Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg. Føles ut som skuffelsen ble større for hver prøveforsøk. Men plutselig sitter den ❤️Herregud tenk at du skal teste på fredag. Det er jo fullt mulig å få en positiv test allerede på 9 dpo, så det blir helt sykt spennende dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, babycodex said:

Jeg skjønner deg. Føles ut som skuffelsen ble større for hver prøveforsøk. Men plutselig sitter den ❤️Herregud tenk at du skal teste på fredag. Det er jo fullt mulig å få en positiv test allerede på 9 dpo, så det blir helt sykt spennende dager. 

Ja håper virkelig den sitter denne gangen! 
Og jaa gleder meg så til fredag, men føles fortsatt ut som en evighet til! Føler meg jo ikke akkurat "gravid" men heldigvis er det helt normalt om jeg har skjønt det korrekt haha! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Amatariel said:

Jeg var også 9 dpo på en fredag sist syklus, så skjønner hvordan du har det nå. Ukedagene sneeeglet seg avgårde. Men er liksom ikke så mye vi får gjort med det da. Jeg la meg tidlig om kveldene bare :lol: Håper virkelig ikke du får overraskende for tidlig tantebesøk altså! Den har med å holde seg unna.

Jaa dette går så tregt - for en uke! 

Kommer til å føles ut som en seier hvis tante ikke kommer i morgen haha! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo
2 dager!!! Dette blir 2 laange dager - spesielt når jeg sitter her klokken 07.00 på hjemmekontor og bare dagen i dag kommer til å gå så tregt. 
Jeg har fortsatt ingen åpenbare symptomer som er forsåvidt greit. Eneste som jeg kan føle innimellom er disse små stikkene som kom på 5 dpo. Det var mest smerter på 5 dpo og så har det blitt svakere og ikke like hyppig som den dagen. Men kan føle det innimellom - føles ut som en svakere versjon av hold. 

Ellers så har jeg ingen følsomme/ømme pupper og det stresser meg litt. Hadde det ved forrige syklus men det ga seg rundt 6/7 dpo. Denne syklusen var de kun ømme rundt EL men ikke noe særlig i dpo land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Kjenner jeg gleder meg til fredag nå selv, er så spent 🥺 Tror det er like vanlig å ikke ha så mange symptomer som å ha det jeg, så ikke stress med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, babycodex said:

Føler med deg. Kjenner jeg gleder meg til fredag nå selv, er så spent 🥺 Tror det er like vanlig å ikke ha så mange symptomer som å ha det jeg, så ikke stress med det. 

Er så hyggelig at du gleder deg like mye som meg nesten haha ❤️ Hadde jo vært veldig koselig hvis vi hadde hatt termin så nærme hverandre!! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 dpo! 
Foreløpig er det ingen tegn til mensen - woho! Blir kjempe glad hvis mensen verken kommer i dag eller i morgen - eller forsåvidt de neste 9 mnd haha. Men selv om jeg ikke er gravid håper jeg at den holder seg unna frem til dagene rundt IKM. 

Gleder meg masse til i morgen - selv om jeg ikke har noe god følelse. Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke må mistet håpet selv om den blir negativ i morgen fordi det er jo fortsatt veldig tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig deilig med ingen tegn til mensen :) Masse lykke til i morgen!! Håper veldig på en svak spennende babystrek!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 9 DPO 
og en helt hvit test :( dette var mer kjedelig enn jeg trodde. Ble kjempe gira i det jeg tok testen da jeg syns det kom en hvit strek så og si med engang men den ble fort borte. Selv om det er fortsatt tidlig kjenner jeg at håpet forsvinner. Jeg syns kanskje det verste er at jeg ikke har fått bekreftet enda om jeg i det minste kan bli gravid. Så jeg begynner å tenke at hvis det ikke funker denne syklusen, vil det funke da noen gang? Selv om det er veldig feil å tenke sånn så klarer jeg ikke å la være. 

