Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...


Justlooking

Anbefalte innlegg

Gjest Viva_2017
5 timer siden, Fysikeren skrev:

Du skjønte godt hva jeg mente, så kutt ut dette tullet og post noe konstruktivt istedenfor å kverulere.

Nei. Jeg bor i Oslo. Har ikke hørt noe om PN. Det må jo være ett spesielt miljø du sikter til, som i din verden er "hele Oslo" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Viva_2017 skrev:

Nei. Jeg bor i Oslo. Har ikke hørt noe om PN. Det må jo være ett spesielt miljø du sikter til, som i din verden er "hele Oslo" :)

Jeg vet du skjønte hva jeg mente. Så bare skjerp deg, OK? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viva_2017
6 minutter siden, Fysikeren skrev:

Jeg vet du skjønte hva jeg mente. Så bare skjerp deg, OK? 

Kan du ikke bare si hva du mente? Hvilket miljø du snakker om? 

Helt greit hvis ikke, også. Er ikke vesentlig her, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Viva_2017 skrev:

Kan du ikke bare si hva du mente? Hvilket miljø du snakker om? 

Helt greit hvis ikke, også. Er ikke vesentlig her, egentlig.

Med alle så mente jeg "alle". Altså de fleste med en brukbar omgangskrets rundt hans alder, men med unntak.

At dette ikke var opplagt for deg sier mer om deg enn om meg. 

Endret av Fysikeren
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fysikeren skrev:

Jeg lurer på hvor mange sympati-likes en alminnelig borger som kjørte i 170 km/t høy på kokain ville fått.

Jeg legger merke til at det blant annet er leger og annet helsepersonell som deler ut sympati-likes på dette innlegget. 

Noe oppsiktsvekkende.

Det har aldri vært en skam å innrømme sine feil. Bare slik kan man lære.
Jeg tror folk setter pris på ærligheten, selv om det allmenne folk slettes ikke har noe med hans rusbruk å gjøre. Fordi han er en offentlig kjent person vil det ikke si at det er greit å henge ut folk i en offentlig gapestokk.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å ende opp som han finske skihopperen. Snart synger og stripper han på danskebåten og lever av å invitere Se og Hør med på fyllekulene og bryllupene sine.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Little Diva skrev:

Det har aldri vært en skam å innrømme sine feil. Bare slik kan man lære.

Ingenting tyder på at han lærer av sine feil. Det er ikke bare å innrømme at man har gjort en feil, så er alt greit. Man må ta seg sammen. Noe vi nå fikk bekreftet at han ikke har gjort i det hele tatt.

 

5 minutter siden, Little Diva skrev:

Fordi han er en offentlig kjent person vil det ikke si at det er greit å henge ut folk i en offentlig gapestokk.  

Poenget med denne tråden er at vi mener han blir nærmest hedret (ny personlig rekord i antall likes på instagram) og ikke hengt ut.  

Skal man være en storkjefta kjekkas i medgang og anti-janteloven selv, så må man virkelig tåle å stå i det når man har dummet seg ut også.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, mingrid said:

Foreslår at han bytter navn til Petter Snorthug først som sist 😅

Spent på hva straffen blir - ruspåvirket kjøring i ekstreme hastigheter + oppbevaring av narkotika er alvorlig. Det virker muligens skjerpende at han allerede er dømt for lignende forhold også..

Petter Snorthug 😱 hahahaha😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Han kommer til å ende opp som han finske skihopperen. Snart synger og stripper han på danskebåten og lever av å invitere Se og Hør med på fyllekulene og bryllupene sine.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Han kommer til å ende opp som han finske skihopperen. Snart synger og stripper han på danskebåten og lever av å invitere Se og Hør med på fyllekulene og bryllupene sine.

Heller det enn å fyke rundt på veiene og risikere andres liv og helse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fysikeren skrev:

Ingenting tyder på at han lærer av sine feil. Det er ikke bare å innrømme at man har gjort en feil, så er alt greit. Man må ta seg sammen. Noe vi nå fikk bekreftet at han ikke har gjort i det hele tatt.

 

Poenget med denne tråden er at vi mener han blir nærmest hedret (ny personlig rekord i antall likes på instagram) og ikke hengt ut.  

Skal man være en storkjefta kjekkas i medgang og anti-janteloven selv, så må man virkelig tåle å stå i det når man har dummet seg ut også.

Nå er det vel generelt slik at folk med rusproblemer gjerne må gjennom flere runder med profesjonell hjelp. Det er ikke gjort på en dag. Ingen har kunnskap til å vite hva slags hjelp Northug evnt har fått tidligere, så å dømme mennesker uten å vite fakta blir for lavmål, synes jeg.

Det at han har et image som gjør at han defineres som et storkjefta kjekkas har absolutt ingenting med dette å gjøre. Anti-jantelov er vel bare bra, eller er det ulovlig det også? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok ikke å bli husket for sine prestasjoner i sporet etter dette, blir nok huska som «han skiløper’n som kjørte i fylle- og kokainrus».

