Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

Sniker innom for å ønske deg lykke til denne pp 😊 

Med symptomene du har vil jeg tro du får eggløsning iløpet av noen dager nå 😊👏 

Jeg fikk gradvis økning på testene mine hver gang, men noen får bare et plutselig hopp også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, vegasus said:

Sniker innom for å ønske deg lykke til denne pp 😊 

Med symptomene du har vil jeg tro du får eggløsning iløpet av noen dager nå 😊👏 

Jeg fikk gradvis økning på testene mine hver gang, men noen får bare et plutselig hopp også. 😊

Tusen takk😍 håper virkelig den kommer snart, gleder meg så til å være i dpo verden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dokumentere at denne helgen var veldig kjedelig! Ble veldig spennende på fredag da det virket til å være en økning. Fikk aldri testet igjen fredagskveld da jeg konstant drakk vann og tisset hvert 5 minutt, så klarte aldri å holde meg lenge nok 🙈 

lørdagsmorgen begynte det å gå ned og nå bare fortsetter til å gå ned. Så ingen positiv el test enda 🙁 men ny uke og nye muligheter 😅

2D9714F3-507D-43AB-AF28-2A0EA0AC8F33.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese dagboken din! Det føles ut som jeg leser min egen historie for 1 år siden. 

Jeg sluttet så og si samtidig som deg i fjor etter over 10 år på pillen, startet med EL tester med en gang og fikk bortfallsblødning likt som deg. Jeg fikk heller aldri positiv test om det er noen trøst, tror kroppen bruker litt tid på å komme igang. Hadde også sinnsyke smerter de første to syklusen, var som om alle følelsene og smertene man har dempet med pillen plutselig kom samtidig. 

Jeg brukte appen Flo, veldig fornøyd med den. 

Kort fortalt så ble hver mnd bedre mtp symptomene (så hold ut). Anbefaler å fortsette med EL testene selv om man blir umotivert etterhvert, jeg prøvde ikke EL tester igjen før i januar og da klaffet det med en gang! Så ikke stol blindt på appene mtp eggløsning osv, jeg hadde eggløsning senere enn det appen sa. 

Lykke til med prøvingen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/30/2020 at 7:58 PM, Carjo4 said:

Så spennende å lese dagboken din! Det føles ut som jeg leser min egen historie for 1 år siden. 

Jeg sluttet så og si samtidig som deg i fjor etter over 10 år på pillen, startet med EL tester med en gang og fikk bortfallsblødning likt som deg. Jeg fikk heller aldri positiv test om det er noen trøst, tror kroppen bruker litt tid på å komme igang. Hadde også sinnsyke smerter de første to syklusen, var som om alle følelsene og smertene man har dempet med pillen plutselig kom samtidig. 

Jeg brukte appen Flo, veldig fornøyd med den. 

Kort fortalt så ble hver mnd bedre mtp symptomene (så hold ut). Anbefaler å fortsette med EL testene selv om man blir umotivert etterhvert, jeg prøvde ikke EL tester igjen før i januar og da klaffet det med en gang! Så ikke stol blindt på appene mtp eggløsning osv, jeg hadde eggløsning senere enn det appen sa. 

Lykke til med prøvingen 😁

Utrolig gøy å høre hvor like historier vi har! Håper virkelig min ender like bra som din😍 skal fortsette å teste selv om det er veldig demotiverende å få negativ dag etter dag - men kjøpte 50 nye tester i dag haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går måtte jeg kjøpt flere EL tester, må si at det går ganske mange penger i det akkurat nå haha. Har kommet til det punktet der det rett og slett er kjedelig å teste når man ikke har noe håp. Frykter at det vil ta mange måneder før jeg kommer til å se en positiv EL test. Det verste med det hele er at jeg var såpass ung når jeg startet med p piller at jeg ikke husker hvordan syklusen min var før p piller.Det jeg kan huske er at jeg begynte på p piller fordi jeg hadde veldig ofte og lenge mensen . men klarer ikke å huske om dette kun var en kort periode eller ikke. Jeg tror det vil ta mange månender før jeg ser to like streker på den EL testen, men samtidig så håper jeg virkelig ikke at det vil ta så lang tid. Skulle nesten ønske at det fantes en fasit på dette, og det er vel kanskje det som gjør det så vanskelig? Man kan lese altfor mange historier på nettet, men man klarer aldri å finne en som gir man fasiten. 

