Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Niny said:

Det er det alle som vet jeg ønsker barn, helst igår, sier til meg hele tiden. Du er jo enda så ung at du har fortsatt gooood tid. Føler det er så frustrerende når det blir sagt.

Ja teoretisk har jeg veldig god tid. Er 24 år selv, men jeg har et personlig mål og ønske om å være ferdig med alt av barn innen jeg fyller 30. Samtidig er min samboer 12 år eldre enn meg og sier han kjenner på kroppen at han blir eldre, og vil ikke vente særlig lengre før han får småtroll heller. 

Nå som vi har prøvd noen måneder kjenner jeg også på det. Alle rundt meg blir gravid, og fort, utenom oss. Føler med deg på utsagnet: "frykter bare at det «aldri» blir min tur".. 

Godt vi er flere her inne som prøver og får dele våre opplevelser med hverandre. Enklere å bearbeide følelsene når man møter forståelse, samtidig som vi greier å plante beina litt tilbake på jorden, etter noen tunge dager 💖

Det er så hyggelig at vi er flere i samme situasjon! Fordi som du sier så er det jo slik at "vi er unge" men det hjelper egentlig ikke når ønsket er så sterkt. Skjønner ihvertfall deg når samboer er 12 år eldre - da ønsker man selvfølgelig at det ikke skal gå så lang tid ❤️ 

Helt enig - er så godt at man kan snakke ut her og få så mye støtte og forståelse! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Lillra skrev:

@Amatariel ja dette var skikkelig møkk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er jo kun 9-10 dager imellom el og mensen virker det som. Det er jo altfor kort! 
 

I panikk så har jeg bestilt legetime men er jo ikke ledig før 18.november.. jeg håper jo at dette skyldes at det kun er 3 mnd siden jeg sluttet på p pillene og kroppen trenger mer tid til å komme i riktig syklus. Men jeg vet ikke. 
 

prøver også å tenke det positive i det og prøver å si til meg selv at jeg ikke har dårlig tid. Er jo «kun» 24 år så sånn sett så gjør det ingenting dersom det tar lenger tid enn planlagt. Men frykter bare at det «aldri» blir min tur.

Jeg er fan av å være føre var😎 Når du har legetime 18/11 så har du fortsatt litt tid på å lage oversikt over syklus frem til da😊 Det kan være betryggende å faktisk bare dra dit og få en profesjonell vurdering istedet for å gå å tenke frem og tilbake på om man skal til legen eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, snehvit88 said:

Jeg er fan av å være føre var😎 Når du har legetime 18/11 så har du fortsatt litt tid på å lage oversikt over syklus frem til da😊 Det kan være betryggende å faktisk bare dra dit og få en profesjonell vurdering istedet for å gå å tenke frem og tilbake på om man skal til legen eller ikke. 

Ja det er helt sant!! Tenker å dra dit uansett og høre hva han har å si! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillra skrev:

@Amatariel ja dette var skikkelig møkk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er jo kun 9-10 dager imellom el og mensen virker det som. Det er jo altfor kort! 
 

I panikk så har jeg bestilt legetime men er jo ikke ledig før 18.november.. jeg håper jo at dette skyldes at det kun er 3 mnd siden jeg sluttet på p pillene og kroppen trenger mer tid til å komme i riktig syklus. Men jeg vet ikke. 
 

prøver også å tenke det positive i det og prøver å si til meg selv at jeg ikke har dårlig tid. Er jo «kun» 24 år så sånn sett så gjør det ingenting dersom det tar lenger tid enn planlagt. Men frykter bare at det «aldri» blir min tur.

Kanskje du skal forsøke å ta litt B6-vitamin? Jeg leste meg til at det kunne hjelpe på lutealfasen for noen år siden da jeg også hadde 9/10 dager. Så nå tar jeg det fast, og har 12 dagers lutealfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Amatariel said:

Kanskje du skal forsøke å ta litt B6-vitamin? Jeg leste meg til at det kunne hjelpe på lutealfasen for noen år siden da jeg også hadde 9/10 dager. Så nå tar jeg det fast, og har 12 dagers lutealfase.

