Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...


Justlooking

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000
35 minutter siden, Drizzt skrev:

Han burde bli fratatt førekortet for livstid nå. Han har bevist at han ikke er til å stole på. Første tabben kan man tenke ''ja, det kan skje alle 1 gang'', men når han gjør det igjen? Tenk hvor mange ganger han har gjort det uten å bli tatt? Ren flaks at han ble oppdaget. Jeg mistet all respekt for ham. Idrettsprestasjonene kan ingen ta fra ham, men det han er blitt nå er rett og slett ikke noe å være stolt av eller støtte. Han må i fengsel.

Enig. Han mistet lappen i 5 år sist og det var åpenbart ikke nok til at han klarte å bli moden mentalt. 

Vi bør slippe at Northug dreper noen før han mister førerkortet permanent. Skjønner ikke hvorfor han skal få fortsette å gamble med sitt eget og andres liv. Han  bor i tillegg i Oslo så er ikke spesielt strengt å nekte han å kjøre bil, det er kun sunn fornuft. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nimbus2000
23 minutter siden, adele34 skrev:

Skal ikke forsvare hva han har gjort. 
Men han som er tidligere en proff idrettsmann har fått frigjort mye dopamin i sin karriere. Vanlig når en legger opp at en ikke får frigjort dopamin på samme måte som før, og at en da søker andre måter for å oppnå dopamin (lykkerus) på. Som så å kjøre fort, Hoppe i fallskjerm, gamble i aksjer, spill osv (og dessverre narkotika). 

Synd at han kan ha satt andre liv i fare ved å kjøre for fort. 
 

Han holdt på med med den samme livsfarlige kjøringen også da han var toppidrettsutøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta
4 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Enig. Han mistet lappen i 5 år sist og det var åpenbart ikke nok til at han klarte å bli moden mentalt. 

Vi bør slippe at Northug dreper noen før han mister førerkortet permanent. Skjønner ikke hvorfor han skal få fortsette å gamble med sitt eget og andres liv. Han  bor i tillegg i Oslo så er ikke spesielt strengt å nekte han å kjøre bil, det er kun sunn fornuft. 

Jeg trodde det var mulig å miste lappen for alltid, men det er ikke det. Å miste lappen for alltid innebærer i praksis at man kan søke om å kjøre opp etter 5 år. Northug mistet vel lappen "for alltid" etter forrige ulykke, men har tydeligvis kjørt opp igjen. Nå blir det vel nye 5 år.....

Kan vel sammenlignes med "livsvarig fengsel" i Norge som i praksis bare er 14 år bak murene.

Endret av Trykksjakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han ønsker å gjøre ende på det for sin egen eller tilfeldige andres del, så finnes det mer effektive metoder. Såpass mye omløp i skallen sin bør han vel ha. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viva_2017
3 timer siden, Miss perfect skrev:

Dere som skriver at dette er trist, hadde dere syntes det om det var den vanlige mannen i gata? Han kan prise seg lykkelig for at han ikke har skadet noen, i verste fall drept noen..

Det som er spesielt med "kjendiser", er nettopp at vi "kjenner" dem litt. Vi har fått innblikk i deres liv og bakgrunn. De blir som en nabogutt, en vi vet hvem er og har sett mange ganger og er på hils med. En vi kjenner foreldrene til. 

Da blir ofte reaksjonen slik som her. Man blir lei seg på hans og familiens vegne, synes det er tragisk at han gjør noe så farlig, uansvarlig og idiotisk, og synes det er fryktelig trist at han ødelegger livet sitt.

Hvis det skjer med en ukjent "mann 34" fra andre kanten av landet, blir reaksjonen annerledes. 

Det er ikke kjendisstatusen som spiller inn, i form av "heltedyrking", men heller det at han for mange oppleves som en de kjenner og vil vel.

Håper jeg klarte å uttrykke dette forståelig. Det er i slekt med samme fenomen som det at vi reagerer mindre på katastrofer og ulykker jo lenger vekk de er fra oss selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Minitroll skrev:

Kjører ikke bil og er aldri på Østlandet. Så er det jo tydelig at en viss trønder heller ikke vet at det er 110, men tror det er 168 sone. 

Ikke at man skal bagatellisere dette, men det er helt vanlig i utlandet at folk kjører langt over fartsgrensa. Feks i Danmark. Der er det 110-120 mange steder. Og jeg har kjørt der mye, aldri sett en eneste kontroll.

Når det er sagt så svir det vel ekstra når man kjører i ruset tilstand. Fryktelig dumt, men Northug er vel såpass voksen at han tar vel konsekvensene av sine handlinger uten at folk skal bli dømt opp og ned over alt. 

