Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Amatariel said:

Ja det er ovitrelle du skal ta av sprøyte da! Skjønner du syns det er litt voldsomme tiltak. Det syns egentlig jeg også da jeg var hos gynekologen sist nå, hadde aaaldri trodd at han ville ha meg på ovitrelle! Jeg har også EL av meg selv, men han mente at man ikke kunne være 100% sikker på at det fine modne egget han så på UL faktisk slapp. Så han syns det var best å bare ta sprøyten, så blir man sikker på at det slipper. Skader ikke som han sa (bare -300 kr, men det tåler man vel). Så kan bare være at gynekologen din også vil forsikre seg...

Takk for forklaringen! Det gir veldig mening! Så lenge det ikke skader så tenker jeg at det er jo bra! 😄
Uansett - kanskje jeg får litt mer håp i dpo land enn jeg ellers ville! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lillra skrev:

Takk for forklaringen! Det gir veldig mening! Så lenge det ikke skader så tenker jeg at det er jo bra! 😄
Uansett - kanskje jeg får litt mer håp i dpo land enn jeg ellers ville! 
 

Jepp! Det har jeg nå 😅 Men før denne syklusen så har jeg bare prøvd ovitrelle  èn gang før, og da ble jeg gravid 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Amatariel said:

Jepp! Det har jeg nå 😅 Men før denne syklusen så har jeg bare prøvd ovitrelle  èn gang før, og da ble jeg gravid 😶

Ja leste det i dagboken tidligere denne uken og tenkte faktisk veldig på deg når gynekologen nevnte det - var en av grunnene til hvorfor jeg turte å si ja! Helt urolig hvor mye det hjelper å høre om andre sine erfaringer ❤️❤️ Satser på at det skjer med oss begge denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13 

I dag var jeg hos gynekologen igjen - var der også i går og på onsdag haha. I går ville hu vente en dag til med å gi meg ovitrelle så jeg fikk det i dag. Betalte heldigvis ingenting for timen i går - så ikke så dyrt som det høres ut som. 

Så nå vet jeg at eggløsning kommer om 36 timer - dvs. i morgenkveld. og 1dpo vil være på søndag. 

Nå må jeg passe å ikke teste for tidlig da denne sprøyten vil gi positiv test i noen dager nå - så vi får vente å se om jeg eventuelt klarer å vente til 12 dpo. Fordelen med denne sprøyten er at vi får kartlagt lutealfasen min. Så nå håper jeg at jeg ikke begynner å blø før 12 dpo..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Moro at du tar sprøyten akkurat 10 dager etter meg. Håper jeg får full uttelling av dette nå, og at du kommer rett etterpå!

Om du har mange teststrimler liggende så anbefaler jeg å teste fra starten av, for å sjekke når testen blir blenda igjen... man tenker ikke over da at det er noe vits, men når man kommer til 8-9 dpo som jeg er nå så kløøør det i testefingrene og da er det veldig godt å vite at jeg er sikker på at ovitrellen er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Amatariel said:

Spennende! Moro at du tar sprøyten akkurat 10 dager etter meg. Håper jeg får full uttelling av dette nå, og at du kommer rett etterpå!

Om du har mange teststrimler liggende så anbefaler jeg å teste fra starten av, for å sjekke når testen blir blenda igjen... man tenker ikke over da at det er noe vits, men når man kommer til 8-9 dpo som jeg er nå så kløøør det i testefingrene og da er det veldig godt å vite at jeg er sikker på at ovitrellen er ute.

