Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

Det føles veldig rart å skulle skrive om noe så privat på et så offentlig sted. Men i juli bestemte jeg og samboeren min for at det var på tide å slutte med p piller. Jeg har gått på p piller i 10 år, og har ingen anelse om hvordan kroppen min er uten, så dette blir en spennende periode. Sluttet med p piller 29.juli og "hadde bortfallsblødning 31.juli. Så nå venter jeg spent på neste mensen og håper at den vil komme i slutten av denne måneden (eller kanskje ikke?). Må si at jeg har ikke store trua på at vi kommer til å lykkes med det første, og forventer mange måneder med prøving fremover. Men da er det fint å kunne ha et sted som dette hvor flere er i samme situasjon! 

Jeg kjenner at jeg gleder meg til å bli kjent med syklusen min og hvordan kroppen min er uten alle disse hormonene. Nå har jeg vært uten p pillen i 2,5 uker og det første jeg har lagt merke til er at jeg har hatt vondt i hodet de siste dagene og trøttere enn vanlig. Jeg bestemte meg for å begynne med EL test allerede nå (begynte for 2 dager siden) bare for å kunne følge med på når jeg får min første EL. La oss håpe at det skjer snart, og forhåpentligvis blir det en baby i løpet av 2021! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 11 

Jeg tok EL test i dag tidlig, og som de to siste dagene har streken vært veldig veldig lys. Men i dag har jeg plutselig begynt å kjenne noen stikk på venstre siden av magen + litt mer utflod enn de tidligere dagene. Usikker på om dette betyr noe, men blir spennende å se om det blir noen endringer ut uken.

 

Er det bare meg som syns det er rart å gå igjennom en så "stor" prosess men føle seg så alene? Har valgt å ikke fortelle noen om at vi skal prøve, rett og slett fordi jeg ikke orker forventninger rundt meg. Tror jeg helt ærlig vil bli mer stresset av det. Gleder meg veldig til å dele med dere og kjenner at det allerede var deilig å få delt litt.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har lagd en egen dagbok, da blir det moro å følge deg fremover😁 Lykke til med EL testingen!

Skjønner godt at du heller vil dele her enn til de nærmeste, jeg er helt lik. Jeg hadde også kjent for mye på press/forventninger eller hva jeg skal kalle det hvis de nærmeste skulle tatt del i vår prøveprosess. Det er godt å kunne gjemme seg litt bak denne anonymiteten og samtidig få snakket med så mange i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Noldi said:

Så fint at du har lagd en egen dagbok, da blir det moro å følge deg fremover😁 Lykke til med EL testingen!

Skjønner godt at du heller vil dele her enn til de nærmeste, jeg er helt lik. Jeg hadde også kjent for mye på press/forventninger eller hva jeg skal kalle det hvis de nærmeste skulle tatt del i vår prøveprosess. Det er godt å kunne gjemme seg litt bak denne anonymiteten og samtidig få snakket med så mange i samme situasjon.

Tusen takk ❤️ 

Ja det er veldig deilig å kunne gjemme seg her og få ut alle tankene! Fikk vite for to uker siden at bestevenninna mi er gravid og har termin i februar, hadde så lyst til å bare skrike ut at forhåpentligvis så får jeg en samme år som henne - men valgte å ikke si noe og heller ha det som en liten overraskelse seinere for henne! Men ja fy så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 
Etter 1 uke med Sahara var det endelig slutt på det i går! 😂 I både gårkveld og i dag tidlig har det kommet noe som ligner veldig på eggløsningsslim. I tillegg hadde jeg noe som kunne ha lignet på mensensmerter nederst i magen - varte hele kvelden. Håper jo at jeg er heldig å får eggløsning denne måneden men kjenner at jeg tviler veldig. tok en EL test i dag tidlig og den var også negativ, men vi får se hva som skjer seinere til uka. 

Iht. appen så skal EL skje på fredag, og da er vi selvfølgelig hos Svigers - godt at de har soverom i en annen etasje haha! 

