Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...


Justlooking

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Ruspåvirket kjøring bør og skal fordømmes, både av rettsvesenet og av hele den øvrige befolkningen. Spesielt når dette ikke er første gang - hvor han forsåvidt forlot en skadet kamerat i vraket.

Det er tragiske skjebner i hele Norge, men ingen av dem unnskylder en fra å sette uskyldige liv i fare. 

Akkurat dette. Jeg hadde ikke reagert om han tok kokain hjemme hos seg selv i privat selskap og så gikk og la seg. Men er man ute med bilen, så er man en trussel mot uskyldige menneskeliv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Little Diva skrev:

Det er styggedommen som skrives om han nå som er lavmål. Om folk kunne ha holdt seg saklig så hadde det vært greit og ikke spesielt uventet. Det er vel ingen som mener det han har gjort er greit. Selv ikke han. 

Jeg har vært saklig hele tiden. Hva andre skriver er irrelevant. Det var meg du siterte. 

 

10 timer siden, Little Diva skrev:

Høres forresten ut som du har en personlig agenda til å mislike fyren, siden du kaller han en drittsekk. Men ofte lønner det seg å holde  sak og personlige ting hver for seg. 

Høres mer ut som du har en personlig agenda for å like fyren. Siden du støtter noen som gang på gang setter andre menneskers liv i fare.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre sett kokainavhengighet nært på. Det er et absolutt grusomt rusmiddel. En kan skjule det ganske godt en stund.  En blir fort veldig veldig veldig avhengig, både på den måten at kroppen trenger å få tilført substansen, men også at en trenger det for å føle seg sosialt tilpss(høres rart ut...). Du blir på toppen av verden og storkar under påvirkning.

At han tar kokain på Trysil før han kjører gjør at jeg konkluderer med at han  er ganske avhengig. At han ikke klarer vente til han er hjemme. Det er ikke den rasjonelle Petter som tok valget om å ruse seg, det er avhengigheten i han. Det er kun han selv som har ansvaret for dette! Håper han får hjelp. Jeg håper han VIL ha hjelp, for det er nemlig ikke gitt! Som min venn sa, kokainrusen trumfer ALT, til og med egne barn og familie... Jeg håper familie og venner er der for han. Jeg håper alt av sponsorer og smarbeidspartnere trekker seg ut og viser tydelig standpunkt. 

En Guds lykke at dette ikke gikk utover flere. 

Om han har vært avhengig en stund har venner og familie rundt han lidd lenge. Det er et helvete å være pårørende.

  

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som støtter «galmannskjøring» i ruset tilstand. Det er vel heller ingen som synes det er greit å sette andres liv i fare på den måten. Men man kan vel være helt imot det en person gjør, og samtidig ønske at vedkommende får livet iorden igjen? Og hva er egentlig det sinnet mot det dere kaller å «støtte» Petter Northug? Skal vi sette han i gapestokk på torvet? Skyte mannen? Låse ham inne til evig tid? Det går faktisk an å ta helt avstand fra en handling, men allikevel ønske den som har utført handlingen hjelp og omsorg. Heldigvis - for hvem har ikke trengt det av og til oppigjennom livet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Oransjesjel skrev:

Det er vel ingen som støtter «galmannskjøring» i ruset tilstand. Det er vel heller ingen som synes det er greit å sette andres liv i fare på den måten. Men man kan vel være helt imot det en person gjør, og samtidig ønske at vedkommende får livet iorden igjen? Og hva er egentlig det sinnet mot det dere kaller å «støtte» Petter Northug? Skal vi sette han i gapestokk på torvet? Skyte mannen? Låse ham inne til evig tid? Det går faktisk an å ta helt avstand fra en handling, men allikevel ønske den som har utført handlingen hjelp og omsorg. Heldigvis - for hvem har ikke trengt det av og til oppigjennom livet. 