Prøver nå å ha nok andre ting å gjøre. Så har planlagt en del toppturer som jeg gjerne vil gå før vi eventuelt får en baby! Så satser på at det blir en tur opp til Besseggen og Gaustatoppen veldig snart. Til helgen tenker vi å pakke sekkene med sovepose og telt og finne en fin teltplass i Trillemarka. Håper dette får meg til å tenke på noe annet enn EL, graviditet og baby haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen godt det finnes billigtester ja... selv om til og med disse blir kostbare når man trenger VELDIG mange. Et alternativ dersom du er redd for at det vil gå veldig lang tid før EL er jo å droppe testing akkurat denne pp'en. Rett og slett ha sex ca. annenhver dag og se hva som skjer. Enten blir du gravid og kan sjekke med en g-test innimellom. Eller så kommer mensen. Og da har du mer holdepunkter. Da vet  du hvor lang syklus du hadde, og EL kommer som oftest ca. 14 dager før mensen.

Men jeg ville ikke bekymret meg over at du ikke husker syklusen din før p-pillene. Det er vel noen år siden, og med p-pillebruk så kan syklusen være helt annerledes nå enn før. Så det har egentlig lite å si hvordan den var før. Min har variert veldig fra år til år.

Jeg skulle også ønsket meg en fasit! Tenk om alle bare fikk EL på CD14, og det eneste vi måtte bekymre oss over var om det ble klaff eller ikke da!? Jeg blir gal jeg også... jeg fikk EL på CD17 sist syklus, og nå er jeg på CD22 og EL-testene min er akkurat like som dine. Jeg veenter og venter. Så har FULL forståelse for at du er lei nå og så gjerne vil se positiv test.

Toppturer høres fantastisk ut! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

Jammen godt det finnes billigtester ja... selv om til og med disse blir kostbare når man trenger VELDIG mange. Et alternativ dersom du er redd for at det vil gå veldig lang tid før EL er jo å droppe testing akkurat denne pp'en. Rett og slett ha sex ca. annenhver dag og se hva som skjer. Enten blir du gravid og kan sjekke med en g-test innimellom. Eller så kommer mensen. Og da har du mer holdepunkter. Da vet  du hvor lang syklus du hadde, og EL kommer som oftest ca. 14 dager før mensen.

Men jeg ville ikke bekymret meg over at du ikke husker syklusen din før p-pillene. Det er vel noen år siden, og med p-pillebruk så kan syklusen være helt annerledes nå enn før. Så det har egentlig lite å si hvordan den var før. Min har variert veldig fra år til år.

Jeg skulle også ønsket meg en fasit! Tenk om alle bare fikk EL på CD14, og det eneste vi måtte bekymre oss over var om det ble klaff eller ikke da!? Jeg blir gal jeg også... jeg fikk EL på CD17 sist syklus, og nå er jeg på CD22 og EL-testene min er akkurat like som dine. Jeg veenter og venter. Så har FULL forståelse for at du er lei nå og så gjerne vil se positiv test.

Toppturer høres fantastisk ut! Kos deg!

Det var egentlig en veldig god ide. Lurer kanskje litt på om jeg burde gjøre det - for som du sier enten som blir jeg gravid eller så kommer mensen. Tror også jeg da lever litt mer spennende - siden man plutselig kan få mensen eller bli gravis som betyr jo at kroppen fungerer! Frister veldig å gjøre det - men lurer veldig på om jeg klarer å holde meg unna EL testene haha! 

Ja fy søren å deilig det hadde vært, livet hadde vært så mye enklere da hah! Skjønner godt at du blir gal, det gir jo ingen verdens mening haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lillra skrev:

Frister veldig å gjøre det - men lurer veldig på om jeg klarer å holde meg unna EL testene haha! 

Ja det er et tips iallefall. Men skjønner godt hva du mener om at det er vanskelig å holde seg unna testene. Så det blir en vurderingssak. Jeg følger jo ikke mitt eget tips der, og tar selv EL-tester hver dag i lang tid her. Men det er liksom det lille jeg gjør om dagene ift prøving at jeg syns det er greit. Men når man kommer til det punktet at det bare er pes så kan tipset mitt vurderes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk fredag! Gjett hvem som har fått mensen! 
Trodde aldri jeg skulle være så glad over å ha mensen, men akkurat nå var det en veldig god følelse! Får et lite håp om at kroppen fungerer. Nå bare håper jeg at den varer i ca. 4-6 dager. 

Men dere som er veldig flinke på dette med syklus osv. Betyr dette at jeg mest sannsynlig har hatt eggløsning for 14 dager siden? Eller kan mensen komme uten EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillra skrev:

Men dere som er veldig flinke på dette med syklus osv. Betyr dette at jeg mest sannsynlig har hatt eggløsning for 14 dager siden? Eller kan mensen komme uten EL? 

Whoo! Rart å juble ja, men jeg skjønner akkurat hva du mener. Man vil jo at kroppen skal fungere!

Begge deler kan ha skjedd hos deg. Husker ikke helt, tok du EL-tester for ca. 14 dager siden? Hvis du gjorde det og fikk negativt, så kan dette være en såkalt bortfallsblødning. Hormon/syklusblødning. Så man ikke ha hatt EL for å blø nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Amatariel said:

Whoo! Rart å juble ja, men jeg skjønner akkurat hva du mener. Man vil jo at kroppen skal fungere!