Ja det er sant!skal sjekke om jeg har nok tester liggende! ❤️
håper så ynderlig at vi begge blir gravide nå og enda mer gøy hvis det bare er 10 dager i mellom 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14- EL 

jeg må si at dette har vært min favoritt pp så langt! For det første så har jeg ikke tenkt på graviditet osv. hver dag som har vært veldig deilig. Jeg er også glad for at jeg ikke begynte å teste på CD9. Nå fikk jeg jo god oppfølging i fra gynekolog som gjorde at jeg ikke kunne følge godt med på når EL var - og jeg har faktisk kun brukt 4 EL tester denne syklusen og i dag som forventet var den positiv - og sånn skikkelig positiv! Jeg tror også grunnet hjelpen i fra gynekologen at vi fikk timet samleie veldig bra. 

kjenner at jeg er så mye mer avslappet nå enn jeg har vært før. Tror også det gjør at tiden mot testing vil gå kjappere enn forrige gang 😍

Har bestemt meg for at jeg venter frem til 11 dpo med å teste. Det er egentlig flere grunner men jeg følte at jeg blitt gærn forrige syklus der jeg fikk de største forhåpningene men var så fortvilet grunnet spotting. Nå bare håper jeg at det ikke blir noe spotting fra og med 8-9 dpo - uansett om jeg er gravid/ikke gravid. Jeg ønsker så gjerne å ha en syklus på 28 dager denne gangen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så positive tanker ❤️ Jeg kjenner meg også igjen i at jeg er mer rolig nå som jeg har hatt noen pp. Tenker ikke på det konstant. Skjønner at du har forhåpninger når man får timet sex så bra med eggløsning. Egentlig fornuftig å vente til dpo 11 av flere grunner. For meg både det at man blir sykt stressa om den er negativ så tidlig uten grunn og at mye jo kan skje så tidlig og det er en ekstra påkjenning. Men til nå har ikke jeg klart å vente. Håper du får det til for din egen del, dersom det er mest rett for deg. Jeg har tenkt litt på deg mens jeg har vært på jobb. Ønsker deg en fin helg. Klem

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere, dere er virkelig gode!! ❤️ 

2 dpo 
Jeg fikk EL lørdagskveld - 36 timer etter Ovitrelle skulle vært klokken 01.00 natt til søndag og det kan nok stemme det. Fra klokken 19.00 kom eggløsningssmertene og de hadde jeg frem til jeg sovnet men var borte da jeg våknet. Så regner med at EL skjedde engang i løpet av kvelden/natten. 

Vi fikk langt inn aksjer på onsdag, fredag og lørdag - så satser på at det holder :)

Jeg tenker at jeg skal teste enten 25,26 eller 27.november. Kommer litt an på om jeg begynner å spotte eller ikke. I følge premom appen så skal jeg jo få mensen 24.november så jeg er spent om jeg i det hele tatt rekker å teste noe som helst denne syklusen. 

Om jeg har trua? tja, tørr egentlig ikke å håpe. Men herregud så gøy hvis vi var så heldige at det gikk denne gangen. 
Jeg tror tiden kommer til å gå veldig fort - fordi de neste to ukene har jeg mine to favoritt uker i løpet av året på jobben. Da får jeg jobbe med det som jeg absolutt syns er mest gøy og tiden går jo så fort nå. Så litt flaks at dpo havnet i disse ukene haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 dpo 

Prøver å nyte disse dpo dagene så mye som mulig. Må si at jeg elsker dpo-land, det er ingenting man får gjort, ingen sorg og kun spennende! Også veldig deilig nå som jeg kun er 4dpo fordi jeg er ikke på jakt etter spotting. Jeg har vært skikkelig plaget av økt matlyst nå etter eggløsning. Jeg pleier å miste matlysten helt under mensen og de første dagene etter mensen og så etter dpo spiser jeg som et monster. Prøver å begrense meg da jeg føler at jeg har god kontroll på kostholdet og ønsker ikke å miste det men nå har jeg cravings på alt som har tyggemotstand haha. 

Ellers sliter jeg med hodepine. Den kom på søndag og er fortsatt ikke borte i dag. Tror nok ikke det har noe sammenheng med EL da jeg har slitet med hodepine i mange år - men heldigvis har det vært bedre i 2020. Håper derfor den gir seg snart..

 

 

Endret av Lillra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...