Enig med du , jeg oppfatter det vel slik at det er ingen som støtter handlingene men at de sier de vil støtte Petter videre - og i det leser jeg jo at de støtter han i en evnt. prosess med å få bukt med problemet, om han selv vil det .

For om det ikke er sagt direkte/bekreftet så tyder vel ting på at han har hatt et forbruk av kokain/narkotika den siste tiden. 

Nå får jo han mye oppmerksomhet og dermed støtte fordi han er en kjent person - men den støtte vil jeg jo forvente at alle vil gi til venner de har i en tilsvarende situasjon. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broren støtter han i alle fall. Men han fikk jo førerkortet fratatt i 2018 etter promillekjøring, så han skjønner vel Petter litt for godt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Fysikeren skrev:

Jeg har vært saklig hele tiden. Hva andre skriver er irrelevant. Det var meg du siterte. 

 

Høres mer ut som du har en personlig agenda for å like fyren. Siden du støtter noen som gang på gang setter andre menneskers liv i fare.

Nå kjørte han på motorvei der fartsgrensa allerede var høy. Forbikjøringsfelt gjør at folk ofte kommet i høyere hastighet enn angitt. Så han mister nok førerkortet for råkjøringa. 
 

Det er heller ikke såvidt jeg vet blir bevist at han var ruset når han kjørte. Men det har folk antatt at han var. Blir ren spekulasjoner frem til det ligger fakta på bordet. 
 

Dessuten trenger du ikke legge ord i munnen på meg, blir rett og slett for dumt. Jeg har aldri sagt jeg støtter det han har gjort. Prøver å få frem en mer nyansert side av saken. Tenker at personkarakteristikker i hvertfall ikke har noe med en slik debatt å gjøre. 

Endret av Little Diva
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
32 minutter siden, MiniMjau skrev:

Jeg har desverre sett kokainavhengighet nært på. Det er et absolutt grusomt rusmiddel. En kan skjule det ganske godt en stund.  En blir fort veldig veldig veldig avhengig, både på den måten at kroppen trenger å få tilført substansen, men også at en trenger det for å føle seg sosialt tilpss(høres rart ut...). Du blir på toppen av verden og storkar under påvirkning.

At han tar kokain på Trysil før han kjører gjør at jeg konkluderer med at han  er ganske avhengig. At han ikke klarer vente til han er hjemme. Det er ikke den rasjonelle Petter som tok valget om å ruse seg, det er avhengigheten i han. Det er kun han selv som har ansvaret for dette! Håper han får hjelp. Jeg håper han VIL ha hjelp, for det er nemlig ikke gitt! Som min venn sa, kokainrusen trumfer ALT, til og med egne barn og familie... Jeg håper familie og venner er der for han. Jeg håper alt av sponsorer og smarbeidspartnere trekker seg ut og viser tydelig standpunkt. 

En Guds lykke at dette ikke gikk utover flere. 

Om han har vært avhengig en stund har venner og familie rundt han lidd lenge. Det er et helvete å være pårørende.

  

Du har skjønt det! Bra innlegg. Ingen vet om han var ruset da han kjørte men det et ingen tvil om at fyren bruker kokain. Det er bare trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Trykksjakta skrev:

Nei, ser man det. Jeg kunne ikke blitt mindre overrasket. Hvorfor la han seg ikke flat da? Nei, fordi han ikke ble tatt. Den fyren er livsfarlig.

Jeg sier ikke at folk ikke skal få hjelp. De som utøver vold og overgrep har også ofte hatt det vanskelig. Likevel fordømmer jeg handlingene og mener det må få konsekvenser og bruker ikke energien min til FØRST OG FREMST synes synd på dem. Og jeg fordømmer hvermannsen like hardt som Northug.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Expandable86 skrev:

Han har skapt glede og inspirert mange til å begynne med langrenn. Er det så vanskelig å forstå?

Det er ikke opp til mannen i gata å fordømme noen. Meningene til hvermansen spiller ingen rolle. Det får være opp til domstolene.