Begge deler kan ha skjedd hos deg. Husker ikke helt, tok du EL-tester for ca. 14 dager siden? Hvis du gjorde det og fikk negativt, så kan dette være en såkalt bortfallsblødning. Hormon/syklusblødning. Så man ikke ha hatt EL for å blø nei.

Jeg tok EL test fredag 21.august som var negativ, ingen test lørdag 22.august (veldig usikker på hvorfor jeg ikke har tatt, ser at jeg mangler den i appen), og test 23.august som var negativ. Så virker jo da veldig som en bortfallsblødning ja! 

Endret av Lillra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen ferdig og jeg er har ikke blitt noe klokere på om jeg har hatt mensen eller ei. 

Fredag: Tidlig på morgen var det "vanlig" mengde blod etterfulgt av mensensmerter. Så stoppet blødningene og kom litt tilbake fredagskveld. 

Lørdag: ingenting om morgen, men før lunsj kom det litt blod igjen. Utover dagen var det litt men minimalt. 

Søndag: minimalt. 

Mandagsmorgen: ingenting foreløpig. 

 

Jeg vil tro at dette derfor bare var noen hormonelle blødninger noe som er litt kjipt da jeg ikke blir noe klokere av det. Bestemte meg i dag for at jeg skal fortsette å teste for EL selv om det er litt demotiverende å aldri få positivt - men jeg blir nok veldig gira den dagen jeg får positiv strek! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormonelle blødninger forvirrer oss ja... 😕 enkelt skal det ikke være! Jeg ville nok gjort som deg og fortsatt og teste etter EL. På tide at vi får positiv test der snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/7/2020 at 9:32 AM, Amatariel said:

Hormonelle blødninger forvirrer oss ja... 😕 enkelt skal det ikke være! Jeg ville nok gjort som deg og fortsatt og teste etter EL. På tide at vi får positiv test der snart!!

Nå trenger jeg virkelig din hjelp haha. Tenker alltid på deg når jeg har 100 spørsmål og akkurat nå er en slik dag! 
 

jeg bestemte meg for å ta en graviditetstest fordi jeg har surret så mye med el testene de siste ukene at jeg bare ville dobbel sjekke. Brukte babyplan tidlig test. I det jeg skulle egentlig til å plukke den opp fra bordet og kaste den siden jeg var så sikker på at den var helt hvit så ser jeg en liten svaaaak strek. Fikk jo helt panikk og løp til kjæresten for å høre om han så noe eller om det var jeg som så syner. Han mente at han så en svak strek. Men jeg tror det er en skyggestrek. Men samtidig så klarer jeg jo ikke å la vær å tenke «hva hvis»... så nå trenger jeg hjelp til å tyde et bilde her. Var jo ikke lett å få det frem på et bilde men jeg prøver..

 

hva tenker du/dere? Er jeg blitt helt gal nå?

8EE1CA57-94B2-41AF-9363-72BC164A4FBD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå dette var litt kjedelig! Jeg som hadde begynt å tenke «oi var jeg virkelig så heldig?» men det var jeg nok ikke nei. 
tok en ny test i dag tidlig og den var veldig hvit. Legger bilde av begge to så kan dere se forskjellen - nederste er fra i dag og den øverste i går. 
 

men men jeg fikk ihvertfall kjenne på den spennende følelsen i noen timer som var helt magisk! 

5D2EB4A8-99E4-4DDB-A3FF-C821E3E891A4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ja, dette var kjedelig! Skjønner du fikk håpet på plass etter gårsdagens test! Jeg er ingen ekspert på dette med å tolke tester, pleier egentlig aldri å kaste meg på ballen for å tolke, men jeg synes jo den fra i går er klar rosa på test-streken også da😶 Men hvis jeg har forstått det riktig så er du kanskje ikke helt sikker på hvor mange dpo du er? Kan jo ha vært kjemisk f.eks, eller kanskje det er starten på noe veldig tidlig? HCG dobler seg visst hver 48 time, så kanskje du burde vente en dag eller to til før du tar en ny test? Ønsker deg iallfall lykke til!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Noldi said:

Uff ja, dette var kjedelig! Skjønner du fikk håpet på plass etter gårsdagens test! Jeg er ingen ekspert på dette med å tolke tester, pleier egentlig aldri å kaste meg på ballen for å tolke, men jeg synes jo den fra i går er klar rosa på test-streken også da😶 Men hvis jeg har forstått det riktig så er du kanskje ikke helt sikker på hvor mange dpo du er? Kan jo ha vært kjemisk f.eks, eller kanskje det er starten på noe veldig tidlig? HCG dobler seg visst hver 48 time, så kanskje du burde vente en dag eller to til før du tar en ny test? Ønsker deg iallfall lykke til!❤️

