Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...


Justlooking

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Athod skrev:

Bra han ble tatt før det gikk galt.

 

Kan ikke si jeg er overrasket, fyren har fått et massivt ego som det norske folk med glede har vært med å bygge opp. Da syns jeg ikke vi kan dømme han som person nord og ned når det egoet viser sine mørke sier. Forhåpentligvis var dette ydmykelsen han trengte for å få planta beina ned på jorda. 

 

"Vi" har vært med på å bygge opp egoet hans og "vi" har ikke rett til å dømme ham? Hvem er "vi"? At mediene og de som finner underholdning i skisport har vist interesse for skisport betyr selvfølgelig ikke at Norges befolkning kollektivt har heiet fram denne mannen. Og hvorfor kan ikke vi dømme ham? Jeg gjør det. Jeg dømmer en idiot som tar kokain, råkjører og setter andre i fare.  

At han har vunnet noen pokaler i en idrett for spesielt interesserte har ingenting å si. Det er få land i verden som bryr seg om langrenn. 

Endret av Paperwall
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Little Diva skrev:

Så nå skal han straffes for det han har gjort tidligere også? Jeg var ikke klar over at det fantes bevis på at han har et hyppig forbruk av kokain, så innlysende meg gjerne og oppgi kilde. 
 

Jeg har ikke noe i mot å støtte en mann som ligger nede hvis det er det du mener. Javel, så er det selvforskyldt, men altså. Du sier han har et rusproblem, og mener han da skal fordømmes da eller? 

Jeg sier bare at det er ganske naturlig å spekulere i at han var beruset også denne gangen fordi 1) politiet drar ikke hjem for å ransake leiligheten uten videre ved en fartskontroll, 2) de fant faktisk rusmilder, 3) har han kjørt beruset tidligere og 4) han har hatt et hyppig bruk av kokain siste tiden.

At det finnes bevis for det betyr ikke at jeg har tenkt til å oppgi kildene mine på et offentlig forum. Som jeg sa i sta: det er opp til deg om du vil tro på meg eller ikke, hva du tror eller mener betyr ingenting for meg. 

Du støtter noen som gang på gang bryter loven og setter andres liv i fare. Jeg gjør ikke det. Vi to er ikke på bølgelengde.

Denne diskusjonen er over. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fysikeren skrev:

Det er bevist at han har kjørt beruset tidligere, og at han nå har et hyppig forbrukt av kokain.

 

6 minutter siden, Fysikeren skrev:

Jeg sier bare at det er ganske naturlig å spekulere i at han var beruset også denne gangen fordi 1) politiet drar ikke hjem for å ransake leiligheten uten videre ved en fartskontroll, 2) de fant faktisk rusmilder, 3) har han kjørt beruset tidligere og 4) han har hatt et hyppig bruk av kokain siste tiden.

At det finnes bevis for det betyr ikke at jeg har tenkt til å oppgi kildene mine på et offentlig forum. Som jeg sa i sta: det er opp til deg om du vil tro på meg eller ikke, hva du tror eller mener betyr ingenting for meg. 

Du støtter noen som gang på gang bryter loven og setter andres liv i fare. Jeg gjør ikke det. Vi to er ikke på bølgelengde.

Denne diskusjonen er over. 

Nei, det var ikke det du sa. Du sa det var bevist at han har et hyppig forbruk av kokain. (Se sitat over.)

Før alle kortene havner på bordet er det ingen vits i spekulasjoner selv om det er sannsynlig slik du sier. 
 

Ellers kan det du sier også være ren ryktespredning for å sverte mannen. Det har ingen her inne kunnskap til å vurdere. Så jeg anser det som nettopp det, rykter. Unødvendig å sitte og gjemme seg bak et nick for å komme med slike påstander uansett.

Til slutt! Folket ønsker vel at Northug skal få hjelpen han trenger og komme seg på bena igjen, og da er det lite hensiktsmessig med forakt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Little Diva skrev:

Nei, det var ikke det du sa. Du sa det var bevist at han har et hyppig forbruk av kokain. (Se sitat over.) Det har ingen her inne kunnskap til å vurdere.

Ja, og det er det. Jeg sa jeg ikke var villig til å dele kildene mine. Vi har mange felles bekjente. 

Les alle kommentarene i tråden. Det er mange som har fått med seg kokainbruken hans den siste tiden.

Hvis du tror at ingen på dette forumet kjenner Northug så er du jammen naiv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er mer sjokkert av hvor mange naive Ola Nordmenn som kun leser se&hør i papirform på campingen som sitter her inne.

 

Det er årevis siden Petter la oss skikarrieren sin. De siste fem årene har han ikke gjort annet enn å leve jetset liv på reiser og i storbyene.