Tusen takk for tips! Skal definitivt prøve det 😍

Har faktisk ikke kommet noe mer blod. Var kun den ene gangen og det var veldig lyse rosa. Driver å håper at det bare er noen hormonelle blødninger og at mensen venter litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillra skrev:

Så hyggelig at du la igjen en kommentar! ❤️ 
For en historie du og din nærmeste har hatt! Skjønner at man begynner å miste håpet etterhvert, men som du sier så må man bare håpe at det en vakker dag vil skje! Kjenner at det er litt for enkelt å begynne å klage etter 3 mnd prøving, men når man hører historier som dine så skjønner jeg at det er andre der ute som har prøvd mye lenger enn kun 3 mnd. 

Kjenner meg veldig igjen at folk spør hele tiden "skal dere ikke få barn snart eller?". Har pleid å unnskylde på karrieren og heldigvis har jeg noen år til hvor jeg kan bruke denne unnskyldningen. 

Håper virkelig at du får en positiv overraskelse veldig snart ❤️ 

5 timer siden, Lillra skrev:

Så hyggelig at du la igjen en kommentar! ❤️ 
For en historie du og din nærmeste har hatt! Skjønner at man begynner å miste håpet etterhvert, men som du sier så må man bare håpe at det en vakker dag vil skje! Kjenner at det er litt for enkelt å begynne å klage etter 3 mnd prøving, men når man hører historier som dine så skjønner jeg at det er andre der ute som har prøvd mye lenger enn kun 3 mnd. 

Kjenner meg veldig igjen at folk spør hele tiden "skal dere ikke få barn snart eller?". Har pleid å unnskylde på karrieren og heldigvis har jeg noen år til hvor jeg kan bruke denne unnskyldningen. 

Håper virkelig at du får en positiv overraskelse veldig snart ❤️ 

Det blir etter hvert får vi håpe🥰 vi er ung vi også (26 begge to), så vi har heldigvis mange år igjen å prøve før vi evt. må prøve prøverør osv🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å se om mensen dukker opp. Satser virkelig på at det ikke blir noe mer spotting og heller ikke mens 😊 jeg sitter med de samme følelse som deg om at jeg blir bekymra for om jeg i det hele tatt kommer til å bli gravid noen gang. Blir redd for at vi prøver i et halvt år til også har det fortsatt ikke gått. Både mamma og søstra mi blir veldig lett gravide. Urettferdig syns jeg☹️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lily92 said:

Så spennende å se om mensen dukker opp. Satser virkelig på at det ikke blir noe mer spotting og heller ikke mens 😊 jeg sitter med de samme følelse som deg om at jeg blir bekymra for om jeg i det hele tatt kommer til å bli gravid noen gang. Blir redd for at vi prøver i et halvt år til også har det fortsatt ikke gått. Både mamma og søstra mi blir veldig lett gravide. Urettferdig syns jeg☹️

Tusen takk ❤️ Uff ja denne følelsen er ekstremt lite hyggelig!! Håper virkelig du får en positiv test veldig snart! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo 

jaja ny dag med nye muligheter til å stirre på disse testene frem til jeg blir grønn i hodet. Men i dag syns jeg faktisk at jeg kan se noe, ekstremt lite men noe. Men er jo såpass lite at jeg tror dette er bare noe som kommer av at jeg stirrer for lenge på dem. 
 

men har tatt bilde og redigert dem mtp. Skarphet og jeg syns jo det er noe. uansett så har jeg fortsatt ikke sett noe mer på mensen som jeg trodde skulle dukke opp i dag 😀 så jeg skal nyte disse få timene med «håp». Jeg har selvfølgelig gjort bildene negative også - det gjorde jeg også med gårsdagens bilde men da var det ingenting - men nå er det kanskje litt?

 

(de to øverste testene er ifra går mens de to nederste er i fra dag)

3F1AB92A-D999-448D-B450-504677ECFD1F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du selv lurer på om du ser noe skal jeg være ærlig å si at jeg allerede på gårdagens test lurte på om jeg kunne se noe ekstremt svakt 🤔 Jeg er en kjempedårlig testtolker, så jeg ville ikke gi falske forhåpninger, særlig ettersom jeg ikke klarte å se farge på det lille jeg så.. Ser ingenting på gårdagens test på bildene du nettopp la ut riktignok, men jeg ser også noe svakt på dagens test, særlig på siste bilde. Åh, tenk om det er sant 😍 Blir skikkelig spennende med videre testing de neste dagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi shit jeg er enig i at jeg kan se noe svakt i dag på begge! Kanskje noe er på gang ❤️ Kan det ha vært festeblødning i går? Reagerer forresten disse testene på 10ml (tidlig test) eller 20-25ml HCG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Godis said:

