Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, snehvit88 said:

Jeg tenker at man alltid bør teste på morgenen. Og som du sier en på ettermiddag/kveld. Men når du er såååå nære og kanskje den også er positiv så bør man trappa opp gamet tenker jeg da😁 

Min første tanke er å teste kl 11 eller 12. Da er det jo 6-7 timer siden forrige test. 

Herlig! Takk for tips! 
Skal prøve å få testet om ca 4 timer fra nå 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdien i blodet er høyere enn i urinen. Det tar jo tid for hormonene å bli skilt ut i urinen. Så ifølge mine teoretiske beregninger (som kanskje eller kanskje ikke er riktig😂), så kan det hende du er på toppen akkurat nå, men at det kommer du ikke til å se på en test før neste gang du tisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j🥰Den må være like sterk eller sterkere. Den ser minst like sterk ut. Kanskje til og med sterkere.

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, babycodex said:

j🥰Den må være like sterk eller sterkere. Den er minst like sterk. Kanskje til og med litt sterkere.

Herregud så gøy!! Første positive jeg får siden jeg sluttet med p pillene, dette ga meg skikkelig motivasjon ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg så igjen i det ❤️Sikkelig god følelse! Men jeg fikk flere dager med positiv test. Jeg ble tipset om å regne ut i fra om det er en styrkeøkning eller om den blir svakere enn i dag. Vi får krysse fingrene for negativ i morgen. Det er jo alltid enklest.

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, babycodex said:

Kjenner meg så igjen i det ❤️Sikkelig god følelse! Men jeg fikk flere dager med positiv test. Jeg ble tipset om å regne ut i fra om det er en styrkeøkning eller om den blir svakere enn i dag. Vi får krysse fingrene for negativ i morgen. Det er jo alltid enklest.

Så hvis den er negativ i morgen vil det da si at  1 dpo er på torsdag?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lillra skrev:

Så hvis den er negativ i morgen vil det da si at  1 dpo er på torsdag?😊

Jeg regnet eggløsning 48 timer etter den sterkeste positive testen. Dpo 1 dagen etter EL, så ja det må jo bli riktig ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoo hurra for positiv EL-test! Gledelig nyhet! Du får lønn for testestrevet 😄 Skjønte det på testen din i morges ja, at den ville bli positiv om du bare testet litt senere (LH er høyere senere på dagen).

Nå er det baaare å kose seg!! Og fortsette og teste til testen blir negativ ;) Du har antageligvis EL dagen etter sist positive test. Men 100% sikker er man ikke. Ser f.eks ut som jeg kanskje ikke slapp egget før 3 dager etter sist positiv test i denne pp'en. Så bare ha masse kos i dagene fremover 😄 Og ikke bekymre deg for spa - det går helt fint! Det er mannen din som ikke burde varme opp testiklene sine så mye, men om du skal med venninnen din så er ikke dette noe problem :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Amatariel said:

Whoo hurra for positiv EL-test! Gledelig nyhet! Du får lønn for testestrevet 😄 Skjønte det på testen din i morges ja, at den ville bli positiv om du bare testet litt senere (LH er høyere senere på dagen).

Nå er det baaare å kose seg!! Og fortsette og teste til testen blir negativ ;) Du har antageligvis EL dagen etter sist positive test. Men 100% sikker er man ikke. Ser f.eks ut som jeg kanskje ikke slapp egget før 3 dager etter sist positiv test i denne pp'en. Så bare ha masse kos i dagene fremover 😄 Og ikke bekymre deg for spa - det går helt fint! Det er mannen din som ikke burde varme opp testiklene sine så mye, men om du skal med venninnen din så er ikke dette noe problem :lol:

Tusen takk!! ❤️❤️ Skal bli spesielt å legge inn aksjer når det faktisk er EL på gang, det blir noe nytt haha😀 

 

Og herlig! Da skal jeg ikke bekymre meg over spa dagen i morgen! Mannen blir heldigvis hjemme hahah😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk @Noldi og @Godis❤️ 
 

CD 17 

Testen var fortsatt positiv i dag tidlig! Ikke noe «mindre positiv heller»🙈 våknet opp i dag med eggløsningssmerter og ømme bryster. Fikk også eggløsningssmerter forrige gang og det var også på høyre side. Selv om det gjør litt vondt så går det greit siden jeg vet at det er EL 😅 tenker å ta en test i kveld også og satser på at den er negativ - ihvertfall mindre positiv 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lillra skrev:

Tusen takk @Noldi og @Godis❤️ 
 

CD 17 

Testen var fortsatt positiv i dag tidlig! Ikke noe «mindre positiv heller»🙈 våknet opp i dag med eggløsningssmerter og ømme bryster. Fikk også eggløsningssmerter forrige gang og det var også på høyre side. Selv om det gjør litt vondt så går det greit siden jeg vet at det er EL 😅 tenker å ta en test i kveld også og satser på at den er negativ - ihvertfall mindre positiv 😀

Fortsatt stor sjanse for at den blir svakere ila dagen ❤️Krysser fingrene for det. Håper alt fungerer bra med impregneringen denne uken også ;) Man blir veldig håpefull når man har sex i flere dager rundt eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, babycodex said:

Fortsatt stor sjanse for at den blir svakere ila dagen ❤️Krysser fingrene for det. Håper alt fungerer bra med impregneringen denne uken også ;) Man blir veldig håpefull når man har sex i flere dager rundt eggløsning.

Ja håper det!! ❤️ 
kjente at det hjalp veldig å se at du har fått en positiv test! Når man leser om mange som sliter så får man fort følelsen av at det virker nesten umulig å bli gravid. Virker veldig fjernt at jeg skal lykkes nå, så har ikke de største forhåpningene haha! 
men igjen, gratulerer så mye ❤️❤️ Var skikkelig glad nyhet å se den positive testen din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo (?)
Litt usikker om jeg re 1 dpo eller om det er i morgen. Jeg tok EL test i dag tidlig som var negativ og teststreken var veldig lys - så det var ingen tvil. Dagen i går var veldig travel så fikk aldri testet på ettermiddagen som jeg håpet så vet dessverre ikke om den ble negativ i løpet av gårsdagen eller ikke.
Men uansett om jeg er 1 dpo eller det er i morgen så er jobben gjort - og fy søren så deilig! Skal være godt å kunne gå på do hver time igjen og drikke så mye jeg vil i løpet av dagen haha. Føler også vi klarte å legge inn nok aksjer og forhåpentligvis til riktig tidspunkt (Tidlig lørdag, seint søndag, seint tirsdag, seint onsdag). Håper bare ikke denne spa turen min i går ødela noe helst av det som eventuelt foregår i kroppen nå! 

Tenker å begynne å teste enten fredag 30.10 eller lørdag 31.10. Blir sikkert på fredagen da jeg ikke kommer til å klare å vente haha :) Telte over antall graviditetstester som jeg har liggende og fant ut at jeg hadde nærmere 30 stk i skapet så tror jeg gir meg selv handlenekt på graviditetstester denne syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Det er store muligheter for at du er dpo 1 i dag. Det viktigste er jo heldigvis at dere har sex rundt disse dagene. ❤️ Håper tiden går fort fremover for deg. Jeg kjenner meg igjen i å være litt småstresset for å ødelegge noe som foregår der inne, men det er nok ganske umulig ved slike ting vi stresser over. Gleder meg til testing neste helg. Jeg tror heller ikke du klarer å vente til lørdag men lov å prøve 😂 Du har iallfall ikke manko på tester Hahaha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, babycodex said:

God morgen! Det er store muligheter for at du er dpo 1 i dag. Det viktigste er jo heldigvis at dere har sex rundt disse dagene. ❤️ Håper tiden går fort fremover for deg. Jeg kjenner meg igjen i å være litt småstresset for å ødelegge noe som foregår der inne, men det er nok ganske umulig ved slike ting vi stresser over. Gleder meg til testing neste helg. Jeg tror heller ikke du klarer å vente til lørdag men lov å prøve 😂 Du har iallfall ikke manko på tester Hahaha. 

Tusen takk ❤️ Jeg håper også tiden går fort men har en følelse på at dette kommer til å føles som en evighet! 
Ja sånn egentlig så ønsker jeg å bare ligge i senga og nesten ikke bevege meg slik at ingenting blir ødelagt haha, men det hjelper nok heller ikke! 😂
Så akkurat på en liten film som viser prosessen fra sædcellen treffer egget, og det fester seg i livmoren osv. og det eneste jeg klarer å tenke på nå at dette virker for komplisert så har nesten ikke trua på at kroppen min skal klare å gjøre noe sånt haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...