Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...


Justlooking

Anbefalte innlegg

3 hours ago, ti10 said:

Vet du noe vi ikke vet? Eller er det en offentlig hemmelighet jeg ikke har fått med meg at Therese Johaug pleier å suse dritings og ruset rundt laaangt over fartsgrensa?

Tenkte mer på at dette var personer folk så opp til, kan ikke si det samme nå mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stor sympati med ham, liker ham veldig godt.

Men dette går ikke, han er nødt til å snu rundt helt. Kvitte seg med usunne hobbyer og sannsynligvis kutte noen venner med dårlig innflytelse.

Ruspåvirket kjøring er vel et prioritert område for politiet, så her forventer jeg fengselsstraff. Vil sende et uheldig signal om ikke.

Jeg håper inderlig han lærer og heier på ham. Han må legge seg i selen for å motvirke omdømme-tapet han nå opplever, skal han klare å redde stumpene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, india76 skrev:

Over 50 000 har «likt» Northugs innrømmelse på Instagram. Det er helt utrolig at folk kan støtte denne klovnen etter alt han har gjort. Etter å ha lært absolutt null av forrige gang. Alle som trykker like kunne faktisk ha vært offer for hans handlinger, om de hadde vært på feil sted til feil tid. Nordmenn er utrolig enkle, bare noen er «kjendis», til og med for noe så meningsløst som å løpe rundt i snøen på to trepinner, så er alt greit. Blir kvalm.

Jq for det er jo mye bedre å sparke en som ligger nede. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra Oslo Universitetssykehus sine sider: (Tror dette stoffet forandrer hele måten man tenker på hvis man misbruker det over tid:)

 En liten dose kokain føles behagelig og gir brukeren en følelse av å være fysisk og mentalt ovenpå, med økt tiltakslyst og energi. 
  Ved inntak av en høyere dose forsterkes disse positive effektene og i tillegg får man rusvirkninger. Dette gjør kokain til et populært rusmiddel. Brukerne sier gjerne at rusen forsterker enhver form for normal nytelse (14). Den arter seg gjerne som overdreven oppstemthet, ukritisk tiltro til egne evner og økt risikovillighet. Stimuleringen og det høye energinivået følges av nedsatt dømmekraft. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra han står opp og forteller hva han har gjort. Mange hadde nok håpet på å forbli anonym med bare rykter. «Kjendis tatt for råkjøring og narkotika».

håper han tar lærdom og er takknemlig for at ingen liv har gått tap på hans vegner. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Oslo1980 skrev:

Jeg vet at han kjørte i alkoholrus, men "alkoholmisbruker" som i betydningen "alkoholiker", er han det..?

Alkoholiker og alkoholmisbruk er to helt forskjellige ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett dette før! Hoppere, fotballspillere i fleng og mange andre som har gått fra tidenes store høyder rett i kjøttkverna. Fallet blir enormt og glide skalaen går helt ned i rennesteinen om man ikke kommer seg ut av dette. Klaus Lundekvam gikk også på en enorm smell etter han var ferdig på topp nivå. George Best er vel et av de verste eksemplene sammen med matti fra Finland som begge rett og slett ruset seg i hjel og i siste fase av livet var like ute å kjøre som en narkoman i parken. Northug kan komme seg ut av denne karusellen om han vil, men da må han ta tak i det nå. Så kan han kanskje redde stumpene over noen år. For nå ryker alt for han. Forretningsforbindelser, media, idretten? Han er ferdig der for lang tid fremover. Skjerper han seg kan han snu det til egen fordel over tid. Få eksempler på de som har klart det egentlig.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Petter, uansett, på samme måte som jeg hadde støtta en bror eller søster..,eller venn. Det er ikke folket som skal dømme, det har vi rettsvesenet til. Det er ingen fakta på Bordet enda hvilken påvirkningsgrad Petter hadde i blodet. Vil Tro det We prosedyre med spyttprøver ved høy hastighet og de kan inneholde små spor, selv om han er innenfor lovlig promillepåvirkning. Må vi mennesker alltid ha så lett for å dømme andre. Rekk opp hånda den som aldri har gjort en eller flere feil her i livet. Lik kommentaren min om du vet at du også har gjort noe dumt som kunne medføre sanksjon om du ble avslørt. La rettsvesenet ta seg av dette og la oss andre være medmennesker. Kanskje det Er akkurat du som trenger et medmenneske neste gang