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Little Diva skrev:

Nå er det vel generelt slik at folk med rusproblemer gjerne må gjennom flere runder med profesjonell hjelp. Det er ikke gjort på en dag. Ingen har kunnskap til å vite hva slags hjelp Northug evnt har fått tidligere, så å dømme mennesker uten å vite fakta blir for lavmål, synes jeg.

Det at han har et image som gjør at han defineres som et storkjefta kjekkas har absolutt ingenting med dette å gjøre. Anti-jantelov er vel bare bra, eller er det ulovlig det også? 

Hvis det er lavmål og dømmende å uttrykke sin misnøye over noen som kjører beruset i 170 km/t så er jeg veldig ok med å være dømmende. 

Selvfølgelig har man mindre sympati for storkjefta dritsekker. Så ja, det er relevant. 

Endret av Fysikeren
typo
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være rusmisbruker og å være det og kjøre ruspåvirket. Det er det jeg reagerer på, jeg driter i om han snorter kokain. Det provoserer at det brukes «slår ring om Northug» allerede nå. At det hovedsaklig fokuseres på hvor synd det er på han. Ikke nå. Det er for tidlig! På samme måte som det er for tidlig å ytre omsorg for en rusa person som har banket kona. 
 

Rus deg hvor mye du vil, men faen ikke kjør rundt på veiene jeg ferdes på! Igjen og igjen! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fysikeren skrev:

Hvis det er lavmål og dømmende å uttrykke sin misnøye om noen som kjører beruset i 170 km/t så er jeg veldig ok med å være dømmende. 

Selvfølgelig har man alltid mindre sympati for storkjefta dritsekker. Så ja, det er relevant. 

Det er styggedommen som skrives om han nå som er lavmål. Om folk kunne ha holdt seg saklig så hadde det vært greit og ikke spesielt uventet. Det er vel ingen som mener det han har gjort er greit. Selv ikke han. 

Høres forresten ut som du har en personlig agenda til å mislike fyren, siden du kaller han en drittsekk. Men ofte lønner det seg å holde  sak og personlige ting hver for seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, bustelise skrev:

Jeg har aldri sagt at det er helt vanlig blant alle. Bare at det er mer vanlig blant flere enn mange tror.

Når noen oppriktig blir sjokkert over at Northug har kokain hjemme, så er det åpenbart på tide med en reality check.

Dette er noe idrettsutøvere, kjendiser og journalister driver med over en lav fjøl, også de man tror er mors beste barn. Det er nok mange kjendisgram med kokain som skylles ned i do i disse dager i ren panikkangst for at det er dem som blir tatt i morgen. 

Enig i dette. Kokain er helt vanlig i festsammenheng i mange miljøer, og særlig de du nevner. 
 

Det som er sjokkerende er om det stemmer at Northug igjen har kjørt i ruspåvirket tilstand. Og kjørt farlig, han kunne lett ha drept noen med den farten uavhengig om han var ruset. Han skrev på Instagram at han var redd og fortvilt over egen fremtid, men det som er trist er jo at det virker som at det handler utelukkende om at han ble tatt. Ikke at han kjørte så fort, og muligens i rusa tilstand. Og han har jo tydeligvis ikke lært noe fra sist, noe som styrker sannsynligheten for at det er det at det er det at han ble tatt igjen som er kjipest for Northug. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Little Diva skrev:

Det er styggedommen som skrives om han nå som er lavmål. Om folk kunne ha holdt seg saklig så hadde det vært greit og ikke spesielt uventet. Det er vel ingen som mener det han har gjort er greit. Selv ikke han. 

Høres forresten ut som du har en personlig agenda til å mislike fyren, siden du kaller han en drittsekk. Men ofte lønner det seg å holde  sak og personlige ting hver for seg. 

Hva slags styggedom sikter du til? Jeg har lest om sponsorbrudd, ellers har det vært fokus på at han er en trivelig gutt som trenger hjelp. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kinder skrev:

Enig i dette. Kokain er helt vanlig i festsammenheng i mange miljøer, og særlig de du nevner. 
 

Det som er sjokkerende er om det stemmer at Northug igjen har kjørt i ruspåvirket tilstand. Og kjørt farlig, han kunne lett ha drept noen med den farten uavhengig om han var ruset. Han skrev på Instagram at han var redd og fortvilt over egen fremtid, men det som er trist er jo at det virker som at det handler utelukkende om at han ble tatt. Ikke at han kjørte så fort, og muligens i rusa tilstand. Og han har jo tydeligvis ikke lært noe fra sist, noe som styrker sannsynligheten for at det er det at det er det at han ble tatt igjen som er kjipest for Northug. 

Nettopp! Han er redd for EGEN fremtid. Redd fordi han ble TATT. Gud vet hvor mange ganger dette har skjedd. Ikke et ord om hvilken potensiell skade han kunne gjort. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sam Jones skrev:

Hva slags styggedom sikter du til? Jeg har lest om sponsorbrudd, ellers har det vært fokus på at han er en trivelig gutt som trenger hjelp. 

Det er mange kommentarer som ligger på nett. Og folk får seg til å se de merkeligste ting. Lett å sitte bak et tastatur og skrive så mye stygt om andre mennesker.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...