Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lillra skrev:

vet du om det går an å blø sånn og fortsatt være gravid uten at det nødvendigvis betyr kjemisk, eller noen komplikasjoner?

Absolutt. Svangerskapsblødninger kommer i alle mengder og former og er faktisk mer vanlig enn hva folk tror. Tror 2/3 av gravide kvinner opplever en eller flere blødninger i løpet av sitt svangerskap. Selv har jeg opplevd enorme mengder blod, var 100% sikker på at det var mensen fordi det kom rundt IKM. Rakk aldri teste før blodet kom... sjokket ble desto større da jeg to uker senere fant ut at jeg var gravid og det ikke var mensen jeg hadde opplevd, men svangerskapsblødning. Gikk helt fint med babyen. Vanskelig å fatte den dag i dag, fordi det var mye blod over flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Amatariel said:

Absolutt. Svangerskapsblødninger kommer i alle mengder og former og er faktisk mer vanlig enn hva folk tror. Tror 2/3 av gravide kvinner opplever en eller flere blødninger i løpet av sitt svangerskap. Selv har jeg opplevd enorme mengder blod, var 100% sikker på at det var mensen fordi det kom rundt IKM. Rakk aldri teste før blodet kom... sjokket ble desto større da jeg to uker senere fant ut at jeg var gravid og det ikke var mensen jeg hadde opplevd, men svangerskapsblødning. Gikk helt fint med babyen. Vanskelig å fatte den dag i dag, fordi det var mye blod over flere dager.

Tusen takk for at du delte dette 😭❤️ Man tenker jo alltid at blod er farlig så er veldig godt å høre at det også kan være normalt! 
jeg har jo ingen smerter så det er jo et godt tegn! Håper det er min tur nå selv om jeg er forberedt på en negativ test i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.23 

Våknet opp av noen ekstremt vonde magesmerter... ligger nå på baderomsgulvet og har kramper som kommer og går etterfulgt av oppkast. I tillegg begynte jeg helt plutselig å blø ekstremt mye. Så tror dessverre ikke dette ender noe vel. 
syns det er veldig rart hvis dette bare er vanlige mensensmerter da jeg aldri pleier å ha så vonde smerter. Pleier som regel å kjenne til det men ikke noe mer enn det. 
 

håper smerten gir seg snart slik at jeg kan gå å legge meg igjen, men frykter at jeg blir liggende her en god stund til😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke si det da 😞 Håper det gir seg og at det skal vise seg å ha en annen forklaring, men jeg skjønner godt at du tenker at det ikke ender vel 😶 Hvordan går det med deg nå, det er jo noen timer siden? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@babycodex & @Godis

tusen takk dere ❤️ 
fikk sovnet igjen og smertene er borte nå - men jeg blør såpass at jeg regner med at det er mensen som har kommet! 
tenker neste syklus å prøve B6 vitamin som forhåpentligvis gjør at lutealfasen blir noen dager lenger. 
 

Satser på neste syklus men har det veldig tungt nå. Motivasjonen er ikke sånn kjempe stor nå og jeg har vanskeligheter med å skjønne hvorfor det skal funke denne syklusen når det ikke skjedde nå. I tillegg har jeg ikke mer Letrozol, usikker om jeg skal ringe gynekologen og høre om jeg kan få resept på det siden jeg fikk EL innen vanlig tid - eller om jeg skal sjekke når EL kommer uten Letrozol denne måneden og så eventuelt bestille time hvis den kommer veldig sent. 
 

tok forresten en test i dag tidlig bare for å sjekke og den var veldig lik gårsdagens - altså det var noe der men ikke noe klart.

Endret av Lillra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at smertene roet seg, og jeg forstår godt at du velger å se fremover mot neste syklus. Det var synd dette skulle skje, når vi alle kunne se noe på testen din. Blir spennende å se om du får kor virkning av b6 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var absolutt ikke det som skulle skje :( :klem: Føler veldig med deg!

