MortenMinstelønn Skrevet 15. august 2020 #201 Skrevet 15. august 2020 Jaja. Verre ting har skjedd til sjøs, sier dem. 2
Sam Jones Skrevet 15. august 2020 #202 Skrevet 15. august 2020 26 minutter siden, Little Diva skrev: Det er mange kommentarer som ligger på nett. Og folk får seg til å se de merkeligste ting. Lett å sitte bak et tastatur og skrive så mye stygt om andre mennesker.. Jeg har bare forholdt meg til det som uttales i media. Hva enkeltpersoner skriver rundt omkring er alltid variabelt og kan ikke tas med, synes jeg. 1
bluedot Skrevet 15. august 2020 #203 Skrevet 15. august 2020 Jaja kanskje det er synd på han, men ikke pga de dumme valgene han har tatt. 1
Callisto83 Skrevet 15. august 2020 #204 Skrevet 15. august 2020 Hadde det vært marihuana rus imens han satt som passasjer på trikken, så kunne jeg sikkert også "støttet han gjennom denne tiden" - slik jeg ser mange gir uttrykk for. Men når man kjører rundt ruset, da blir det noe annet. For andre gang.. (Hvorfor må han forresten "slite med noe" for å ruse seg? Jeg ser det argumentet går igjen og igjen. Mange folk som har det helt topp ruser seg de også; det trenger ikke være en sørgelig dr.Phil episode for hvert tilfelle.) 29
anonym 4545 Skrevet 15. august 2020 #205 Skrevet 15. august 2020 Noen som vet hvordan kokain påvirker evne til å kjøre bil ? Vet det ikke er å anbefale en bare lurer.
Blekkulfina Skrevet 15. august 2020 #206 Skrevet 15. august 2020 Det er jo også et svært dårlig tegn for ham at dette skjedde kl 20.15, på vei hjem fra denne barneskiskolen i Trysil, og ikke midt på natta etter en fest eller no. Da sliter du vel ganske godt med en viss grad av avhengighet allerede... 34
bustelise Skrevet 15. august 2020 #207 Skrevet 15. august 2020 (endret) 57 minutter siden, anonym 4545 skrev: Noen som vet hvordan kokain påvirker evne til å kjøre bil ? Vet det ikke er å anbefale en bare lurer. Rent fysiologisk, ikke så mye så lenge kokainrusen er på topp. Studier viser at reaksjonsevne, trafikkoppfattelse o.l. er uendret fra edru tilstand. Det store problemet er at man føler seg bedre enn man er. Man får skyhøy selvtillit, føler at man er uovervinnelig, og så føler man kanskje at man er bedre til å kjøre bil enn man vanligvis er. Dette kan altså føre til mildt sagt dumme avgjørelser, som å kjøre altfor fort, eller å kjøre på små marginer. Man er altså ikke noe dårligere sjåfør enn vanligvis, hvis man velger å kjøre som normalt – det bare føles som man er en mye bedre sjåfør enn man er, og dermed kan bli fristet til å ta sjanser. Når kokainrusen er på nedadgående, derimot, da blir man en dårligere sjåfør. Da blir man slapp og daff og treig i refleksene osv, gjerne samtidig som selvtilliten fremdeles er høy. Så det er altså i etterkant at dette kan være aller farligst. Endret 15. august 2020 av bustelise 10
anonym 4545 Skrevet 15. august 2020 #208 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, bustelise skrev: Rent fysiologisk, ikke så mye så lenge kokainrusen er på topp. Studier viser at reaksjonsevne, trafikkoppfattelse o.l. er uendret fra edru tilstand. Det store problemet er at man føler seg bedre enn man er. Man får skyhøy selvtillit, føler at man er uovervinnelig, og så føler man kanskje at man er bedre til å kjøre bil enn man vanligvis er. Dette kan altså føre til mildt sagt dumme avgjørelser, som å kjøre altfor fort, eller å kjøre på små marginer. Man er altså ikke noe dårligere sjåfør enn vanligvis – det bare føles som man er en mye bedre sjåfør enn man er. Når kokainrusen er på nedadgående, derimot, da blir man en dårligere sjåfør. Da blir man slapp og daff og treig i refleksene osv, gjerne samtidig som selvtilliten fremdeles er høy. Så det er altså i etterkant at dette kan være aller farligst. Takk for god redegjørelse. 2
Anonymburker Skrevet 15. august 2020 #209 Skrevet 15. august 2020 Mange moralister her inne. Northug trenger støtte, ikke fordømmelse. Det viktigste er tross alt at han får støtte og hjelp fra sine nærmeste. Hva moralske viktigperer her inne og på andre medier mener, er likegyldig. Han har gjort mer for mennesker enn hva de fleste på KG har, for å si det slik. Heia Petter! 6
bustelise Skrevet 15. august 2020 #210 Skrevet 15. august 2020 48 minutter siden, Blekkulfina skrev: Det er jo også et svært dårlig tegn for ham at dette skjedde kl 20.15, på vei hjem fra denne barneskiskolen i Trysil, og ikke midt på natta etter en fest eller no. Da sliter du vel ganske godt med en viss grad av avhengighet allerede... Kan godt hende han bare var trøtt og sliten etter en lang dag, og trengte en oppkvikker. Men han burde holdt seg til Red Bull, ja. 😉 3
Camillapb Skrevet 15. august 2020 #211 Skrevet 15. august 2020 Antar at alle vet at 98% av norges kjente ansikter tar kokain.. 1
bustelise Skrevet 15. august 2020 #212 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, Camillapb skrev: Antar at alle vet at 98% av norges kjente ansikter tar kokain.. Fremdeles mange som tror at 98% av kjendiser er nonner og munker, og at kokain og heroin er det samme. 1