Ja det var veldig kjedelig! og er egentlig veldig enig med deg - den som jeg tok i går ser jo litt positiv ut! 
Men det stemmer også at jeg ikke aner hvor mange dpo jeg er - og frem til i går  trodde jeg ikke at jeg var i dpo. Eneste muligheten for at jeg kanskje har hatt eggløsning må i såfall ha vært rundt 28-29. august. Da hadde jeg en veldig fin stigning i EL testene men den ble aldri positiv. Fikk en høy stigning 28.august klokken 15.30 men fikk ikke testet den kvelden, neste dag begynte den å gå ned igjen. Hvis jeg hadde EL den helgen så vil jeg være ca. 11 dpo nå eller noe sånt. Men føler det blir litt sånn ønsketenkning haha. 

Men ja tenker jeg tester igjen i morgen og på fredag bare for å være sikker - men tenker å fortsette med EL testene dagene som kommer også i tilfelle dette bare var noe tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 15.51, Lillra skrev:

Nå trenger jeg virkelig din hjelp haha. Tenker alltid på deg når jeg har 100 spørsmål og akkurat nå er en slik dag! 
 

Awww - det var skikkelig koselig da! ♥ Takk for tilliten. Og beklager at jeg svarer så sent da. Midt i EL her så har vært opptatt :Knegg:

Men ja, for en spennende test den første der! Skjønner godt du ble gira! Desto mer nedtur at dagens var hvit.

Mine tanker er litt blandet. Det ene jeg tenker er at nå har du tatt to tester, og de viser forskjellig. Akkurat hvilken som viser 'feil' vet vi ikke. Det kan være den ene, det kan være den andre. Skyggestreker er ikke vanlig som folk skal ha det til, og denne syns jeg attpåtil var litt farge i... Hovedregelen er jo at det ikke blir strek uten hcg... Og er man veldig tidlig gravid så spiller mye inn, spesielt urinkonsentrasjonen. Hvor mye du har drukket de siste timene, når du gikk på do osv. Så ikke umulig at du hadde konsentrert urin på den første testen, men ikke den andre. Så jeg vil si at det er noe HÅP her.

Det andre jeg tenker er om det kan være mulig at du har EL i disse dager? Har du fortsatt å teste etter det, og hvordan ser de testene ut? Ikke alle som vet det, men LH-hormonet slår ut på g-tester. På samme måte som EL-tester kan slå ut på hcg. Så hvis du har EL nå vil det kunne vise en svak strek på en g-test, slik som dette.

Men hva som faktisk er ståa her har jeg ingen fasit på. Dette var bare mine tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel said:

Awww - det var skikkelig koselig da! ♥ Takk for tilliten. Og beklager at jeg svarer så sent da. Midt i EL her så har vært opptatt :Knegg:

Men ja, for en spennende test den første der! Skjønner godt du ble gira! Desto mer nedtur at dagens var hvit.

Mine tanker er litt blandet. Det ene jeg tenker er at nå har du tatt to tester, og de viser forskjellig. Akkurat hvilken som viser 'feil' vet vi ikke. Det kan være den ene, det kan være den andre. Skyggestreker er ikke vanlig som folk skal ha det til, og denne syns jeg attpåtil var litt farge i... Hovedregelen er jo at det ikke blir strek uten hcg... Og er man veldig tidlig gravid så spiller mye inn, spesielt urinkonsentrasjonen. Hvor mye du har drukket de siste timene, når du gikk på do osv. Så ikke umulig at du hadde konsentrert urin på den første testen, men ikke den andre. Så jeg vil si at det er noe HÅP her.

Det andre jeg tenker er om det kan være mulig at du har EL i disse dager? Har du fortsatt å teste etter det, og hvordan ser de testene ut? Ikke alle som vet det, men LH-hormonet slår ut på g-tester. På samme måte som EL-tester kan slå ut på hcg. Så hvis du har EL nå vil det kunne vise en svak strek på en g-test, slik som dette.

Men hva som faktisk er ståa her har jeg ingen fasit på. Dette var bare mine tanker...

skjønner veldig godt at du har vært opptatt nå, endelig fikk du EL! Ble så glad på dine vegene 😍
 

Takk for gode tanker og råd! 
jeg er jo veldig usikker selv her så nå må jeg nesten bare vente. Jeg stoler nesten mer på den testen som var negativ, så magefølelsen sier at det ikke er noe men samtidig så har jeg jo et lite håp! 
 

Jeg tok EL test samtidig med begge testene og begge EL testene var negative, var bare en veldig svak strek der. 
 

men tar en ny test i morgen tidlig og på fredag! Er veldig spennende men regner med at det ikke er noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...