmodig. Sannheten er at i det øyeblikket man starter å prøve så ER man klar og skulle hatt en baby i fanget helst med en gang. Og når man føler man gjør alt riktig så er det frustrerende når positiv test uteblir og mensen kommer. Jeg dro til Medicus i mai nå jeg, da jeg var i pp1 🙄 men hvis man kan gjøre noe for å hjelpe til, så hvorfor ikke? Det vil alltid være noen som har prøvd lenger enn deg og har det verre på mange måter. Men man kan ikke la det gå innpå seg. 

At du føler deg sjalu på gravide venner er veldig forståelig!! Jeg har også vært der, flere ganger. Men det betyr ikke at du ikke unner venninnene dine å være gravid... bare at du så gjerne skulle vært det du også. Men det vil du bli!! Og selv om det føles som avstand mellom barna nå, så blir den forskjellen veldig liten etterhvert. Nå føles hver måned som en evighet, men når du også blir gravid så blir forskjellen veldig liten. Jeg gikk i kjelleren da jeg ikke klarte å bli gravid samtidig som bestevenninnen, men så viste det seg at jeg ble gravid 6 mnd etter henne, som faktisk betød at barna ble født i samme år. Altså så jevngamle som det omtrent er mulig å bli, går i samme skoleklasse også. Og med andre venner har vi barn med 1 og 2 års mellomrom. Aldersforskjellen merkes ikke når vi møtes og barna leker. 

Takk for kloke og gode ord 🥰 Du er virkelig god å ha her i prøverforumet. Det er helt sant at alderforskjellen mellom barn ikke vil merkes i det store bildet. Er jo enda flere måneder igjen å prøve på 2021 baby! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningsslimet dukket opp igår kveld. Hurra 👏 Flo har beregnet EL til i dag, men det tror jeg ikke, i og med at slimet dukket opp først i går kveld. Bruker å ha det et par dager. Vi har lagt inn masse aksjer til nå, men begynner nesten å lure på om det kan bli for mye av det gode? 😅 Leser så mange steder at det er anbefalt å ha samleie annenhver dag i den fertile perioden. Jeg har lyst å kjøre på hver dag for å garantert ikke misse EL.. noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...