Ellers så har jeg hatt vondt i hodet i en uke nå. Tror ikke det skyldes at jeg har sluttet med P piller, men på grunn av at jeg bestemte meg for å kutte ut koffeinen nå som jeg kanskje skal bli gravid etterhvert. Tenkte at det ikke skulle være et problem å gå fra å drikke en del koffein til ingenting, men det har rett og slett vært utrolig vanskelig. Første dagen uten ble jeg nesten sengeliggende og endte opp med å haste kjøre til kiwi og kjøpe en liten red bull hahah - herregud så tragisk.Bestemte meg da for å heller trappe litt ned å gå fra 300mg koffein om dagen til ca 80mg - men håper at det skal være tilnærmet 0 nå snart.  Er nå på dag 7 uten den mengden jeg drakk før men hodepinen gir seg altså ikke. Tenk at man kan være så avhengig av denne koffeinen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13 
I natt våknet jeg opp av at jeg hadde utrolig vondt i magen. Lå våken og vrei meg i senga i to timer med hyppige turer på toalettet. Nå sitter jeg klar for hjemmekontor og er fortsatt uggen i magen, venter egentlig bare på at smertene skal bli like sterke som de var i natt. Det er nesten litt irriterende åssen man kanskje ikke hadde tenkt så mye over dette dersom man fortsatt hadde gått på p-piller. Da hadde jeg nok bare tenkt at det enten var luft i magen, eller dårlig mat som ble spist i går. Men nå tenker jeg automatisk på hva om dette er et resultat av at jeg har sluttet? Er det ekstreme eggløsningssmerter? er det mensensmerter? osv. Er det noen andre her som kanskje har opplevd noe lignende? Håper i hvertfall smertene gir seg utover dagen! 

 

Tok en EL test i dag tidlig og streken var litt mørkere enn den har vært før - men fortsatt ganske lys. Jeg er veldig spent på om eller når jeg skal få en positiv EL test. Jeg vet jo ikke hvor lang syklus jeg har, og kjenner at jeg gleder meg veldig til å få vite om den er regelmessig eller ikke, og bli litt mer kjent med kroppen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde eggløsning for første gang på evigheter for litt over to uker siden, og da kjente jeg det slik du forklarer. Våknet på natten av skikkelige smerter og «stikk» i livmorsområdet. Hadde også murringer og småstikk fra morgenen og utover den dagen. Så det kan jo være eggløsningssmerter du kjenner på😁 Jeg tok en test morgenen etter disse stikkene og smertene, og den var heller ikke positiv. Jeg tror den hadde vært positiv hvis jeg hadde testet kvelden før. Slik så min test ut etter smertene;

EDD365CE-7DA1-4E0A-BD3C-A2E7592A8FEB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Noldi said:

Jeg hadde eggløsning for første gang på evigheter for litt over to uker siden, og da kjente jeg det slik du forklarer. Våknet på natten av skikkelige smerter og «stikk» i livmorsområdet. Hadde også murringer og småstikk fra morgenen og utover den dagen. Så det kan jo være eggløsningssmerter du kjenner på😁 Jeg tok en test morgenen etter disse stikkene og smertene, og den var heller ikke positiv. Jeg tror den hadde vært positiv hvis jeg hadde testet kvelden før. Slik så min test ut etter smertene;

EDD365CE-7DA1-4E0A-BD3C-A2E7592A8FEB.jpeg

Åå det var godt å høre at noen andre har opplevd noe lignende! Kanskje det var EL på gang. Jeg skulle ønske at jeg hadde testet i gårkveld men vi la heldigvis inn noen aksjer i gårkveld haha! Testen min var litt lysere enn din men kanskje den hadde vært mørkere dersom jeg hadde testet i går. 
Tenker å fortsette å teste dagene som kommer og kanskje kveldene også! Kjenner at jeg fortsatt har murringer i dag så håper litt på at det er eggløsningssmerter ja! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 
Jaja, EL testen i dag tidlig var helt hvit. Jeg hadde litt forhåpninger om at den kanskje skulle være en fin strek der i dag - men det var det jo ikke. Det er litt rart åssen jeg basere forvetningene min på en app som sier at i morgen skal du ha eggløsning. Som sagt tidligere aner jeg ikke hvor lang syklusen min er, så det blir spennende å se om den er veldig lang i starten. Når jeg sluttet på p pillene i juli tenkte jeg at "skjer det så skjer det", men at jeg ikke skulle tenke så mye på det. Regner vel med at flere har tenkt det? også plutselig så tar man 2 EL tester om dagen, tenker på det konstant og googler alt mulig. Er jo til å bli gærn av haha! Jeg tenkte at 21 EL tester bør holde i ca. 3 mnd - vel jeg er spent om det i hele tatt holder for 1 måned haha så i dag ble det både kjøpt fler EL tester samt tidlige graviditetstester. Håper at jeg snart får en positiv EL test, fordi akkurat nå vet jeg ikke om jeg får EL i det hele tatt - og det gjør meg jo litt bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer som prøver! :smilyblomst: Dette er en spennende tid! Du vil nok oppleve mye, både spenning, venting, frustrasjon men forhåpentligvis også en stor glede til slutt!

Jeg har hatt mange svangerskap, og jeg har funnet stor glede av å være på forum som dette. Jeg var helt blank første gang, og lærte ALT via forumtråder, andres dagbøker osv. Kunne aldri klart meg uten. Og den støtten man får - er helt fantastisk ♥ Jeg er som deg, ønsker ikke å dele prøvetid med folk rundt meg i det virkelige liv. Jeg liker ikke at folk 'vet', at de lurer, spør osv. Mye bedre å kunne komme med en overraskende og gledelig nyhet en vakker dag! 