Endret av Lemmon
Skrivefeil
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke prestasjonene mine i nærheten av Northug sine, så jeg kan ikke sammenlikne meg med han. Men som yngre drev jeg med idrett på toppnivå, og hele min identitet og alt jeg gjorde kretset rundt idretten. Rundt meg så jeg ungdommer på min alder som spiste det de ville, var ute så lenge de ville, og drakk alkohol. Selv måtte jeg følge et strengt mat- og treningsregime, og til og med hvor mye jeg sov måtte jeg registrere. Da jeg til slutt la opp i ung voksen alder visste jeg ikke hvem jeg var uten idretten. Jeg hadde så mye å ta igjen av tapt ungdomstid, og jeg havnet helt på kjøret en periode. Ingen kunne lenger fortelle meg hva jeg skulle gjøre, og til og med den dag i dag sitter jeg med et behov for å «ta igjen» og problemer og et forvirret selvbilde. Jeg tror at for Northug er det en kombinasjon av det jeg akkurat nevnte i kombinasjon med et litt oppblåst ego som har gjort at ting har gått så langt, og jeg håper han skaffer seg hjelp.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Viva_2017 skrev:

Det som er spesielt med "kjendiser", er nettopp at vi "kjenner" dem litt. Vi har fått innblikk i deres liv og bakgrunn. De blir som en nabogutt, en vi vet hvem er og har sett mange ganger og er på hils med. En vi kjenner foreldrene til. 

Da blir ofte reaksjonen slik som her. Man blir lei seg på hans og familiens vegne, synes det er tragisk at han gjør noe så farlig, uansvarlig og idiotisk, og synes det er fryktelig trist at han ødelegger livet sitt.

Hvis det skjer med en ukjent "mann 34" fra andre kanten av landet, blir reaksjonen annerledes. 

Det er ikke kjendisstatusen som spiller inn, i form av "heltedyrking", men heller det at han for mange oppleves som en de kjenner og vil vel.

Håper jeg klarte å uttrykke dette forståelig. Det er i slekt med samme fenomen som det at vi reagerer mindre på katastrofer og ulykker jo lenger vekk de er fra oss selv. 

Skjønner hva du mener

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lemmon skrev:

Støtter Petter, uansett, på samme måte som jeg hadde støtta en bror eller søster..,eller venn. Det er ikke folket som skal dømme, det har vi rettsvesenet til. Det er ingen fakta på Bordet enda hvilken påvirkningsgrad Petter hadde i blodet. Vil Tro det We prosedyre med spyttprøver ved høy hastighet og de kan inneholde små spor, selv om han er innenfor lovlig promillepåvirkning. Må vi mennesker alltid ha så lett for å dømme andre. Rekk opp hånda den som aldri har gjort en eller flere feil her i livet. Lik kommentaren min om du vet at du også har gjort noe dumt som kunne medføre sanksjon om du ble avslørt. La rettsvesenet ta seg av dette og la oss andre være medmennesker. Kanskje det Er akkurat du som trenger et medmenneske neste gang

Synd at man ikke kan mislike ditt innlegg. Totalt uenig med deg. Såklart at jeg gjort dumme ting men aldri noe som setter andre i fare.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke alle som skal «forståsegpå» denne fyren og hva han gjør. Dette er jo Northug i ett nøtteskall. Glad i fart, glad i unge damer, glad i å være «gææærn», glad i å «gi faen».
Så blir han tilfeldigvis tatt (for andre gang) og buhuuu så synd det er på ham. Dette handler mer om egne holdninger, hvordan man er som person, enn noen annet. Og alle som kritiserer ham, blir beskyldt for «janteloven». (Ref. Brukernavnet hans på insta f.eks)

Sånn sett minner Northug litt om Frank Løke.

Forskjellen er at Løke spiller en rolle, det gjør ikke Northug.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Orly skrev:

Jq for det er jo mye bedre å sparke en som ligger nede. 