Og det å begynne med langrenn er viktig fordi? Det er tross alt en meningsløs ting fundamentalt sett. Folk kan gå på treningsstudio for å få samme helseeffekt. Og det er mange her på forumet som har gjort mer for andre. Mange her er sykepleiere, ambulansearbeidere eller annet som faktisk redder liv og helse daglig. Northug har ikke gjort noe for andre enn seg selv. Blir faktisk kvalm av hvor utvasket ordet «helt» er blitt når en som driter i andres ve og vel kalles helt fordi han har vunnet noe meningsløse medaljer i noe meningsløst som langrenn for sin EGEN del! Han har ikke donert pengene heller, isteden kjøper han dyre biler han vraker i fylla. Fyren er en idiot og et elendig forbilde.

4 timer siden, Expandable86 skrev:

Alle fortjener en ny sjanse, men jeg ville åpenbart ikke vært ditt barn..

Nei, alle fortjener ikke en ny sjanse i all evighet. Man kan ikke bare sitte å vente på at han skal drepe noen med idiotien sin. Han har fått en ny sjanse og han har vist han ikke fortjente den. Han har ikke lært noe av sist og han har ingen respekt for lover og regler. Nå er det nok. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Little Diva skrev:

Nå kjørte han på motorvei der fartsgrensa allerede var høy. Forbikjøringsfelt gjør at folk ofte kommet i høyere hastighet enn angitt. Han mistet nok førerkortet for råkjøringa. 
 

Det er heller ikke såvidt jeg vet blir bevist at han var ruset når han kjørte. Men det har folk antatt at han var. Blir ren spekulasjoner frem til det ligger fakta på bordet. 
 

Dessuten trenger du ikke legge ord i munnen på meg, blir rett og slett for dumt. Jeg har aldri sagt jeg støtter det han har gjort. Prøver å få frem en mer nyansert side av saken. Tenker at personkarakteristikker i hvertfall ikke har noe med en slik debatt å gjøre. 

Det er bevist at han har kjørt beruset tidligere, og at han nå har et hyppig forbrukt av kokain.

Du tilla meg en "personlig agenda", så ta en titt i speilet istedenfor du. 

Jeg har aldri sagt du støtter det han har gjort (les igjen), men han. Noe du åpenbart gjør her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.8.2020 den 22.46, mariie skrev:

Holde seg unna disse paradise jentene kanskje hadde vært lurt...

Holde seg unna kokain og kjøre forsvarlig hadde kanskje vært lurere, eller.....?????

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fysikeren skrev:

Det er bevist at han har kjørt beruset tidligere, og at han nå har et hyppig forbrukt av kokain.

Er det bevist at han nå har et hyppig forbruk av kokain? Kan du dokumentere det? Såvidt jeg vet så har ikke resultatene av blodprøven kommet, og han har heller ikke uttalt seg om sin egen bruk av kokain - evt hvor mye og hvor ofte. Nå går det litt over stokk og stein her...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Oransjesjel skrev:

Er det bevist at han nå har et hyppig forbruk av kokain? Kan du dokumentere det? Såvidt jeg vet så har ikke resultatene av blodprøven kommet, og han har heller ikke uttalt seg om sin egen bruk av kokain - evt hvor mye og hvor ofte. Nå går det litt over stokk og stein her...

Det er ingen tvil om at dette stemmer. Jeg har ikke tenkt til å gå inn på hvordan jeg vet det.

Videre er det selvfølgelig opp til deg om du vil tro på det eller ikke. Det spiller nemlig ingen rolle for meg hva du tror om denne saken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, india76 skrev:

Og det å begynne med langrenn er viktig fordi? Det er tross alt en meningsløs ting fundamentalt sett. Folk kan gå på treningsstudio for å få samme helseeffekt. Og det er mange her på forumet som har gjort mer for andre. Mange her er sykepleiere, ambulansearbeidere eller annet som faktisk redder liv og helse daglig. Northug har ikke gjort noe for andre enn seg selv. Blir faktisk kvalm av hvor utvasket ordet «helt» er blitt når en som driter i andres ve og vel kalles helt fordi han har vunnet noe meningsløse medaljer i noe meningsløst som langrenn for sin EGEN del! Han har ikke donert pengene heller, isteden kjøper han dyre biler han vraker i fylla. Fyren er en idiot og et elendig forbilde.