Nå som du selv lurer på om du ser noe skal jeg være ærlig å si at jeg allerede på gårdagens test lurte på om jeg kunne se noe ekstremt svakt 🤔 Jeg er en kjempedårlig testtolker, så jeg ville ikke gi falske forhåpninger, særlig ettersom jeg ikke klarte å se farge på det lille jeg så.. Ser ingenting på gårdagens test på bildene du nettopp la ut riktignok, men jeg ser også noe svakt på dagens test, særlig på siste bilde. Åh, tenk om det er sant 😍 Blir skikkelig spennende med videre testing de neste dagene! 

Åå så utrolig hyggelig, du er god!!❤️ 
Jaa tenk hvis det er sant! Da går jeg fra å være helt nede etter gårsdagens blødning til helt sykt glad! Bare håper det er noe på gang ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, babycodex said:

Oi shit jeg er enig i at jeg kan se noe svakt i dag på begge! Kanskje noe er på gang ❤️ Kan det ha vært festeblødning i går? Reagerer forresten disse testene på 10ml (tidlig test) eller 20-25ml HCG?

Håper håper det!❤️❤️ 
Den øverste av de to testene i dag tidlig er tidligstest mens den under er vanlig ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillra skrev:

Håper håper det!❤️❤️ 
Den øverste av de to testene i dag tidlig er tidligstest mens den under er vanlig ❤️

Det kan gi mening, for jeg skulle til å si at jeg ser en skygge av en strek på begge. Skimter streken litt mer på den øverste av de 2 idag. Da kan jo det evt stemme om den er tidligtest 🤩

Ååh så spennende! 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynte å blø igjen i kveld... er veldig veldig lite. Kommer ikke på papiret er kun når jeg stapper det inn🙈 (Sorry for detaljene). Jeg aner ikke hva dette er. Kan jo være spotting før mensen, festeblødninger, horomblødninger eller hva som helst. 
 

Greia er at jeg har aldri spottet før mensen. Jeg pleier å få mensen uten noe tegn. Frykter derfor at dette kanskje er en kjemisk? Mtp. Den svake streken i dag. sjekket testen igjen nå og jeg ser jo så godt at det er noe der nå :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser garantert noe på de nederste testene på det siste bildet der!! Men ikke gøy med spotting :( Krysser fingrene hardt for at det er noe i tilknytning til et helt ferskt svangerskap! Lover jo bra at du ikke pleier å spotte før mensen... Blir sykt spennende med ny test i morgen tidlig! (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

Jeg ser garantert noe på de nederste testene på det siste bildet der!! Men ikke gøy med spotting :( Krysser fingrene hardt for at det er noe i tilknytning til et helt ferskt svangerskap! Lover jo bra at du ikke pleier å spotte før mensen... Blir sykt spennende med ny test i morgen tidlig! (?)

Er veldig hyggelig å høre at du også ser noe der ❤️ Nei altså uten det blodet hadde det bare vært glede nå! 
skal teste i morgen ja! Helt klart haha! Håper bare blodet holder seg unna😭 

 

vet du om det går an å blø sånn og fortsatt være gravid uten at det nødvendigvis betyr kjemisk, eller noen komplikasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillra skrev:

vet du om det går an å blø sånn og fortsatt være gravid uten at det nødvendigvis betyr kjemisk, eller noen komplikasjoner?

Absolutt. Svangerskapsblødninger kommer i alle mengder og former og er faktisk mer vanlig enn hva folk tror. Tror 2/3 av gravide kvinner opplever en eller flere blødninger i løpet av sitt svangerskap. Selv har jeg opplevd enorme mengder blod, var 100% sikker på at det var mensen fordi det kom rundt IKM. Rakk aldri teste før blodet kom... sjokket ble desto større da jeg to uker senere fant ut at jeg var gravid og det ikke var mensen jeg hadde opplevd, men svangerskapsblødning. Gikk helt fint med babyen. Vanskelig å fatte den dag i dag, fordi det var mye blod over flere dager.

Ikke meningen å gi deg falske forhåpninger. Men om det er noen sjanse for graviditet, uavhengig av om man blør - så bør man følge det opp. Så fortsett og test!

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...