Men ellers er det jo positivt at det fortsatt er ingen tegn til mensen! 😄

40C309BF-FB8E-43AB-B12D-7C3F8A7421D0.jpeg

Endret av Lillra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillra skrev:

 9 DPO 
og en helt hvit test :( dette var mer kjedelig enn jeg trodde. Ble kjempe gira i det jeg tok testen da jeg syns det kom en hvit strek så og si med engang men den ble fort borte. Selv om det er fortsatt tidlig kjenner jeg at håpet forsvinner. Jeg syns kanskje det verste er at jeg ikke har fått bekreftet enda om jeg i det minste kan bli gravid. Så jeg begynner å tenke at hvis det ikke funker denne syklusen, vil det funke da noen gang? Selv om det er veldig feil å tenke sånn så klarer jeg ikke å la være. 

Men ellers er det jo positivt at det fortsatt er ingen tegn til mensen! 😄

40C309BF-FB8E-43AB-B12D-7C3F8A7421D0.jpeg

Nei uff. Men det er fremdeles kjempe tidlig og ganske vanlig med blenda på dpo 9 så ikke mist håpet helt enda for denne syklusen ❤️ Veldig positivt at du ikke har fått mensen. Når er IKM igjen?

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, babycodex said:

Det er fremdeles kjempe tidlig og ganske vanlig med blenda på dpo 9 så ikke mist håpet helt enda for denne syklusen ❤️ Veldig positivt at du ikke har fått mensen. Når er IKM igjen?

Ja prøver å si det til meg selv at det er veldig tidlig, hååper virkelig jeg ser noe i morgen! 
IKM er 04.11 - men tror egentlig den kommer litt før det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillra skrev:

Forsnakket meg kanskje litt for fort for nå har jeg begynt å spotte :( dette er så urettferdig 

uff så utrolig kjedelig. Kunne ønske jeg kunne gjøre noe for å få deg til å føle deg bedre ☹️Skal i undervisning nå, men jeg skriver til deg i pm i løpet av dagen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, babycodex said:

uff så utrolig kjedelig. Kunne ønske jeg kunne gjøre noe for å få deg til å føle deg bedre ☹️Skal i undervisning nå, men jeg skriver til deg i pm i løpet av dagen ❤️ 

Tusen takk kjære ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Amatariel ja dette var skikkelig møkk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er jo kun 9-10 dager imellom el og mensen virker det som. Det er jo altfor kort! 
 

I panikk så har jeg bestilt legetime men er jo ikke ledig før 18.november.. jeg håper jo at dette skyldes at det kun er 3 mnd siden jeg sluttet på p pillene og kroppen trenger mer tid til å komme i riktig syklus. Men jeg vet ikke. 
 

prøver også å tenke det positive i det og prøver å si til meg selv at jeg ikke har dårlig tid. Er jo «kun» 24 år så sånn sett så gjør det ingenting dersom det tar lenger tid enn planlagt. Men frykter bare at det «aldri» blir min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så gøy å lese tråden din, denne skal jeg følge med fremover🥰

Vi er også prøvere, og har vært uten prevensjon i 3 år, men ikke skikkelige prøvere mer enn 1,5 år ca. Vi har nesten begynt å gi opp håpet, men tenker at vi er vell bare de som bruker lang tid. Alt ser bra ut hos gynekolog og blodprøver viser at EL kommer. Nå skal mannen inn å teste sæd og vi krysser alt for at det er bra. Både min mor og søster var prøvere i mange år før spiren endelig satt (mor prøvde i 4 år og søster i 6 år), så jeg har vel kanskje bedre tålmodighet av den grunn, men det hjelper ikke når "alle" venner i rundt oss blir gravide bare de tenker tanken på barn. Nå har jeg kommet så langt at jeg ikke blir glad på deres vegne lengre, noe som er veldig synd. Får også ofte spørsmål om når vi skal ha barn, eller "nå er det vel deres tur snart", så vi har begynt å si at vi ikke kan få barn, da blir det et annet ansiktsuttrykk på den som spør🙄😅 Er bare så sykt lei av at folk skal blande seg, bare fordi vi er gift, har hus osv. vil det ikke si at de har noe med vårt privatliv å gjøre. Nærmeste familie og venner vet at vi sliter, så der er det heldigvis bare støtte eller er skulder å gråte på hvis det trengs❤️ 

