Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel fokusere på de tingene uten å proppe i seg pulver-shaker og tape masse penger...

Anonymkode: e42af...f4c

Tja, mange kjøper proteinpulver i butikken, på helsekost, apoteket - hvorfor er det verre / bedre enn noe annet? Jeg taper ikke penger, jeg bruker dem på næring som ikke er dagligvarer, jeg bruker mindre på et bedre samensatt innhold i kroner og øre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😆 Alle er vel ikke like gærne. Jeg solgte forever living i noen år, folk kom til meg og spurte om presentasjon/ville handle. Hadde et par forhandlere under meg men det var verken tvang eller press. 

Tjente greie penger i en periode med lav inntekt, et sted mellom 5000 og 15 000 i mnd kanskje. 

Anonymkode: 09d42...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 1.35, Alice123 skrev:

Samtidig er vi skrudd sammen slik at når vi først har investert mye i noe (her: penger, tid, energi) så sitter det langt inne å innse at vi har feilet, og vi fortsetter gjerne lenge etter vi egentlig ser vi har tatt feil, i håp om å redde stumpene (dette heter ett-eller-annet-effekten som jeg ikke orker google).

Sunk cost? :)

Anonymkode: 49930...04d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 7.57, Carrot skrev:

Tja, mange kjøper proteinpulver i butikken, på helsekost, apoteket - hvorfor er det verre / bedre enn noe annet? Jeg taper ikke penger, jeg bruker dem på næring som ikke er dagligvarer, jeg bruker mindre på et bedre samensatt innhold i kroner og øre.

Men det er nettopp dette som er problemet. MLM-ere som er helt overbeviste om at det de selger er så mye bedre enn alt annet. Selv om det ikke finnes annen dokumentasjon enn den selskapet selv har kommet med. og foret sine selgere med. Det er her sektbegrepet kommer inn. 

Edit.: Jeg mener ikke at alle som driver småskala MLM er sekteriske, altså. Men det er en del fallgruver, og mye en selv ikke nødvendigvis er klar over.

Endret av every woman
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde virkelig at disse pyramide-konseptene skulle dø ut snart. Jeg husker at noen av de første som solgte herbalife i Norge ble veldig rike, men de hadde jo svært mange under seg.  Jeg forsøkte også herbalife produkter i en mnd. Ble oppringt sikkert annenhver dag av hun som solgte meg produktene. Eneste måten jeg kunne komme meg ut av «abonnementet» på svindyre produkter ble å si at jeg var misfornøyd og returnere all emballasjen til selger. Likte forsåvidt shakene helt greit, men å betale mer enn 2000kr i mnd eller å få rabatt ved å verve andre var ikke for meg. Husker et vilt antall med selskaper fra slutten av 90-tall/starten av 2000-tall: 

acn (aner ikke konseptet, men ble forsøkt vervet hele tiden)

natures own, herbalife og flere jeg sliter med å huske navnet på. 
mamma ble også lurt av et sånt firma som solgte «de mest fantastiske vaskemidler» da jeg var barn. Tror hun hadde de produktene til lenge etter jeg hadde flyttet hjemmefra😂

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minitroll skrev:

mamma ble også lurt av et sånt firma som solgte «de mest fantastiske vaskemidler» da jeg var barn. Tror hun hadde de produktene til lenge etter jeg hadde flyttet hjemmefra😂

Sikkert det samme mamma drev på med på 80-tallet 😂 Vi hadde også esker liggende lenge etter at hun sluttet, men naboer som hadde kjøpt vaskemidler av henne før kom med jevne mellomrom og ville ha mer. Så mellom disse naboene og mammas eget bruk ble alt brukt opp til slutt! Tror faktisk det var gode produkter, men folk foretrekker å kjøpe på butikken.

Nesten helt hvite flasker, med gul/oransje blomst eller stjerne lignende greie som logo på flaska?

Anonymkode: 45ffa...fca

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert det samme mamma drev på med på 80-tallet

Nesten helt hvite flasker, med gul/oransje blomst eller stjerne lignende greie som logo på flaska?