Det hadde vært utrolig flott om du hoppet rett inn i syklus etter p-pilleslutten. Men det vanligste er kanskje at det går noen få måneder. Veldig greit og lurt å starte EL-testing da. For å faktisk finne ut om du har EL. Vi er gode på tolkning her inne, så legg gjerne ut bilder om du skulle føle deg usikker. Og ikke gi opp selv om du får negativ test på dette tidspunktet! Første gang jeg var prøver fikk jeg positive EL-tester rundt CD25-30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Amatariel said:

Velkommen og gratulerer som prøver! :smilyblomst: Dette er en spennende tid! Du vil nok oppleve mye, både spenning, venting, frustrasjon men forhåpentligvis også en stor glede til slutt!

Jeg har hatt mange svangerskap, og jeg har funnet stor glede av å være på forum som dette. Jeg var helt blank første gang, og lærte ALT via forumtråder, andres dagbøker osv. Kunne aldri klart meg uten. Og den støtten man får - er helt fantastisk ♥ Jeg er som deg, ønsker ikke å dele prøvetid med folk rundt meg i det virkelige liv. Jeg liker ikke at folk 'vet', at de lurer, spør osv. Mye bedre å kunne komme med en overraskende og gledelig nyhet en vakker dag! 

Det hadde vært utrolig flott om du hoppet rett inn i syklus etter p-pilleslutten. Men det vanligste er kanskje at det går noen få måneder. Veldig greit og lurt å starte EL-testing da. For å faktisk finne ut om du har EL. Vi er gode på tolkning her inne, så legg gjerne ut bilder om du skulle føle deg usikker. Og ikke gi opp selv om du får negativ test på dette tidspunktet! Første gang jeg var prøver fikk jeg positive EL-tester rundt CD25-30.

Hei! Så utrolig hyggelig at du tar turen innom her, og takk for fine ord! 

Ja er så enig med deg, er virkelig deilig å kunne skrive her og få heia ord, tips og råd! Dere er virkelig fantastiske dere som er her. Kjenner at jeg også er virkelig blank, har virkelig lært en del om kroppen de siste ukene som jeg ikke visste fra før av, og mye på grunn av det forumet her! 

Ja det hadde jo vært fantastisk men som du sier så tror jeg nok det vil ta litt tid. Jeg legger ved under et bilde av testene som jeg har tatt de siste dagene selv om de er veldig kjedelige haha! Det er også veldig godt å høre at du ikke fikk positiv EL test før litt seinere enn vanlig! En positiv EL test hadde i hvertfall bekreftet at jeg kan få eggløsning, kjenner en liten frykt for at det er noe galt.

Husker i 2015 så ble jeg hastet til sykehuset pga. at de trodde blindtarmen min holdt på å sprekke. Etter mange undersøkelser så ble jeg sendt til gynekologen. Husker ikke mye fra denne undersøkelsen, men jeg husker at hu sleit med å finne den ene eggstokken min så hun måtte få hjelp fra en med mer erfaring. Etter noen minutter klarte han å lokalisere den (om jeg ikke husker helt feil). Nå husker jeg ikke helt forklaring de ga meg men mener å huske at jeg fikk forklart at den ene eggstokken hadde sprukket og det var derfor jeg fikk disse smertene (ikke helt sikker på om det går an, eller om jeg husker feil) . De sa ingen ting om hvordan dette kan påvirke meg videre i livet, og jeg spurte heller ikke da jeg ikke var så opptatt av det haha. Men nå som vi har begynt å prøve så kjenner jeg at jeg virkelig har begynt å tenkte tilbake på dette og om det betyr noe dårlig? Irriterer meg litt at jeg ikke spurte på den tiden om det var noe galt ellers, eller om det kunne påvirke meg videre. Det er vel dette man kaller å overtenke men klarer ikke helt å legge fra meg denne episoden fordi det føles ut som alt blir så uvisst på grunn av den. 

Tvilre litt på at den episoden der har noe å si, men kanskje noen klarer å kjenne igjen beskrivelsen jeg gir her og vet hva det kan ha vært? er litt fristet i å ringe legen og høre om det står et sted i journalen min. 

 

Legger ved EL testene jeg har hatt de siste dagene :)
1?ui=2&ik=0e648712e5&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r3515299033494801226&th=173eb748894f9d69&view=fimg&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ915cnqGZLKmcBrTqCFVOF6jKEnGIA8I2IA91axQkkPhGp1d9beNI_XecQJbCvboOKTNdLkTs2Jkynkyv8qWbHtsPydQfJfPpmcOcc-REDLn1IN2iXVWWHyeB4&disp=emb&realattid=173eb747d59a308eb2c1

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg hadde gått til en gynekolog for å finne ut av det med eggstokken. Skjønner at du ikke tenkte på prøvesituasjon den gang da... Men kan love deg at du kommer til å lure og undre etterhvert som tiden går, så bedre å bare få det sjekket. En enkelttime hos gynekolog kan gi deg UL der de ser på eggstokkene og eggene. Om det er noe galt er det bedre å få vite det tidlig. Kan smertene du hadde den gangen være en cyste som sprakk? Det er mer vanlig enn at hele eggstokken sprekker, tenker jeg... 

