Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lillra skrev:

Jeg tok EL test samtidig med begge testene og begge EL testene var negative, var bare en veldig svak strek der. 

Da har vi utelukket EL i allefall. Prøv å ikke drikk noe særlig mer i kveld og gå på do før du legger deg. Så håper jeg en test i morgen tidlig vil gi deg en gledelig overraskelse!

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, Amatariel said:

Da har vi utelukket EL i allefall. Prøv å ikke drikk noe særlig mer i kveld og gå på do før du legger deg. Så håper jeg en test i morgen tidlig vil gi deg en gledelig overraskelse!

Testet nå i dag tidlig og den var helt hvit dessverre 😕 Så nå er det bare å fortsette å teste for EL og håper virkelig jeg får en positiv EL test denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lite som skjer hos meg, er egentlig bare å vente på en positiv EL test. I går glemte jeg faktisk å teste og kom på det rett før jeg skulle legge meg. Ble ikke helt optimalt siden det var kanskje 1-2 timer siden jeg hadde vært på do, samtidig som jeg 5 min før drakk et glass med vann. Men satset på at det ikke hadde rukket å påvirke testen. 
 

uansett så ble testen negativ men litt mørkere strek enn vanlig. Ga meg et lite håp - så blir spennende å teste i dag😀

4AA09763-B09D-4702-AA0D-EA3FDB707FF8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken har jeg ikke fått med meg før nå, men jeg vil gjerne følge deg Lillra på deres vei mot baby :blomst: For en forvirrende positivt g-test, det setter mange følelser i sving, men samtidig kan det jo være litt godt å kjenne på håpet. Nå ønsker jeg deg positiv test igjen snart, enten el-, eller aller helst graviditetstest! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Godis said:

Denne dagboken har jeg ikke fått med meg før nå, men jeg vil gjerne følge deg Lillra på deres vei mot baby :blomst: For en forvirrende positivt g-test, det setter mange følelser i sving, men samtidig kan det jo være litt godt å kjenne på håpet. Nå ønsker jeg deg positiv test igjen snart, enten el-, eller aller helst graviditetstest! 

Hei! Så hyggelig at du vil følge med ❤️ 
Ja det var en veldig forvirrende g-test - heldigvis så var det slik at jeg ikke forventet at den skulle være positiv siden jeg mest sannsynlig ikke hadde hatt EL. Men samtidig så setter det jo mange følelser i sving som du sier. 

Fikk et lite håp på søndag da EL testen viste en stigning men den forsvant fort igjen dagen etterpå. Syns det begynner å ta veldig lang tid nå - så håper virkelig jeg får positiv EL test snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Lillra skrev:

Hei! Så hyggelig at du vil følge med ❤️ 
Ja det var en veldig forvirrende g-test - heldigvis så var det slik at jeg ikke forventet at den skulle være positiv siden jeg mest sannsynlig ikke hadde hatt EL. Men samtidig så setter det jo mange følelser i sving som du sier. 

Fikk et lite håp på søndag da EL testen viste en stigning men den forsvant fort igjen dagen etterpå. Syns det begynner å ta veldig lang tid nå - så håper virkelig jeg får positiv EL test snart. 

Håper den snart dukker opp 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart to måneder siden jeg sluttet på p piller og foreløpig har jeg ikke fått positiv EL test. Er det slik at jeg burde være bekymret eller er dette normalt? Kjenner at jeg har en følelse av at noe er galt og at dette kommer til å ta laaang tid. Men hva tenker dere da? Er 2 måneder vanlig eller lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lillra skrev:

Nå er det snart to måneder siden jeg sluttet på p piller og foreløpig har jeg ikke fått positiv EL test. Er det slik at jeg burde være bekymret eller er dette normalt? Kjenner at jeg har en følelse av at noe er galt og at dette kommer til å ta laaang tid. Men hva tenker dere da? Er 2 måneder vanlig eller lenge?