Man er raske med å se splinten i andres øyne, men enser sjelden bjelken i sitt eget.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Mask skrev:

Først Johaug så northug :( 

Vet du noe vi ikke vet? Eller er det en offentlig hemmelighet jeg ikke har fått med meg at Therese Johaug pleier å suse dritings og ruset rundt laaangt over fartsgrensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pepsimaximus skrev:

Det sier vel mer om at dere på Østlandet har blitt prioritert veldig mye mer, mens vi på Vestlandet må leve med rasutsatte veier. Bergen har ikke noen strekninger over 80 km/t. Så synes ikke det er supersøtt.

Det er lettere å bygge motorveier som ikke er rasutsatt der det ikke er høye fjell som ruver over deg uansett hvor du går,  det er vanskelig å sprenge hele fjell og selv om det finnes et ordtak som sier at "vi sammen kan flytte fjell om vi vil" så er det bare et ordtak og ikke mulig i praksis... Det er også lettere å bygge flate motorveier med slake svinger og ikke så høye bakker der det ikke er fjell, noe som er en nødvendighet for høye hastigheter. Det er også en idé å bruke mest penger der det bor mest folk, for der det bor mest folk vil du blidgjøre flest og inndra mer penger i form av bompenger, skatter og avgifter etc.

Uansett var det ikke ment 100% seriøst, men glemmer at dette er KG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 50 000 har «likt» Northugs innrømmelse på Instagram. Det er helt utrolig at folk kan støtte denne klovnen etter alt han har gjort. Etter å ha lært absolutt null av forrige gang. Alle som trykker like kunne faktisk ha vært offer for hans handlinger, om de hadde vært på feil sted til feil tid. Nordmenn er utrolig enkle, bare noen er «kjendis», til og med for noe så meningsløst som å løpe rundt i snøen på to trepinner, så er alt greit. Blir kvalm.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mange sympati-likes en alminnelig borger som kjørte i 170 km/t høy på kokain ville fått.

Jeg legger merke til at det blant annet er leger og annet helsepersonell som deler ut sympati-likes på dette innlegget. 

Noe oppsiktsvekkende.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skjønner ikke bedre. Det er veldig mye dumskap der ute. 

Egentlig er det ganske teit å like ting på Instagram, med mindre man kjenner vedkommende, men dette er verre enn det meste, ja.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerangrep, spekulasjoner, og avsporing, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Edit: tre like tråder slått sammen. 

Endret av _popcorn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Trykksjakta said:

alkoholmisbruker 

Jeg vet at han kjørte i alkoholrus, men "alkoholmisbruker" som i betydningen "alkoholiker", er han det..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri fulgt med på skisport. Har likevel likt han som en "anti-jantelov" person. 

Jeg har ikke sympati for dem som kjører i ruspåvirket tilstand. Men jeg har sympati for dem som faller ned i "hullet" det er å dekke over følelser/traumer med alkohol, piller etc...

Jeg har aldri testet noen form for narkotika selv, men jeg antar at kokain også er avhengighetsskapende, at kroppen "må ha" mer etter en periode med hyppig bruk...?

Jeg var selv anhengig av reseptbelagte piller en stund, er på bedringens vei nå, men jeg får noen tilbakefall av og til... Brukte pillene for å unngå å tenke på noen veldig ubehagelige minner fra barndommen...😔

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis ukjente Kari blir tatt mistenkt for ruskjøring så kan ukjente Kari også ha en trist historie - der det finnes noen som har sympati. Ukjente Kari slipper å lese om seg selv med fullt navn og bilde i VG.

Når en kjendis blir tatt for det samme er det ikke mulig å gjemme seg. Min sympati handler om at jeg synes det er trist at Northug - på tross av et gigantisk apparat rundt seg, og med påstått helomvending ved forrige missere - likevel ikke har klart å rydde opp i livet sitt. Det er ellers forsvinnende liten sympati med folk som ruser seg og kjører bil - hva du velger å gjøre mot deg selv er en ting, men å utsette andre for din ruspåvirkede kjøring er noe helt annet.

Jeg håper at han aldri igjen ser et bilsertifikat med navnet sitt på. Og så håper jeg at denne verdens ukjente Kari'er og Northug får hjelp til å fikse livet sitt før de går helt til grunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Drizzt skrev:

Det er bare trist. Han er forbilde for mange barn og burde visst bedre. Jeg håper han får proff hjelp med problemene sine. Jeg trodde han skulle våkne etter forrige hendelse, men tydeligvis ikke. Noen år i fengsel blir kanskje det han trenger.

Ikke bare er han forbilde, han kom til og med fra instruktørjobb på en barneskiskole:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kom-fra-barneskiskole/72746851

Endret av vintage
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...