Han vanker i ett forholdsvis åpent «vestkant» miljø i Oslo hvor det å dra striper på toalettet under en wine & dine på Bar Tjuvholmen er helt normalt. 
For å ikke snakke om på toalettet på Monkey Bar/IVY.

Han omgås i samme krets som tre ganske store Cola-supply folk. Dette et noe alle vet og det ble til og med spøkt med på TV (NRK) i fjor.

 

I hele sommer har han kost seg med slaraffenliv i middagsbukta på 50 fots båter eller i bakgården på Foyn Hagen i Tønsberg.

Nei, det er ikke synd på Northug. 
Eneste synd det er på han er hans egen siden han ble tatt!!! 
 

Han har elsket dette livet og kommer fortsette i mange år til. 

Vi må slutte å slå ring rundt han, dette er 100% hans egen skyld! Han fortjener at sponsorer trekker seg og straffen skal tas som mann.

 

Han er en 34 år gammel mann nå!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alphabet
32 minutter siden, Fysikeren skrev:

Jeg sier bare at det er ganske naturlig å spekulere i at han var beruset også denne gangen fordi 1) politiet drar ikke hjem for å ransake leiligheten uten videre ved en fartskontroll, 2) de fant faktisk rusmilder, 3) har han kjørt beruset tidligere og 4) han har hatt et hyppig bruk av kokain siste tiden.

At det finnes bevis for det betyr ikke at jeg har tenkt til å oppgi kildene mine på et offentlig forum. Som jeg sa i sta: det er opp til deg om du vil tro på meg eller ikke, hva du tror eller mener betyr ingenting for meg. 

Du støtter noen som gang på gang bryter loven og setter andres liv i fare. Jeg gjør ikke det. Vi to er ikke på bølgelengde.

Denne diskusjonen er over. 

Politiet gjør litt som dem vil... Det som ga politiet "skjellig grunn" er instrumentet som måler spyttprøve på stedet, som ikke sier noe som helst om føreren er påvirket på et øyeblikk, men kan vise til mulig rester. Dette instrumentet er også kjent for en god del falske negativer og falske positive. Kjekt for politi som liker å misbruke sin makt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har like mye respekt for Northug som jeg har for alle andre som kjører i ruset tilstand. Altså null.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, alphabet said:

Politiet gjør litt som dem vil... Det som ga politiet "skjellig grunn" er instrumentet som måler spyttprøve på stedet, som ikke sier noe som helst om føreren er påvirket på et øyeblikk, men kan vise til mulig rester. Dette instrumentet er også kjent for en god del falske negativer og falske positive. Kjekt for politi som liker å misbruke sin makt da. 

... 

Ja, politiet er kjent for å misbruke sin makt ved å gjøre husransakelser av mennesker de stopper i fartskontroll - uten begrunnelse eller hjemmel..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hverdagsfrue skrev:

Kjære dere som har sympati og ønsker å støtte Northug; Han har IKKE narkotikaproblemer. Han trenger IKKE hjelp. Enda.....

Kokain er noe han tar på gøy. Det får deg til å føle deg som kongen på haugen. Og han er velkjent i festmiljøet allerede.

Det han trenger for å ikke havne på kjøret, og miste all kontroll, er at dette tas alvorlig. Ingen snillisme, ingen støtte. Men en knallhardt tydelig straff, og tap av sponsorer. Han trenger å havne helt i bånn for å skjønne alvoret. 

Han kunne ha drept noen!

Herregud. Kokain er noe man tar på gøy? Og med det mener du å si at man ikke kan bli avhengig, eller? 

Mye rart en skal lese her 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alphabet
1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

... 

Ja, politiet er kjent for å misbruke sin makt ved å gjøre husransakelser av mennesker de stopper i fartskontroll - uten begrunnelse eller hjemmel..

Det som ga dem rett i dette er et spyttprøveinstrument som er kjent for å gi tvilsomme resultater. Så klart politi er begeistra for å bruke dette, da det lettere gir dem rett til ransakelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, alphabet skrev:

Det som ga dem rett i dette er et spyttprøveinstrument som er kjent for å gi tvilsomme resultater. Så klart politi er begeistra for å bruke dette, da det lettere gir dem rett til ransakelse. 

Jammen da hadde det jo være er sjakktrekk å skrive noe om DET på SoMe da. Han vet jo selv om han var ruset eller ikke. «Politiet mistenker at jeg har kjørt i ruset tilstand, men der har jeg i alle fall ren samvittighet. Men jeg skal ta straffen for råkjøring og besittelse.»

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Litt sidespor, men HBO har en dokumentar som heter: The Weight of Gold. Handler om hvor tungt psykisk det kan være å gå fra toppidrettsutøver til å bli pensjonist(eventuelt begynne å tape). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alphabet
1 minutt siden, Sam Jones skrev:

Jammen da hadde det jo være er sjakktrekk å skrive noe om DET på SoMe da. Han vet jo selv om han var ruset eller ikke. «Politiet mistenker at jeg har kjørt i ruset tilstand, men der har jeg i alle fall ren samvittighet. Men jeg skal ta straffen for råkjøring og besittelse.»

