Gå til innhold

Wera1 sin prøverdagbok ☆


Wera1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååå yes!! Gratulerer ❤️🥰 Gøy at vi begge er på dpo11 i dag og gravide denne syklusen.
 

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner, dere ❤️ Det har vært en utrolig fin helg. Jeg fikk en utrolig fin bursdagsgave med en positiv graviditetstest. Helt surrealistisk! Jeg har naturligvis nesten ikke klart å tenke på noe annet, og kjenner at jeg snart må få tankene over på noe annet før jeg blir smågal allerede 😂 
Har veeldig mye utflod nå og kjenner jeg er nervøs hver gang jeg er på do for at utfloden skal være brunlig, det var nemlig slik det startet når jeg mistet i Januar. Jeg må bare prøve å forholde meg rolig å tenke at jeg uansett ikke kan påvirke utfallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (34 minutter siden):

Hvordan går det med utfloden din? 💛

Det er enda mye! Men foreløpig helt hvit. Googler meg frem til at det er helt vanlig med økt utflod, så håper inderlig den holder seg hvit! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wera1 skrev (6 minutter siden):

Det er enda mye! Men foreløpig helt hvit. Googler meg frem til at det er helt vanlig med økt utflod, så håper inderlig den holder seg hvit! 🤞🏼

Stemmer har lest det samme. Tror ikke du skal bekymre deg for noe sammenheng der. Ved min forrige sa begynte jeg å spotte brunt uten noe forvarsel og på få timer var det mye blod. Jeg tror det er det mest vanlige og fint er det, for da slipper man å gå å bekymre seg og gruble på de minste tegn. Magefølelsen min sier at det skal gå for deg denne gangen! 💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @babycodexher! Har hatt 3 aborter selv, og har aldri opplevd økt utfold i forkant av SA. Har kun startet med brunlig spotting i små mengder før det har begynt å blø. Har hørt at det er vanlig med økt utflod, men hos meg kom ikke dette før i uke 18-19 nå egentlig! Det er nok veldig individuelt, og utfloden i seg selv er nok ikke noe å bekymre seg for☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (5 timer siden):

Hvordan går det med deg? ❤️ 

Det går bra med meg. Så koselig at du spør 🥰 Jeg er 4+1 idag. Puppene er fortsatt veldig ømme, men ellers merker jeg ingenting spesielt på kroppen. Gleder meg til å ta en digital test til i helgen, og forhåpentligvis se 2+3. Svitsjer mellom å være superpessimist og være sikker på at dette kommer til å gå dårlig, og å være optimistisk på at dette kommer til å gå helt fint. Tiden går så saaaakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Wera1 skrev (3 minutter siden):

Det går bra med meg. Så koselig at du spør 🥰 Jeg er 4+1 idag. Puppene er fortsatt veldig ømme, men ellers merker jeg ingenting spesielt på kroppen. Gleder meg til å ta en digital test til i helgen, og forhåpentligvis se 2+3. Svitsjer mellom å være superpessimist og være sikker på at dette kommer til å gå dårlig, og å være optimistisk på at dette kommer til å gå helt fint. Tiden går så saaaakte!

Hahah jeg også. Det der snur hver dag her 😂🤰❤️Gøy at du har fått ømme bryster da. Det har ikke jeg! Men føler kanskje at bhen begynner å bli for trang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (Akkurat nå):

 

Hahah jeg også. Det der snur hver dag her 😂🤰❤️Gøy at du har fått ømme bryster da. Det har ikke jeg! Men føler kanskje at bhen begynner å bli for trang. 