Det er nok dessverre normalt. Jeg har hørt at minst seks måneder med hormonkrøll etter slutt på p-piller er å forvente. Kroppen forsøker å komme i syklus og det kan ta tid... Hvor tålmodig du er en helt annen sak. Jeg var IKKE tålmodig. Fikk heller ikke positiv EL-test, og ikke mensen da jeg sluttet på p-piller (for mange år siden). Så kom plutselig mensen, og den varte i 10 dager. Jeg følte veldig på meg at noe var galt, og jeg hadde ikke tålmodigheten til "vente og se det an". Så 4 måneder etter p-pilleslutt bestilte jeg time hos privat gynekolog. Det er den muligheten man har, om man ikke vil vente. Offentlig hjelp får man ikke før man har prøvd i 1 år.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Amatariel said:

Det er nok dessverre normalt. Jeg har hørt at minst seks måneder med hormonkrøll etter slutt på p-piller er å forvente. Kroppen forsøker å komme i syklus og det kan ta tid... Hvor tålmodig du er en helt annen sak. Jeg var IKKE tålmodig. Fikk heller ikke positiv EL-test, og ikke mensen da jeg sluttet på p-piller (for mange år siden). Så kom plutselig mensen, og den varte i 10 dager. Jeg følte veldig på meg at noe var galt, og jeg hadde ikke tålmodigheten til "vente og se det an". Så 4 måneder etter p-pilleslutt bestilte jeg time hos privat gynekolog. Det er den muligheten man har, om man ikke vil vente. Offentlig hjelp får man ikke før man har prøvd i 1 år.

Det er litt godt å høre at det er normalt! Kjenner at jeg er utålmodig men samtidig så kjenner jeg på følelsen at det går bra om det ikke skjer med engang - så lenge jeg kan bli gravid og at det vil skje i løpet av 2021. Kjenner at jeg er veldig redd for at jeg vil slite i mange år og kanskje aldri lykkes.Jeg kommer nok til å gjøre det samme som deg og bestille time hos privat gynekolog hvis jeg ikke har fått positiv EL test eller mensen innen 2 mnd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingenting nytt som er gøy men tenkte å gi en liten oppdatering alikevel! 

Jeg har ikke tatt EL test siden lørdag og det føles egentlig helt utrolig deilig. Jeg bestemte meg for at vi dropper EL testing før jeg faktisk har kommet inni syklus og kan ta begynne å kartlegge når jeg får EL. Grunnen til dette er egentlig flere. Jeg kjente at jeg ble mer stresset enn glad av å teste, jeg syns det begynte å bli stress mtp. at man ikke skal drikke eller gå på do noen timer før og at jeg kanskje ikke orket å ha sex siden jeg tenkte at det ikke var noe vits. Spesielt den siste grunnen gjorde at jeg heller vil ikke vite og ikke tenke at "det er ikke noe vits". Både jeg og kjæresten har veldig travelle dager, både i form av jobb og trening. Vi jobber ofte overtid og trener nesten hver dag som gjør at vi kanskje kommer hjem fra trening 30 min før leggetid. Derfor har sex ikke vært noe som spesielt jeg har prioritert før, mest egentlig i helgene fordi da orker jeg. Så det å gå fra å kanskje ha sex 1-2 ganger i uken til annenhver dag har vært litt rart for meg - men egentlig mest bra fordi jeg har skjønt at det er mer kos enn ork. 

Forrige lørdag tok jeg EL test som var selvfølgelig negativ. Den dagen hadde vi sex men jeg følte meg som en dø fisk haha. Orket egentlig ikke siden det ikke føltes nødvendig. Så jeg tror for min egen del så er det viktig å ikke vite om det er nødvendig eller ikke og heller bare kose oss og leve med spenningen. Tenker at hvis vi har sex annenhver dag så vil jeg jo enten bli gravid eller så vil mensen komme til slutt og da kan jeg kanskje begynne å kartlegge syklusen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig bra plan Lillra. Når prøving bare blir stress så bør man revurdere litt hvordan man går frem, akkurat slik du har gjort det. Prøving bør være mye kos og spenning 👩‍❤️‍👨
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg sluttet med EL testing så har dagene gått mye fortere men prøvingen har også blitt veldig glemt bort. Jeg har godtatt at det kanskje kommer til å ta litt lenger tid, men tror det kommer til å være mer motiverende å teste for EL når jeg faktisk har kommet i syklus og kan begynne å telle dager. Akkurat nå eksisterer ikke ordet syklus i min kropp haha. 