Marigrete Skrevet 15. august 2020 #213 Skrevet 15. august 2020 Folk som drar til grønne områder i Sverige blir dømt nord og ned som dårlige mennesker, egoistiske og nærmest mindre verdt. En som gang på gang setter seg i bilen i ruset tilstand blir forsvart som menneske, støttet fordi han må ha det så vanskelig og «heia Petter». Jeg vil heller møte på en person i butikken som har vært i Sverige, kontra en ruset sjåfør på veien i 170 km/t. Det han har gjort bør fordømmes og kritiseres. Punktum. (For ordens skyld- jeg har hatt hjemmeferie i egen kommune😉) 24
Camillapb Skrevet 15. august 2020 #214 Skrevet 15. august 2020 Akkurat nå, bustelise skrev: Fremdeles mange som tror at 98% av kjendiser er nonner og munker, og at kokain og heroin er det samme. Haha, det er veldig sant
india76 Skrevet 15. august 2020 #215 Skrevet 15. august 2020 20 minutter siden, Expandable86 skrev: Mange moralister her inne. Northug trenger støtte, ikke fordømmelse. Det viktigste er tross alt at han får støtte og hjelp fra sine nærmeste. Hva moralske viktigperer her inne og på andre medier mener, er likegyldig. Han har gjort mer for mennesker enn hva de fleste på KG har, for å si det slik. Heia Petter! Hva har han gjort for "mennesker" annet enn å vinne medaljer og tjene penger for egen del? Ganske foraktelig at du kaller oss "moralske viktigperer", som om du mener at handlingene hans ikke bør fordømmes. Det viktigste er IKKE at han får støtte og hjelp fra noen som helst, men at han aldri får sjansen til å gjøre noe slikt igjen. Må si jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen hadde blitt meid ned av Northug tredje gang (som vi vet om) med samme tull. Og det å kritisere ham og straffe ham hardt vil sende et signal til andre som driver med det samme og synes det er greit. 19
india76 Skrevet 15. august 2020 #216 Skrevet 15. august 2020 11 minutter siden, Marigrete skrev: Folk som drar til grønne områder i Sverige blir dømt nord og ned som dårlige mennesker, egoistiske og nærmest mindre verdt. En som gang på gang setter seg i bilen i ruset tilstand blir forsvart som menneske, støttet fordi han må ha det så vanskelig og «heia Petter». Jeg vil heller møte på en person i butikken som har vært i Sverige, kontra en ruset sjåfør på veien i 170 km/t. Det han har gjort bør fordømmes og kritiseres. Punktum. (For ordens skyld- jeg har hatt hjemmeferie i egen kommune😉) Ikke sant. Men kjendiser er jo hevet over alle, så de kan gjøre hva de vil uten at fansen vender dem ryggen. 4
Loke37 Skrevet 15. august 2020 #217 Skrevet 15. august 2020 Jeg jobber med trafikkskadde. Jeg fordømmer de som kjører i rus og setter andre uskyldige mennesker i fare. Det spiller ingen rolle om de har vunnet en medalje, jeg syntes ikke synd på de som kjører i rus, i hvertfall ikke de som gjentar etter å ha vært i en alvorlig trafikkulykke som følge av rus, forlater vennen sin som er skadet. De som uskyldiggjør Nordtug, burde tenke over hva konsekvensene kunne ha blitt om han ikke hadde blitt stoppet. 27
kflu Skrevet 15. august 2020 #218 Skrevet 15. august 2020 På 14.8.2020 den 23.30, Trykksjakta skrev: Ja, definitivt. Mannen på gata hadde blitt straffet vesentlig hardere. Nei, venninna mi fikk 1 (eller 2, litt usikker) mnd fotlenke når hun kjørte alkoholpåvirket. 3
Katten.2.0 Skrevet 15. august 2020 #219 Skrevet 15. august 2020 4 hours ago, Little Diva said: Nå er det vel generelt slik at folk med rusproblemer gjerne må gjennom flere runder med profesjonell hjelp. Det er ikke gjort på en dag. Ingen har kunnskap til å vite hva slags hjelp Northug evnt har fått tidligere, så å dømme mennesker uten å vite fakta blir for lavmål, synes jeg. Det at han har et image som gjør at han defineres som et storkjefta kjekkas har absolutt ingenting med dette å gjøre. Anti-jantelov er vel bare bra, eller er det ulovlig det også? Ruspåvirket kjøring bør og skal fordømmes, både av rettsvesenet og av hele den øvrige befolkningen. Spesielt når dette ikke er første gang - hvor han forsåvidt forlot en skadet kamerat i vraket. Det er tragiske skjebner i hele Norge, men ingen av dem unnskylder en fra å sette uskyldige liv i fare. 19
Solidaryparadoks Skrevet 16. august 2020 #220 Skrevet 16. august 2020 3 hours ago, Expandable86 said: Mange moralister her inne. Northug trenger støtte, ikke fordømmelse. Det viktigste er tross alt at han får støtte og hjelp fra sine nærmeste. Hva moralske viktigperer her inne og på andre medier mener, er likegyldig. Han har gjort mer for mennesker enn hva de fleste på KG har, for å si det slik. Heia Petter! Nå er det lov å ha 2 tanker på samme tid. Det er bra at folk tar avstand fra det Northug har gjort galt, men det betyr ikke at folk dømmer han som menneske. Viktigste er at man ser at han har et problem, og at han må gjøre noe med det og slutte å sette seg selv og andre i fare. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå