Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

22 hours ago, Amatariel said:

Jeg har blitt gravid to ganger på EL som kom rundt CD28 også, med spirer som har holdt løpet ut - så senere egg er slettes ikke dårlige egg heller 😄 (som jeg var redd for en gang).

EL-testing anbefaler jeg å gjøre på ettermiddagen! LH går opp og ned på et helt døgn, men den har en stigning fra morgen til ettermiddag, derfor er konsentrasjonen best da. Da ca. mellom kl. 16-18. Så når man er på jakt etter økende test som du er nå, og man tar èn test om dagen, da er det helt klart dette tidspunktet man bør gå for. Når jeg har sett en markant økning på testen har jeg gått over til å teste på morgen også, og gjort det i et par dager til testen har blitt negativ igjen. Jeg er så nysgjerrig at jeg vil vite hvor lenge testen er positiv :)

Det er veldig betryggende å høre at det ikke har noe å si når EL kommer! Håper jeg blir like heldig haha :)

Endret test strategien i går og begynte å teste på ettermiddagen i stedet! Tenker jeg gjør det samma som deg og tester en gang om dagen frem til jeg ser en økning og så tester jeg tidlig dagen etterpå også 😄 Tusen takk for alle de gode rådene du gir, det hjelper veldig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt ingen positiv eggløsningstest men føler at jeg kjenner veldig på endringer i kroppen min fra jeg sluttet på p piller. Den siste uken har jeg hat små smerter i magen nesten hver dag, begynte tirsdag forrige uke og har hatt det regelmessig etter det. Skjønner ikke helt hva det kommer av. Håper fortsatt på en positiv el test og har en god følelse på at den snart kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare å fortsette med EL-testingen. Selv om jeg vet godt at det kan føles lenge til, og kjedelig å få samme svake streken hver ettermiddag. Men plutselig blir den sterk vettu! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen positiv EL test, men håper at den kommer veldig snart. Egentlig så håper jeg bare at den kommer i det hele tatt, blir en liten bekreftelse på at ting funker som det skal. Det er nesten litt rart, men plutselig så har jeg begynt å glemme det litt bort. Tenker ikke over det like mye som jeg gjorde for 1 uke siden. I går kveld rett før jeg skulle legge meg kom jeg på at jeg ikke hadde tatt noe EL test i løpet av dagen, og i tillegg hadde jeg glemt folat tabletten. Tror jeg må begynne å ha på alarm slik at jeg ikke glemmer den etter som tiden går. 

Når jeg våknet opp i dag fikk jeg skikkelig kramper i magen - igjen. Føler at denne magen min plager meg konstant i det siste. Vrei meg av smerter i sengen mens krampene pågikk men så slutter det etter noen minutter og ikke kjent noe smerter siden. Minner meg veldig om mensensmerter. 

En ting som jeg ikke har nevnt i denne dagboken før er at jeg har gått ned ekstremt mye i vekt siste halvåret. I slutten av januar veide jeg nesten 100kg men i dag veier jeg rundt 70kg. Har ikke lyst til å gå ned noe mer nå, men vekten fortsetter å gå litt og litt ned - noe som har litt sammenheng med at jeg spiser mindre enn før og mye sunnere enn jeg gjorde før. Kjenner jeg er littt redd for at dette kanskje påvirker EL? men det blir nok bare spekulasjoner. Prøver å spise nok kalorier hver dag slik at jeg ikke går i kaloriunderskudd, men føler det er vanskelig i ukedagene da det gjerne blir lite og kalorifattig mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow til vektnedgangen din! :pls: Så utrolig godt jobbet! Jeg veide også 100 kg ved nyttår, og nå er jeg 98 🙄 syykt vanskelig å gå ned i vekt syns jeg. Prøvd i ååårevis. Det kan godt hende at vektnedgangen påvirker EL, men da utelukkende på en positiv måte!! Det kan du være sikker på. Men klart, alt for lite mat er ikke lurt å spise. Prøv å få i deg noe av det sunne fettet. Fisk, avocado, olje o.l. 

Den magekrampen du beskriver minner meg veldig om da jeg sist hadde EL. Vrei meg skikkelig en hel natt nesten, veldig vondt. Da hadde jeg EL og ble gravid. Hadde vært typisk om en ene dagen du glemte EL-test var positiv... men du har slitt med magekramper tidligere? Da kan det jo også være noe helt annet.... Ville fortsatt med daglig testing om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2020 at 12:39 PM, Amatariel said:

Wow til vektnedgangen din! :pls: Så utrolig godt jobbet! Jeg veide også 100 kg ved nyttår, og nå er jeg 98 🙄 syykt vanskelig å gå ned i vekt syns jeg. Prøvd i ååårevis. Det kan godt hende at vektnedgangen påvirker EL, men da utelukkende på en positiv måte!! Det kan du være sikker på. Men klart, alt for lite mat er ikke lurt å spise. Prøv å få i deg noe av det sunne fettet. Fisk, avocado, olje o.l. 

Den magekrampen du beskriver minner meg veldig om da jeg sist hadde EL. Vrei meg skikkelig en hel natt nesten, veldig vondt. Da hadde jeg EL og ble gravid. Hadde vært typisk om en ene dagen du glemte EL-test var positiv... men du har slitt med magekramper tidligere? Da kan det jo også være noe helt annet.... Ville fortsatt med daglig testing om jeg var deg.

 

Tusen takk!! Ja det er helt utrolig vanskelig å gå ned i vekt, og har nok vært noe av det vanskeligste jeg har gjort! Håper at det skal påvirke det positivt, er virkelig det jeg satser på! 

Det hadde jo vært helt gull om det samma hadde skjedd meg haha! Ja har slitet med magekrampene tidligere, men ikke så ofte som jeg har kjent det de siste to ukene. I går våknet jeg også med disse smertene, men det er liksom litt som mensensmerter, så blir fort over og er relativt svake resten av dagen slik at jeg ikke blir plaget av det. I dag våknet jeg opp uten noen smerter så det var jo veldig deilig. Men ja dette kan jo være hva som helst. Tror også jeg legger merke til hver eneste "smerte" i kroppen for å prøve å analysere alt som skjer, som kanskje fører til at jeg legger merke til alt som ikke er av betydning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den følelsen av å ikke vite om det kommer en baby i 2021 eller ikke er litt krevende syns jeg. Trodde aldri at det kom til å bli en ting jeg skulle tenke over. Men plutselig sitter man med en så usikker kalender for neste år at man ikke tørr å planlegge noe som helst. Om 1 mnd overtar jeg og samboeren min en helt ny leilighet som vi har ventet på i over 2 år. Den har to soverom og vi har alltid tenkt at det ene rommet skulle være kontor/gjesterom - men nå plutselig begynner jeg å tenke om vi virkelig skal gidde å kjøpe en gjesteseng, kontorstol, skrivebord osv. For plutselig har vi behov for litt andre ting inni der! Dette passer ikke helt for meg som er tidenes planleggingsfreak og har vanligvis planlagt alle jul og sommerferier 5 år i tid haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener ;) Jeg liker også å planlegge! Hver gang jeg har vært prøver så er tankene der, om f.eks neste sommerferie. Planene blir ofte litt forskjellige avhengig om jeg skal være høygravid/ha en nyfødt/ikke blitt gravid ennå osv 🙄 Men dessverre er det ikke så lett å planlegge. Må bare ta det som det kommer. Det er sjeldent man ikke kan gjøre om planer. Dere kan jo f.eks kjøpe møbler, og så heller selge dem dersom det kommer en baby. Det er jo fint å ha et innredet kontor/gjesterom i tiden frem mot det uansett. Om du skulle bli gravid nå f.eks så har du hele svangerskapet foran deg, samt sannsynligvis deling av soverom en stund. Mange flytter ikke babyen inn på eget rom før den er 1 år. Og for alt du vet så kanskje tar det noen år før du blir gravid. Så ja, jeg har pleid å gå for å bare planlegge slik jeg ville gjort uansett og heller endre om det kommer baby. Jeg måtte det for noen år siden da vi skulle gifte oss. Prøvde på barn da han fridde, og skulle liksom sette en bryllupsdato. Men så brukte jeg lang tid på å bli gravid, så mistet jeg, så mistet jeg igjen osv. Ble GAL av å ikke vite om eller når det kom baby. Men følte jeg måtte kontrollere noe, så da satt vi bare en bryllupsdato og bestemte oss for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/24/2020 at 8:10 PM, Amatariel said:

Jeg skjønner godt hva du mener ;) Jeg liker også å planlegge! Hver gang jeg har vært prøver så er tankene der, om f.eks neste sommerferie. Planene blir ofte litt forskjellige avhengig om jeg skal være høygravid/ha en nyfødt/ikke blitt gravid ennå osv 🙄 Men dessverre er det ikke så lett å planlegge. Må bare ta det som det kommer. Det er sjeldent man ikke kan gjøre om planer. Dere kan jo f.eks kjøpe møbler, og så heller selge dem dersom det kommer en baby. Det er jo fint å ha et innredet kontor/gjesterom i tiden frem mot det uansett. Om du skulle bli gravid nå f.eks så har du hele svangerskapet foran deg, samt sannsynligvis deling av soverom en stund. Mange flytter ikke babyen inn på eget rom før den er 1 år. Og for alt du vet så kanskje tar det noen år før du blir gravid. Så ja, jeg har pleid å gå for å bare planlegge slik jeg ville gjort uansett og heller endre om det kommer baby. Jeg måtte det for noen år siden da vi skulle gifte oss. Prøvde på barn da han fridde, og skulle liksom sette en bryllupsdato. Men så brukte jeg lang tid på å bli gravid, så mistet jeg, så mistet jeg igjen osv. Ble GAL av å ikke vite om eller når det kom baby. Men følte jeg måtte kontrollere noe, så da satt vi bare en bryllupsdato og bestemte oss for den.

Ja uff det er ikke lett! Må vel som du sier å bare fortsette å planlegge livet og heller endre når man blir gravid! 

Det må ha vært sjukt vanskelig å planlegge en bryllupsdato ja! vet ikke hvordan jeg hadde håndtert det men høres ut som at du  gjorde et klokt valg med å bare bestemme deg for en dato - nesten nødt til å gjøre det haha
 

Har bestemt meg for at jeg gjør som du sier, kjøper skrivebord og stol, samt gjesteseng! Skal uansett ha mye hjemmekontor i tiden som kommer så er greit å kunne ha et skikkelig sted å jobbe på - uansett gravid eller ei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten som jeg begynner å savne p pillene haha. De siste dagene har jeg fått så utrolig mye kviser i ansiktet - og forrige gang jeg hadde kviser var på ungdomsskolen. Jeg går rundt og tar meg selv på ansiktet hele tiden som gjør dette mest sannsynlig ikke noe bedre. 

I dag er det akkurat 4 uker siden jeg sluttet på p pillene og fortsatt ikke noe positiv EL test. Vet at det er helt vanlig men begynner å bli ganske utålmodig hehe. Tar meg selv i å tenke at teste er feil, blir litt sånn ønsketenkning haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokt valg å gjøre de innkjøpene!

Åh ja jeg skjønner så godt hvordan du har det nå. Første gang jeg skulle prøve og la bort p-pillene for første gang var en frustrerende tid! Man lærer liksom i oppveksten at hvis man glemmer èn pille nesten så kan man bli gravid. Så forventningene var jo skyhøye da jeg sluttet. Dessverre satt ikke spiren før 13 måneder. Håper absolutt at du slipper så lang ventetid!

Jeg jakter selv på EL i disse dager (etter MA, så alt er litt på styr), så da får vi jakte sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Amatariel said:

Klokt valg å gjøre de innkjøpene!

Åh ja jeg skjønner så godt hvordan du har det nå. Første gang jeg skulle prøve og la bort p-pillene for første gang var en frustrerende tid! Man lærer liksom i oppveksten at hvis man glemmer èn pille nesten så kan man bli gravid. Så forventningene var jo skyhøye da jeg sluttet. Dessverre satt ikke spiren før 13 måneder. Håper absolutt at du slipper så lang ventetid!

Jeg jakter selv på EL i disse dager (etter MA, så alt er litt på styr), så da får vi jakte sammen :) 

Håper virkelig du finner EL snart! Blir veldig spennende! Jeg leser dagboken din daglig så følger nøye med ❤️
 

tok en EL test nå og streken var den mørkeste hittil! Men fortsatt «lav», legger ved bilde!

C50928A8-64FC-4CD8-B77E-2EA7BF8F6093.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trenger jeg hjelp til å forstå meg på disse testene. Den har økt litt siden forrige gang og jeg ser helt klart en økning fra tidligere i uken! Betyr dette at EL kan skje snart? i dag har jeg hatt ekstremt såre nipler samt masse eggløsningsslim !

 

tenkte å ta en EL test igjen i kveld fordi jeg er så nysgjerrig haha! 
 

 

57B60A01-98BD-4D13-BAA1-BE544B705C07.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange opplever tydelig økning på EL-testen før den blir positiv (jeg gjør det selv ca. 50% av gangene. Den andre 50% blir bare testen plutselig positiv over natta). Og da gjør jeg akkurat som du har tenkt - tar flere om dagen! Hadde jeg hatt denne testrekken som deg så hadde jeg tenkt at testen blir positiv snart! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amatariel said:

Mange opplever tydelig økning på EL-testen før den blir positiv (jeg gjør det selv ca. 50% av gangene. Den andre 50% blir bare testen plutselig positiv over natta). Og da gjør jeg akkurat som du har tenkt - tar flere om dagen! Hadde jeg hatt denne testrekken som deg så hadde jeg tenkt at testen blir positiv snart! 😄

Åå takk for et raskt svar!! Satser virkelig på at den er like rundt hjørnet nå 😀 kjenner at jeg virkelig har trua! For en spennende helg😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaa du må oppdatere testene i dagene fremover. Jeg lever for andres EL-tester nå - er SÅ skuffet over mine egne så 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Amatariel said:

Jaa du må oppdatere testene i dagene fremover. Jeg lever for andres EL-tester nå - er SÅ skuffet over mine egne så 😑

Det skal jeg! 
jeg hr virkelig trua på at du får en positiv el test snart! Det fortjener du virkelig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bekymra said:

Ville bare stikke innom å si lykke til! Håper for din skyld at babydrømmen blir en realitet ❤️

Tusen takk!! Setter veldig pris på at du tok deg tid til å kommentere! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...