Endret av Fru.Grønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fru.Grønn said:

Hei, så gøy å lese tråden din, denne skal jeg følge med fremover🥰

Vi er også prøvere, og har vært uten prevensjon i 3 år, men ikke skikkelige prøvere mer enn 1,5 år ca. Vi har nesten begynt å gi opp håpet, men tenker at vi er vell bare de som bruker lang tid. Alt ser bra ut hos gynekolog og blodprøver viser at EL kommer. Nå skal mannen inn å teste sæd og vi krysser alt for at det er bra. Både min mor og søster var prøvere i mange år før spiren endelig satt (mor prøvde i 4 år og søster i 6 år), så jeg har vel kanskje bedre tålmodighet av den grunn, men det hjelper ikke når "alle" venner i rundt oss blir gravide bare de tenker tanken på barn. Nå har jeg kommet så langt at jeg ikke blir glad på deres vegne lengre, noe som er veldig synd. Får også ofte spørsmål om når vi skal ha barn, eller "nå er det vel deres tur snart", så vi har begynt å si at vi ikke kan få barn, da blir det et annet ansiktsuttrykk på den som spør🙄😅 Er bare så sykt lei av at folk skal blande seg, bare fordi vi er gift, har hus osv. vil det ikke si at de har noe med vårt privatliv å gjøre. Nærmeste familie og venner vet at vi sliter, så der er det heldigvis bare støtte eller er skulder å gråte på hvis det trengs❤️ 

Så hyggelig at du la igjen en kommentar! ❤️ 
For en historie du og din nærmeste har hatt! Skjønner at man begynner å miste håpet etterhvert, men som du sier så må man bare håpe at det en vakker dag vil skje! Kjenner at det er litt for enkelt å begynne å klage etter 3 mnd prøving, men når man hører historier som dine så skjønner jeg at det er andre der ute som har prøvd mye lenger enn kun 3 mnd. 

Kjenner meg veldig igjen at folk spør hele tiden "skal dere ikke få barn snart eller?". Har pleid å unnskylde på karrieren og heldigvis har jeg noen år til hvor jeg kan bruke denne unnskyldningen. 

Håper virkelig at du får en positiv overraskelse veldig snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillra skrev:

@Amatariel (fikk ikke fjernet denne.. )

Prøver også å tenke det positive i det og prøver å si til meg selv at jeg ikke har dårlig tid. Er jo «kun» 24 år så sånn sett så gjør det ingenting dersom det tar lenger tid enn planlagt. Men frykter bare at det «aldri» blir min tur.

Det er det alle som vet jeg ønsker barn, helst igår, sier til meg hele tiden. Du er jo enda så ung at du har fortsatt gooood tid. Føler det er så frustrerende når det blir sagt.

Ja teoretisk har jeg veldig god tid. Er 24 år selv, men jeg har et personlig mål og ønske om å være ferdig med alt av barn innen jeg fyller 30. Samtidig er min samboer 12 år eldre enn meg og sier han kjenner på kroppen at han blir eldre, og vil ikke vente særlig lengre før han får småtroll heller. 

Nå som vi har prøvd noen måneder kjenner jeg også på det. Alle rundt meg blir gravid, og fort, utenom oss. Føler med deg på utsagnet: "frykter bare at det «aldri» blir min tur".. 

Godt vi er flere her inne som prøver og får dele våre opplevelser med hverandre. Enklere å bearbeide følelsene når man møter forståelse, samtidig som vi greier å plante beina litt tilbake på jorden, etter noen tunge dager 💖

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...