Men syns absolutt du må ta en test når du er helt ferdig med å blø, for å være helt sikker... det gjør jeg alltid dersom en blødning er rar eller noe uvanlig skjedde, ref. det jeg fortalte om i går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Godis @Amatariel @Lily92 @Anonymapekatt

tusen takk jenter, dere er gode ❤️
skal holde dere oppdatert på neste syklus. Har vært ganske nedfor i dag men føler meg bedre og endelig motivert for en ny prøveperiode! Jeg har jo for tross alt IKM i november denne gangen også! Så slipper å vente helt til desember 😍

Skal også prøve å ikke kun tenke på dette denne måneden - ha en litt mer avslappende følelse rundt dette. Skal jo for tross alt være en morsom og koselig periode så må faktisk begynne å nyte - ikke bare stresse 😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig kjedelig at det ikke gikk nå, men en liten trøst i at du ikke har så lang syklus og faktisk får enda en IKM i november håper jeg det er :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk dere ❤️ 
@Amatariel nå har jeg kjøp Pyridoksin 40mg - hvor mange tabletter tar du hver dag? Leser at jeg bør ta i mellom 100-150 mg per dag så tenker med engang 3stk? Tar du de kun imellom EL og mensen eller hele tiden?😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Lillra skrev:

Tusen takk dere ❤️ 
@Amatariel nå har jeg kjøp Pyridoksin 40mg - hvor mange tabletter tar du hver dag? Leser at jeg bør ta i mellom 100-150 mg per dag så tenker med engang 3stk? Tar du de kun imellom EL og mensen eller hele tiden?😍

Oi mengde har jeg ikke satt meg noe inn i 🤪 Jeg bare kjøpte en boks, og har tatt èn tablett pr. dag. Ser nå at det står 23mg pr. tablett på boksen, og det er anbefalt daglig dose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 4 

Nå er jeg vel på enten nest siste eller siste mensen dag. Tiden nå har gått ganske greit og har begynt å legge merke til at jeg begynner å blø mindre nå. Er egentlig ganske heldig når det gjelder mensen da jeg ikke pleier å blø sånn kjempe ofte. Bruker koppen istedet for tampong eller bind, og det holder å vaske den ca. 1 gang om dagen. For dere som ikke har prøvd koppen - prøv det nååå! Er det mest fantastiske som finnes haha! 

Utenom mensen så kjenner jeg at jeg har mistet alt håp. Gjør egentlig litt vondt å skrive det, da jeg ønsker ikke å virke veldig negativ. Men akkurat i disse dager sliter jeg veldig med å se det positive i ting. Jeg frykter at jeg ikke vil få EL denne månenden, og hvis jeg først får det så tror jeg faktisk ikke jeg vil kjenne på den gleden jeg kjente i forrige syklus.

..............................................................................................................

Man skulle nesten tro at gynekologen kunne lese tankene mine. I det jeg skrev det siste avsnittet der så ringte gynekologen min og ville at jeg skulle komme til henne med engang. Hun ville sjekke eggstokkene (sjekke at det ikke er noen cyster) og så ville hu at jeg skulle ta letrozol denne syklusen også. Hun måtte overtale meg litt for å komme inn da jeg iutgangspunktet mener at det er litt for tidlig til å begynne å være hos gynekologen hver måned. Hun klarte å overtale meg så jeg hoppet vekk fra pcen og kjørte til henne med engang. Når jeg kom dit syntes hu så synd på meg så jeg fikk timen gratis haha. Det var jo veldig hyggelig. 

Alt så bra ut, ingen cyster på eggstokkene og jeg skal nå begynne på letrozol igjen. Hun syntes jeg fikk eggløsning litt for seint (CD 17) og mensen litt for tidlig. Derfor skal jeg nå dra til henne igjen om en uke for å sjekke om det er modent egg - også pratet hun om å gi meg noen medisiner etter eggløsning. Husker ikke hva dem heter men de skulle visst øke dagene imellom EL og mensen. 

 

Jeg syns kanskje det er litt voldsomt å være så mye hos gynekologen da jeg kun har hatt 2 eggløsninger etter p pille slutt - og faktisk kun klart å få positiv EL test engang. Så jeg er jo egentlig veldig tidlig i denne prøveperioden. Men jeg tenker at jeg får høre på henne og prøve hennes råd ut denne månenden. Så får vi se åssen ting går :) Jeg er ihvertfall litt mer positiv enn det jeg var når jeg begynte å skrive dette innlegget for 2 timer siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott gynekolog du har som følger deg opp så bra :klemmer: Det må du bare omfavne! Er det noe man ikke angrer på i denne prøvetiden så er det å få hjelp så tidlig som mulig, og gjøre det man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...