Sparke en som ligger nede? Han har gjort en alvorlig kriminell handling (igjen!), noe han kunne valgt å la være om han hadde valgt bort å ruse seg. Hadde du sagt det samme om han hadde tatt livet av et barn eller en fotgjenger? I det tilfellet er det offeret som hadde ligget nede (seks fot under for evig og alltid), ikke "stakkars kjendisen" som er altfor høy på seg selv og tror han er guds gave til menneskeheten fordi han er god på noe så meningsløst som å være rask på to trepinner på snøen. En patetisk, selvgod trønder er hva han er.  

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vintage skrev:

Ikke bare er han forbilde, han kom til og med fra instruktørjobb på en barneskiskole:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kom-fra-barneskiskole/72746851

Ingen er vel spesielt overrasket over nyheten at han bruker kokain, med tanke på de menneskene han fester/henger med, men at han faktisk er ruset bare timer etter en slik jobb sier jo noe om at problemet antageligvis er større enn i alle fall jeg trodde. Jeg har vært stor fan og gledet meg stort over comebacket i Falun. Det som skjedde nå er vanskelig å svelge, respekten er mindre, men jeg håper det kan føre til at han virkelig gjør noe med livet sitt før det er for sent. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Nå er ikke prestasjonene mine i nærheten av Northug sine, så jeg kan ikke sammenlikne meg med han. Men som yngre drev jeg med idrett på toppnivå, og hele min identitet og alt jeg gjorde kretset rundt idretten. Rundt meg så jeg ungdommer på min alder som spiste det de ville, var ute så lenge de ville, og drakk alkohol. Selv måtte jeg følge et strengt mat- og treningsregime, og til og med hvor mye jeg sov måtte jeg registrere. Da jeg til slutt la opp i ung voksen alder visste jeg ikke hvem jeg var uten idretten. Jeg hadde så mye å ta igjen av tapt ungdomstid, og jeg havnet helt på kjøret en periode. Ingen kunne lenger fortelle meg hva jeg skulle gjøre, og til og med den dag i dag sitter jeg med et behov for å «ta igjen» og problemer og et forvirret selvbilde. Jeg tror at for Northug er det en kombinasjon av det jeg akkurat nevnte i kombinasjon med et litt oppblåst ego som har gjort at ting har gått så langt, og jeg håper han skaffer seg hjelp.

Tror du er inne på noe både viktig og vesentlig her. Det samme som dessverre skjer med barneskuespillerne, barnemusikk stjerner osv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lemmon skrev:

Støtter Petter, uansett, på samme måte som jeg hadde støtta en bror eller søster..,eller venn. Det er ikke folket som skal dømme, det har vi rettsvesenet til.

Dette er jo selvfølgelig bare tull! Rettsvesenet gir deg den formelle straffen fra samfunnet. Dine holdninger, moral og etikk vurderer alle som skal ha noe med deg å gjøre, handlinger får alltid konsekvenser ut over det rent strafferettslige. Alt fra forettningsforbindelser, organisasjoner, og fremtidige arbeidsgivere. Dette er ting de tar med i sine vurderinger av deg når du søker disse. Da nytter det ikke å si "jeg har sonet straffen min" det fungerer bare ikke slik.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lemmon skrev:

Støtter Petter, uansett, på samme måte som jeg hadde støtta en bror eller søster..,eller venn. Det er ikke folket som skal dømme, det har vi rettsvesenet til. Det er ingen fakta på Bordet enda hvilken påvirkningsgrad Petter hadde i blodet. Vil Tro det We prosedyre med spyttprøver ved høy hastighet og de kan inneholde små spor, selv om han er innenfor lovlig promillepåvirkning. Må vi mennesker alltid ha så lett for å dømme andre. Rekk opp hånda den som aldri har gjort en eller flere feil her i livet. Lik kommentaren min om du vet at du også har gjort noe dumt som kunne medføre sanksjon om du ble avslørt. La rettsvesenet ta seg av dette og la oss andre være medmennesker. Kanskje det Er akkurat du som trenger et medmenneske neste gang

Folket har sin fulle rett til å vise at de tar avstand fra ting de mener er feil. 

Hvor er unlike-knappen?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fysikeren skrev:

Folket har sin fulle rett til å vise at de tar avstand fra ting de mener er feil. 

Hvor er unlike-knappen?

Du trykker bare på "like" knappen en gang til så har du unliket :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...