Bildet ditt får jeg ikke opp her. Brukte du legg inn fil-funksjonen under her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Amatariel said:

Tror kanskje jeg hadde gått til en gynekolog for å finne ut av det med eggstokken. Skjønner at du ikke tenkte på prøvesituasjon den gang da... Men kan love deg at du kommer til å lure og undre etterhvert som tiden går, så bedre å bare få det sjekket. En enkelttime hos gynekolog kan gi deg UL der de ser på eggstokkene og eggene. Om det er noe galt er det bedre å få vite det tidlig. Kan smertene du hadde den gangen være en cyste som sprakk? Det er mer vanlig enn at hele eggstokken sprekker, tenker jeg... 

Bildet ditt får jeg ikke opp her. Brukte du legg inn fil-funksjonen under her? 

Ja burde få sjekket det ut. 
Ja jeg har en følelse av at det er en cyste som sprakk - mtp at det er mer vanlig. På den tiden har jeg nok ikke visst hva det var og bare tenkt på hele eggstokken haha. Men som sagt veldig usikker.

 

Prøver å få lagt til bildet her igjen :)

unnamed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her følger jeg med i spenning! Håper du får positiv EL-test snart! Og jeg kjenner godt til hvor fort en hel haug med tester ryker 😂 Tror det er bra samboeren min ikke vet hvor mye jeg har brukt på ulike tester det siste halvåret 🙈💸💸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/14/2020 at 8:41 PM, Juss-jenta said:

Her følger jeg med i spenning! Håper du får positiv EL-test snart! Og jeg kjenner godt til hvor fort en hel haug med tester ryker 😂 Tror det er bra samboeren min ikke vet hvor mye jeg har brukt på ulike tester det siste halvåret 🙈💸💸

Hahah ja det er godt å vite at jeg ikke er den eneste som bruker alt for mye penger på EL tester osv. haha! Håper også veldig på en positiv EL test. Trodde ikke jeg kom til å bli så utålmodig - tenkte først "skjer det så skjer det" - men når man kommer inni den bobla så er det vanskelig å være tålmodig haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 18. 

Fortsatt ingen positive EL tester men jeg tenker at jeg fortsetter å teste frem til det enten kommer mensen, eventuelt en positiv EL test. Litt rart men akkurat nå gleder jeg meg til å bare få mensen og vite at ting fungerer som det skal. Alltid vært klar over at det kan ta litt tid før man får normal syklus etter å ha godt på p piller, men kjenner at jeg gjerne skulle fått normal syklus med engang. Må også si at jeg er overrasket over samboeren. Han har kanskje aldri vært den som har skreket høyest at han gleder seg til å få unger, men nå spør han meg hver dag om jeg har fått en positiv EL-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt når mannen plutselig er interessert i syklusen ja :lol:

Lurt å fortsette å teste etter EL. Jeg har ofte fått EL mellom CD22-30, så det er godt mulig du er rett rundt hjørnet nå. Mange som har sykluser opp mot 40 dager så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amatariel said:

Morsomt når mannen plutselig er interessert i syklusen ja :lol:

Lurt å fortsette å teste etter EL. Jeg har ofte fått EL mellom CD22-30, så det er godt mulig du er rett rundt hjørnet nå. Mange som har sykluser opp mot 40 dager så...

Kjenner at det er godt å høre at du har opplevd å få EL seinere! Blir veldig opptatt av hva som er «vanlig» og henger meg opp i hva ulike såper sier 😅 anbefaler du forresten å teste på kvelden eller når man står opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid to ganger på EL som kom rundt CD28 også, med spirer som har holdt løpet ut - så senere egg er slettes ikke dårlige egg heller 😄 (som jeg var redd for en gang).

EL-testing anbefaler jeg å gjøre på ettermiddagen! LH går opp og ned på et helt døgn, men den har en stigning fra morgen til ettermiddag, derfor er konsentrasjonen best da. Da ca. mellom kl. 16-18. Så når man er på jakt etter økende test som du er nå, og man tar èn test om dagen, da er det helt klart dette tidspunktet man bør gå for. Når jeg har sett en markant økning på testen har jeg gått over til å teste på morgen også, og gjort det i et par dager til testen har blitt negativ igjen. Jeg er så nysgjerrig at jeg vil vite hvor lenge testen er positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...