Anonymkode: 45ffa...fca

Tror det var noe sånt, ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, every woman skrev:

Men det er nettopp dette som er problemet. MLM-ere som er helt overbeviste om at det de selger er så mye bedre enn alt annet. Selv om det ikke finnes annen dokumentasjon enn den selskapet selv har kommet med. og foret sine selgere med. Det er her sektbegrepet kommer inn. 

Edit.: Jeg mener ikke at alle som driver småskala MLM er sekteriske, altså. Men det er en del fallgruver, og mye en selv ikke nødvendigvis er klar over.

Jeg menter "bedre" i den forstsand at jeg ved å gå på butikken å handle varer ikke orker sette sammen et målitid som inneholder de samme nivåene av ulike mineraler, vitaminer osv - ikke bedre enn om du går på proteinfabrikken eller apoteket å handler der, da er det bare dyrere,, 

MLM er ikke en greie jeg er positiv til, det har jeg aldri sagt, ikke misforstå - det jeg sier er at herbalife som produkt og de som bruker dette produktet ikke er sektmedlemmer.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
12 timer siden, Minitroll skrev:

Golden products - vi hadde også det i heimen. Det var jo ikke dårlige produkter på noe vis. Men det ble utnytting av venner og bekjente for å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har blitt frelst av en venninne som selger mikrofiberprodukter. Er jo ikke Måte på hvor fantastiske disse kluten var. Kom hjem til meg med stjerner i øynene for å demonstrere for meg. 

Jeg bare: ja, det er mirkrofiber. Helt gull det. Kjøper det på butikken. Uten å måtte blande meg med pyramidespill og halleluja-brosjyrer som ikke vet hva kjemi er. 

• Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carrot skrev:

Jeg menter "bedre" i den forstsand at jeg ved å gå på butikken å handle varer ikke orker sette sammen et målitid som inneholder de samme nivåene av ulike mineraler, vitaminer osv - ikke bedre enn om du går på proteinfabrikken eller apoteket å handler der, da er det bare dyrere,, 

MLM er ikke en greie jeg er positiv til, det har jeg aldri sagt, ikke misforstå - det jeg sier er at herbalife som produkt og de som bruker dette produktet ikke er sektmedlemmer.. 

Jeg vet ikke som jeg forstod deg riktig her nå. Men uansett; samme hva Herbalife forteller deg, så skal en ikke erstatte et variert kosthold med pulver. Så lenge en er frisk, da. Noen er syke og får ikke i seg nok mat, derfor er de nødt til å ta tilskudd. Men ellers, aldri. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg liker Herbalife produktene jeg da. De har gode shaker man kan lage smoothie av o. L. Syntes bare ikke det er verdt prisen og maset fra sponsoren over som ringer annenhver uke om at du må ha treff og verve. Samt invitasjoner til Halleluja seminarer hvor tema er hvor fantastisk shaken er og hvor rik man blir. Ikke en kjeft som tør og stille ett kritisk spørsmål. Blir også skeptisk når de fremstiller shaken som bedre enn vanlig mat. Altså den er sikkert bra men når ble ett fabrikk produsert pulver bedre enn vanlig mat? 

Anonymkode: fbeef...c6c

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, every woman skrev:

Jeg vet ikke som jeg forstod deg riktig her nå. Men uansett; samme hva Herbalife forteller deg, så skal en ikke erstatte et variert kosthold med pulver. Så lenge en er frisk, da. Noen er syke og får ikke i seg nok mat, derfor er de nødt til å ta tilskudd. Men ellers, aldri. 

Nei du forsto meg ikke - dersom jeg spiser kjøttkaker og poteter til middag etter å ha spist brød til frokost, lunsj og jaggu til kvelds også får jeg ikke i meg alt jeg skal ha av nøringsmidler - et typisk norsk kosthold er ikke "godt nok" i alle sammenhenger så for min del, og mange med meg er det å bruke produkter som herbalife en måte å få i seg det man trenger i et variert kosthold. Svært få tar for eksempel magnesium ved siden av, eller vitmainer de mangler, de spiser som regel ikke grønnkål og spinat hver dag osv osv. Dessuten er det ingen anbefaling fra herbalife at man kutter ut all mat over lang tid og kun lever på herbalife, ikke som jeg kjenner, de fleste erstatter noen måltider og spiser de andre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 8.45, Carrot skrev:

Nei du forsto meg ikke - dersom jeg spiser kjøttkaker og poteter til middag etter å ha spist brød til frokost, lunsj og jaggu til kvelds også får jeg ikke i meg alt jeg skal ha av nøringsmidler - et typisk norsk kosthold er ikke "godt nok" i alle sammenhenger så for min del, og mange med meg er det å bruke produkter som herbalife en måte å få i seg det man trenger i et variert kosthold. Svært få tar for eksempel magnesium ved siden av, eller vitmainer de mangler, de spiser som regel ikke grønnkål og spinat hver dag osv osv. Dessuten er det ingen anbefaling fra herbalife at man kutter ut all mat over lang tid og kun lever på herbalife, ikke som jeg kjenner, de fleste erstatter noen måltider og spiser de andre. 

Er det noen som tvinger deg til å spise brød 3 ganger hver dag da? Spist sunt og variert, da får du ikke vitaminmangel. Trenger virkelig ikke å bruke penger på slikt tull for å ha en sunn livsstil 😉

Anonymkode: 692cc...df2

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble med, i It Works. Egentlig kun for å få rabatt på kaffen. Jeg fikk ikke vite på forhånd at man måtte verve folk osv, trodde jeg bare kunne kjøpe kaffen for meg selv billigere. 

Ett evig press!! Meldinger hver dag fra "mentor". "Husk ringerunde, husk 5 meldinger til potensielle kunder hver dag osv"

Jeg meldte meg rimelig kjapt ut av det, hele perioden hvor jeg var "distributør " var jeg kvalm fordii jeg ikke var god nok for mentor. 

Jeg hadde også ett nyfødt barn på den tiden, men dette tok de ikke hensyn til - hvis ikke jeg skaffet barnevakt for å komme på hallelujamøter ble det drittslenging og utfrysning. 

Bare styr unna, det er IKKE verdt de kronene disse produktene koster. Jeg slettet alle i IT works gjengen (både bekjente og venner) fra SoMe rett og slett pga måten man ble behandlet hvis man ikke vervet 1 i uken (minst).

Dersom jeg sa: men jeg vil bare ha produktene billigere, vil ikke verve - da bannet man i kirken..

Anonymkode: fea2a...d91

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som tvinger deg til å spise brød 3 ganger hver dag da? Spist sunt og variert, da får du ikke vitaminmangel. Trenger virkelig ikke å bruke penger på slikt tull for å ha en sunn livsstil 😉

Gi meg et eksempel på en dag der du får i deg alle de ulike mineraler, proteiner, karbs, vitaminer osv som du egentlig trenger i den dosen du skal ha ved å ikke ta noen form for tilsudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Carrot skrev:

Gi meg et eksempel på en dag der du får i deg alle de ulike mineraler, proteiner, karbs, vitaminer osv som du egentlig trenger i den dosen du skal ha ved å ikke ta noen form for tilsudd.

Ved å følge kostholdsrådene, ikke spise for mye, begrense godteri til helgen osv. Røre seg litt hver dag. Mer detaljert gidder jeg ikke være. Bruke sunn fornuft rett og slett. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det det er? Det har nå i allefall holdt meg normalvektig/slank hele livet. Aldri gått på diett/brukt slankeprodukter. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ved å følge kostholdsrådene, ikke spise for mye, begrense godteri til helgen osv. Røre seg litt hver dag. Mer detaljert gidder jeg ikke være. Bruke sunn fornuft rett og slett. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det det er? Det har nå i allefall holdt meg normalvektig/slank hele livet. Aldri gått på diett/brukt slankeprodukter. 

Men det sier ikke noe om hva du faktisk får i deg av næringsmidler.. Det er mange andre grunner enn slanking på å velge alternative løsninger, og det som fungerer for deg er ikke nødvendigvis en fasit for andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 14.13, Carrot skrev:

Men det sier ikke noe om hva du faktisk får i deg av næringsmidler.. Det er mange andre grunner enn slanking på å velge alternative løsninger, og det som fungerer for deg er ikke nødvendigvis en fasit for andre.

Man dekker vel de fleste næringsstoffer hvis man følger kostrådene. Hvilke andre grunner er det å gå på Herbalife da? En ting er sikkert; man gjør seg avhengig av et dyrt og unødvendig produkt i de fleste tilfeller! 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...