Hadde han faktisk vært ruset hadde han mest sannsynlig hatt det på seg med i bilen, men de fant vel ikke noe der? Også var han i Trysil på skiskole, et bra stykke fra Oslo. Dette instrumentet kan gi utslag opp til 2-3 dager etter bruk, men sier ikke noe om man faktisk er ruspåvirket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, alphabet skrev:

Hadde han faktisk vært ruset hadde han mest sannsynlig hatt det på seg med i bilen, men de fant vel ikke noe der? Også var han i Trysil på skiskole, et bra stykke fra Oslo. Dette instrumentet kan gi utslag opp til 2-3 dager etter bruk, men sier ikke noe om man faktisk er ruspåvirket.

Glemmer dere at politiet mistenkte at han var ruspåvirket?  Altså. De mistenker ikke det uten grunn, eller fordi man kjører for fort. Tror nok politiet har sett hvordan rusa folk oppfører seg før. Og ikke minst hvordan de snakker. Hallo

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SoWhat? skrev:

Herregud. Kokain er noe man tar på gøy? Og med det mener du å si at man ikke kan bli avhengig, eller? 

Mye rart en skal lese her 

Ja kokain er et narkotikum du blir full av energi av. Ikke et psykedelika. Og noe mange (som tar slike stoffer, samt "alle" i jappetiden) tar for gøy på fest. Ikke noe for narkomane. Man kan selvfølgelig bli avhengig, for så å gå over til andre tyngre stoffer. Men det er tydelig at der er ikke Northug enda. Jeg sier enda, for om han ikke får en realitycheck nå så er han på det sporet.

Du er naiv om du ikke tror at kokain er et stoff folk tar på gøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Athod skrev:

I starten er det vel bare for gøy, men etterhvert blir det noe man trenger bare for å komme gjennom hverdagen.

Når han må ta en stripe på vei hjem fra jobb på en torsdag så vil jeg si han er forbi "bare for gøy" stadiet.

Kanskje han skulle ut på noe etterpå🤷🏻‍♀️ 

Jeg tror enda han er i "bare for gøy" stadiet. Han tror nok hvertfall det. Og å slå ring om ham og vise støtte vil bare være en bjørnetjeneste. Han trenger et hardt møte med virkeligheten. Så kanskje kan han snu.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Hverdagsfrue skrev:

Ja kokain er et narkotikum du blir full av energi av. Ikke et psykedelika. Og noe mange (som tar slike stoffer, samt "alle" i jappetiden) tar for gøy på fest. Ikke noe for narkomane. Man kan selvfølgelig bli avhengig, for så å gå over til andre tyngre stoffer. Men det er tydelig at der er ikke Northug enda. Jeg sier enda, for om han ikke får en realitycheck nå så er han på det sporet.

Du er naiv om du ikke tror at kokain er et stoff folk tar på gøy.

Naiv? Har en bror som har fått hjelp av kokainavhengighet. Tenk litt før du skriver kanskje? Hvorfor tror du at jeg ikke vet? 

Jeg ser lett om noen har tatt div, og kokain er lett å avsløre. Tror du man bare blir avhengig av psykedelika? :klo:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, alphabet said:

Det som ga dem rett i dette er et spyttprøveinstrument som er kjent for å gi tvilsomme resultater. Så klart politi er begeistra for å bruke dette, da det lettere gir dem rett til ransakelse. 

I tillegg til at man observerer vedkommende. Det er ganske enkelt å gjøre observasjoner som avdekker mistanke om ruspåvirkning. Det er ikke nødvendig med dette instrumentet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hverdagsfrue said:

Ja kokain er et narkotikum du blir full av energi av. Ikke et psykedelika. Og noe mange (som tar slike stoffer, samt "alle" i jappetiden) tar for gøy på fest. Ikke noe for narkomane. Man kan selvfølgelig bli avhengig, for så å gå over til andre tyngre stoffer. Men det er tydelig at der er ikke Northug enda. Jeg sier enda, for om han ikke får en realitycheck nå så er han på det sporet.

Du er naiv om du ikke tror at kokain er et stoff folk tar på gøy.

Som regel er det psykedelika man ikke blir fysisk avhengig av. Stoffer som slipper løs lykkehormoner er jo dét man blir fysisk avhengig av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror folk han ikke var påvirket? Utrolig hva slags naivitet som finnes blant folk. Det har jo allerede stått frem et vitne som så hvordan han kjørte dagen før, helt ustabilt med å vingle over hele kjørebanen samt bråstopp og full gass. Ikke akkurat normalt for noen som bare råkjører uten rus? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...