Men i hele går kjente jeg stikk på høyre siden av magen, akkurat der disse eggstokkene skal være. Hadde også veldig ømme bryst. I gårkveld bestemte jeg meg derfor for å ta en EL test siden jeg nesten kunne føle at det var noe på gang. Den var ikke positiv - MEN det var den mørkeste streken hittil! Så tenker kanskje at jeg tester igjen i dag? Kan jo hende at EL har vært og jeg ikke rakk å få det med på testen. Men dette gir meg veldig håp. 

Kjenner også at jeg ikke har et behov for å bli gravid på første EL, selv om det hadde vært veldig gøy!! Men det er bare veldig gøy dersom EL kommer i det hele tatt - kanskje det betyr at kroppen begynner å venne seg av disse P pillene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojj dette høres jo veldig spennende ut Lillra! Akkurat slik kjenner jeg det også på kroppen. Stikkinger i siden(e), av og til ømme bryst. Men jeg får ofte positiv EL-test først da, så kommer disse kroppslige tegnene etterpå når EL faktisk skjer.

Jeg ville absolutt tatt en ny EL-test i ettermiddag om jeg var deg!! Hadde vært gøy om den ble positiv. Men om den ikke blir det så er det faktisk en mulighet for at du ville fått positiv test om du hadde testet lørdag, og at din tid med positiv nå er over. Men - svar på det vil du jo få etterhvert. Jeg ville testet med g-test om 10-14 dager fra nå av :) Spennende! Uansett så er det kjempebra at du klarer å slappe såpass mye av som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Amatariel said:

Ojj dette høres jo veldig spennende ut Lillra! Akkurat slik kjenner jeg det også på kroppen. Stikkinger i siden(e), av og til ømme bryst. Men jeg får ofte positiv EL-test først da, så kommer disse kroppslige tegnene etterpå når EL faktisk skjer.

Jeg ville absolutt tatt en ny EL-test i ettermiddag om jeg var deg!! Hadde vært gøy om den ble positiv. Men om den ikke blir det så er det faktisk en mulighet for at du ville fått positiv test om du hadde testet lørdag, og at din tid med positiv nå er over. Men - svar på det vil du jo få etterhvert. Jeg ville testet med g-test om 10-14 dager fra nå av :) Spennende! Uansett så er det kjempebra at du klarer å slappe såpass mye av som du gjør.

Oi så gøy å høre at du får de samme symptomene, det gir meg håp! Jeg tok en test i dag og den var mye svakere, så enten så var det ingenting ellers så hadde jeg kanskje fått positiv test på lørdag dersom jeg hadde testet da! 
uansett så blir det spennende å se om ca 2 uker! Skal holde dere oppdatert da, hadde vært veldig gøy om dette viste seg å være El😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går kveld så fikk jeg plutselig impuls følelse om at jeg måtte bestille time hos gynekologen. Kjenner at jeg har et behov for å ta en sjekk. I tillegg er det 4 år siden siste celleprøve og jeg har slitet med kløe i underlivet den siste uken. Så da bestemte jeg meg for at jeg kan ta alt i samme sleng. Jeg bestille time privat (fy søren så dyrt), og har time allerede i dag! Kjenner at jeg gru gleder meg, og det eneste svaret jeg håper på er: alt ser normalt ut. 

Har dere noen tips på hva jeg burde spørre om? 

Endret av Lillra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med time hos gyn! Siden du mistenker at eggløsning fant sted på mandag så kan du jo spørre om det ser sånn ut, og eventuelt spørre om å få tatt blodprøve for å bekrefte det, men jeg er ingen ekspert på dette området og hører for det meste bare etter på hva gyn sier. Jeg hadde iallfall begynt med å fortelle at dere prøver på å få barn, da forteller de nok litt mer enn når man er der kun for å ta ny celleprøve😁 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med timen i dag! Veldig bra tiltak å gjøre dette, spesielt det med celleprøven. Enig med Noldi om at du kan ta en progresteronprøve for å få bekreftet at du har hatt EL. Ellers legg frem den historikken du har. Hvor lenge du har prøvd, hvor lang syklusene har vært osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...