Gå til innhold

Wera1 sin prøverdagbok ☆


Wera1

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har også lært at det er 20% sjanse for å bli gravid hvis man gjør ALT riktig til riktig tid. Men har også lært at 20% av alle svangerskap som oppstår går til grunne :( Så med disse tallene er det ikke rart at man blir demotivert. Men hvor var denne statistikken da vi gikk på skolen?? 😆 Der lærte man jo at dersom kondomen sprakk eller man glemmer èn p-pille så blir man gravid... 🙄 Levde jo i en konstant angst... husker faktisk en gang som 16-åring at kondomen sprakk og jeg omtrent løp til apoteket for å kjøpe angrepille. Var sikker på at jeg var blitt gravid. Tenker nå at sannsynligheten nok var veldig liten.

Dette med å tro at man ble gravid med en gang hvis man glemte en p-pille eller kondomen sprakk kjenner meg jeg sååå igjen i, haha. Gikk på p-piller fra jeg var 14 til 22 år, og hver gang jeg glemte en p-pille og hadde sex var det liiiivsviktig å kjappe seg på apoteket å kjøpe angrepille med en gang 😂 Bra å være på den sikre siden selvfølgelig, men litt morro å tenke på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (14 timer siden):

Ja, jeg har også lært at det er 20% sjanse for å bli gravid hvis man gjør ALT riktig til riktig tid. Men har også lært at 20% av alle svangerskap som oppstår går til grunne :( Så med disse tallene er det ikke rart at man blir demotivert. Men hvor var denne statistikken da vi gikk på skolen?? 😆 Der lærte man jo at dersom kondomen sprakk eller man glemmer èn p-pille så blir man gravid... 🙄 Levde jo i en konstant angst... husker faktisk en gang som 16-åring at kondomen sprakk og jeg omtrent løp til apoteket for å kjøpe angrepille. Var sikker på at jeg var blitt gravid. Tenker nå at sannsynligheten nok var veldig liten.

Har hørt det samme! Og ja, man kan jo spørre seg om det med skolen 😂 Fint at ungdommen bruker beskyttelse da, om det så er for at de er redde for graviditet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4

I dag tok jeg en digital test, for å se stigning siden forrige lørdag. Og det fikk jeg se! Det var veldig deilig. Neste lørdag blir det enda en for å forhåpentligvis se 3+.  Symptomer jeg kjenner er fortsatt ømme pupper og nipler. Ikke så mye annet til nå ☺️ Nå skal jeg bruke lørdagen til husvask, og muligens julepynting etter det. Ønsker en god helg til dere ❤️

67177AB3-1F5D-4A4B-9884-E38840CA36A6.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wera1 skrev (Akkurat nå):
Endret av Wera1
Siterte meg selv igjen, med uhell 😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så koselig å titte innom her nå, @Wera1! Gratulerer SÅ mye med positiv test! ❤️  Blir spennende å følge med på reisen din :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy med stigning! ❤️❤️Gleder meg til å følge med deg videre! Tenk at det bare er 4 dager i mellom oss! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa på papiret nå. Tørket meg flere ganger, litt rosa hver gang. Braste rett i gråt der jeg satt naken på do. Hulket sånn at den stakkars, fine samboeren min hørte meg inn på soverommet og kom bekymret inn på badet. Ble overrasket over hvor sterkt jeg reagerte. Jeg vet at svangerskapsblødninger er veldig vanlig, og at det ikke trenger å bety at noe er galt. Likevel kjenner jeg meg veldig, veldig pessimistisk nå. Det var slik det startet sist gang også. Bittelitt rosa på papiret en ettermiddag jeg tørket meg, og dagen etterpå begynte jeg å fossblø på jobb. Er bare så negativ og lei meg nå 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei Wera☹️ Skjønner veldig godt at dette er tungt! Håper det er ufarlig denne gangen, og at spiren holder seg fast😶❤️ Klart man blir lei seg av dette når man har opplevd det før... Vet ikke hva jeg skal si nesten, annet enn at jeg hååååper at kroppen bare lurer deg og at alt går bra med lille spiren❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff  tenker på deg og håper at det bare er en normal svangerskapsblødning ♥️ Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh uff, jeg forstår godt at dette er fælt! Man vil ikke se noe antydning til farge når man har blitt gravid, for man forbinder det utelukkende med noe kjipt. Spesielt når du har opplevd det før. Men prøv å husk at blødning ER vanlig. Jeg hadde tidenes blødning som varte i tre hele dager der jeg måtte hyppig skifte bind på samme tidspunkt som deg (var 100% sikker på at det var mensen, så g-testet ikke). Men jeg var gravid og spiren klarte seg helt fint! :hug: Om du er fryktelig bekymret kan det kanskje være lurt med en hcg-måling hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei! :( Jeg kjenner til samme følelsen da jeg opplevde akkurat samma i går. Jeg håper at for oss begge at det kun er vanlige svangerskapsblødninger. Tenker veldig på deg nå ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5+0

Endelig en ny uke. Tiden har gått SÅ utrolig sakte. Sist oppdatering var jeg veldig fortvilet og lei meg pga rosa på papir ved flere tørk etter dobesøk. Foruten bittelitt lysrosa på papiret på morgenen dagen etter (igår) har det ikke vært noe mere spotting. Håper virkelig det var en ufarlig liten blødning bare. Har klart å holde motet oppe, og har hatt 2 hektiske dager på jobb så jeg har ikke hatt mulighet til å løpe på toalettet annenhver time for å sjekke etter blod heller🙈 Noe som har vært deilig! Kjenner enda ikke noe særlige symptomer på graviditet annet enn at jeg fortsatt har ømme pupper med varierende styrke. 
 

Og takk for fine kommentarer, dere ❤️ Er så utrolig hjelpsomt å ha dagbok her inne! Fine fine mennesker! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fem uker ☺️ Egentlig bra da at du har det hektisk på jobb, så går dagene raskere :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...