Det skal ikke være lett, altså. Alt er så usikkert, spesielt så tidlig 😫 Håper sånn at det går bra for oss begge. Kommer ikke over at vi ligger heeelt likt, er så gøy 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at du får se 2+3!! ❤️ Og håper alt går bra med deg også, @babycodex! Dette høres kanskje rart ut, men det gir meg skikkelig håp for min egen del at dere begge (siden jeg følger med i begges dagbøker) er gravide nå. Jeg har noen ekstra studiepoeng i matematikk, så jeg vet at sannsynlighet ikke fungerer på den måten, men jeg tenker som så at når det er rundt 20% sjanse (?) for å lykkes hver syklus OM man gjør alt riktig, og det da treffer for noen jeg følger, så kanskje det er min tur snart. Som sagt, vet at sannsynlighet ikke fungerer sånn, men det er noe med det håpet da. Kan ikke alltid forklares rasjonelt 😂 Jeg er i hvert fall veldig glad på dere begges vegne! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig @Sai ❤️ Den statistikken hadde jeg også lest i Gro Nylander sin bok og jeg fant statistikken ganske demotiverende for å være ærlig. Min rate etter å ha funnet EL uten å ha noen underliggende utfordringer med syklus mv. er iallfall 100%, så jeg har noen mistanker om at sannsynligheten kanskje er større der alt er i orden og man har sex på dagene før og etter EL. Syntes bare det er påfallende at suksessraten steg til vers etter å ha blitt kjent med egen syklus som går som en klokke og tilegnet meg nok kunnskap om graviditet til å vite når man burde ha sex, hvor ofte, hvordan regne ut når man har EL, gode tester osv. Dette sammenlignet med prøvingen min før dette.

Men vet jo at mange også gjør alt rett uten å ha underliggende utfordringer og likevel bruker tid på å bli gravid, så kanskje statistikken er rett for alt jeg vet. Jeg tror syklusens kontinuitet, funksjon osv er helt avgjørende faktorer for egen sannsynlighet da! For de som har utfordringer tror jeg det kan hjelpe på motivasjonen dersom man tenker at med medisiner som får syklusen på stell eller jo mer jeg blir kjent med den, økes sannsynligheten min 🥰

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (5 timer siden):

Koselig @Sai ❤️ Den statistikken hadde jeg også lest i Gro Nylander sin bok og jeg fant statistikken ganske demotiverende for å være ærlig. Min rate etter å ha funnet EL uten å ha noen underliggende utfordringer med syklus mv. er iallfall 100%, så jeg har noen mistanker om at sannsynligheten kanskje er større der alt er i orden og man har sex på dagene før og etter EL. Syntes bare det er påfallende at suksessraten steg til vers etter å ha blitt kjent med egen syklus som går som en klokke og tilegnet meg nok kunnskap om graviditet til å vite når man burde ha sex, hvor ofte, hvordan regne ut når man har EL, gode tester osv. Dette sammenlignet med prøvingen min før dette.

Men vet jo at mange også gjør alt rett uten å ha underliggende utfordringer og likevel bruker tid på å bli gravid, så kanskje statistikken er rett for alt jeg vet. Jeg tror syklusens kontinuitet, funksjon osv er helt avgjørende faktorer for egen sannsynlighet da! For de som har utfordringer tror jeg det kan hjelpe på motivasjonen dersom man tenker at med medisiner som får syklusen på stell eller jo mer jeg blir kjent med den, økes sannsynligheten min 🥰

Jeg tror nok at noen bare er heldige som «treffer» med en gang de prøver på riktig tidspunkt i syklusen☺️ Statistikken stemte på en prikk for meg. Jeg visste nøyaktig når eggløsning var fra første prøveperiode, likevel satt ikke spiren før på femte forsøket. Jeg er helt frisk og fin, og gjorde alt «riktig». 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (9 timer siden):

jeg vet at sannsynlighet ikke fungerer på den måten, men jeg tenker som så at når det er rundt 20% sjanse (?) for å lykkes hver syklus OM man gjør alt riktig

Ja, jeg har også lært at det er 20% sjanse for å bli gravid hvis man gjør ALT riktig til riktig tid. Men har også lært at 20% av alle svangerskap som oppstår går til grunne :( Så med disse tallene er det ikke rart at man blir demotivert. Men hvor var denne statistikken da vi gikk på skolen?? 😆 Der lærte man jo at dersom kondomen sprakk eller man glemmer èn p-pille så blir man gravid... 🙄 Levde jo i en konstant angst... husker faktisk en gang som 16-åring at kondomen sprakk og jeg omtrent løp til apoteket for å kjøpe angrepille. Var sikker på at jeg var blitt gravid. Tenker nå at sannsynligheten nok var veldig liten.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig og fint at det gir deg håp@Sai, det er jeg veldig glad for ❤️
 

Endret av Wera1
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...