Nei, alle fortjener ikke en ny sjanse i all evighet. Man kan ikke bare sitte å vente på at han skal drepe noen med idiotien sin. Han har fått en ny sjanse og han har vist han ikke fortjente den. Han har ikke lært noe av sist og han har ingen respekt for lover og regler. Nå er det nok. 

Den sjansen han ikke er kvalifisert til er å kjøre bil. Han mister lappen nå, og jeg vet ikke for hvor lenge, men han bør ikke få den tilbake før han har blitt frisk og totalavholds på all slags rus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 23.12, Trynefaktor skrev:

Var det der? Trodde det var i Trøndelag.. 

I Ullensaker ble han tatt, rett nord for Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, india76 skrev:

Og det å begynne med langrenn er viktig fordi? Det er tross alt en meningsløs ting fundamentalt sett. Folk kan gå på treningsstudio for å få samme helseeffekt. Og det er mange her på forumet som har gjort mer for andre. Mange her er sykepleiere, ambulansearbeidere eller annet som faktisk redder liv og helse daglig. Northug har ikke gjort noe for andre enn seg selv. Blir faktisk kvalm av hvor utvasket ordet «helt» er blitt når en som driter i andres ve og vel kalles helt fordi han har vunnet noe meningsløse medaljer i noe meningsløst som langrenn for sin EGEN del! Han har ikke donert pengene heller, isteden kjøper han dyre biler han vraker i fylla. Fyren er en idiot og et elendig forbilde.

Nei, alle fortjener ikke en ny sjanse i all evighet. Man kan ikke bare sitte å vente på at han skal drepe noen med idiotien sin. Han har fått en ny sjanse og han har vist han ikke fortjente den. Han har ikke lært noe av sist og han har ingen respekt for lover og regler. Nå er det nok. 

Langrenn er ganske viktig for ganske mange, om ikke på topp plan, så vil jeg komme med påstanden om at det å komme seg ut i naturen er viktig for folkehelsen, du vil heller ikke kunne trene kondisjon på samme måte i et treningsstudio som på beina heller enda bedre på ski. Det med å ikke ha gjort noe for andre, han er involvert i flere humanitære organisasjoner som kombinerer sport og folk som trenger litt ekstra, Redd barna er en av organisasjonene

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta
1 time siden, Oransjesjel skrev:

Det er vel ingen som støtter «galmannskjøring» i ruset tilstand. Det er vel heller ingen som synes det er greit å sette andres liv i fare på den måten. Men man kan vel være helt imot det en person gjør, og samtidig ønske at vedkommende får livet iorden igjen? Og hva er egentlig det sinnet mot det dere kaller å «støtte» Petter Northug? Skal vi sette han i gapestokk på torvet? Skyte mannen? Låse ham inne til evig tid? Det går faktisk an å ta helt avstand fra en handling, men allikevel ønske den som har utført handlingen hjelp og omsorg. Heldigvis - for hvem har ikke trengt det av og til oppigjennom livet. 

Tror det folk reagerer på er at det er en åpenbar forskjellsbehandling på en kjendis og "mannen på gata". Hadde dette vært en hviken som helst annen ukjent person, som kanskje til og med var på livets skyggeside, hadde terskelen for å vise samme sympati vært mye høyere. Mest sannsynlig hadde både du og jeg bare vist vedkommende forakt.

Så er det vel slik at så lenge det går bra, er det lettere å tilgi. Hadde du f.eks. vært like raus om han hadde meiet ned og drept en hel familie feks.? Hva om han hadde kollidert med en av dine nærmeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...